Ez történt az F1-es Kínai Nagydíj időmérőjén
Jó reggelt kívánunk kedves olvasóinknak! Hamarosan kezdődik az F1-es Kínai Nagydíj időmérője, tartsatok velünk élő szöveges közvetítésünkön!
Néhány órával ezelőtt rendezték a sprintfutamot, amelyet Lewis Hamilton nyert meg a Ferrarival Oscar Piastri és Max Verstappen előtt. Lando Norris csupán egy pontot szerzett. A sprint összefoglalója itt található: https://formula.hu/f1/2025/03/22/hamilton-nyerte-az-f1-es-kinai-nagydij-sprintfutamat
Egy büntetést is kiosztottak a sprint után: Jack Doohan ütközése Gabriel Bortoletóval 10 másodperces időbüntetést és két büntetőpontot ért az ausztrálnak.
A leintést követően Hamilton arról beszélt, hogy sokan nem értik, milyen nehéz beilleszkedni egy új csapatba, viszont ezen a hétvégén már magabiztosnak érezte magát az autóban. Piastri a Ferrarikat dicsérte, Verstappen pedig a tempóhiányra panaszkodott.
A versenyzők nyilatkozatai a neveikre kattintva elolvashatók.
Norrisnak elmondása szerint egyszerűen nem volt meg a tempója, elsősorban a gumik szemcsésedése miatt szenvedett.
Amíg várunk, addig itt egy izgalmas jelenet az egyébként nem túl eseménydús sprintfutamról:
Hadjar Gasly Bortoleto Lawson
— Formula 1 (@F1) March 22, 2025
#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/spkLsdg2eT
A sprintidőmérővel ellentétben ma már szabadon választhatnak abroncsokat a csapatok. A tapadásra nem lehet panaszuk, Hamilton külön kiemelte az új aszfalt minőségét a sprintfutam után.
És zöld zászló, kezdődik az időmérő!
Lassan érkeznek az első gyorskörök.
Hoppá! Megforog egy Alpine, miközben hatan már futottak gyorskört, Gasly az élen jelenleg.
Jönnek az élcsapatok is: Piastri az élen, mögötte Hamilton és Norris pár tizedmásodperccel lemaradva. Leclerc pár pozícióval hátrébb.
Elfékezte magát a monacói gyorskörén, ezért veszített némi időt.
Norris körét elveszik a pályahatárok átlépése miatt.
Immár Verstappen az élen, 1:31,424 az ideje. Piastri, Hamilton és a Mercedesek mögötte.
Hadjar feljön a negyedik helyre! Szép kör az újonctól, négy tizedre van Verstappentől.
Most Tsunoda ugrik csapattársa elé, jó a tempója a Racing Bullsnak.
Egyelőre Antonelli, Lawson, Doohan, Leclerc és Norris a kieső zónában. De többen is gyorskörön vannak közülük.
Leclerc és Norris javít, de nincsenek az első hely közelében. Lawsont feljegyezték, mivel nem lassított sárga zászlók alatt.
Leclerc csak a 13. helyen áll jelenleg, 3 és fél perc van hátra. Lawson csak a 19. helyen van.
Rendkívül szoros a mezőny egyébként, az első 18 egy másodpercen belül áll.
Egy gyorsköre lesz még mindenkinek, több nagy név is veszélyben.
Leclerc javulófélben.
Russell is. Nekik igazán fontos ez a kör.
Leclerc a második helyre jön fel, majd Russell jön a helyére.
A Racing Bulls-pilóták nagyon gyorsak, második-harmadik helyen. Norris az élen most.
Megvannak a kiesők is: Lawson az utolsó helyen (húha...), Bortoleto, Doohan, Bearman és Gasly búcsúznak.
A Q1 végeredménye:
Lawson szörnyű szezonkezdése folytatódik, és különösen kellemetlen lehet az új-zélandi szenvedése a Racing Bullsok remeklése mellett.
A Racing Bullsok mellett a Williamsek néznek ki megint jól a középmezőnyből: Albon a hatodik, Sainz a kilencedik helyen ment tovább.
És már kezdődik is a Q2.
Néhányan friss abroncsokkal, mások használtakkal gurultak ki a pályára.
A Mercedesek például használtakon vannak, de így is 1:31,307-et fut Russell, ezzel most az élen.
Norris nagyon komoly körrel az élen, 1:30,787-es kört fut. Ez gyorsabb a tegnapi sprintpole-t érő körnél.
A Ferrarik használt gumikon a hetedik és a kilencedik helyen vannak, Verstappen újakon a harmadik a két McLaren mögött.
A kieső helyeken most a két Aston, Sainz, Hadjar és Ocon vannak.
Tsunoda egyébként most is remek kört futott (bár valószínűleg friss gumikon), a két Ferrarit és Antonellit is megelőzi.
Egy kis szusszanás után ismét kimerészkednek a pilóták a pályára, a Ferrariknak mindenképp javulniuk kell.
Antonelli megindul egy gyorskörre, de elveszi egy kis hiba után. Russell javulófélben, de Norristól elmarad.
Antonelli jelenti, hogy beragadt nála a fékmelegítő "brake magic" gomb.
Hamilton lila középső szektorral javít, de csak a hatodik.
Leclerc is csak elé, a hatodik helyre tud jönni. Vajon elég lesz?
Hadjar a negyedik! Hoppá!
Tsunoda is tovább fog jutni, az ötödik.
Ez viszont baj: Antonelli nem javít, bajban lehet a kilencedik helyen.
De megússza, megvannak a kiesők: Ocon, Hülkenberg, Alonso, Stroll és Sainz búcsúznak.
A Q2 végeredménye:
Hadjar még bosszankodik, hogy tudott volna gyorsabb lenni. Na, majd a Q3-ban!
Albon csupán három századmásodperccel, de bejuttatja a Q3-ba a Williamst. Ismét jól megy a brit-thai!
Norris három és fél tizedmásodperccel volt gyorsabb, mint a második Verstappen. De meg tudja ezt ismételni akkor is, amikor igazán számít?
És kezdődik a Q3! Kié lesz a pole?
Russell türelmetlenkedik a bokszutcából kifele menet, eltolakodik Verstappen mellett.
Hamarosan jönnek az első gyorskörök!
Verstappen bemegy 1:30-ba, ideje: 1:30,925. Antonelli kimegy egy kicsit a sóderágyba, neki javítania kell majd mindenképp.
Piastri az első, 1:30,703 az ideje. A Ferrarik Verstappen mögé jönnek be.
Norris csupán kilenc századmásodperccel marad el Piastritól, McLaren 1-2 most!
A Racing Bullsok használt gumikon futottak jó köröket, hatodik-hetedik helyen állnak most, de ebben több is van még.
Egyelőre stabilnak tűnik a McLarenek előnye, a kérdés az, hogy melyikőjük végez előrébb.
Érdekes, hogy csapaton belül most a Ferrariban és a McLarenben is megváltoztak az erőviszonyok: Piastri és Hamilton most a gyorsabb, de ez nem biztos, hogy így is marad.
Antonellinek egyelőre nincs ideje, neki össze kell hoznia egy jó kört utolsó próbálkozásán.
Jajj, ez közel volt, Verstappenre engedtek rá egy Racing Bullst.
Verstappen el is indul utolsó gyorskörére.
Nagyon jól kezd Verstappen, lila első szektor!
Norris nem elég gyors a hollandhoz képest eddig.
Verstappen viszont időt veszít a második szektorban.
Norrisé sem jó!
Nem elég! Marad a 3. Verstappen!
Norris elveszi a gyorskörét, Piastri sem javít!
De mégis! Ez Piastri pole lehet!
Hoppá, mekkora kör Russelltől!!! A második a Mercedes!
Piastrié a pole, Russell a második, Norris a harmadik!
Micsoda végjáték volt ez!
Íme a Q3 végeredménye:
A Ferrariknak most nem volt esélyük beleszólni a csatába, a harmadik sor lesz az övék holnap.
Nagyszerű teljesítmény viszont az újonc Isack Hadjartól: legyőzi Tsunodát és egy Mercedest is, és a hetedik helyről rajtolhat majd!
Ennyi volt tehát a Kínai Nagydíj időmérője, ami McLaren-sikerrel zárult. Holnap reggel ismét élő közvetítéssel jelentkezünk a futamról, ne maradjatok le arról sem! Addig pedig olvasgassátok a Formula.hu-t, mert hamarosan érkeznek a pilóták friss nyilatkozatai.
Köszönjük a figyelmet!