DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Élő cikkek

F1-es Bahreini Nagydíj, a második edzés

Szabadedzés csütörtökön és februárban: villanyfényben folytatódik a felkészülés a szombati szezonnyitóra. Kövessétek velünk a fejleményeket!

A nagydíj második szabadedzése talán már mérvadóbb lesz az elsőnél, amelyen a lágy abroncs limitált használata eredményezett furcsa sorrendet: Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, Lando Norris és Oscar Piastri előtt. A hatodik Max Verstappen és a várható üldözők csak közepes keveréket tettek fel.

A két szabadedzés közé beszúrt F2-es időmérő szokatlan eredményt tartogatott: az indiai Kush Maini szerezte az Invicta Racinggel (az eddigi Virtuosi, amely új többségi tulajdonoshoz került), csapattársa, az F3-as címvédő, Gabriele Bortoleto előtt.

Az éj leszállt Szahírban: a második az egyetlen szabadedzés, amely sötétben zajlik, akárcsak az időmérő és a futam.

Autók a pályán: a két Stake vezette fel a sort, Piastri próbarajtot gyakorolt.

Bottast jegyezték a bokszkijáraton elkövetett kihágásért: lehet, hogy idő előtt átszelte a kijárati vonalat. Hamarosan többet tudunk.

Az első köridők alapján előbb Magnussen, aztán Sainz, majd Perez vezet: öt perc elteltével csak utóbbi csapattársa, Verstappen nem járt a pályán.

Futólag Leclerc is az első helyen 1:31-es körrel, Hamilton viszont 1:30,751-et teljesít. Ez már két másodperccel jobb, mint Ricciardo kora délután.

Alonso negyed másodperccel Hamilton mögött második pozícióba zárkózott fel, mögötte Leclerc és Perez. A komplett élmezőny lágy abroncson jött ki a pályára, a közepesen kezdők hátul vannak.

A 17. helyen álló Norris elégedetlen a McLaren hasmagasságával.

Verstappen első próbálkozása, szintén a lágyon, a negyedik helyre elegendő, fél másodperccel a meggyőzően kezdő Hamilton mögött.

Pályaelhagyások az utolsó kanyarban: Magnussen és Leclerc alatt is megcsúszott az autó hátulja, ezért kiszaladtak a bukótérbe. A hiba azért kellemetlen, mert a padlólemez is megsérülhet a rázókövön.

Verstappen a harmadik helyre javított, miközben a lágy gumin kezdő versenyzők jellemzően újabb szett lágyat tettek fel, és a közepesen kezdők közül is sokan átváltottak.

Érdekes jelenség a Mercedesnél: Russell padlólemeze nem csupán szikrázik, egy kis láng gyúlt ki az autó alatt, amely másodperceken keresztül égett.

Norrisnál továbbra sincs minden rendben, emlékeztette csapatát, hogy kormányt kell cserélni. A brit csupán a 19. helyen, egyedül csapattársa van mögötte.

Jönnek a gyorskörök a friss szett lágyakon: Hülkenberg villant fel a második helyen legjobb első szektorral, aztán Sainz lökte hátra, majd Piastri is bejött a Haas elé – a McLaren először próbálkozott lágyon az edzésen.

Bár Sainz megközelítette, Hamilton nem veszítette el az első helyet, most pedig egy még erősebb kört rakott össze: 1:30,374 az új csúcs.

Verstappen is közel fél másodpercet kap a hétszeres világbajnoktól: csak a negyedik helyen a holland második szett lágy abroncsával.

Pedig a Mercedes sem működik tökéletesen: a W15 számottevően pattog, hatalmas szikrák hagyják el Hamilton és Russell padlólemezét.

A csapat jó formáját tükrözve most Russell bejön a második helyre – két tizeddel csapattársa mögé.

Leclerc-t ma zavarja, hogy más autók is vannak a pályán: előbb azt sérelmezte, hogy Stroll került elé, most arról beszélt, mindenki alszik.

A monacói csak kilencedik helyen található, míg csapattársa még a harmadik a két Mercedes mögött.

Meg is mutatjuk a sorrendet féltávot követően:

Míg Alonso feljött az Aston Martinnal a harmadik helyre, Norris a McLarennel csak szenved, a huszadik helyen található. A visszajátszásból látható, hogy a célegyenesben fel sem vált a nyolcadik fokozatba.

Változások már nem várhatók a sorrendben, mivel mindenki versenyszimulációkat teljesít, jelentősen lassabb köridőkkel – erős kezdés a mai a Mercedes számára, az este látottak alapján az új koncepció valóban működik.

Hogy milyen fontos fázisa az edzésnek ez a mostani – hat-hét másodperccel lassabb köridőkkel – jelzi, hogy minden autó kint a pályán.

Nem sok minden történik az utolsó percekben, Tsunoda blokkolta a kerekeit az egyes kanyarban. 1:36 végi, 1:37-es és 1:38-as körök születnek használt abroncsokon, Piastri például 12 körös lágyat nyüstöl.

Itt a csütörtöki edzésnap vége: a Mercedes kezdte legmeggyőzőbben a Bahreini Nagydíjat, Hamilton és Russell 1-2-ben, a legközelebbi üldöző Alonso az Aston Martinnal, Verstappen ismét hatodikként végzett.

Összefoglaló: A két Mercedes a mezőny élén péntek este

Este figyeljétek a Formula.hu-t az edzésnap híreiért és a reakciókért!