Verstappen is közel fél másodpercet kap a hétszeres világbajnoktól: csak a negyedik helyen a holland második szett lágy abroncsával.
Összefoglaló: A két Mercedes a mezőny élén péntek este
Este figyeljétek a Formula.hu-t az edzésnap híreiért és a reakciókért!
Itt a csütörtöki edzésnap vége: a Mercedes kezdte legmeggyőzőbben a Bahreini Nagydíjat, Hamilton és Russell 1-2-ben, a legközelebbi üldöző Alonso az Aston Martinnal, Verstappen ismét hatodikként végzett.
Nem sok minden történik az utolsó percekben, Tsunoda blokkolta a kerekeit az egyes kanyarban. 1:36 végi, 1:37-es és 1:38-as körök születnek használt abroncsokon, Piastri például 12 körös lágyat nyüstöl.
Hogy milyen fontos fázisa az edzésnek ez a mostani – hat-hét másodperccel lassabb köridőkkel – jelzi, hogy minden autó kint a pályán.
Változások már nem várhatók a sorrendben, mivel mindenki versenyszimulációkat teljesít, jelentősen lassabb köridőkkel – erős kezdés a mai a Mercedes számára, az este látottak alapján az új koncepció valóban működik.
Míg Alonso feljött az Aston Martinnal a harmadik helyre, Norris a McLarennel csak szenved, a huszadik helyen található. A visszajátszásból látható, hogy a célegyenesben fel sem vált a nyolcadik fokozatba.
Meg is mutatjuk a sorrendet féltávot követően:
A monacói csak kilencedik helyen található, míg csapattársa még a harmadik a két Mercedes mögött.
Leclerc-t ma zavarja, hogy más autók is vannak a pályán: előbb azt sérelmezte, hogy Stroll került elé, most arról beszélt, mindenki alszik.
Pedig a Mercedes sem működik tökéletesen: a W15 számottevően pattog, hatalmas szikrák hagyják el Hamilton és Russell padlólemezét.
A csapat jó formáját tükrözve most Russell bejön a második helyre – két tizeddel csapattársa mögé.
Bár Sainz megközelítette, Hamilton nem veszítette el az első helyet, most pedig egy még erősebb kört rakott össze: 1:30,374 az új csúcs.
Jönnek a gyorskörök a friss szett lágyakon: Hülkenberg villant fel a második helyen legjobb első szektorral, aztán Sainz lökte hátra, majd Piastri is bejött a Haas elé – a McLaren először próbálkozott lágyon az edzésen.
Norrisnál továbbra sincs minden rendben, emlékeztette csapatát, hogy kormányt kell cserélni. A brit csupán a 19. helyen, egyedül csapattársa van mögötte.
Érdekes jelenség a Mercedesnél: Russell padlólemeze nem csupán szikrázik, egy kis láng gyúlt ki az autó alatt, amely másodperceken keresztül égett.
Verstappen a harmadik helyre javított, miközben a lágy gumin kezdő versenyzők jellemzően újabb szett lágyat tettek fel, és a közepesen kezdők közül is sokan átváltottak.
Pályaelhagyások az utolsó kanyarban: Magnussen és Leclerc alatt is megcsúszott az autó hátulja, ezért kiszaladtak a bukótérbe. A hiba azért kellemetlen, mert a padlólemez is megsérülhet a rázókövön.
Verstappen első próbálkozása, szintén a lágyon, a negyedik helyre elegendő, fél másodperccel a meggyőzően kezdő Hamilton mögött.
A 17. helyen álló Norris elégedetlen a McLaren hasmagasságával.
Alonso negyed másodperccel Hamilton mögött második pozícióba zárkózott fel, mögötte Leclerc és Perez. A komplett élmezőny lágy abroncson jött ki a pályára, a közepesen kezdők hátul vannak.
Futólag Leclerc is az első helyen 1:31-es körrel, Hamilton viszont 1:30,751-et teljesít. Ez már két másodperccel jobb, mint Ricciardo kora délután.
Az első köridők alapján előbb Magnussen, aztán Sainz, majd Perez vezet: öt perc elteltével csak utóbbi csapattársa, Verstappen nem járt a pályán.
Bottast jegyezték a bokszkijáraton elkövetett kihágásért: lehet, hogy idő előtt átszelte a kijárati vonalat. Hamarosan többet tudunk.
Autók a pályán: a két Stake vezette fel a sort, Piastri próbarajtot gyakorolt.
Az éj leszállt Szahírban: a második az egyetlen szabadedzés, amely sötétben zajlik, akárcsak az időmérő és a futam.
A két szabadedzés közé beszúrt F2-es időmérő szokatlan eredményt tartogatott: az indiai Kush Maini szerezte az Invicta Racinggel (az eddigi Virtuosi, amely új többségi tulajdonoshoz került), csapattársa, az F3-as címvédő, Gabriele Bortoleto előtt.
A nagydíj második szabadedzése talán már mérvadóbb lesz az elsőnél, amelyen a lágy abroncs limitált használata eredményezett furcsa sorrendet: Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, Lando Norris és Oscar Piastri előtt. A hatodik Max Verstappen és a várható üldözők csak közepes keveréket tettek fel.