DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Élő cikkek

Ilyen volt az Azerbajdzsáni Nagydíj

Charles Leclerc indulhat az élről, de a két nagycsapat bármely pilótája képes lehet a győzelemre, Bakuban pedig a váratlan események is erősen benne vannak a pakliban. Kövessétek velünk a futamot!

A végeredménnyel búcsúzunk, rögtön jövünk a nyilatkozatokkal, hírekkel, információkkal. Köszönjük a figyelmet!

Norris az utolsó körökben a csapatutasítás ellenére megtámadta Ricciardót, de nem tudta megelőzni, 8-9. helyen fut be a két McLaren úgy, hogy az ausztrál van előrébb.

Perez a második, Russell a harmadik, Hamilton a negyedik, beértek.

Max Verstappen ebben a pillanatban megnyeri az Azerbajdzsáni Nagydíjat!

Jelen állás szerint a két Red Bull és a két Mercedes mögött Gaslyé az ötödik, Vettelé a hatodik hely, majd jön az Alonso-Ricciardo-Norris-Ocon sor a pontszerzők között.

Stroll kiesik, az autó nem bírja, úgyhogy kihívják a bokszba és lezárják a versenyét - mondjuk amúgy sem zavart senkit...

Három kör van hátra, csendben csordogál a futam, úgy fest, hogy piros zászló és biztonsági autó, illetve baleset nélkül lezajlik a délután.

A McLaren alkut ajánlott Norrisnak, aki Ricciardo mögött megy, aki pedig Alonsót támadja. Az alku: Ricciardo megpróbálja megelőzni Alonsót, ha ez nem megy, akkor megpróbálhatod te, de ha neked sem megy, akkor vissza kell adnod a pozíciót Danielnek.

Hét körrel a vége előtt Hamilton megelőzi Gaslyt, így a Red Bull 1-2 mögött Mercedes 3-4 van. 

Hamilton már csak másfél másodpercre Gaslytól, nyolc kör.

Verstappennek megmondták, hogy pontosan milyen köridőt kell futnia, DRS-t sem használhat, komolytalanná vált kicsit a verseny így a végére.

Hamilton már csak négy másodpercre van Gaslytól, van még tíz köre megelőzni, sokkal gyorsabb nála jelenleg.

Tsunodánál a ragasztószalag volt a megoldás. Ezzel elbukta a masszív pontszerzését.

Tsunodánál gond van a DRS-sel, csak a szárny egyik fele csapódik fel, a másik nem...

Hamilton rögtön megelőzi Tsunodát, mehet Gasly után megint, még kilenc másodpercet kell ledolgoznia a frissebb gumikon.

Szabad jelzés, így feszülnek neki az utolsó 15 körnek.

Alonso is kint maradt, kicsit átrendeződik az állás, de akik maradtak, azok jóval kopottabb gumin fejezhetik be a futamot. 

Russell és Hamilton is kijön, ahogy Ricciardo is - a két AlphaTauri viszont a negyedik-hatodik helyen kint maradt. 

Virtuális biztonsági autó, a két Red Bull pedig azonnal ki is jön a bokszba.

Magnussen alatt meg is adja magát a Ferrari-motor, kiesik - nem lesz pontszerzés!

Magnussen körök óta beragadt Ocon mögé a 10-11. helyen, sokkal gyorsabb lenne, de az egyenesben olyan előnye van az Alpine-nak, hogy teljesen reménytelen a helyzete.

A mérnöke szól Verstappennek, hogy túl gyorsan megy, fél másodperccel lassabb köröket kérnek tőle, hogy a gumijai bírják.

Hamilton háta már nagyon fáj, nem bírja a brutális pattogást.

"Ez fáj, nem nagyon találom a szavakat. Nagyon-nagyon csalódott vagyok. Nehéz megérteni. Meg kell néznünk a részleteket, hogy ne forduljon ez elő többet. Fáj" - mondja Leclerc.

Nézzük is meg, hogy hogyan állunk:

Alonso is nagy formában: előbb Magnussent előzi meg, majd iszonyatos tempóban elszáguldott Ocon mellett is és már kilencedik.

Hamilton pedig megelőzi Ricciardo, feljön az ötödik helyre! Russell közben a harmadik a másik Mercedesszel.

Hopp, Vettel egy nagy manőverrel mégis megcsinálja, megelőzi Ocont!

Közben Vettel a nyolcadik helyért támadja Ocont, de annyival lassabb az Aston, hogy még DRS-sel is csak alig tud közeledni az egyenes végére. Hamilton pedig az ötödik Ricciardót támadja.

Guanyu Zhou technikai hiba miatt kiesik a 10. helyről - a csapat szól neki, hogy legyen kedves begurulni a bokszba.

A vb nyilván nem dől el még ilyen korán, de most akkora szakadéknyi előnybe kerülhet Verstappen és a Red Bull, hogy innentől megnyugodhat a világbajnok.

Teljes sokk, Ferrari-nullázás, tükörsima Red Bull 1-2 egyelőre...

LECLEEEEEERC! Elfüstöl alatta a Ferrari, újabb motorhiba miatt esik ki Leclerc az első helyről, ez hihetetlen!

Leclerc 13,5 másodperccel vezet most, hogy mindenki megcsinálta a kiállását, de sokkal frissebbek Verstappen gumijai, aki a második helyre jött vissza, Perez elé. 

Verstappen is a bokszban, Leclerc visszaveszi a vezetést!

A Red Bull is hibázik, három másodpercet elveszít a bokszban Perez is. Jelenleg tehát úgy állunk, hogy: 

Perez a bokszban!

A Red Bull bemondta a rádióba Pereznek, hogy "ne harcolj" - ezt követte Verstappen előzése. 

Verstappen átveszi a vezetést! Utolérte Perezt, aki... hát, nem erőltette meg magát, maradjunk ennyiben. 

Zárójel: Leclerc-é a leggyorsabb kör, jelenleg jobb tempóra képes, mint a Red Bullok.

Vettel manővere: nagyon mélyet akart fékezni, hogy megelőzze Ocont, de elnézte, kiment a menekülő útra, ott azonnal megforgatta és csak két helyet bukott vele...

Alonso, Norris, Ricciarco és Ocon nem cserélt, ők feljebb léptek így.

Közben már szabad a verseny, "behívták" a VSC-t.

Perez vezet, Verstappen 2,2 másodperccel követi, Leclerc már egy kerékcserével a zsebében 15-re van a mexikóitól.

A két Red Bull kint maradt, innentől Leclerc bokszkiállása még így is nyerőnek tűnik, de a Ferrarinak nagyon sokat kellene elmennie ezen a gumin.

Leclerc bokszkiállását elrontotta a Ferrari, beszorult az emelő, jó három másodpercet bukott ezzel a monacói.

Leclerc-t kihozza a Ferrari a második helyről, kemény keveréket kap és Russell is jön a negyedik helyről, meg Gasly az ötödikről - Perez és Verstappen a top kettő.

Fékhiba okozta a kiesést, nem Sainz hibázott - jön a virtuális biztonsági autó.

SAINZ a BUKÓTÉRBEN!

Magnussen közben elmegy Albon mellett.

Ennyi van köztük.

Russell négy másodperccel követi Sainzot a negyedik-ötödik helyen, majd jön Gasly, Hamilton, Vettel, Tsunoda és Alonso. 

Sainz közben eltűnt, már szűk négy másodpercre van Verstappentől. 

Nagy csata zajlik a két vb-esélyes között, Verstappen az egyenesben közel kerül, a kanyarokban egy-két tizedet ad neki Leclerc. 

Verstappen csak a célegyenesben fél másodpercet hozott Leclerc-en. 

"A Red Bull gyors" - jelenti Sainz.

Verstappen már DRS-sel üldözi Leclerc-t az egyenesben amúgy is gyorsabb Red Bull-lal - Perez gyakorlatilag állva hagyta a mezőnyt, két és fél másodperccel vezet már. 

Latifi rossz helyen állt a rajtrácson, a szerelő mozdította arrébb, ami szabályba ütközik, így tízmásodperces büntetést kapott a pilóta. Mondjuk amúgy is ő halad a mezőny legvégén.

Ez volt a rajt - Leclerc kis híján a pályáról is kifékezte magát ezt követően...

A Red Bullok gyorsabbak az első körökben, Perez már meg is lógott, Verstappen közel van Leclerc-hez, Sainz pedig lemaradt a hollandtól. 

Vettel megelőzte még Tsunodát, ő így a nyolcadik helyen halad. 

Perez egyszerűen kifékezte a rajtnál Leclerc-t, már az első kanyarban megelőzte, a monacói elfüstölte a gumijait - viszont nem történt baleset és megy mindenki, nem történt más változás elöl. 

PEREZ MEGELŐZI LECLERC-T ÉS ÁTVESZI A VEZETÉST!

RAJT!

Már a felvezető kör zajlik, pillanatokon belül rajt!

A top tízben mindenki a közepes keverékű gumikon rajtol, de mögöttük többen is a keményeket választották, így valószínűleg hosszabb első etapot terveznek: Ricciardo, Ocon, Bottas, Stroll és Schumacher döntött így.

A Mercedesnél viszont attól tartanak, hogy az autó nem fogja kibírni a versenytávot: olyan szinten delfineznek, hogy az megterhelő lehet ilyen hosszú ideig. Lewis Hamilton aggódik, Toto Wolff pedig annyit mondott erről, hogy igazából nem tud mit hozzáfűzni, sok reményük nincs...

Christian Horner nemrég úgy fogalmazott, hogy a Ferrari versenytempója valószínűleg rendben lesz, nem lesznek előnyben, az számíthat nagyon sokat, hogy a biztonsági autós fázisokra és egyéb váratlan eseményekre ki hogyan reagál - igyekeznek ők jól kijönni ezekből. 

A Pirelli stratégiai elképzelései:

A levegő 25, az aszfalt 48 Celsius-fokos jelen pillanatban, a gumikezelés abszolút kulcsfontosságú lehet.

A kötelező feladatokat letudták az érintettek, már csak a rajtra várunk. 

A pole-pozíciót egy szenzációs, fordulatos és izgalmas időmérő végén Charles Leclerc szerezte meg, aki szinte verhetetlennek tűnik idén szombatonként - a vasárnapjai viszont finoman szólva is akadoznak különböző okok miatt. Most nagyon fontos lenne neki a győzelem, de a bakui pálya miatt az első négy helyről rajtoló versenyzők bármelyike képes lehet nyerni. 

Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan elrajtol a 2022-es Azerbajdzsáni Nagydíj!