Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. december 1. szerda
Élő cikkek

Ez volt a kaotikus Magyar Nagydíj

Három órakor rajtol a 36. Magyar Nagydíj, amely a nyári szünet előtt a szezon féltávját jelzi. Szöveges közvetítésben követjük nyomon az eseményeket.

Esik a Hungaroringen! A reggeli zuhé után fél 3 magasságában is eleredt az eső Mogyoródon, a csapatok sátrak alá rejtették az autókat. Izgalmas rajt elé nézünk 15:00-kor!

Giovinazzi rádiója szerint a következő fél órában ugyanilyen intenzitású esőt várnak, később azonban intenzívebbé válhat a csapadék.

A pole-pozícióból induló Lewis Hamilton újabb rekordokra készül: 100. futamgyőzelmét szerezheti, egyben a kilencediket a Hungaroringen. Még soha senki nem nyert ennyiszer egy pályán.

A harmadik rajtkockából induló Max Verstappen autójába új motor került, miután a Red Bull az időmérő után kicserélte a silverstone-i baleset során is használt erőforrást. Rajtbüntetés nem járt: ez a harmadik, utolsó szabadon felhasználható motor.

Az időmérő monitorok tanúsága szerint minden autó köztes abroncson kezdi a futamot.

„Slick abroncson kellett volna rajtolnunk” – mondta Hamilton, aki szerint nem elég nedves a pálya a köztes keverékhez.

A felvezető körön látottak szerint azért ez messze van a slick állapottól… Az autók visszatérnek a rajtrácsra, pillanatokon belül rajt.

Giovinazzi visszatért a bokszba, közepes abroncsot kap!

Káosz az első kanyarban, számos autó a pálya szélén, Bottas kiütötte Norrist és Verstappent is!

Hamilton mögött teljesen felkavarodott a sorrend: a második helytől Ocon, Vettel, Sainz, Tsunoda és Latifi!

A második helyről ötödiknek visszaeső Bottas felöklelte Norrist, a láncreakció pedig mindkét Red Bullt elsodorta. Egy másik balesetben Leclerc és Stroll ütközött. Az érintettek közül Norris és Verstappen tudta folytatni a versenyt, utóbbi bargeboard légterelője leszakadt.

Autók és törmelék mindenütt, piros zászlóval megszakítják a versenyt! A Red Bull így megszerelheti Verstappen sérült autóját.

Verstappen Red Bulljának állapota.

Az első kör áldozatai: Bottas, Leclerc, Stroll és Perez. Hivatalosan a 3. körben tartunk, innen folytatódik piros zászló után a táv.

Újabb kieső: a McLaren rádión jelentette, nem tudják megszerelni Norris autóját, így feladják a futamot, amely körülbelül 15 perc múlva folytatódik.

Még néhány érdekes pozíció: Russell a nyolcadik, Raikkönen a kilencedik, Mick Schumacher tizedik, Verstappen a 13. helyen.

„Szép bowlingozás. Nagyon frusztráló” – posztolta a közösségi médiában Leclerc, az első kör áldozata.

Statisztikai érdekesség: ez már a negyedik piros zászlóval megszakított verseny idén, Imola, Baku és Silverstone után.

15:32-kor indul újra a futam 68 körre, 15 talpon maradt versenyzővel.

„Azt hiszem, elég dühös vagyok. Az első körben miért kockáztat valaki ekkora hülyeséget? Nagy büntetést érdemel ezért” – nyilatkozta Norris, Bottasra utalva.

Az autók elhagyják a bokszutcát, mindenki intermediate abroncson, de úgy tűnik, nagyon közel lesz a váltópont. Állórajttal indul újra a verseny.

A felvezető kör végén számos versenyző megy a bokszba slickekért.

Egyedül Hamilton maradt a rajtrácson, mögötte 14-en a bokszutcában!

A kerékcserék révén Russell a nyolcadikról a második helyre jött előre! Mögötte Ocon, Vettel, Latifi, Tsunoda. Mi történik ezen a futamon?

Nagyon rossz döntés a Mercedestől, Hamilton a kör végén kiállt és az utolsó helyre tért vissza! Ocon vezeti a futamot Vettel előtt.

Újabb kieső, Mazepin – a Haas felfüggesztése a bokszutcában tört el, a tumultusban Giovinazzival ütközött.

Hamilton a 14. helyen már Giovinazzit támadja, a 11. helyezett Verstappen sérült autója azonban lassú, a mögötte haladó Gasly szorongatja.

Az élen levő sorrendet nem győzzük megszokni: a 9. körben Ocon, Vettel és Latifi dobogós helyeken! Tsunoda, Sainz, Alonso, Russell, Raikkönen, Ricciardo és Schumacher a további pontszerzők.

Megvolt Hamilton első előzése, a 13. helyen Giovinazzi mögött.

A hetedik helyen álló Russell közölte csapatával, feláldozhatják versenyét a harmadik pozícióban haladó Latifi futamáért.

Hihetetlen, de Alpine-Aston csata zajlik a győzelemért, Ocont és Vettelt egy másodperc választja el. Az éllovas már 25 másodperccel Hamilton előtt.

Verstappen pontszerző helyen, végre megelőzte Schumacher Haasát – a manőver végén, a 2-es kanyar külső ívén a két autó még össze is ért. Három hellyel hátrébb Hamilton hibázott Gaslyt támadva.

Büntetést kapott mindkét Alfa Romeo: Giovinazzi 10 másodperces stop-and-go büntetést bokszutcai gyorshajtásért, Raikkönen 10 másodperces időbüntetést veszélyes kiengedés miatt. (Vele ütközött Mazepin, nem Giovinazzival, ahogy korábban említettük.)

A büntetésnél fogva Raikkönen az utolsó helyre esett vissza, így Verstappen már kilencedik, Hamilton a 11. helyen.

A 20. körben Hamilton már kiállt, kemény keveréket kapott, valószínűleg a csapat 50 kört akar ezzel teljesíteni.

A Red Bull reagált, de egy kör is döntött Hamilton javára: a brit nem csupán Verstappent lépte át, de még az ugyanebben a körben kiálló Ricciardót is. A Mercedes tizedik, de ezzel a stratégiával számos helyet hozhat még.

A pontszerzők is megkezdték a kiállásokat, a két Williams és Tsunoda járt már a bokszban. A japán megelőzte Latifit, Russell viszont visszaesett Hamilton mögé – a hétszeres bajnok már nyolcadik.

A leggyorsabb köröket dobáló Hamilton hasít, már a hetedik helyen van Latifit megelőzve. A Williams csúszik hátra, Latifi nyolcadik, Russell tizedik helyen.

Az ötödik Gasly kiállása után Hamilton már a hatodik, és a másik AlphaTaurit, Tsunodát támadja. Eözben Verstappen csupán a 12. pozícióban.

Hamilton a 4-es kanyarban külső íves előzéssel lépte át Tsunodát. Miután nemrég utolsó volt, a 33. körben már az ötödik pozícióban áll.

Az első három helyezett, Ocon, Vettel és Alonso nem álltak még ki. A negyedik Sainz már harmadszor is járt a bokszba (ebbe a piros zászló is beleszámít), mögötte 2,2 másodperccel pedig már Hamilton érkezik.

Szintén nem teljesítette még a harmadik kiállást Schumacher, aki perceken belül esett vissza kilencedikről a 12. helyre: a németet Russell, Ricciardo és Verstappen is bedarálta.

A futam féltávjához ért a 35. körben. A pontszerzők sorrendje: Ocon, Vettel, Alonso, Sainz, Hamilton, Tsunoda, Latifi, Gasly, Russell és Ricciardo.

Végre történt valami az élen: a 37. körben Vettel állt ki a bokszba a második helyről. Most a két Alpine az első-második helyen, mit lép a francia csapat?

Egy körrel később hozták Ocont is, a francia Vettel elé tért vissza, de a német támadási helyzetben felmelegített gumikon.

Marad a sorrend Ocon és Vettel között. Jelenleg Alonso vezet, de ő az ötödik helyre fog visszaesni, ha cserélt.

Verstappen újra kiállt friss közepesekért az utolsó közel 30 körre, a számláló szerint már ötödik alkalommal. A holland megint csak a 12. pozícióban, már a pontszerzés is siker lenne számára a futam végén…

Jelenleg Alonso a leggyorsabb a pályán, a spanyol már csak négy másodpercre Hamiltontól.

Hamilton nem tudta a verseny végéig életben tartani a keményeket, a 48. körben újabb kiállásra érkezett. A brit az ötödik helyen közepes abroncson, amivel jelentős tempóelőnyben lesz.

Vettel már egészen szorosan Ocon mögött, Raikkönen lekörözése közben adódott az első komolyabb helyzet.

Hamilton a friss közepesen rendkívül gyors, az imént egy körben három másodpercet hozott Oconon. Alonsóhoz képest 14-ről 8-ra csökkentette lemaradását.

Vettel mérnöke szerint 10 körrel a vége előtt Hamilton már utoléri a németet és Ocont. A brit az 55. körben már Alonsót támadja, de a spanyol briliánsan védekezik.

Az előző körben Hamilton még mindig egy másodpercet dolgozott le Oconékhoz képest, de Alonso megtorpantotta őt.

DRS nyitva, de az 57. körben Alonso ismét kivédekezi Hamiltont a 2-es és 4-es kanyarban! Alonso kiváló szolgálatot tesz Ocon – az Alpine – futamgyőzelméért.

10 kör van vissza – az Astonnál attól tartottak, most fogja utolérni Hamilton Vettelt –, és a Mercedes továbbra is az Alpine mögött. Ráadásul közben Alonso már csak 1,4 másodpercre a harmadik Sainztól.

Jóval hátrébb Verstappen próbálja menteni a helyzetét: Ricciardo megelőzése után az egy pontot érő 10. helyen.

A 63. körben újabb csörte, Alonso továbbra is elöl – még a páros kerekei is összeértek.

Valtteri Bottasnak eközben 5 rajthelyes büntetést osztottak ki a Belga Nagydíjra a baleset okozásáért.

Alonso hibázott öt körrel a vége előtt, ennek köszönhetően Hamilton átvette a negyedik helyet hosszú-hosszú csatát követően.

Könnyebb dolga volt Sainzcal, akit a DRS segítségével az 1-es kanyarban előzött meg. A brit a harmadik helyen.

Hamiltonnak 3 köre maradt 8 másodperc különbséggel, így hacsak nem történik valami váratlan, ez a harmadik hely a végállomás számára.

Az utolsó körben Ocon másfél másodperccel vezet Vettel előtt, Alonso DRS-távolságon belül Sainz mögött.

Itt a vége, parádés eredmény született a Magyar Nagydíjon: az Alpine márka és saját első F1-es győzelmét szerezte Esteban Ocon, az Aston Martint és Sebastian Vettelt megelőzve.

A további sorrend is megér pár szót a dobogóra felzárkózó Hamiltonnal és a duplán pontot szerző Williamsszel.

Csupán Hamilton állt be a megfelelő helyre a parc fermében: Vettel félrehúzódott a pályán, Ocon pedig a bokszutca végénél parkolt le. Az első és második helyezett kocog visszafelé.

Olvastad már?