DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Élő cikkek

A Bahreini Nagydíj második edzése

Nálunk is leszállt a késő őszi sötétség, a tőlük keletebbre lévő Bahreinben pedig már pláne. Kövessétek az F1-es nagydíjhétvége első villanyfényes eseményét élő szöveges közvetítésünkben!

 

Villanyfényes délutánt kívánunk mindenkinek! Az első edzésen az eső csepegése volt a meglepetés, Lewis Hamilton elsősége viszont nem. Lássuk, mit hoz a második 90 perc!

Vajon ha a két fekete Mercedes végez az élen, akkor mondhatjuk, hogy az F1-ben is ez a Black Friday?

Mindenesetre egyelőre még a Green Fridaynél tartunk, hiszen zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, kezdődik az edzés.

Ne feledjük, 2020-ban a két versenyt rendező pályák évét éljük az F1-ben, s Spielberg és Silverstone után Szahír a harmadik helyszín, amely két nagydíjat rendez egymást követő hétvégéken. Bár a jelen helyzetet ismerve már nincs olyan égető szükség az extra futamokra, mint talán még nyáron tűnt, de legalább a jövő hétvégi Szahíri Nagydíj igazi változatosságot fog szolgáltatni azáltal, hogy egy másik, gyorsabb vonalvezetést használ majd a mezőny.

Már repkednek is az első köridők, hiszen Daniel Ricciardo kivételével - aki még mindig a garázsban van - senki nem vesztegette az időt a pályára hajtással. Folyamatosan változik az első helyezett kiléte - ezen mondat megírásának kezdete előtt még Albon állt az élen, de amikor a biztonság kedvéért ismét ránéztünk az állásra az Enter lenyomása előtt, a thai már csak a 4. helyen állt, a vezetést pedig Sainz vette át. 

Utolsóként kihajtott Ricciardo is, akinek csillogó, Yes feliratú sisakjánál vidámabb látvány kevés van Bahreinben.

A második edzés első morgása Pierre Gasly nevéhez fűződik, aki az őt el nem engedő Valtteri Bottas mozgása miatt méltatlankodott. 

A szahíri pálya különlegessége - mert ez talán már különlegességnek nevezhető -, hogy nem Lewis Hamilton szerezte itt a legtöbb győzelmet a jelenlegi F1-es mezőnyből. A britnek csak három sikere van Sebastian Vettel négyével szemben - de azért ezen a hétvégén jó esélye lesz az egyenlítésre.

Sainz, Verstappen, Leclerc, Norris, Vettel, Perez az üdítően festő sorrend az élen az első 20 perc elteltével. A Mercedesek viszont olyannyira nem tették még oda magukat, hogy konkrétan a 19-20. helyen állnak. Nem csoda, hogy Gasly lassúnak találta az imént a fekete autót!

Idáig szintén a kísérleti gumikon köröztek a versenyzők, hasonlóan az első edzés kezdetéhez. Most kezdenek átváltani egyre többen a közepes vagy a kemény keverékre.

Na, a közepes keverékeken máris egészen átalakult a sorrend: Verstappen, Perez, Gasly, Kvjat, Albon az első ötös névsora. A Mercedesek még mindig az utolsó két helyen, ők ugyanis továbbra is a 2021-es kísérleti gumikon köröznek. Nos, ha valaki megteheti, hogy máris a jövő évre készüljön, akkor az kétségtelenül a már mindkét vb-címet bezsebelő Mercedes.

Ezt kell elkerülni - tart vizuális szemléltetést a Racing Point a magát elfékező isztambuli dobogósán, Sergio Perezen.

Fél óra elteltével az állás - mint említettük, a Mercedesek messze az első tíztől. Verstappen 3 tizedre Hamilton első edzésen futott etalonjától.

1_1

Többen belekóstolnak most a lágy gumikba is - Ricciardo a harmadik helyre ugrott fel velük.

Sainz pályaelhagyását ismételte a közvetítés, amit akár Verstappen is láthatott - nem azért, mert mögötte haladt volna, hanem mert a garázsban ül, amíg az autója alján azt csinálják a szerelők, amihez a legjobban értenek: szerelnek.

A Mercedesek 14 és 15 kör megtétele után a bokszban. Egyébként ugyanazokat a kísérleti szetteket használták, amelyeket már bejárattak az első edzésen, így már nagyjából 20 kört pakoltak beléjük a pilóták.

Na de úgy fest, a bajnokcsapatnál komolyra készülnek fordítani a dolgot, hiszen érkezik Bottas immár a lágy gumikon - és alighanem hamarosan követi őt Hamilton is.

Ezt még nem emeltük ki külön, de 6,4-6,7 másodperccel lassabbak voltak a Mercedesek eddig a kísérleti gumikon, mint az élen álló Verstappen. Persze senki nem feltételezi, hogy üres tankkal és maximális lendülettel haladtak.

Na, vissza a valóságközeli állapotba: Bottas a reprezentatív gumikon azonnal 1:29,336-ot futott, ezzel a második helyre jött fel, 18 ezreddel Verstappen mögé.

Piros zászló, Alex Albon törte ripityára a Red Bullt! 

A thai az utolsó kanyarba érkezett túl nagy tempóval, a kerékvetőn kívülre sodródott, a poros részen pedig elvesztette az irányítást az autója felett és a szalagkorlátnak csapódott. Az autó jobb és hátsó oldalán látható a legnagyobb mértékű amortizáció.

Így.

Albon azonnal jelezte, hogy fizikálisan teljesen rendben van, de azért az első útja az orvosi központba vezet.

Ezzel a balesettel viszont bizonyára még egy lépéssel távolodott attól, hogy megtartsa őt a Red Bull 2021-re...

A piros zászló előtt Sainz készült arra, hogy a tabella elejére ugorjon a 11. helyről, hiszen a lágy gumikon éppen megfutotta az edzés eddigi legjobb első szektorát - viszont a kört nem fejezhette be.

A pályára került, versenyautó-alakú szennyeződést sikeresen eltávolították, folytatódhat az edzés a hátralévő 31 percre.

Folytatódhatott VOLNA, ha nem jelenik meg egy másik nemkívánatos objektum a pályán: egy kutya! A két hete Isztambult megszállónál kisebb méretű eb sebes tempóval futott keresztül-kasul a pályán, a versenyirányítás így újra előhívta a piros zászlós jelzést.

Vettel elkezdett énekelni a csapatrádióban: "Who let the dogs out?"

Még csak éppen visszakóricált mindenki a bokszba, de máris újra zöld zászló. A kamera bemutatta, hogy a kutya átbújt egy szalagkorlát alatt - reméljük, el is kapta valaki.

Itt meghallgatható Vettel éneke, aki később hozzátette: "Ha tudtam volna, hogy engedélyezettek a kutyák, én is elhoztam volna az enyémet."

Na, akkor próbáljuk meg, hátha most már a rendeltetésszerűen haladó versenyautók is produkálnak valamit a pályán. Hamiltonra szegeződik a kamera, akiről elmondhatjuk azt a furcsaságot, hogy 65 percen át az eredménylista legutolsó helyén állt. Most viszont azon van a lágy gumikon, hogy végre elmozduljon onnan...

Hamilton első igazi nekifutásra a 6. helyre jött fel. Hátránya 271 ezred, szóval elég szoros a tömörülés az élmezőnyben.

A sorrend továbbra is Verstappen, Bottas, Perez, Ricciardo, Gasly, mögéjük iratkozott most fel a brit. És mivel a második szabadedzés utolsó fél órájának idejét éljük, megszokhattuk, hogy itt már a hosszú etapokra koncentrálnak a versenyzők, szóval komolyabb helycserék már nem várhatók.

Norris és Giovinazzi még csak most rakták fel a kísérleti gumikat, a szabály ugyanis az, hogy mindenkinek leglább 6 kört teljesítenie kell velük ebben a 90 percben. Ezt a Mercedes egy csöppet túlteljesítette.

Emiatt, meg a piros zászlók miatt tart Hamilton más ütemben, mint a többiek - így történhetett meg, hogy a brit kihajtott még egy időmérős próbakörre, amivel az élre is katapultált. 1:28,971-es köre a hétvége eddigi legjobbja, Verstappen 347 ezreddel a második így már.

Az eddigi tapasztalatok alapján a versenyzőknek meggyűlhet a bajuk a tapadással a versenyen. "Minden rendben, csak meghalnak a gumik" - nyugtázta egy rádióüzenetben Verstappen.

Elég eseménytelen a körözés az utolsó öt percbe lépve. Meglátszik, hogy már közel fél órája nem szaladt a pályára egy kutya sem!

A Ferrarik az eddigi jelek szerint visszakerültek az esős isztambuli őrület előtti helyükre: Vettel a 12., Leclerc a 14. helyen fogja zárni az edzést.

Szóval lassan el is kezdhetünk eredményt hirdetni: az első szabadedzéshez hasonlóan Lewis Hamilton futotta a legjobb időt a másodikon is Bahreinben, viszont ezúttal úgy, hogy a 90 perc zömét a tabella utolsó helyén töltötte a 2021-es gumik tesztelése és néhány piros zászlós leállás miatt.

Az est után a kockás zászló is leszállt.

Hamilton mögött Verstappen, Bottas, Perez, Ricciardo, Gasly, Norris, Stroll, Kvjat és a balesetező Albon egészíti ki az első tizest.

Ezzel el is köszönünk, szombaton folytatódik az élőzések sora.