DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
16:23

Idáig szintén a kísérleti gumikon köröztek a versenyzők, hasonlóan az első edzés kezdetéhez. Most kezdenek átváltani egyre többen a közepes vagy a kemény keverékre.

Az est után a kockás zászló is leszállt.

Hamilton mögött Verstappen, Bottas, Perez, Ricciardo, Gasly, Norris, Stroll, Kvjat és a balesetező Albon egészíti ki az első tizest.

Ezzel el is köszönünk, szombaton folytatódik az élőzések sora.

Szóval lassan el is kezdhetünk eredményt hirdetni: az első szabadedzéshez hasonlóan Lewis Hamilton futotta a legjobb időt a másodikon is Bahreinben, viszont ezúttal úgy, hogy a 90 perc zömét a tabella utolsó helyén töltötte a 2021-es gumik tesztelése és néhány piros zászlós leállás miatt.

A Ferrarik az eddigi jelek szerint visszakerültek az esős isztambuli őrület előtti helyükre: Vettel a 12., Leclerc a 14. helyen fogja zárni az edzést.

Elég eseménytelen a körözés az utolsó öt percbe lépve. Meglátszik, hogy már közel fél órája nem szaladt a pályára egy kutya sem!

Az eddigi tapasztalatok alapján a versenyzőknek meggyűlhet a bajuk a tapadással a versenyen. "Minden rendben, csak meghalnak a gumik" - nyugtázta egy rádióüzenetben Verstappen.

Emiatt, meg a piros zászlók miatt tart Hamilton más ütemben, mint a többiek - így történhetett meg, hogy a brit kihajtott még egy időmérős próbakörre, amivel az élre is katapultált. 1:28,971-es köre a hétvége eddigi legjobbja, Verstappen 347 ezreddel a második így már.

Norris és Giovinazzi még csak most rakták fel a kísérleti gumikat, a szabály ugyanis az, hogy mindenkinek leglább 6 kört teljesítenie kell velük ebben a 90 percben. Ezt a Mercedes egy csöppet túlteljesítette.

A sorrend továbbra is Verstappen, Bottas, Perez, Ricciardo, Gasly, mögéjük iratkozott most fel a brit. És mivel a második szabadedzés utolsó fél órájának idejét éljük, megszokhattuk, hogy itt már a hosszú etapokra koncentrálnak a versenyzők, szóval komolyabb helycserék már nem várhatók.

Hamilton első igazi nekifutásra a 6. helyre jött fel. Hátránya 271 ezred, szóval elég szoros a tömörülés az élmezőnyben.

Na, akkor próbáljuk meg, hátha most már a rendeltetésszerűen haladó versenyautók is produkálnak valamit a pályán. Hamiltonra szegeződik a kamera, akiről elmondhatjuk azt a furcsaságot, hogy 65 percen át az eredménylista legutolsó helyén állt. Most viszont azon van a lágy gumikon, hogy végre elmozduljon onnan...

Itt meghallgatható Vettel éneke, aki később hozzátette: "Ha tudtam volna, hogy engedélyezettek a kutyák, én is elhoztam volna az enyémet."

Még csak éppen visszakóricált mindenki a bokszba, de máris újra zöld zászló. A kamera bemutatta, hogy a kutya átbújt egy szalagkorlát alatt - reméljük, el is kapta valaki.

Vettel elkezdett énekelni a csapatrádióban: "Who let the dogs out?"

Folytatódhatott VOLNA, ha nem jelenik meg egy másik nemkívánatos objektum a pályán: egy kutya! A két hete Isztambult megszállónál kisebb méretű eb sebes tempóval futott keresztül-kasul a pályán, a versenyirányítás így újra előhívta a piros zászlós jelzést.

A pályára került, versenyautó-alakú szennyeződést sikeresen eltávolították, folytatódhat az edzés a hátralévő 31 percre.

A piros zászló előtt Sainz készült arra, hogy a tabella elejére ugorjon a 11. helyről, hiszen a lágy gumikon éppen megfutotta az edzés eddigi legjobb első szektorát - viszont a kört nem fejezhette be.

Albon azonnal jelezte, hogy fizikálisan teljesen rendben van, de azért az első útja az orvosi központba vezet.

Ezzel a balesettel viszont bizonyára még egy lépéssel távolodott attól, hogy megtartsa őt a Red Bull 2021-re...

Így.

A thai az utolsó kanyarba érkezett túl nagy tempóval, a kerékvetőn kívülre sodródott, a poros részen pedig elvesztette az irányítást az autója felett és a szalagkorlátnak csapódott. Az autó jobb és hátsó oldalán látható a legnagyobb mértékű amortizáció.

Piros zászló, Alex Albon törte ripityára a Red Bullt! 

Na, vissza a valóságközeli állapotba: Bottas a reprezentatív gumikon azonnal 1:29,336-ot futott, ezzel a második helyre jött fel, 18 ezreddel Verstappen mögé.

Ezt még nem emeltük ki külön, de 6,4-6,7 másodperccel lassabbak voltak a Mercedesek eddig a kísérleti gumikon, mint az élen álló Verstappen. Persze senki nem feltételezi, hogy üres tankkal és maximális lendülettel haladtak.

Na de úgy fest, a bajnokcsapatnál komolyra készülnek fordítani a dolgot, hiszen érkezik Bottas immár a lágy gumikon - és alighanem hamarosan követi őt Hamilton is.

A Mercedesek 14 és 15 kör megtétele után a bokszban. Egyébként ugyanazokat a kísérleti szetteket használták, amelyeket már bejárattak az első edzésen, így már nagyjából 20 kört pakoltak beléjük a pilóták.

Sainz pályaelhagyását ismételte a közvetítés, amit akár Verstappen is láthatott - nem azért, mert mögötte haladt volna, hanem mert a garázsban ül, amíg az autója alján azt csinálják a szerelők, amihez a legjobban értenek: szerelnek.

Többen belekóstolnak most a lágy gumikba is - Ricciardo a harmadik helyre ugrott fel velük.

Fél óra elteltével az állás - mint említettük, a Mercedesek messze az első tíztől. Verstappen 3 tizedre Hamilton első edzésen futott etalonjától.

1_1

Ezt kell elkerülni - tart vizuális szemléltetést a Racing Point a magát elfékező isztambuli dobogósán, Sergio Perezen.

Na, a közepes keverékeken máris egészen átalakult a sorrend: Verstappen, Perez, Gasly, Kvjat, Albon az első ötös névsora. A Mercedesek még mindig az utolsó két helyen, ők ugyanis továbbra is a 2021-es kísérleti gumikon köröznek. Nos, ha valaki megteheti, hogy máris a jövő évre készüljön, akkor az kétségtelenül a már mindkét vb-címet bezsebelő Mercedes.

Sainz, Verstappen, Leclerc, Norris, Vettel, Perez az üdítően festő sorrend az élen az első 20 perc elteltével. A Mercedesek viszont olyannyira nem tették még oda magukat, hogy konkrétan a 19-20. helyen állnak. Nem csoda, hogy Gasly lassúnak találta az imént a fekete autót!

A szahíri pálya különlegessége - mert ez talán már különlegességnek nevezhető -, hogy nem Lewis Hamilton szerezte itt a legtöbb győzelmet a jelenlegi F1-es mezőnyből. A britnek csak három sikere van Sebastian Vettel négyével szemben - de azért ezen a hétvégén jó esélye lesz az egyenlítésre.

A második edzés első morgása Pierre Gasly nevéhez fűződik, aki az őt el nem engedő Valtteri Bottas mozgása miatt méltatlankodott. 

Utolsóként kihajtott Ricciardo is, akinek csillogó, Yes feliratú sisakjánál vidámabb látvány kevés van Bahreinben.

Már repkednek is az első köridők, hiszen Daniel Ricciardo kivételével - aki még mindig a garázsban van - senki nem vesztegette az időt a pályára hajtással. Folyamatosan változik az első helyezett kiléte - ezen mondat megírásának kezdete előtt még Albon állt az élen, de amikor a biztonság kedvéért ismét ránéztünk az állásra az Enter lenyomása előtt, a thai már csak a 4. helyen állt, a vezetést pedig Sainz vette át. 

Ne feledjük, 2020-ban a két versenyt rendező pályák évét éljük az F1-ben, s Spielberg és Silverstone után Szahír a harmadik helyszín, amely két nagydíjat rendez egymást követő hétvégéken. Bár a jelen helyzetet ismerve már nincs olyan égető szükség az extra futamokra, mint talán még nyáron tűnt, de legalább a jövő hétvégi Szahíri Nagydíj igazi változatosságot fog szolgáltatni azáltal, hogy egy másik, gyorsabb vonalvezetést használ majd a mezőny.

Mindenesetre egyelőre még a Green Fridaynél tartunk, hiszen zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, kezdődik az edzés.

Vajon ha a két fekete Mercedes végez az élen, akkor mondhatjuk, hogy az F1-ben is ez a Black Friday?

Villanyfényes délutánt kívánunk mindenkinek! Az első edzésen az eső csepegése volt a meglepetés, Lewis Hamilton elsősége viszont nem. Lássuk, mit hoz a második 90 perc!