Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. január 25. szombat
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es szezonzáró pénteki napja

November utolsó napjaiban megkezdődött az F1 idei utolsó versenyhétvégéje, amelyről természetesen ismét jelentkeztünk szöveges közvetítéssel. A pénteki edzésnap történései időrendben.

Köszöntjük kedves olvasóinkat folyamatosan frissülő szöveges közvetítésünkben, percekben belül kezdődik az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzése. A körülményeknek nincs sok közük az időmérőn és futamon várhatóhoz, így minden bizonnyal a jövő évre szóló tesztnek (is) fogják fel ezt a gyakorlást a csapatok.

Egy régi ismerős, Heikki Kovalainen is a helyszínen tekinti meg az eseményeket:

Amúgy 26 fokos a levegő és 35 fokos a pálya, úgyhogy természetesen kifejezetten meleg van.

Ééés elkezdődött! Az autók jönnek is a pályára, minimum bemelegíteni.

Lewis Hamilton autóján közben megjelent egy újdonság: 

a világbajnok ugyanis úgy döntött, hogy a szezonzáró Abu Dhabi hétvégén nem a megszokott #44-es, hanem a világbajnokhoz illő #1-es rajtszámot használja - az FIA pedig engedélyezte mindezt.

 

Amúgy egyelőre csak egy 1:40-es Leclerc-kört tudunk feljegyezni, más érdemleges nem nagyon történt. 

Bottas kezd beerősíteni, három lila szektorral 1:38,0 és átveszi a vezetést.

Hopp: a Williams azt jelenti, hogy George Russell betegséggel küzd és egyáltalán nem biztos, hogy egyáltalán versenyezni tud a hétvégén - egyelőre nem tudott autóba ülni, a csapat vár az orvosok jelentésére. Ha Russell nem tudja vállalni a versenyzést, akkor Szergej Szirotkin ugorhat be a helyére, aki ott van a csapattal és készen áll az F1-es visszatérésre - Nicholas Latifinek egyelőre nincsenek meg a szuperlicensz-pontjai, így ő nem ülhet még be, hiába szerződtették 2020-ra.

 

Bottas közben javított, 1,2 másodperccel vezet Verstappen és 1,7-tel Vettel előtt.

Egyébként ez az 1:37,975-ös Bottas-kör már most gyorsabb, mint az Abu Dhabiban a tavalyi első szabadedzésen futott legjobb idő.

Pedig amúgy ilyeneket látunk...

Verstappen és Hamilton bejött 5-6 tizedre, Vettel egy másodperccel, Leclerc pedig 1,3 másodperccel van most lemaradva Bottastól.

Hamilton 1:37,5-tel az élen, egyelőre meglepően erős köröket produkálnak a pilóták. 

Hamilton 1-ese:

A bajnok közben motorhibát jelent a rádióban és úgy fogalmaz, hogy "besántikálok a bokszba" - egyelőre nem tudni többet.

Bottas már 1:37 alatt, tele lila szektorral és ismét ő vezet - ez eddig a Mercedes edzése.

A Racing Pointnál nagyon dolgoznak Lance Stroll autóján:

Elfüstöl egy Renault-motor! Ricciardo alatt állt meg a technika, bár valószínűleg pénteki edzésmotorról van szó.

No, hát Ricciardo bejelentette, hogy "ennyi volt a háta mögött", utalva a motorra, a gond az, hogy összeolajozta a pályát, mögötte többen ie megcsúsztak rajta, úgyhogy ezért van piros zászló, mert ezzel kezdeni kell valamit.

Az út mellet Pierre Gaslyt is "leköpte" Ricciardo Renault-ja, a francia pilóta éppen az ausztrál mögött volt a pályán, úgyhogy az autója, sisakja, ruhája, mindene tiszta olaj lett...

A piros zászló még tart, húsz perc van hátra, így állunk:

Közben folytatódik a buli, de még mindig csúszik a pálya, erre hívták fel a pilóták figyelmét. 

Most így néz ki a kérdéses kanyar:

A Renault közben megerősítette, hogy pénteki motorról van szó, úgyhogy Ricciardo hétvégéjét nem befolyásolja ez az elfüstölés.

Öt perc van hátra, Mercedes-Red Bull szendvics az élen, a Ferrarik kicsit lemaradva.

Vettel a falban! Két perccel az edzés vége előtt, csak hogy ne legyen unalmas... Piros zászló, így ér véget a gyakorlás! Vettelnek nincs baja, de a Ferrari kapott.

A figyelmet köszönjük, jövünk az összefoglalóval, délután pedig a második edzéssel!

Húsz perc múlva már kezdődik is a második szabadedzés a Közel-Keleten. Az első eseményeit lejjebb görgetve olvashatjátok, ide kattintva pedig elérhetitek az összefoglaló cikkünket. Az első gyakorlást Bottas az élen, Vettel a falban kezdte, Hamiltonnak volt egy kisebb, Ricciardónak pedig egy nagyobb műszaki problémája. Az ausztrál autójában elfüstölt a motor, de a cseréje nem von maga után hátrasorolást.

Zöld a bokszutca végi lámpa, kezdődhet a gyakorlás!

Az elsővel ellentétben ez az edzés naplemente környékén, illetve utána zajlik, így alkalmassá válik arra, hogy a csapatok a szintén hasonló időben zajló időmérőre és futamra készüljenek.

Az élen álló Kevin Magnussen egy alkatrész meglazulásáról számult be mérnökének. Érzése szerint a bal válla környékén valami dobozszerű nincs a helyén. A csapat rögtön kihívta a pilótát a bokszba.

Jelenleg elsősorban a középmezőny autói aktívak, számukra holnap fontos lesz ez a 14:00-14:30 óra közötti időszak, ugyanis az időmérő első felét is pontosan ugyanekkor rendezik. A lenyugvó Nappal és a csökkenő hőmérsékletekkel kritikus időszak lesz ez.

Továbbra is kérdéses, egészségi állapota miatt George Russell rajthoz tud-e állni a futamon. Jelenleg az autóban ül, két tizedmásodperccel gyorsabb is Robert Kubicánál, de minden az orvosok érétkelésén fog múlni. Szergej Szirotkin lehet a helyettesítője.

A kemény keverékeken úgy tűnik, egálban van a Mercedes és a Ferrari, Lewis Hamilton és Charles Leclerc legjobb köre között huszonkét ezredmásodperc a különbség.

Az élen továbbra is a Red Bull és a Mercedes autói: Max Verstappen vezet 1:37,145-tel, mögötte Valtteri Bottas egy tizedmásodperccel, mindketten a közepes keverékeken. Őket Hamilton és Leclerc párosa nyolc tizedmásodperccel követi a keményeken. Közben a monacói kapott egy szett lágyat.

A Ferrari számára a 19-es a pálya kritikus kanyarja, ez már egyértelmű. Leclerc ugyanott koccolta a falat, ahol Vettel pár órával ezelőtt. Látszólag nem sérült az autója, de azonnal a bokszba hajtott ellenőrzésre.

Nézzük féltávon az állást:

Antonio Giovinazzi a harmadik a sorban, aki hajmeresztő pillanatokat élt át a 19-esben. Az olasz Vettelhez hasonlóan pördült meg, ám ő megúszta a koccanást.  Eközben Leclerc a pályán, az ő autója sem sérült meg.

Miközben a pályán autók száguldoznak, vannak, akik az ehhez hasonló gyönyörű látványt élvezik.

Hoppá, Bottas összeütközött az egyik Haasszal!

Bottas érkezett hátulról az egyik egyenes végén, DRS-sel bevetődött Grosjean mellé, aki nem figyelt, és ráhúzta a kormányt a finnre. Piros zászló 18 perccel a vége előtt.

Törmelék eltakarítva, 12 perc maradt a körözgetésre.

Bottas autója szinte biztosan nem százszázalékos, a finn mindenesetre kihajtott a pályára egy ellenőrzésre.

Az idő letelt, vége a második szabadedzésnek. A sorrend már nem változott számottevően. Perceken belül jelentkezünk az összefoglalóval, köszönjük a figyelmet!

Szöveges összefoglalónk itt olvasható, holnap 11:00-kor pedig jövünk a harmadik szabadedzés közvetítésével.

Olvastad már?