Minden, ami a második interlagosi edzésen történt
Napos napot mindenkinek, még ha itthon a sötétség miatt nincs is, Interlagosban meg a borús időjárás okán. A pálya már felszáradt a délelőtti nedves körülmények óta, de most is van 30% esély az esőre.
Már meg is kapta a zöld jelzést a mezőny, 90 percük van a napi munka elvégzésére. A Williamsbe pedig visszaülhetett Robert Kubica, akinek az autóját délelőtt potenciális 2020-as utódja, Nicholas Latifi vezette.
Jelenjen is akkor meg az a sokat emlegetett első edzés ezen a linken - az eső miatt nem volt túl sok akció, de Alexander Albon teljesítette a duplát, mármint hogy egyszerre tudta a tabella élén és a falban zárni a gyakorlást.
Albon autóján még mindig dolgoznak - az első felfüggesztés tört ripityára -, így a thai kicsit késni fog a pályáról.
Siguen trabajando a fondo en el coche de Albon después accidente libres1. Saldrá tarde.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) November 15, 2019
Mechanics working flat out on Albon's car after FP1 accident. He will start late. pic.twitter.com/qJkm0pTY4O
Elsőre Bottas ugrott az élre 1:10,812-es körrel.
Oooh, és Kubica csúnyán összetörte a Williamst, amit csak pár perce vehetett át. Piros zászló, a lengyel gond nélkül kiszállt és hátrahagyta autóját.
A Senna S kijáratánál kezdett el rakoncátlankodni az autó Kubica alatt - talán még mindig kicsit nedves volt az aszfalt -, ezt a megbicsaklást pedig a versenyző már nem tudta megfogni. Egy kör, valamint további két és fél kanyar után véget ért Kubica napja.
Az FW42 a bal oldalával csapódott a külső szalagkorlátnak.
A Williams egy órával ezelőtt osztotta meg egy rajongó születésnapi tortáját. Hát, ez az autó immár jobban néz ki, mint az, ami most összetört.
Now THAT is a cake
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) November 15, 2019
Happy Birthday Harry, have a great day https://t.co/wpCFIQxvaF
Eltűntették az útból az FW42-t és darabjait, folytatódhat az edzés.
Gyorsan berepültek újabb köridők, mostanra már szinte mindenkitől. Albon is megérkezett a pályára, az élen pedig most Hamilton áll Verstappen és Leclerc előtt.
A Mercedes britjének ideje 1:09,938. A pályacsúcs 1:07,281 a tavalyi időmérőről, ami legkorábban alighanem most is az időmérőn dőlhet meg.
Gasly menedzselt most le egy megcsúszást a fallal való találkozás nélkül.
A pillanat, amely - ha az egész élete nem is pergett le előtte - valószínűleg sokkal hosszabbnak tűnt a Toro Rosso-pilóta számára.
Az élen már a Ferrarik, Vettel 1:09,570-nel vette át a vezetést, Leclerc 250 ezreddel mögötte. A nagy többségnél a közepes keverék dívik jelenleg.
"Lehet, hogy látsz esőcseppeket a sisakrostélyodon, de ne aggódj, ez semmi komoly" - nyugtatja meg mérnöke Hülkenberget arról, hogy komoly esőre egyelőre nem kell számítani.
A Red Bull hozott egy új fejlesztésű első vezetőszárnyat Interlagosba, de furcsa dolog történt: nem tudják azt föltenni az autóra.
Mármint fizikailag. Egyszerűen nem megy fel. Verstappen autójára próbálják felerősíteni, de már hosszú ideje tanakodnak körülötte a szerelők.
Na jó, megvan, fölment, rászorult. Legalább kiderült, hogy nem "egy számmal kisebbet" hoztak, vagy ilyesmi, haha.
Na, hát a Renault által nem komolynak gondolt esőcseppekből az lett, hogy Daniel Ricciardo most visszatért a bokszba, és intermediate-eket raktak fel neki, miközben az ausztrál megerősítette, hogy igen, tényleg felerősödött az eső. Viszont nem hajtott ki, betolták az interekkel együtt a garázsba...
Valószínűleg nem lehet véletlen, hogy mindenki visszatért a bokszba. Verstappen kivételével, aki azért kipróbálja az új szárnyat, ha már nagy nehezen fölkerült a Red Bulljára.
Isten ments, hogy bárkit is eltérítsünk az oldalunkról, csak most így az eredményre rápillantva úgy tűnik, mintha a Puskás Aréna avatómérkőzésén egy kicsivel eseménydúsabb lett volna az első fél óra: Uruguay futballválogatottja máris 2:1-re vezet Magyarország ellen.
Most egyedül Russell köröz, és ő az első, aki felrakatta a lágy keverékeket.
Egyre többen csatlakoznak, mind lágyakon - készül a mezőny a nap leggyorsabb köreire. Ricciardo autójának az intermediate-jei csak epizódszerepet kaptak így, csupán a garázsra szorítkozva.
Vettel az első, Hamilton a második szektorban futott lilát, de egyikük sem javított végül.
Hát ez elég furcsa, mindkettőjüket a lassan közlekedő Bottas akadályozta - különösen a Hamiltonnal való incidens tűnt hajmeresztőnek, azonnal vissza is lassított utána a brit.
Na, most viszont javított mindkét Ferrari, erősítve ezzel vezető pozíciójukat. Vettel 1:09,217, Leclerc pedig mindössze 21 ezreddel mögötte.
Verstappen is ment egy erőset, 134 ezredes lemaradással ugrott fel a harmadik helyre. De most jön Hamilton, akinek az előző körét meg egy Toro Rosso tette tönkre.
Javított mindkét Mercedes, de Bottas 156, Hamilton pedig 223 ezredes hátrányban a 4-5. helyen maradt.
Az üldözők legjobbja pedig jelenleg Magnussen, a 6. helyen és 9 tizedes lemaradással.
Most hogy ezt így szépen leírtuk, meg is mutatjuk. Már csak azért is, mert valószínűleg a végeredmény is valami nagyon hasonló marad, hiszen a pilóták innentől átváltanak a hosszú etapos gyakorlásra.
Az élmezőny tagjai közül csak Albon maradt adós egy erős körrel.
Képes beszámoló a forgalmi helyzetről. A bal oldali Grosjean-Gasly kép egy majdnem igazi csatát örökített meg - a Toro Rosso nem volt nagyon előzékeny, a haasosnak némi izmozás után kívülről kellett megkerülni.
Friday rush hour! #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/8OXvjTOeoN
— Formula 1 (@F1) November 15, 2019
Gasly alatt motorhiba miatt megállt a Toro Rosso. A francia nem sokkal a bokszkijárat után le is parkolta az autóját, amit hamar biztonságos helyre toltak.
A két kieső, Kubica és Gasly kivételével mindenki a pályán, senki sem akarja vesztegetni a gyakorlásra fordítható idejét.
Eddig Lando Norris a legaktívabb, aki már 36 megtett körnél jár délután, de Hamilton ott van a nyakán 35-tel.
A gumiválasztást illetően elég eltérően taktikáznak a csapatok a versenyszimulációjuk során. A Ferrarinál a lágyat és a közepeset, a Mercedesnél a keményet és a közepeset próbázzák, a Red Bullnál viszont mindkét autóra a közepes keverék került.
Baaa, és a másik Toro Rosso is a pálya szélén, Kvjat miatt piros zászló hullott a pályára.
Az oroszt gyors távozásra kérték, minthogy lángra is kapott az autó hátulja.
Kvjat ugyanott csúszott ki, ahol délelőtt Albon. Autóját a fal állította meg, de addigra már szinte teljesen lefékezett. A kanyarban csúszott ki, ami vezetői hibának is tekinthető lenne, ám a fedélzeti kamerás felvételből látszik, hogy az autó elektronikája teljesen elszállt, a kormány is elsötétedett a kicsúszás előtt, ami biztossá teszi a műszaki hibát.
A piros zászló pedig azt is jeletette, hogy ezzel ér véget a Brazil Nagydíj második edzése. A leggyorsabb tehát Vettel, mögötte Leclerc, Verstappen, Bottas és Hamilton. Folytatás holnap, köszönjük a figyelmet!