Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 10. kedd
Élő cikkek

Így zajlott a Belga Nagydíj második szabadedzése

Egy rövid szünet után újra benépesíti az F1 mezőnye a versenynaptár leghosszabb pályáját, következik a Belga Nagydíj második szabadedzése. Nézzük, mire képes a mezőny a Mercedes ellen.

Az első, délelőtti szabadedzést nagy fölénnyel a Ferrari nyerte, kíváncsian várjuk, délutánra is megmarad-e a lendületük, vagy a Mercedes, esetleg a Red Bull áll az élre.

Mint mindig, a táj most is gyönyörű.

A lámpa zöldre váltott, kezdődik a másfél órás gyakorlás. 

Az élmezőny szokás szerint nem sieti el a dolgot, Alex Albon is még csak most öltözködik.

Az élen egy rövid ideig a két Haas állt, ám Sebastian Vettel hamar átvette tőlük a vezetést. A legjobb köridő jelenleg 1:46,069.

Ma még kellemes az idő Belgiumban, de a hétvége hátralévő szakaszaiban akár még hidegfrontra és csapadékra is számíthatunk.

A Ferrarik váltják egymást az élen, Charles leclerc közel hét tizedet faragott a legjobb köridőből. 1:45,377-nél járunk. A mezőny jó része már legalább egy mért idővel rendelkezik, de a Mercedes még például adós.

Csak emlegetni kellett a Mercedeseket, Valtter Bottas és Lewis Hamilton is produkált egy-egy kört. A két Ferrari közé ékelődtek be, két tizedes közökkel.

Hamiltonnak most sincs sok nyugta, rádión azt jelezte csapatának, hogy a bukósisakja nem zár rendesen, port enged a szemébe. Kiállt a bokszba egy újért.

Hogy mi? Az első fél órában két Renault áll a végsebességi lista élén.

Leclerc lila első és harmadik szektorral egy 1:44,123-at rakott össze, ez eddig a hétvége legjobb köre. Közben közeledik az edzés félideje, mindjárt mutatjuk az állást.

Túl vagyunk az edzés felénél, így áll jelenleg a top tíz.

Amíg a csapatok leadják az ilyenkor kötelező használt gumikat, addig van időnk válogatni a művészibb fotók közül.

Otthon érzi magát a Racing Point Belgiumban, jelenleg mindkét autójuk top 10-es idővel rendelkezik. Ha egyetlen pályát kellene választaniuk a versenynaptárból, valószínűleg ez lenne az.

Lance Stroll égető problémával szembesült: csapatának azt jelentette rádión, valami teljesen felforrósította alatta az ülést. Ráadásul szagot is érez, ami egy száguldó F1-es autóban nem egy jó jel. Ebből vélhetően egy hosszabb bokszkiállás lesz.

A sorrendben egyébként semmilyen lényegi változás nem történt az utóbbi fél órában, a mezőny most már versenyszimulációkat végez, ami lassabb kirödőkkel jár. Egy-egy pályaelhagyáson kívül jelenleg nincs nagyobb akció a pályán.

Az egyik Racing Pointnak csak az ülése forrósodott fel, a másiknak a motortere is kigyulladt. Sergio Perez öt perccel a vége előtt tűz miatt kénytelen volt a pálya szélén megállni.

Előbb csak virtuális biztonsági autót fújtak, de 4 perccel a vége előtt úgy döntött a versenyirányítás, ennyi volt a második szabadedzés.

A szabadedzés tehát véget ért, íme a top tíz. Hamarosan jelentkezünk a részletes összefoglalóval.

Köszönjük a figyelmet, tartsatok holnap délelőtt is velünk!

Olvastad már?