Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 23. péntek
Élő cikkek

A hockenheimi időmérő percről percre

Kövessétek velünk a Formula-1-es mezőny kvalifikációját Hockenheimből élő szöveges közvetítésünk segítségével, amelyből kiderül, megtartja-e eddigi előnyét a többiekkel szemben a Ferrari.

Napos napot mindenkinek, indul az időmérő! A helyszíni időjárás továbbra is száraz és meleg, noha nincs akkora forróság, mint pénteken.

A Ferrari pilótái nyilatkozataikban elég sokat törődtek az időjárással, a csapat autói azonban nem különösebben, hiszen pénteken mindkétszer, és a mai szabadedzésen is ők futották a legjobb köridőt. A hétvégi etalon jelenleg Charles Leclerc nevéhez fűződik.

A mezőny közel fele már az első percekben kihajtott a pályára, de a nagycsapatok tagjai nincsenek köztük.

Az első köridőket a Williamsek futották meg, de Lance Strolltól egy 1:13,3-as kör is elég volt, hogy felülmúlja őket. Stroll-lal ezen a hétvégén is itt van Juan Pablo Montoya, aki most már nem is titkoltan a kanadai pilóta tanácsadójaként segédkezik.

Vettel is kihajtott, és rögtön valami problémát jelent a rádióban. "Csökkent az autó ereje, nézzetek utána" - mondja. A Ferrari még mindig működőképes, de már szóltak is neki, hogy térjen vissza a bokszba a kör végén.

Leclerc közben átvette a vezetést 1:12,229-vel a másik Ferrariban. Mögötte Verstappen és Raikkönen sorakozik jelenleg. 

Hatalmas a kapkodás viszont Vettel garázsában, a szerelők levették a motorborítást a Ferrariról. 8 perc van hátra, hogy elkészüljenek, a német kihajtson és fusson egy továbbjutást érő kört.

Hamilton szörnyű első körrel kezdett, fogjuk ezt fel bemelegítésnek. A két Mercedes még most készül belendülni.

A Vettel autója körüli sürgés-forgás egy pillanatképe. A motorborítás még mindig nincs a helyén, 4 perc van hátra...

Hamilton 3., Bottas az 5. helyre jött be.

Sebastian Vettel kiszáll a Ferrariból, ezzel megerősítette kiesését a Q1-ben. A hazai sztár műszaki hiba miatt nem tudott gyorskört futni, az utolsó helyről fogja megkezdeni a Német Nagydíjat!

Négy kiesőhely kiadó még, amiből kettőt előre odaítélhetünk a Williamsnek, amelynek autóin az új fejlesztések - ahogy az várható volt - nem okoztak csodát egyik napról a másikra.

Pierre Gasly volt veszélyben az utolsó pillanatokban, de egy erős körrel feugrott a 4. helyre. Szokásos nagy sürgés-forgás a Q1 végén.

Az öt búcsúzó között pedig van meglepetés még akkor is, ha Vettel kiesését már megemésztettük az elmúlt percekben. Kubicához és Russellhez Albon és Norris csatlakozott, azaz az egyik McLarennek is véget ért az időmérő.

A Ferrari megerősítette, hogy a turbó ment tönkre Vettel autójában. Ismét egy olyan hétvégén éri nagy veszteség a csapatot, amikor jó esélyük látszik a Mercedes elkapására.

Nico Rosberg bokszutcai elemzőként emlékeztet, hogy Hamilton tavaly a 14. helyről nyerni tudott ugyanitt, szóval azért ezzel még nem kell mindenről lemondania Vettelnek.

További érdekesség, hogy Stroll idén először továbbjutott a Q1-ből, mindkét Racing Point ott van tehát a folytatásban.

Abban a folytatásban, ami már el is kezdődött. A Q2 15 percig tart, további öt pilóta búcsúzik a végén.

És kezdődik a gumitaktikázás: Leclerc, Bottas és Hamilton elsőként hajtottak ki, viszont a közepes keverékű gumin. Ez azt jelentheti, hogy ezzel akarják megfutni a leggyorsabb körüket, hogy ne a leglágyabbon kelljen rajtolniuk a futamon, ám Leclerc két hete Silverstone-ban bizonyította, hogy nem feltétlenül jár ez a Ferrari fejében, hiszen akkor minden további nélkül kihajtottak később a lágyakkal is egy még gyorsabb körre.

Na, Hamilton 1:12,1-gyel talán először futott meggyőzőnek mondható kört a hétvégén. Bottas hátránya 3 tized, Leclerc még csak bemelegített.

Ráadásul még ezt a bemelegítő, 1:25-ös kört is elvették Leclerc-től pályaelhagyás miatt. No, de ez úgysem számít, most jön az igazi!

Na, most meg Verstappen jelzi, hogy csökkent a motorerő a Red Bulljában... A hollandnak nincs még mért ideje, és a bokszba hívja a csapata. Mintha láttunk volna már ilyesmit nem is olyan régen.

Leclerc bejött kényelmes 2. helyre két tizedes hátránnyal. Gasly pedig a 3., ő tartja egyelőre harcban a Red Bullt.

A riválisok problémái mellett még nagyobb kontrasztot ad, hogy a Mercedes szerelői az 50-es éveket idéző sapkát viselve dolgoznak a garázsban, mintha csak egy délutáni hobbitevékenység lenne ez számukra.

Verstappent visszatért a pályára, ő viszont a lágy gumikon.

A holland olyan lassú felvezető kört teljesített, hogy már-már azt hihettük, még mindig gond van a Red Bull-lal. A célegyeneshez közeledve azonban rákapcsolt.

Verstappen a 4. legjobb időt futotta, ezzel a továbbjutása nincs veszélyben. Ő és Gasly is a lágy gumikon fog rajtolni.

A két Haas és a két Alfa is továbbjutó helyen, de most jönnek még az utolsó menetek a veszélyben lévő pilótáktól.

A Vettel nélküli "nagy ötös" tehát gond nélkül továbbjutott, a 6. leggyorsabb Raikkönen csak 370 ezreddel maradt el a tempót diktáló Hamiltontól. Mögötte volt jópár átrendeződés, Sainz, Hülkenberg, Grosjean és Perez folytathatják. Magnussen egy nagy elfékezéssel fosztotta meg magát a lehetőségtől.

A Q2-es kiesők tehát a 11. helyről lefelé: Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Kvjat és Stroll.

Indul a 12 perces Q3. Két Mercedes, két Red Bull, egy Ferrari, egy Alfa Rome, egy McLaren, egy Renault, egy Haas és egy Racing Point.

Leclerc a többséggel ellentétben még nem hajtott ki, munka folyik az autó padlózata körül...

Hamiltont nem nagyon érdekli, hogy mivel foglalkoznak a riválisok, ő a hétvége eddigi legjobb köridejével, 1:11,767-tel az élre áll.

ÉS HIHETETLEN: CHARLES LECLERC IS KISZÁLL AZ AUTÓBÓL! A monacói sem folytatja, 10. lesz a rajtrácson, mindkét Ferrari tönkrement a Német Nagydíj időmérőjén! 

Verstappen 3 tizedre Hamiltontól, Bottas 4-re, Gasly 7-re. A történtek után alighanem ez a négy autó fogja feltölteni az első két rajtsort.

Hamilton jó korán kihajtott második gyorskörére, még 2 és fél perc volt hátra a visszaszámlálóból.

Probléma történt Leclerc-rel is - értesített a Ferrari egy perce. Alighanem több millióan észrevették már.

Hamilton nem javított 26 ezreddel lassabb volt korábbi körénél.

És három ellenfele sem javított a pozícióján, így maradt a Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly sorrend. A francia az idején javított, de pályalevágás miatt azt elvették tőle, a helyezése viszont nem változott.

Raikkönen az 5., megelőzve Grosjeant, Sainzt, Perezt, Hülkenberget és a pályára sem hajtó Leclerc-t.

Lewis Hamiltoné tehát a pole-pozíció a Német Nagydíjra egy a Ferrari számára tragikus időmérő végén. A brit már ünnepel és nyilatkozik, mi pedig vasárnap szintén jövünk élő szöveges közvetítéssel a 15:10-kor startoló futam előtt.

Olvastad már?