A Vettel autója körüli sürgés-forgás egy pillanatképe. A motorborítás még mindig nincs a helyén, 4 perc van hátra...
Le quitan a Vettel la tapa motor, no tiene pinta de que salga a pista. #BoxInThisLap #Formula1 #GermanGP pic.twitter.com/9WFeKXxCJC
— BoxInThisLap (@BoxInThisLap) July 27, 2019
Lewis Hamiltoné tehát a pole-pozíció a Német Nagydíjra egy a Ferrari számára tragikus időmérő végén. A brit már ünnepel és nyilatkozik, mi pedig vasárnap szintén jövünk élő szöveges közvetítéssel a 15:10-kor startoló futam előtt.
Raikkönen az 5., megelőzve Grosjeant, Sainzt, Perezt, Hülkenberget és a pályára sem hajtó Leclerc-t.
És három ellenfele sem javított a pozícióján, így maradt a Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly sorrend. A francia az idején javított, de pályalevágás miatt azt elvették tőle, a helyezése viszont nem változott.
Hamilton nem javított 26 ezreddel lassabb volt korábbi körénél.
Probléma történt Leclerc-rel is - értesített a Ferrari egy perce. Alighanem több millióan észrevették már.
A problem occurred also on #Charles16, #Quali is over for him. #GermanGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 27, 2019
Hamilton jó korán kihajtott második gyorskörére, még 2 és fél perc volt hátra a visszaszámlálóból.
Verstappen 3 tizedre Hamiltontól, Bottas 4-re, Gasly 7-re. A történtek után alighanem ez a négy autó fogja feltölteni az első két rajtsort.
ÉS HIHETETLEN: CHARLES LECLERC IS KISZÁLL AZ AUTÓBÓL! A monacói sem folytatja, 10. lesz a rajtrácson, mindkét Ferrari tönkrement a Német Nagydíj időmérőjén!
Hamiltont nem nagyon érdekli, hogy mivel foglalkoznak a riválisok, ő a hétvége eddigi legjobb köridejével, 1:11,767-tel az élre áll.
Leclerc a többséggel ellentétben még nem hajtott ki, munka folyik az autó padlózata körül...
Indul a 12 perces Q3. Két Mercedes, két Red Bull, egy Ferrari, egy Alfa Rome, egy McLaren, egy Renault, egy Haas és egy Racing Point.
A Q2-es kiesők tehát a 11. helyről lefelé: Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Kvjat és Stroll.
A Vettel nélküli "nagy ötös" tehát gond nélkül továbbjutott, a 6. leggyorsabb Raikkönen csak 370 ezreddel maradt el a tempót diktáló Hamiltontól. Mögötte volt jópár átrendeződés, Sainz, Hülkenberg, Grosjean és Perez folytathatják. Magnussen egy nagy elfékezéssel fosztotta meg magát a lehetőségtől.
A két Haas és a két Alfa is továbbjutó helyen, de most jönnek még az utolsó menetek a veszélyben lévő pilótáktól.
Verstappen a 4. legjobb időt futotta, ezzel a továbbjutása nincs veszélyben. Ő és Gasly is a lágy gumikon fog rajtolni.
A holland olyan lassú felvezető kört teljesített, hogy már-már azt hihettük, még mindig gond van a Red Bull-lal. A célegyeneshez közeledve azonban rákapcsolt.
Verstappent visszatért a pályára, ő viszont a lágy gumikon.
A riválisok problémái mellett még nagyobb kontrasztot ad, hogy a Mercedes szerelői az 50-es éveket idéző sapkát viselve dolgoznak a garázsban, mintha csak egy délutáni hobbitevékenység lenne ez számukra.
Leclerc bejött kényelmes 2. helyre két tizedes hátránnyal. Gasly pedig a 3., ő tartja egyelőre harcban a Red Bullt.
Na, most meg Verstappen jelzi, hogy csökkent a motorerő a Red Bulljában... A hollandnak nincs még mért ideje, és a bokszba hívja a csapata. Mintha láttunk volna már ilyesmit nem is olyan régen.
Ráadásul még ezt a bemelegítő, 1:25-ös kört is elvették Leclerc-től pályaelhagyás miatt. No, de ez úgysem számít, most jön az igazi!
Na, Hamilton 1:12,1-gyel talán először futott meggyőzőnek mondható kört a hétvégén. Bottas hátránya 3 tized, Leclerc még csak bemelegített.
És kezdődik a gumitaktikázás: Leclerc, Bottas és Hamilton elsőként hajtottak ki, viszont a közepes keverékű gumin. Ez azt jelentheti, hogy ezzel akarják megfutni a leggyorsabb körüket, hogy ne a leglágyabbon kelljen rajtolniuk a futamon, ám Leclerc két hete Silverstone-ban bizonyította, hogy nem feltétlenül jár ez a Ferrari fejében, hiszen akkor minden további nélkül kihajtottak később a lágyakkal is egy még gyorsabb körre.
Abban a folytatásban, ami már el is kezdődött. A Q2 15 percig tart, további öt pilóta búcsúzik a végén.
További érdekesség, hogy Stroll idén először továbbjutott a Q1-ből, mindkét Racing Point ott van tehát a folytatásban.
Nico Rosberg bokszutcai elemzőként emlékeztet, hogy Hamilton tavaly a 14. helyről nyerni tudott ugyanitt, szóval azért ezzel még nem kell mindenről lemondania Vettelnek.
A Ferrari megerősítette, hogy a turbó ment tönkre Vettel autójában. Ismét egy olyan hétvégén éri nagy veszteség a csapatot, amikor jó esélyük látszik a Mercedes elkapására.
We had a turbo related problem on #Seb5’s car. Quali is over for him. #GermanGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 27, 2019
Az öt búcsúzó között pedig van meglepetés még akkor is, ha Vettel kiesését már megemésztettük az elmúlt percekben. Kubicához és Russellhez Albon és Norris csatlakozott, azaz az egyik McLarennek is véget ért az időmérő.
Pierre Gasly volt veszélyben az utolsó pillanatokban, de egy erős körrel feugrott a 4. helyre. Szokásos nagy sürgés-forgás a Q1 végén.
Négy kiesőhely kiadó még, amiből kettőt előre odaítélhetünk a Williamsnek, amelynek autóin az új fejlesztések - ahogy az várható volt - nem okoztak csodát egyik napról a másikra.
Sebastian Vettel kiszáll a Ferrariból, ezzel megerősítette kiesését a Q1-ben. A hazai sztár műszaki hiba miatt nem tudott gyorskört futni, az utolsó helyről fogja megkezdeni a Német Nagydíjat!
Hamilton 3., Bottas az 5. helyre jött be.
Hamilton szörnyű első körrel kezdett, fogjuk ezt fel bemelegítésnek. A két Mercedes még most készül belendülni.
Hatalmas a kapkodás viszont Vettel garázsában, a szerelők levették a motorborítást a Ferrariról. 8 perc van hátra, hogy elkészüljenek, a német kihajtson és fusson egy továbbjutást érő kört.
Leclerc közben átvette a vezetést 1:12,229-vel a másik Ferrariban. Mögötte Verstappen és Raikkönen sorakozik jelenleg.
Vettel is kihajtott, és rögtön valami problémát jelent a rádióban. "Csökkent az autó ereje, nézzetek utána" - mondja. A Ferrari még mindig működőképes, de már szóltak is neki, hogy térjen vissza a bokszba a kör végén.
Az első köridőket a Williamsek futották meg, de Lance Strolltól egy 1:13,3-as kör is elég volt, hogy felülmúlja őket. Stroll-lal ezen a hétvégén is itt van Juan Pablo Montoya, aki most már nem is titkoltan a kanadai pilóta tanácsadójaként segédkezik.
A mezőny közel fele már az első percekben kihajtott a pályára, de a nagycsapatok tagjai nincsenek köztük.
A Ferrari pilótái nyilatkozataikban elég sokat törődtek az időjárással, a csapat autói azonban nem különösebben, hiszen pénteken mindkétszer, és a mai szabadedzésen is ők futották a legjobb köridőt. A hétvégi etalon jelenleg Charles Leclerc nevéhez fűződik.
Napos napot mindenkinek, indul az időmérő! A helyszíni időjárás továbbra is száraz és meleg, noha nincs akkora forróság, mint pénteken.