DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Élő cikkek

Ez volt az Osztrák Nagydíj második edzése

Jön a második felvonás, kövessétek a péntek délutáni Red Bull Ring-i gyakorlás minden pillanatát élő szöveges közvetítésünk hathatós segítségével.

Ez kiváló zárszó volt ehhez az edzéshez, úgyhogy Leclerc elsőségével búcsúzunk, rögtön hozzuk az összefoglalót, majd a híreket, értékeléseket, nyilatkozatokat. Köszönjük a figyelmet!

Sainz is hibázik! Ugyanott, ahol Bottas, csak ő elkerüli a falat. A szél elég rendesen átveri a pilótákat ezen az edzésen, meglehetősen furcsa jeleneteket látunk...

Mindenesetre ahogy az a második edzéseken lenni szokott, már az utolsó fél órában nyugodtan végeredményt lehet hirdetni, hiszen szupergyors körök ilyenkor már nem születnek. A délelőtti Hamilton-siker után tehát most Leclerc volt a leggyorsabb, noha a sorrend a kritikus időszakot szabdaló piros zászlók miatt nem nevezhető teljesen reprezentatívnak.

Vessünk egy pillantást a csúcssebességekre, amely táblázaton szintén a Ferrari vezet.

Bottas nyilatkozott a Sky-nak. Azt mondja, teljesen jó van, magáravállalta a balesetet. A délután során látott számos hibát pedig részben a változó széliránynak tulajdonítja.

Szokatlan, hogy hirtelen ilyen nyugodt minden, és csak arról számolhatunk be, hogy Perez épp futott egy 1:10,1-es kört dugig feltankolt Racing Pointjával.

Ezzel a videóval még adósak voltunk: Vettel kicsúszása.

Néhányak így lecsúsztak a lágygumis gyorskörről, most pedig már alaposan feltankolt autók köröznek, gyakorolva a versenyre.

Még Vettel kicsúszása előtt az élre állt Leclerc, 1:05,086 az ideje. Itt a piros zászlók forgatagában azért belefért még erős köridő egy-két pilótának, így az élen az állás most az alábbi: Leclerc, Bottas, Gasly, Hamilton, Sainz, Grosjean, Raikkönen, Vettel, Verstappen. Szóval nem feltétlenül a megszokott sorrend.

A német mindenesetre rongyosra fékezte a kerekeit, lassú tempóban kell megtennie egy teljes kört, hogy visszatérjen a bokszba.

ÉS DE!!! Most Vettel csúszott ki, de valami másfél méterrel a fal előtt sikerült megállítania a Ferrarit, így továbbhaladhatott, mintha mi se történt volna. Az eset helyszíne szintén a 10-es kanyar, Verstappen balesetének helyszíne.

Óvatosan körülnéztünk, és most úgy tűnik, biztonságos kitennünk a zöld zászlót. Pár perce már újraindult az edzés, és egyelőre nem balesetezett senki.

Akárhogy számoljuk, pár perc leforgása alatt az élmezőny két tagja is a Red Bull Ring áldozatául esett. Hétvégi esélyeik ettől még nem szálltak el, viszont mára vége az edzésüknek, így tanulóidőt veszítettek, a csapattagjaiknak viszont a munkaideje nőtt ezzel... 

Itt van erről a balesetről is a videó, úgy tűnik a finn egyszerűen túl gyorsan érkezett a 6-os kanyarba, és az autó megbicsaklott alatta.

Vettel is látta az esetet, rá is kérdezett a mérnökénél a rádión, hogy rendben van-e Bottas. Megnyugtató választ kapott.

A Mercedes finnje szokatlan helyen, a 6-os kanyarban csúszott ki, tehetetlenül átszánkázott a kavicságyon és ő az autó elejével csapódott a falba - az anyagi kár itt is jelentős, az emberi sérülés minden jel szerint itt is nulla, Bottas már elhagyta az autót.

...most Valtteri Bottas bukott hatalmasat, újabb piros zászló!

Hát, ki akartuk tenni ezt a zöld zászlós posztot, hogy folytatódott az edzés, de...

Na de ne csak beszéljünk róla, hanem nézzük is. Itt a baleset videón.

Mondanunk sem kellett - szerencsére itt tart már az F1 biztonsági szintje -, de Verstappen sértetlenül szállt ki az autóból és vissza is kocogott már a bokszutcába. 

A pálya utolsó kanyarjában történt a baleset, ahol korábban a Mercedesek is hibáztak. A Red Bull háttal érkezett a falba, a szárny és a hátsó felfüggesztés is ripityára tört. Alighanem vezetői hiba volt a kiváltó ok, erre utal legalábbis Verstappen megnyilvánulása és az eseményeket a pálya mellől figyelő Martin Brundle véleménye.

Piros zászlóval leállították az edzést, Verstappen csapatrádiójából pedig semmit nem lehetett kivenni, mivel a holland minden egyes szavát kisípolták...

Verstappen nagyot bukott, alaposan összetörte az autója hátulját!

Itt az állás az első 30 perc elteltével. Ez az a sorrend, ami majd rögtön jól átalakul az érkező lágy gumis körök miatt.

tab1

Az 5. helyen álló Verstappennél gyorsan első szárnyat cseréltek, alighanem elég leharcolttá vált az előző néhány kör alatt.

Hamilton a kemény gumin érte el mindezt, Bottas és Leclerc lágyon voltak. Mostanság viszont aki kihajt, már lágyakon teszi.

A Mercedesek azért biztos, ami biztos, az élre álltak. Hamilton 1:05,417, Bottas 112 ezreddel mögötte.

Azóta Gaslynek már egy ennél komolyabb kicsúszása is volt, a Red Bullnak a kavicságyon kellett végigszánkáznia, hogy folytathassa útját.

A Mercedesek iménti hibái egymás melletti képen.

Vettel feljött a 2. helyre, három tizeddel csapattársa mögé. De javítottak már a Mercedesek is, most 3. és 5. Hamilton és Bottas.

Utolsóként Verstappen is elhagyta a bokszutcát.

Ami a gumikat illeti, szinte mindenki a közepesekkel vagy a keményekkel fut jelenleg.

Hamilton is rontott ugyanott, ahol Bottas.

Bottas szeretett volna gyorsabb lenni, de hibázott és szélesen fordult rá a végén célegyenesre.

Na most már érkeznek a nagyok, Leclerc 1:05,558-at repesztett elsőre.

Na kezdődik megint: Stroll elveszített egy darabot az első szárnyából, vissza is tért a bokszba egy cserére. A versenymérnökök alighanem nyomatékosan a pilótáik tudtára adták, hogy kerüljék a sárga kerékvetőt, különösen a 9-es kanyarban.

Ha nem tudnánk, hogy vannak erősebb csapatok, és még jó két másodperccel javulni fognak az idők, akkor jót lelkesedhetnénk a középmezőny harcán: megjöttek a McLarenek és köridőháborúba kezdtek a Haasokkal, 1:06,6-ra szorítva az aktuális legjobbat.

Életképek a Toro Rosso-Honda garázsából.

Albon a harmadik, aki kihajtott, a Toro Rosso szintén 1:07-es körrel ugrotta át a két Haast.

A Haasok már le is fektettek fejenként egy darab 1:07-es időt a pályára. 

A két edzés között kerékvetőbotrány kezdett kirajzolódni a paddockban. Az előző gyakorláson ugyanis nemcsak Nico Hülkenberg első szárnya sérült meg, hanem helyszíni jelentések szerint összesen kilenc autóé, amit a csapatok a magasított sárga kerékvetőknek, szegélyeknek tulajdonítanak. Christian Horner jól ki is akadt, elmondása szerint 250 ezer fonttal károsította meg csak az ő csapatukat a kerékvetők elhelyezése.

Elsőként jön is a két Haas, Magnussen és Grosjean.

És meg is kezdődött a 90 perces visszaszámlálás. Várhatóan rögtön belecsapnak néhányan a lecsóba, nem lesznek installációs körök és hosszú várakozások.

Az időjárás továbbra sem hazudtolja meg a nyarat, a levegő 30, az aszfalt 52 fokos a Red Bull Ringen.

Napos napot, kezdődjön hát a második szabadedzés Spielbergből! Az első 90 perc szoros eredményt hozott a Mercedesek és a Ferrarik között.