...most Valtteri Bottas bukott hatalmasat, újabb piros zászló!
Ez kiváló zárszó volt ehhez az edzéshez, úgyhogy Leclerc elsőségével búcsúzunk, rögtön hozzuk az összefoglalót, majd a híreket, értékeléseket, nyilatkozatokat. Köszönjük a figyelmet!
Sainz is hibázik! Ugyanott, ahol Bottas, csak ő elkerüli a falat. A szél elég rendesen átveri a pilótákat ezen az edzésen, meglehetősen furcsa jeleneteket látunk...
Mindenesetre ahogy az a második edzéseken lenni szokott, már az utolsó fél órában nyugodtan végeredményt lehet hirdetni, hiszen szupergyors körök ilyenkor már nem születnek. A délelőtti Hamilton-siker után tehát most Leclerc volt a leggyorsabb, noha a sorrend a kritikus időszakot szabdaló piros zászlók miatt nem nevezhető teljesen reprezentatívnak.
Vessünk egy pillantást a csúcssebességekre, amely táblázaton szintén a Ferrari vezet.
Bottas nyilatkozott a Sky-nak. Azt mondja, teljesen jó van, magáravállalta a balesetet. A délután során látott számos hibát pedig részben a változó széliránynak tulajdonítja.
Szokatlan, hogy hirtelen ilyen nyugodt minden, és csak arról számolhatunk be, hogy Perez épp futott egy 1:10,1-es kört dugig feltankolt Racing Pointjával.
Ezzel a videóval még adósak voltunk: Vettel kicsúszása.
Video Sebastian Vettel going off the track in FP2! #AustrianGP #Formula1 #F1 pic.twitter.com/KfzIbqlRDu
— Sophia (@sophia_wrc) June 28, 2019
Néhányak így lecsúsztak a lágygumis gyorskörről, most pedig már alaposan feltankolt autók köröznek, gyakorolva a versenyre.
Még Vettel kicsúszása előtt az élre állt Leclerc, 1:05,086 az ideje. Itt a piros zászlók forgatagában azért belefért még erős köridő egy-két pilótának, így az élen az állás most az alábbi: Leclerc, Bottas, Gasly, Hamilton, Sainz, Grosjean, Raikkönen, Vettel, Verstappen. Szóval nem feltétlenül a megszokott sorrend.
A német mindenesetre rongyosra fékezte a kerekeit, lassú tempóban kell megtennie egy teljes kört, hogy visszatérjen a bokszba.
ÉS DE!!! Most Vettel csúszott ki, de valami másfél méterrel a fal előtt sikerült megállítania a Ferrarit, így továbbhaladhatott, mintha mi se történt volna. Az eset helyszíne szintén a 10-es kanyar, Verstappen balesetének helyszíne.
Óvatosan körülnéztünk, és most úgy tűnik, biztonságos kitennünk a zöld zászlót. Pár perce már újraindult az edzés, és egyelőre nem balesetezett senki.
Akárhogy számoljuk, pár perc leforgása alatt az élmezőny két tagja is a Red Bull Ring áldozatául esett. Hétvégi esélyeik ettől még nem szálltak el, viszont mára vége az edzésüknek, így tanulóidőt veszítettek, a csapattagjaiknak viszont a munkaideje nőtt ezzel...
Itt van erről a balesetről is a videó, úgy tűnik a finn egyszerűen túl gyorsan érkezett a 6-os kanyarba, és az autó megbicsaklott alatta.
Le crash de Bottas #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/PjhedUMYfd
— Maxime. (@MaximeB123) June 28, 2019
Vettel is látta az esetet, rá is kérdezett a mérnökénél a rádión, hogy rendben van-e Bottas. Megnyugtató választ kapott.
A Mercedes finnje szokatlan helyen, a 6-os kanyarban csúszott ki, tehetetlenül átszánkázott a kavicságyon és ő az autó elejével csapódott a falba - az anyagi kár itt is jelentős, az emberi sérülés minden jel szerint itt is nulla, Bottas már elhagyta az autót.
Hát, ki akartuk tenni ezt a zöld zászlós posztot, hogy folytatódott az edzés, de...
Na de ne csak beszéljünk róla, hanem nézzük is. Itt a baleset videón.
CRASH!! Free practice ... they are testing limits and ... Verstappen was in that! It was weird!@F1 @canalfocus1 @franciscoffc @redbullracing @Max33Verstappen #AustrianGP #F1 #canalfocus1 #focus1 pic.twitter.com/V7lcwviita
— Francisco Freire // Canal Focus1 (@franciscoffc) June 28, 2019
Mondanunk sem kellett - szerencsére itt tart már az F1 biztonsági szintje -, de Verstappen sértetlenül szállt ki az autóból és vissza is kocogott már a bokszutcába.
A pálya utolsó kanyarjában történt a baleset, ahol korábban a Mercedesek is hibáztak. A Red Bull háttal érkezett a falba, a szárny és a hátsó felfüggesztés is ripityára tört. Alighanem vezetői hiba volt a kiváltó ok, erre utal legalábbis Verstappen megnyilvánulása és az eseményeket a pálya mellől figyelő Martin Brundle véleménye.
Piros zászlóval leállították az edzést, Verstappen csapatrádiójából pedig semmit nem lehetett kivenni, mivel a holland minden egyes szavát kisípolták...
Verstappen nagyot bukott, alaposan összetörte az autója hátulját!
Itt az állás az első 30 perc elteltével. Ez az a sorrend, ami majd rögtön jól átalakul az érkező lágy gumis körök miatt.
Az 5. helyen álló Verstappennél gyorsan első szárnyat cseréltek, alighanem elég leharcolttá vált az előző néhány kör alatt.
Hamilton a kemény gumin érte el mindezt, Bottas és Leclerc lágyon voltak. Mostanság viszont aki kihajt, már lágyakon teszi.
A Mercedesek azért biztos, ami biztos, az élre álltak. Hamilton 1:05,417, Bottas 112 ezreddel mögötte.
Azóta Gaslynek már egy ennél komolyabb kicsúszása is volt, a Red Bullnak a kavicságyon kellett végigszánkáznia, hogy folytathassa útját.
A Mercedesek iménti hibái egymás melletti képen.
Turn 10 collects both Mercedes drivers...
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
First Bottas, then Hamilton #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/s0ddFceKjy
Vettel feljött a 2. helyre, három tizeddel csapattársa mögé. De javítottak már a Mercedesek is, most 3. és 5. Hamilton és Bottas.
Utolsóként Verstappen is elhagyta a bokszutcát.
Ami a gumikat illeti, szinte mindenki a közepesekkel vagy a keményekkel fut jelenleg.
Hamilton is rontott ugyanott, ahol Bottas.
Bottas szeretett volna gyorsabb lenni, de hibázott és szélesen fordult rá a végén célegyenesre.
Na most már érkeznek a nagyok, Leclerc 1:05,558-at repesztett elsőre.
Na kezdődik megint: Stroll elveszített egy darabot az első szárnyából, vissza is tért a bokszba egy cserére. A versenymérnökök alighanem nyomatékosan a pilótáik tudtára adták, hogy kerüljék a sárga kerékvetőt, különösen a 9-es kanyarban.
Ha nem tudnánk, hogy vannak erősebb csapatok, és még jó két másodperccel javulni fognak az idők, akkor jót lelkesedhetnénk a középmezőny harcán: megjöttek a McLarenek és köridőháborúba kezdtek a Haasokkal, 1:06,6-ra szorítva az aktuális legjobbat.
Életképek a Toro Rosso-Honda garázsából.
▪️Chat with Franz
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) June 28, 2019
▪️Lid on
▪️Take a seat
▪️Feel that RA619H fire up
Alex is ready for FP2 #PoweredByHonda pic.twitter.com/8EenjO3ih6
Albon a harmadik, aki kihajtott, a Toro Rosso szintén 1:07-es körrel ugrotta át a két Haast.
A Haasok már le is fektettek fejenként egy darab 1:07-es időt a pályára.
A két edzés között kerékvetőbotrány kezdett kirajzolódni a paddockban. Az előző gyakorláson ugyanis nemcsak Nico Hülkenberg első szárnya sérült meg, hanem helyszíni jelentések szerint összesen kilenc autóé, amit a csapatok a magasított sárga kerékvetőknek, szegélyeknek tulajdonítanak. Christian Horner jól ki is akadt, elmondása szerint 250 ezer fonttal károsította meg csak az ő csapatukat a kerékvetők elhelyezése.
Elsőként jön is a két Haas, Magnussen és Grosjean.
És meg is kezdődött a 90 perces visszaszámlálás. Várhatóan rögtön belecsapnak néhányan a lecsóba, nem lesznek installációs körök és hosszú várakozások.
Az időjárás továbbra sem hazudtolja meg a nyarat, a levegő 30, az aszfalt 52 fokos a Red Bull Ringen.
Napos napot, kezdődjön hát a második szabadedzés Spielbergből! Az első 90 perc szoros eredményt hozott a Mercedesek és a Ferrarik között.