Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 20. csütörtök
Élő cikkek

Görgesd vissza a Spanyol Nagydíj történéseit

Kövessétek a barcelonai F1-es futam történéseit élő szöveges közvetítésünkben - már csak azért is, mert ha kikerül a naptárból, akkor ki tudja, mikor lesz legközelebb ilyen!

Napos napot, 15:10-kor indul a felvezető kör, most már ne menjetek olyan nagyon messzire, legfeljebb csak kicsit.

A rajtfelállásra itt vethettek még egy pillantást, amiből kiderül, hogy mindkét Renault-t büntetés sújtja, meg az is, hogy Valtteri Bottas élete formájában van zsinórban harmadik pole-jával. De utóbbit persze már mindenki tudta, aki látta a tegnapi időmérőt.

A rajtrácson vendégeskedett a spanyol Marta Garcia is, a múlt héten elstartolt W Series nyitófutamának harmadik helyezettje.

Elkezdődött a felvezető kör. A mezőny első kétharmadában mindenki lágy gumin, közepeset csak Raikkönen, a Williamsek, Stroll és a bokszból rajtoló Hülkenberg választott.

A nap első balesetét a szintén itt vendégeskedő Neymar idézte elő, aki véletlenül kilöttyintette a Red Bullját a Hamilton tartaléksisakját tartalmazó táskára...

És a rajt: Hamilton kapta el a legjobban és az élre ugrott. Vettel is jól rajtolt, de a külső íven kisodródott.

Verstappen így most a harmadik Bottas mögött, utána Vettel és Leclerc.

Vettel panaszkodik amiatt, hogy foltosra fékezte az első gumiját.

Három kör után Hamilton előnye 1,8 másodperc, Bottas nem bír DRS-ezni. És mögötte is mindenki épp egy másodpercnél egy kicsit többel üldözi az előtte haladót.

Szép volt azért ez a kép a rajt után, az 1-es kanyarba három autó egymás mellett érkezett. Itt fékezte el Vettel, és így fért be elé Verstappen is, miközben Hamilton simán elfordult elsőként a belső íven.

Oh, Raikkönen viszont kisodródott a kavicságyba az első körben, így áll most csak a 18. helyen, a két Williams előtt. A bokszból rajtoló Hülkenberg már ez a hármas előtt tanyázik.

Leclerc érkezett most meg egy másodpercen belülre az elfékezett gumival közlekedő Vettel mellé. Na, lesz csapatutasítás sokadik felvonás?

A Ferrarik mögött Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Albon a pontszerző helyen jelen pillanatban. 

Giovinazzi hajtott a bokszba már a 6. kör végén, kemény keverékű gumit kapott. Vajon el lehet ezzel menni a végéig egy ilyen "sodrós" pályán?

Hamilton már 3 másodperccel vezet, közben a Ferrarikat csak tizedek választják el...

Leclerc már kukucskál csapattársa mögött. 10 másodpercre vannak Hamiltontól és 4-re Verstappentől, és ha így folytatják, a különbség csak tovább fog nőni.

Na, a csapatrádióban megérkezett a "csere" utasítás a pilóták felé, és Vettel a célegyenes végén félre is húzódik, maga elé engedve Leclerc-t. Jó döntés a jelen körülmények között, de megint a szemükre lehet hányni, hogy feleslegesen vártak ennyit a döntéssel.

Leclerc máris három másodperccel elhúzott csapattársától, de a Mercedesek tempóját nem tudja tartani, már 14 másodperc a lemaradása Hamiltonhoz képest.

Hamilton 1:21-es köröket fut, övé a leggyorsabb idő, miközben Bottas 4, Verstappen 11 másodperccel van mögötte. És a Ferrarik is tovább távolodnak, nagyon úgy tűnik hogy ez (is) egy olyan hétvége, amelyen senki nem tud meccsben lenni a Mercedes versenytempójával.

Vettel már nagyon kérdezgeti, hogy mikor jön el az idő a bokszkiállásra - a csapat próbál úgy időzíteni, hogy ne legyen előtte forgalom, amikor visszatér a pályára.

És most jött is kerékcserére a német, közepes keveréket kapott és visszatért Sainz elé, a Toro Rossók mögé.

Verstappen is reagált a Ferrari taktikai lépésére a következő körben. Közben Hamilton a legutóbbi körben 1,9 másodperccel gyorsabb volt Bottasnál.

Verstappen még a Haasok elé is bőven visszatért, Vettel most verekedte be magát a Toro Rossók közé.

Vettel kiállása egy árnyalattal lassabb volt a kelleténél, lassan ment fel a bal hátsó.

Vettel ezeken a gumikon azért jobban érzi magát, és már Grosjeant üldözi, miután Magnussen kiállt előle kerékcserére.

Friss gumikon Kvjat mutatott be egy külső íves előzést Raikkönennel szemben. Közben pedig Ricciardo is túljutott Sainzon, akit a rajt óta üldözött.

Leclerc is jött a bokszba, és nála is lassú volt a csere a bal hátsó kerék miatt! Ő viszont kemény keverékeket kapott, és csak közvetlenül Vettel elé tért vissza. 

Most már a Mercedes sem vár, Bottas és Hamilton is jöttek egymást követő körökben. Ők közepeseket kaptak. Hamilton előnye 10 másodperc csapattársával szemben, Verstappen viszont - aki az imént lágyakat kapott - három másodpercen belülre került Bottashoz képest.

Szóval eltérő gumitaktikákat láthatunk az élen: Hamilton, Bottas és Vettel közepes keveréken, Verstappen lágyon, Leclerc keményen. Azt a kérdést lehet esetleg feltenni, hogy Leclerc jön-e még második kiállásra, mert a többiek minden bizonnyal igen.

Na most viszont Vettel nem tágít Leclerc sarkából, és üzeni, hogy gyorsabb, ami a keverékek közötti különbségek alapján érthető is.

A 33. kör elején Vettel komolyan bepróbálkozott a DRS-sel, de nem tudott előzni.

Hamilton most már egy bokszkiállásnyi előnnyel rendelkezik a Ferrarik előtt, szóval őt már semmilyen taktikával nem tartják sakkban - Verstappennek pedig ugye muszáj még jönnie, hiszen eddig csak egyféle gumit használt.

Na, végül most Leclerc húzódott félre, hogy elengedje Vettelt. Rájár a rúd a Ferrari stratégáira, hogy pilótáik tényleg minden versenyen egymásba botlanak (lehetőleg többször is), de ezek a döntések akkor is elég döcögősek.

Na, és Vettel már meg is jött a második bokszkiállására. Közepeseket vételezett, ezúttal jól ment a csere, és Gasly mögé érkezett vissza, akit viszont gyorsan el is kapott.

Gaslynek megint egy magányos hatodik hely néz csak ki, ráadásul közelebb van hozzá a mögötte lévő Grosjean, mint előtte a Ferrarik voltak Vettel mostani kiállásáig.

Látva hogy Vettel milyen gyors az új gumikon, jött Verstappen is a bokszba - közepeseket kapott, és a két Ferrari között tért vissza a pályára.

Előtte még versenymérnökével megállapították, hogy Leclerc aligha fogja második kerékcsere nélkül abszolválni a futamot.

Norris és Stroll összeütköztek, mindketten a kavicságyban, biztonsági autó!

Bottas még a biztonsági autó előtt kihajtott a második kiállásra, Hamilton pedig közvetlenül a bevetése után, így egyikük helyezése sem került veszélybe.

A visszajátszásból látszik, hogy Norris volt túl optimista a baleset előtt: a Stroll ellen indított támadás során a McLaren még "ott hagyta" jobb első kerekét a következő kanyarban, így összeakadt a két autó.

Ez lett a vége.

Leclerc is kereket cserélt a biztonsági autó érkezésekor, így a sorrend most: Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Leclerc, Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Sainz.

A Mercedesek használt lágyakat kaptak, így azok sem számítanak lényegesen frissebbnek, mint a Verstappen és Vettel által pár körrel korábban felrakott, akkor friss közepes keverékek.

Lehetnek azért így még izgalmak az utolsó 15 körre, hogy összesűrűsödött a mezőny.

Most még elengedik a lekörözötteket... Hamilton mögött többen is ott csoportosultak.

Szegény Russell és Kubica még így is körhátrányban maradnak, ők ugyanis már kétkörös lemaradásban voltak.

Na, nagy nehezen visszahívták a biztonsági autót, folytatódhat a verseny egy egészen új mederben. Az élen nem történt változás, Hamilton máris próbál valamiféle előnyt kiépíteni.

Gasly támadta Leclerc-t az újraindítás után, de nem jutott előrébb, mögöttük a két Haas akadályozta kissé egymást.

Huh, Hamilton közben egész durva dolgokat csinált, az első két körében egyaránt több mint két másodperccel volt gyorsabb Bottasnál. 

A következőben viszont látványosan visszalassult ehhez képest, és Bottas volt két másodperccel gyorsabb nála! 

Az újraindítás pillanatai, illetve egész pontosan egyetlen pillanata.

A két Haas jól elvan egymással, most Magnussen Grosjean előtt a 7-8. helyen.  

Hamilton nagyon érdeklődik a leggyorsabb kör hogyléte felől - ő idén még egyszer sem zsebelte be az érte járó pontot. Valószínűleg erről szólhatott az az első két gigagyors köre is, hiszen annak köszönhetően most ő birtokolja ezt a részsikert.

Grosjean egymás után két körben is kénytelen volt átvágni a 2-3-as kanyar sikánját, előbb a Magnussennel, majd a Sainzcal való csata miatt.

Állandósulni látszanak a kartávolságnyi különbségek Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel és Leclerc között.

Grosjeant viszont nagyon elkezdték előzgetni, Sainz után most Kvjat is elment mellette, az idei első pontszerzésére ácsingózó francia már csak a 10.

Arra az utolsó pontra Albonnak fáj a foga, akiért anyukája drukkol a Toro Rosso garázsában.

A két Renault csak a 12-13., mögöttük pedig Raikkönen, akinek alighanem véget ér idei pontszerző sorozata. 

Hamilton pedig sikeresen gondoskodott arról, hogy semmiféle nyomás ne helyeződjön rá a biztonsági autó után sem, és elsőként elérve a kockás zászlót megnyerte a Spanyol Nagydíjat, hozzácsapva a leggyorsabb körért járó egy pontot is.

Mögötte sem változott a sorrend, Bottas a második, aki ezzel a tabellán is a második helyre csúszik 7 pont hátránnyal. Idén másodszor dobogós Verstappen, akit követ Vettel, Leclerc, Gasly, Magnussen, Sainz, Kvjat és az utolsó ponthoz végül rakaszkodó Grosjean.

Ez volt élő közvetítésünk, köszönjük a figyelmet, de a weboldalunkról azért még ne távozzatok :)

Olvastad már?