DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Élő cikkek

A Kínai Nagydíj időmérője percről percre

Az 1000. világbajnoki futamhoz az 1000. kvalifikáció is dukál, kövessétek ennek történéseit velünk jól megszokott élő szöveges közvetítésünk keretében.

Napos napot, indul az időmérő! A pálya száraz, a szmog sűrű, Alexander Albon pedig nem fog részt venni a kvalifikáción, hiszen a csapat nem tud időben elkészülni a thai által a harmadik edzésen összetört autóval.

Ez azt jelenti, hogy 19 pilóta részvételével zajlik az időmérő, ami pedig azt, hogy csak négy pilóta fog búcsúzni a pillanatokon belül kezdődő, 18 perces Q1-ben. Ha szemét módon ebből kettőt előre odaadunk a Williamsnek, akkor pedig már csak két hely kiadó.

A három edzésből kettőn Bottas, egyen Vettel volt a leggyorsabb, amiből legfeljebb arra lehet kövezkeztetni - és erre jutottak a pilóták is -, hogy nagyon szoros lesz a csata a Ferrari és a Mercedes között.

Leclerc is öltözködik már. Aligha lesz az első pályára lépők között, a nagycsapatoknak ilyenkor még nem sietős a dolguk, és persze megpróbálják abszolválni a továbbjutást egyetlen szett - és talán nem is a leglágyabb - gumi felhasználásával.

Elindult az edzés, a két Williams az első a pályán.

Kubicának és Russellnek már mért ideje is van (1:36-1:37), közben rajtuk kívül még senki más ki sem dugott semmit sehonnan, mindenki békésen ül a bokszban. 

A Ferrarinál például még az időjárás-jelentésnél tartanak.

"Durva túlkormányzottságom van, nem is értem, mi történik" - aggodalmaskodik Kubica a rádión.

Na, közben azért benépesült a pálya, a Ferrarik lehetnek a következő gyorskörfutók, és jönnek a Mercedesek is.

Vettelék rögtön mentek is egy laza három másodperccel gyorsabb időt, mint a Williamsek. 1:33,5-tel vezet most a német.

A Mercedesek pedig tovább javították az etalont, Hamilton 1:33,1, Bottas 1:32,658.

Verstappen is bejött Vettel elé, Leclerc elé viszont rengetegen, ő ugyanis eléggé akadályozva volt gyorsköre során. A 11. helyen áll, lehet hogy jönni fog még egyszer...

18 pilótának van már mért köre, egyedül Giovinazzi adós még vele. Csapattársa, Raikkönen is csak 15., ami minden, csak nem biztonságos.

És az első öt helyezett kivételével - Hülkenberggel bezárólag -, mindenki a pályán az utolsó menetre.

És Giovinazzit kivéve, aki valamilyen probléma miatt végül a bokszban maradt, tehát ő is biztos kieső. Jó eséllyel a Williamsek is azok lesznek, ami azt jelenti, hogy egyetlen kiesőhely elkerüléséért van most a pályán 13 pilóta.  

Egyébként mindenki - a Mercedesek is - lágy keverékeken futotta a körét.

Leclerc felugrott a 2. helyre, 54 ezredre Bottas mögé.

A kiesés sorsa pedig viszonylag gyorsan eldől elméletben, hiszen a 16. helyen álló Lance Stroll nem tudott javítani, és mivel a Williamsek egy másodperccel mögötte maradtak, a többieknek már nem volt mitől félni.

Búcsúzott tehát Stroll, Russell, Kubica, a mért kört sem futó Giovinazzi és a pályára sem hajtó Albon. Nem ez volt az F1 történetének legfeszültebb Q1-e, maradjunk annyiban.

Albon nyilatkozik: Kicsit butának, mohóságból fakadónak tartja az edzésen történt balesetét. Jól érzi magát, csupán dühös, hiszen a Q3-at is elérhetőnek tartotta. Csapattársa, Kvjat a 10. helyen zárta a Q1-et, ami 15 perc múlva már valóban bejutást érne a legjobb tíz közé.

Elindult a Q2 közben. Egyelőre csendesen.

Giovinazzinak a motorral volt gondja, ezért nem tudott mért kört futni. Az olasz egész hétvégén annak issza a levét, hogy a csapat valamit elrontott az erőforrás karosszéria alá történt beinstallálásakor.

Most özönlenek a pályára az autók. És érdekes módon öt autó - a Mercedesek, a Ferrarik és Verstappen - közepes keveréken vannak. Megpróbálnak ezeken továbbjutni, hogy a rajtnál is használhassák őket a gyorsan elkopó lágyak helyett.

Hamilton 1:32,6, Bottas 1:31,7! A finn ismét nagyon elemében van ezen a hétvégén!

A két Ferrari besorolt a Mercedesek közé - mivel van köztük kilenc tized, bőven elfértek ott. És Verstappen is bejött Hamilton elé a 4. helyre. Nehéz volt ezt jósolni, de a brit érezheti magát veszélyben az első ötösből.

Színesítsük a szöveget egy kis rózsával.

Hamilton valóban hibázott egy nagyobbat a köre során, mint a visszajátszásból látható. Vajon fog még jönni? A 10. helyezett Hülkenberg további egy másodperccel van mögötte.

Grosjean nem futott mért kört elsőre, rögtön visszatért a bokszba valamilyen problémával, amely tettével a csapatvezetőt is meglepte.

Hamilton a közepes gumikon tér vissza. Bottas, Vettel és Verstappen viszont a lágyakon, alighanem csak a biztonság kedvéért, de ha nem lesznek veszélyben, ők biztosan nem fejezik be a gyorskört.

Na, Hamilton ezúttal jól összerakta a kört, olyannyira, hogy az élre ugrott vele, 91 ezreddel még Bottasnál is többet hozott ki a közepes keverékből. Az említett ötös tehát ezeken kezdi majd meg a futamot, de Gasly - aki idén először lett Q3-as - már nem.

Szoros tolongásban végül a két Renault és a két Haas jutott még tovább. 

Kiesett Kvjat, Perez, Raikkönen, Sainz és Norris. Az Alfa Romeo finnje idén először maradt le az utolsó szakaszról, legutóbb is még tavaly nyáron történt vele ilyen. De a McLaren sem remekelt ezúttal.

Na nézzük, jön a 12 perces Q3. Az eddigi két szakaszban a Mercedes diktálta a tempót, vajon kitart a lendületük a végéig, vagy ezúttal a Ferrari húz elő valamit?

Jön is egyből mind a tíz pilóta lágy gumikon - a szakértők körében pedig felmerült, még Nico Rosberg is felvetette, hogy egyesek akár a közepes keveréket is fontolóra vehetik itt, hiszen nem tűntek lassabbnak a lágyaknál a Q2-ben. De végül senki nem döntött így.

Woah, 7 darab ezredmásodperccel gyorsabb Bottas Hamiltonnál az első körök után. A finné volt az első két szektor, a harmadikra veszített, de még éppen kitartott az előnye ahhoz, hogy övé legyen az első hely 1:31,563-mal.

Az üldözők nagyjából fél másodperccel mögöttük Vettel, Verstappen, Leclerc sorrendben.

Gasly hátránya már 1,3 másodperc, a nyakán Hülkenberg. Ricciardo nem futott jó kört, a Haasok pedig végül semmilyet, így tértek vissza a bokszba. Hamarosan jön a gyorskörök második adagja.

A kép prezentálja az eddigi sorrendet a két élcsapat között. Az eddig látottak alapján kicsi rá az esély, hogy Vettel vagy Leclerc elő tud húzni még valamit, ami elég lenne az első sor eléréséhez.

Hamilton 59. pole-ját szerezheti a Mercedes színeiben, amivel megelőzné a Schumacher-Ferrari kombinációt az egy csapattal szerzett pole-pozíciók tekintetében a rekordlistán.

Jönnek a második körök: Hamilton és Bottas ide-oda passzolgatták a legjobb szektoridőket, de a brit végül nem tudott javítani, Bottas viszont további 16 ezredet faragott az idejéből!

A Ferrarik három tizedre csökkentették a hátrányukat, de ez csak a második sorra elég Vettel vezetésével.

Bottasé lett tehát a pole a világbajnokság 1000. futamára, mellette Hamilton, mögöttük Vettel, Leclerc, Verstappen és a végre előre keveredő, de csapattársától így is nagy időkülönbséggel elmaradó Gasly. Utánuk jön Ricciardo, Hülkenberg és a Haasok, amelyek végül itt sem futottak gyorskört. Az első öt sorban tehát párban állnak a csapattársak.

Ez volt a Kínai Nagydíj időmérőjének élő közvetítése. Tartsatok a Formula.hu-val a továbbiakban is, hiszen még csak most kezdődik a nap, jönnek a nyilatkozatok és minden más érdekesség.