DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
09:05

Ez volt a Kínai Nagydíj időmérőjének élő közvetítése. Tartsatok a Formula.hu-val a továbbiakban is, hiszen még csak most kezdődik a nap, jönnek a nyilatkozatok és minden más érdekesség.

Bottasé lett tehát a pole a világbajnokság 1000. futamára, mellette Hamilton, mögöttük Vettel, Leclerc, Verstappen és a végre előre keveredő, de csapattársától így is nagy időkülönbséggel elmaradó Gasly. Utánuk jön Ricciardo, Hülkenberg és a Haasok, amelyek végül itt sem futottak gyorskört. Az első öt sorban tehát párban állnak a csapattársak.

A Ferrarik három tizedre csökkentették a hátrányukat, de ez csak a második sorra elég Vettel vezetésével.

Jönnek a második körök: Hamilton és Bottas ide-oda passzolgatták a legjobb szektoridőket, de a brit végül nem tudott javítani, Bottas viszont további 16 ezredet faragott az idejéből!

Hamilton 59. pole-ját szerezheti a Mercedes színeiben, amivel megelőzné a Schumacher-Ferrari kombinációt az egy csapattal szerzett pole-pozíciók tekintetében a rekordlistán.

A kép prezentálja az eddigi sorrendet a két élcsapat között. Az eddig látottak alapján kicsi rá az esély, hogy Vettel vagy Leclerc elő tud húzni még valamit, ami elég lenne az első sor eléréséhez.

Gasly hátránya már 1,3 másodperc, a nyakán Hülkenberg. Ricciardo nem futott jó kört, a Haasok pedig végül semmilyet, így tértek vissza a bokszba. Hamarosan jön a gyorskörök második adagja.

Az üldözők nagyjából fél másodperccel mögöttük Vettel, Verstappen, Leclerc sorrendben.

Woah, 7 darab ezredmásodperccel gyorsabb Bottas Hamiltonnál az első körök után. A finné volt az első két szektor, a harmadikra veszített, de még éppen kitartott az előnye ahhoz, hogy övé legyen az első hely 1:31,563-mal.

Jön is egyből mind a tíz pilóta lágy gumikon - a szakértők körében pedig felmerült, még Nico Rosberg is felvetette, hogy egyesek akár a közepes keveréket is fontolóra vehetik itt, hiszen nem tűntek lassabbnak a lágyaknál a Q2-ben. De végül senki nem döntött így.

Na nézzük, jön a 12 perces Q3. Az eddigi két szakaszban a Mercedes diktálta a tempót, vajon kitart a lendületük a végéig, vagy ezúttal a Ferrari húz elő valamit?

Szoros tolongásban végül a két Renault és a két Haas jutott még tovább. 

Kiesett Kvjat, Perez, Raikkönen, Sainz és Norris. Az Alfa Romeo finnje idén először maradt le az utolsó szakaszról, legutóbb is még tavaly nyáron történt vele ilyen. De a McLaren sem remekelt ezúttal.

Na, Hamilton ezúttal jól összerakta a kört, olyannyira, hogy az élre ugrott vele, 91 ezreddel még Bottasnál is többet hozott ki a közepes keverékből. Az említett ötös tehát ezeken kezdi majd meg a futamot, de Gasly - aki idén először lett Q3-as - már nem.

Hamilton a közepes gumikon tér vissza. Bottas, Vettel és Verstappen viszont a lágyakon, alighanem csak a biztonság kedvéért, de ha nem lesznek veszélyben, ők biztosan nem fejezik be a gyorskört.

Grosjean nem futott mért kört elsőre, rögtön visszatért a bokszba valamilyen problémával, amely tettével a csapatvezetőt is meglepte.

Hamilton valóban hibázott egy nagyobbat a köre során, mint a visszajátszásból látható. Vajon fog még jönni? A 10. helyezett Hülkenberg további egy másodperccel van mögötte.

Színesítsük a szöveget egy kis rózsával.

A két Ferrari besorolt a Mercedesek közé - mivel van köztük kilenc tized, bőven elfértek ott. És Verstappen is bejött Hamilton elé a 4. helyre. Nehéz volt ezt jósolni, de a brit érezheti magát veszélyben az első ötösből.

Hamilton 1:32,6, Bottas 1:31,7! A finn ismét nagyon elemében van ezen a hétvégén!

Most özönlenek a pályára az autók. És érdekes módon öt autó - a Mercedesek, a Ferrarik és Verstappen - közepes keveréken vannak. Megpróbálnak ezeken továbbjutni, hogy a rajtnál is használhassák őket a gyorsan elkopó lágyak helyett.

Giovinazzinak a motorral volt gondja, ezért nem tudott mért kört futni. Az olasz egész hétvégén annak issza a levét, hogy a csapat valamit elrontott az erőforrás karosszéria alá történt beinstallálásakor.

Elindult a Q2 közben. Egyelőre csendesen.

Albon nyilatkozik: Kicsit butának, mohóságból fakadónak tartja az edzésen történt balesetét. Jól érzi magát, csupán dühös, hiszen a Q3-at is elérhetőnek tartotta. Csapattársa, Kvjat a 10. helyen zárta a Q1-et, ami 15 perc múlva már valóban bejutást érne a legjobb tíz közé.

A kiesés sorsa pedig viszonylag gyorsan eldől elméletben, hiszen a 16. helyen álló Lance Stroll nem tudott javítani, és mivel a Williamsek egy másodperccel mögötte maradtak, a többieknek már nem volt mitől félni.

Búcsúzott tehát Stroll, Russell, Kubica, a mért kört sem futó Giovinazzi és a pályára sem hajtó Albon. Nem ez volt az F1 történetének legfeszültebb Q1-e, maradjunk annyiban.

Leclerc felugrott a 2. helyre, 54 ezredre Bottas mögé.

Egyébként mindenki - a Mercedesek is - lágy keverékeken futotta a körét.

És Giovinazzit kivéve, aki valamilyen probléma miatt végül a bokszban maradt, tehát ő is biztos kieső. Jó eséllyel a Williamsek is azok lesznek, ami azt jelenti, hogy egyetlen kiesőhely elkerüléséért van most a pályán 13 pilóta.  

És az első öt helyezett kivételével - Hülkenberggel bezárólag -, mindenki a pályán az utolsó menetre.

18 pilótának van már mért köre, egyedül Giovinazzi adós még vele. Csapattársa, Raikkönen is csak 15., ami minden, csak nem biztonságos.

Verstappen is bejött Vettel elé, Leclerc elé viszont rengetegen, ő ugyanis eléggé akadályozva volt gyorsköre során. A 11. helyen áll, lehet hogy jönni fog még egyszer...

A Mercedesek pedig tovább javították az etalont, Hamilton 1:33,1, Bottas 1:32,658.

Vettelék rögtön mentek is egy laza három másodperccel gyorsabb időt, mint a Williamsek. 1:33,5-tel vezet most a német.

Na, közben azért benépesült a pálya, a Ferrarik lehetnek a következő gyorskörfutók, és jönnek a Mercedesek is.

"Durva túlkormányzottságom van, nem is értem, mi történik" - aggodalmaskodik Kubica a rádión.

A Ferrarinál például még az időjárás-jelentésnél tartanak.

Kubicának és Russellnek már mért ideje is van (1:36-1:37), közben rajtuk kívül még senki más ki sem dugott semmit sehonnan, mindenki békésen ül a bokszban. 

Elindult az edzés, a két Williams az első a pályán.

Leclerc is öltözködik már. Aligha lesz az első pályára lépők között, a nagycsapatoknak ilyenkor még nem sietős a dolguk, és persze megpróbálják abszolválni a továbbjutást egyetlen szett - és talán nem is a leglágyabb - gumi felhasználásával.

A három edzésből kettőn Bottas, egyen Vettel volt a leggyorsabb, amiből legfeljebb arra lehet kövezkeztetni - és erre jutottak a pilóták is -, hogy nagyon szoros lesz a csata a Ferrari és a Mercedes között.

Ez azt jelenti, hogy 19 pilóta részvételével zajlik az időmérő, ami pedig azt, hogy csak négy pilóta fog búcsúzni a pillanatokon belül kezdődő, 18 perces Q1-ben. Ha szemét módon ebből kettőt előre odaadunk a Williamsnek, akkor pedig már csak két hely kiadó.

Napos napot, indul az időmérő! A pálya száraz, a szmog sűrű, Alexander Albon pedig nem fog részt venni a kvalifikáción, hiszen a csapat nem tud időben elkészülni a thai által a harmadik edzésen összetört autóval.