DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Élő cikkek

ÉLŐ: Kínai Nagydíj, a futamA Kínai Nagydíj fordulatról fordulatra

Az időmérő eredménye alapján az idei harmadik Ferrari-győzelem jósolható meg Sanghajban, a verseny 56 körében azonban sok minden megtörténhet. Kövessétek a történéseket élő közvetítésünkben!

Jó reggelt kívánunk ismét olvasóinknak ebben a vasárnapi korai időpontban, rövid időn belül, 8 óra 10 perckor indul a szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj.

Az autók és versenyzők már harci készültségben a rajtrácson várakoznak.

A mezőny élén a két Ferrari, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen. A második sorban Bottas és Hamilton, harmadikban Verstappen és Ricciardo, negyedikben Hülkenberg és Perez – és így tovább, a teljes rajtrácsot itt találjátok.

Kellemes időjárás, napsütés és 19 Celsius fok Sanghajban.

Természetesen a rajtrácsgyerekek sem hiányoztak a felvezetésből – Kínában különösen szerencsésnek érezhetik magukat.

A két Ferrari és Mercedes lágy abroncson kezdi a futamot, mivel a Q2-ben megtehették, hogy ezzel a gumival teljesítik leggyorsabb körüket. A mögülük induló hat versenyzőn ultralágy keverék.

Időközben már tart a felvezető kör.

Készüljünk, pillanatokon belül rajt!

Bottas remek rajttal megelőzte Raikkönent, a második helyen Vettel mögött.

Verstappen megelőzte Hamiltont, majd Raikkönent is, a finn már csak negyedik.

Az első kör végén Vettel, Bottas, Verstappen, Raikkönen és Hamilton az első öt sorrendje.

A rajt pillanata: Vettel behúzódásának is szerepe volt abban, hogy Bottas megelőzte Raikkönent.

A 3. körben nyitható a DRS, az első öt helyen azonban mindenki az 1 másodperces távolságon kívül, így nem használhatják a segédletet.

Számszerűsítve Vettel 2,5 másodperccel Bottas, Bottas 1,6-tal Verstappen előtt.

A visszajátszásokból látszik, hogy Alonso az első kanyarkombinációban határozottan kitessékelte a pályáról Perezt. A spanyol a 11. helyen halad.

Helycsere a Haasnál: Grosjean átengedte Magnussennek a 9. helyet. A dán annak ellenére gyorsabb, hogy ő a lágy gumit használja, Grosjean az ultralágyat.

11 kör telt el, az ultralágyon startolóknak már figyelniük kell abroncsaikra, de még senki sem állt ki.

Amint ezt leírtuk, megjött Brendon Hartley a Toro Rossóval. Közepes keverék került fel az ultralágy helyett. Vajon kivitelezhető az egy kiállás?

Alonso Grosjean mellé került, fej fej mellett haladtak, de továbbra sem sikerült megelőznie az utolsó pontszerző helyen álló franciát.

Sainz is kiállt a 8. pozícióból, ultralágyra közepest kapott.

A végsebességek rangsora: Force India és Honda-motoros Toro Rosso a leggyorsabb az egyenesben.

1:39-cel Verstappen legjobb egyéni körét teljesítette. Van még tartalék az ő ultralágyaiban.

„Nem tudok közelebb kerülni Kimihez” – panaszkodik Hamilton, aki 2 másodpercre van a finntől. Néhány körrel ezelőtt DRS-távolság közelében volt, de nem tudott 1 másodpercen belülre kerülni.

A 18. körben mindkét Red Bull érkezik kerékcserére: a harmadik helyről érkező Verstappenről éppen végeztek, aztán pillanatok múlva megjött Ricciardo is.

Mindkét pilóta közepes gumit kapott, Verstappen 5., Ricciardo 7. helyre ér vissza.

Egy körrel később jött Hamilton is, akit arra kértek, hogy az ellenkezőjét tegye, mint Raikkönen. Ő lágyról váltott közepesre.

A 20. körben pedig Bottas is megérkezett. Már csak a két Ferrari nem állt ki az élmezőnyből: a sorrend Vettel, Raikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo.

A 21. körben Vettel is kiállt, de csak Bottas mögé ért vissza. Raikkönen az élen, de virtuálisan Bottas vezeti a versenyt!

„Szép munka!” – dicséri a Mercedes a remek kivezető kört teljesítő Bottast.

Bottas csak egy körrel előbb állt ki, mint Vettel, de 2 másodperccel jobb kivezető kört autózott. A pillanat, amely akár győzelmet is érhet:

Egymásra ér az első három versenyző: Raikkönen előnye Bottashoz képest 2 másodperc alá csökkent, Vettel pedig DRS-távolság közelében a harmadik helyen.

Botttas közvetlenül Raikkönen mögött, a DRS-t is használhatja, a két finn nagyon hamar helyet cserélhet.

DRS-re sem volt szüksége, Bottas az 1-es kanyarban körbeautózta Raikkönent – aki pillanatok múlva csapatjátékosként elengedte maga mellett Vettelt.

Most tehát Bottas és Vettel az első két helyen, DRS-távolságon belül.

Az előzés: 

Az eset után Raikkönen teljesítette is kiállását. A finn számos pozíciót bukott, csak a 6. helyre jött vissza, Verstappen, Hamilton és Ricciardo mögé. Az esetében azonban nem kérdés, hogy a közepes abroncsok végigbírják a futamot.

28 körnél, éppen az 56 körös futam felénél járunk. Alonsót és Ericssont kivéve mindenki járt a bokszban, így állunk most:

Leclerc megpördült az első kanyarban, csupán utolsó a monacói fiatal.

Felpörögtek az események, Gasly megtorpedózta Hartley-t – azt hitte, a csapattárs elengedi őt, de az új-zélandi becsukta az ajtót. A Toro Rosso ezúttal messze a pontszerzéstől.

Közben egy onboard felvételen a közvetítésben megmutatták, hogy Bottas jobb hátsó abroncsa feltűnően szemcsésedik.

Biztonsági autó a Toro Rossók törmelékei miatt, a két Red Bull ki is rohant a bokszba.

Így öklelte fel Gasly csapattársát:

A kiállás előtt Verstappennek sietős volt: a bokszbejáraton előzte meg a lassabban haladó Gaslyt.

A biztonsági autó még bent, a lekörözött versenyzők most kaptak engedélyt a megelőzésére.

Kik álltak ki kétszer? A két Red Bull, Renault, Force India, Toro Rosso, valamint Szirotkin.

Verstappen negyedik, Ricciardo hatodik helyen: a mardék 20 körben friss lágy abroncson támadhatják a használt közepessel rendelkező Mercedeseket és Ferrarikat.

A 35. kör végén bejött a biztonsági autó, újra szabad a versenyt!

A középmezőnyben Hülkenberg és Alonso előzte Magnussent és Grosjeant a 7. és 9. helyért, de az élmezőnyben nem történt előzés az újraindítás után.

Gasly büntetést is kapott: 10 másodpercet kell állnia kiállása után a Hartley-val való ütközés után.

Ricciardo DRS nélkül, szélárnyékban előzte meg a hátsó egyenesben Raikkönent.

Három körrel az újraindítás után nyitható a DRS: Hamilton Vettel, Verstappen pedig Hamilton ellen használhatja, egy másodpercnél közelebb vannak a másikhoz.

Verstappen már Hamilton ellen próbálkozott, a két autó majdnem összeért – Verstappen elrántotta a kormányt, visszaesett Ricciardo mögé.

Most a 0,7 másodpercre levő Ricciardo támadja Hamiltont. Vettel azonban elhúzott a Mercedestől, 1,4 másodpercre, és közelít Bottashoz.

A hátsó egyenes végén Ricciardo bevetődött Hamilton mellé, harmadik helyen a Red Bull.

Támadó üzemmódban a két Red Bull: most Ricciardo Vettelhez, Verstappenhez Hamiltonhoz képest van fél másodpercre.

A 42. körben meg is volt: Verstappen könnyedén megelőzte Hamiltont, és Ricciardo átvette a második helyet Vetteltől!

A hátsó egyenes végén Verstappen Vettel ellen próbálkozott, kiforgatta a németet és saját magát!

Verstappen az 5., Vettel a 7. helyre esett vissza, Hülkenberg mögé.

Verstappen egy nagyon apró résbe akart befurakodni.

Nincs sok időnk ezen rágódni, Ricciardo a 45. körben már támadási pozícióban Bottashoz képest.

Ennek is ütközés lehetett volna a vége: Ricciardo messziről, szemtelenül vetődött be a 6-os kanyarban, Bottasnak észnél kellett lennie. A Red Bull vezeti a nagydíjat!

Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott Vettel megforgatásáért. Hacsak nem áll ki a végéig (ami nagyon valószínűtlen), utólag adják hozzá a büntetést, ami Vettel mögé küldi vissza.

A holland tempója továbbra is remek, harmadszor érkezett meg rövid időn belül Hamilton mögé.

Verstappen könnyedén megelőzte Hamiltont, Ricciardo előnye 4,5 másodpercre nőtt, Raikkönen pedig frissebb közepesein egy másodpercen belülre érkezett meg Bottashoz képest.

Nem foglalkoztunk sokat az utóbbi időben a mezőny többi részével. A középcsapatok pilótái közül Hülkenberg viszi a prímet a 6. hellyel, Vettel előtt áll. Az utolsó három pontszerző helyen Alonso, Sainz és Magnussen halad.

Ha már Hülkenberg: Verstappen olyan gyors, hogy büntetése hozzáadása után már a két német előtt végezne, az 5. helyen.

A csapat kérésére Brendon Hartley kiállt a bokszba, vélhetően stratégiai megfontolásból. Furcsa, de ő a Kínai Nagydíj első kiesője.

Bottas, Raikkönen és Verstappen vonattá álltak össze. Raikkönen már csúszkál az elfogyott gumik miatt.

Közben Alonso utolérte a 7. helyen szenvedő Vettelt, akit sérült autó és viseltes abroncs hátráltat.

A spanyol nem volt túl sportszerű, a kanyarkombinációban ráhúzott, és kitolta a pályáról Vettelt.

Ricciardo rendkívül magabiztosan, 9 másodpercre növelt előnnyel megnyeri a Kínai Nagydíjat!

A második helyért való csata végül elmaradt, Bottas, Raikkönen és Verstappen ért célba egymás mögött – de Verstappen büntetése miatt Hamiltoné a negyedik pozíció.

Vettelt végül Sainz is megelőzte, a pole-pozíciós csak a 7. helyen végzett.

A Kínai Nagydíj pontszerzői:

Köszönjük, hogy velünk követtétek a kicsit laposan induló, de aztán annál fordulatosabb Kínai Nagydíjat. Folytatás két hét múlva Azerbajdzsánban!