DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
Élő cikkek

ÉLŐ: A nap végére életre kelt a McLaren

Véget ér a második teszthét is Barcelonában: a mezőnynek a pénteki az utolsó lehetősége a gyakorlásra – és esetleg a pályacsúcs újabb megdöntésére. Kövesd az eseményeket velünk!

 - A tesztnap 9 és 18 óra között tart, ebédszünet nélkül

- Fernando Alonso McLarenje első mért körén, az első órában megállt, szerdához hasonlóan olajszivárgás miatt - a spanyol csak délután tért vissza a pályára

- Kevesebb mint fél óra múlva Charles Leclerc törte össze a Saubert, így kétszer is állt piros zászlóval a teszt a korai órákban

- Raikkönen hiperlágy abronccsal századokra megközelítette Sebastian Vettel előző napi körrekordját, félidőben 1:17,221 volt a legjobb idő

- Sainz és a Renault napja szinte teljesen kuka, váltóhiba tartotta a bokszban a csapatot az idő túlnyomó részében

 

A pénteki tesztfelállás:

Mercedes

Hamilton/Bottas

Ferrari

Raikkönen

Red Bull

Ricciardo

Force India

Ocon

Williams

Szirotkin/Stroll

Renault

Sainz/Hülkenberg

Toro Rosso

Hartley

Haas

Grosjean

McLaren

Alonso

Sauber

Leclerc

 

 

Kockás zászló! Köszönjük a megtisztelő figyelmet, ezzel lezárult a téli F1-es teszt utolsó, nyolcadik napja. Találkozunk Melbourne-ben a szezonnyitón, addig is itt a mai nap végeredménye:

És tényleg levágta, elvették a kört, marad a második helyen 1:17,7-tel.

Senki nem akarja elhinni, hogy nem vágta át a sikánt...

ALONSO! Hét perccel a teszt vége előtt megfutja az egész téli időszak leggyorsabb körét! 1:16,720, új pályacsúcs, az első 1:17-es idő, fél másodperc Raikkönennek!

Alonso ideje az egész teszt harmadik legjobb körének számít - ahhoz képest, hogy honnan indultak ma, nem rossz...

Alonso! 1:17,784, a nap második legjobb ideje a spanyoltól a hiperlágyakon!

Húsz perc van hátra az F1-es téli tesztekből és csak két autó köröz a pályán.

Sainz! Az első, aki egy másodpercen belül került Raikkönenhez, 1:18,164-gyel a második a hiperlágy gumikon. 

Az ausztrál tovább javít és már második a szuperlágy gumikon, de továbbra is bő egy másodperccel elmaradt Raikkönentől. 

Ricciardo odalépett, feljött a harmadik helyre a szuperlágyakon, de Raikkönen űrideje továbbra is bő egy másodperccel jobb mindenki másénál. 

Egy Alonso-kanyarvétel:

 

Így állunk egy órával a nap vége előtt:

A Pirelli szerint a következők az eletérések a gumikeverékek között Barcelonában:

- A közepes és a lágy között 0,8 másodperc
- A lágy és a szuperlágy között 0,4 másodperc 
- A szuperlágy és az ultralágy között 0,6 másodperc
- Az ultralágy és a hiperlágy között 0,7-0,8 másodperc

 

Mit csinál a Haas? Grosjean 1:19,5-ös kört ment, ami az eddigi legjobb idő a lágy gumikon a teszt során...

Bottas erős kört futott a közepes keverékű gumikon, 1:18,9-cel a harmadik helyre ugrott fel.

A spanyol elérte az ötven megtett kört, az órákat igénybe vevő motorcsere után azért igyekszik menteni a menthetőt a McLaren. 

Alonso egy hosszabb etapot teljesít a lágy abroncsokon, a köridejei: 1:25,1, 1:24,3, 1:24,5, 1:23,9, 1:24,5, 1:24,1, 1:23,7, 1:23,8, 1:23,9, 1:23,8 és 1:23,6.

Elfogyóban lévő abroncs:

Robert Kubica közben elmondta a Sky Sportsnak, hogy felajánlotta a csapatnak, hogy nem vezet a mai napon, üljenek autóba inkább azok, akiknek Melbourne-re kell készülni. 

Sainz visszatért! Az ultralágy gumikon gurult újra pályára a spanyol, aki váltóhiba miatt eddig alig négy kört tett meg. 

Jelenleg Raikkönen, Grosjean, Bottas, Alonso és Leclerc a pályán, Sainz és a Renault viszont úgy fest, hogy a nap érdemi részét kihagyta. 

Kettő darab óra van hátra a napi ténykedésből, ezután F1-es előszezoni teszteket majd csak 2019 februárjában láthatunk legközelebb. Itt az állás:

Bár ide beszúrni nem lehet, mert azt nem szívlelik az F1-nél, mindenesetre a lenti képre kattintva elérhető egy 360°-os videó Sebastian Vettellel, amit csütörtökön rögzítettek.

EasyCapture6

A napi aktivitási mércén Toro Rosso besurrant a Mercedes elé. Hartley már egyedül 151 körnél jár, míg Hamilton és Bottas együttesen most érték el a 150-et. 

Stroll miatt villog mostanában az eredményjelző, hiszen egyáltalán nem meglepő módon csak ő javítgat a köridején. Továbbra is van azért még több mint három másodperc lemaradása Raikkönenhez, meg 1,3 a délelőtt köröző csapattársához képest.

Stroll még csak most állt munkába a Williamsszel, nem maradt sok ideje, alig két és fél óra alatt kell elvégeznie, amit még mindenképpen el akart a teszten.

Barcelonában rajongók életre keltették a renault-s és a ferraris Alonsót is. A mclarenes eközben már 33. körénél tart, és a törölt ideje óta hátrált az agarakkal, ő is jobban megtankolt autóval köröz.

És íme a szóban forgó Minttu és Robin Raikkönen. A képek alapján csemetének már ilyen rövid életpálya alatt is elege lett a fotósokból. Ebben az apjára ütött.

Boullier most maga is megerősítette, hogy a McLarenben a turbó ment tönkre. De Alonsóról is beszélt: "Idén már egészen más a hozzáállása. Rengeteg időt töltött itt a csapattal, még akkor is, amikor nem ő ült az autóban."

Grosjean is elérte a 100 kört, Raikkönen lehet a következő, aki így tesz. A Ferrari finnjét ismét a pálya mellől figyeli a szűk család, Minttu és Robin - mint az egy legutóbbi Chandhok-videó hátterében látszik.

És Charles Leclerc visszatért a pályára több órányi kényszerpihenő után. Így még ő is megmenthet valamit utolsó napjából, hogy kellemes szájízzel zárja a tesztet.

Akárcsak egy versenyhétvégén, úgy a teszten is megkezdődik a pakolás, még mielőtt egyáltalán vége lenne az eseménynek. A képen a Toro Rossónál töltik már fel a kamionba, amire nem lesz szükség az utolsó órákban.

A tesztek előtt azt gondoltuk, hogy annyi év után idén végre már szívesen lennénk Eric Boullier bőrében, az elmúlt napok történései alapján azonban nem, még mindig nem szeretnénk Eric Boullier lenni. A McLaren versenyigazgatójának idén is kellemetlen, a számos meghibásodással kapcsolatos kérdésekre kell válaszolnia a sajtó előtt. A francia azt mondja, ha Ausztráliára is megmaradnak a problémák, senki mást nem fognak hibáztatni, csakis saját magukat.

Ja, hogy már megint eltelt egy óra? Itt a jelenlegi állás, most már azért tényleg beindult az utolsó hajrá, csak Leclerc és Sainz holléte a kérdéses.

Életjelet adott magáról a Sauber, Leclerc délelőtti hibáját követően lassan ismét üzemképes állapotba hozzák az autót. A Ferrari-motort már be is indították, aminek hangja pedig a nyáltermelést indította be a türelmetlenül figyelő monacói pilóta szájában.

Ez a két hír így most nagyon jól mutat egymás után a világ hírfolyamain. Amíg Alonso a sikánt vágta át, addig Chase Carey, Jacques Villeneuve, Jean Todt és Sir Jackie Stewart éppen a szalagot vágták át kollektíven, megnyitva ezzel az FIA Hírességek Csarnokának kiállítását Genfben.

Oh, Alonso repesztett egy bizalomgerjesztő 1:18,276-ot, de még mielőtt bárki is igazán belelkesülhetett volna, törölték az idejét a sikán levágása miatt.

Ijedtségre semmi ok, most csak azért állt meg a McLaren, hogy rajtgyakorlatot próbálgasson vele Alonso a bokszutca végéről. A csapat javaslata: tekerjétek fel a hangerőt.

A versenyzőből szakértővé avanzsált Karun Chandhok a pálya mellől, első kézből mutatja be nekünk - Bottasszal prezentálva -, hogy milyen elképesztő sebességük van idén az autóknak. Még úgy is, hogy a Mercedes kemény gumikon, alaposan feltankolva épp egy kanyar felé közeledik.

Na, Raikkönen is megjelent hosszú idő után. Valószínűleg ő is a hosszabb etapokra fog koncentrálni, mert mi mást is csinálna a magasan a legjobb idővel álló Ferrari a legutolsó tesztnap délutánján.

Hartley lett a második pilóta, a Toro Rosso pedig a harmadik csapat, amely ma eljutott 100 körig.

Alonso korábbi 7 körét 15-re növelte, köridőit pedig szándékosan hullámoztatta: egy 1:19-es után jött egy lassú, bemelegítő kör, majd ismét egy 1:19-es, és így tovább.

Az Esteban Ocon beszíjazásáról készült képet látva pedig kicsit megsajnáltuk a szerelőket is, idéntől ugyanis a halo miatt jóval többet kell nyújtózkodniuk, ha el akarják érni a pilóták biztonsági övét. 

Videót is készített a McLaren a nagy visszatérésről. Alonso és autója olyan tekintélyt parancsolóan lép ki a pályára, mintha nem is szobroztak volna a bokszban négy órán keresztül. Pedig de.

Végre visszatért az élet a pályára, az elmúlt percekben Ricciardo és Ocon is kint járt. Meg Szirotkin is, aki szintén átlépte a 100 kört, de Lance Stroll most már biztosan összefont karokkal és a cipője orrával a talajon kopogva várja, hogy ugyan adja már neki át az autót a csapattársa.

A spanyol bele is kezdett a mért körök gyártásába, mert ha valamije nincs, hát akkor az a vesztegetni való idő. Máris 1:19,1-gyel áll, ő is lejjebb nyomta eggyel Hamiltont.

Hopphopp, Alonso visszatért a pályára, lezajlott a hosszadalmas motorcsere. Reméljük, az utolsó órákat már hasznosan tudják eltölteni a McLarennél.

És Bottas feltette a cseresznyét a Hamilton által elkészített tortára: ma is a Mercedes lett az első csapat, amely elérte a 100 megtett kört.

Olyan őrületesen sok dolog tehát nem történt az elmúlt 60 percben, de azért itt a 14 órai állás, amin láthatunk néhány változást: Grosjean megerősítette 2. helyét, Szirotkin előrelépett párat, Bottas pedig feliratkozott az eredménytáblára.

A nemlétező ebédszünet előnye, hogy a csapatok legalább úgy időzíthetik az élettanilag azért mégiscsak nélkülözhetetlen ebédszünetet, ahogy akarják. 14 óra van, normál esetben ilyenkor válna szabaddá ismét a pálya, a Haasnál viszont most kezdtek el az evőeszközökkel csörömpölni.

Bottast pedig időközben be is építette a Mercedes Hamilton helyére, és a finn első gyorskörével rögtön be is jött az 5. helyre, vagyis gyorsabban ment, mint csapattársa a délelőtt 97 köre során bármikor.

Szirotkin nem akart minket egyedül hagyni, visszatért a pályára. Közben az jutott eszünkbe, vajon a vyborgi rakéta (Vitalij Petrov) és az ufai torpedó (Danyiil Kvjat) után Oroszország harmadik F1-es pilótájának is kialakul-e majd valamilyen hadiiparból kölcsönzött beceneve (ha jól megy) vagy gúnyneve (ha rosszul). Ő lehetne a moszkvai nehézbombázó például.

Szirotkin is javított egyébként párszor az idején, és mire befejezte az etapját, 1:19,189-cel az 5. helyen találta magát, Hamilton előtt.

Na, most viszont eljött az a pillanat, amikor egy lélek sem köröz a pályán.

A Haas franciája javít is közel két tizedet az ultralágyakon: 1:18,412, amivel továbbra is a második helyen áll, Raikkönen előnye még mindig egy másodpercnél több vele szemben.

Grosjean csatlakozott közben Szirotkinhoz a pályán, mindketten szinte ugyanott, a 84-85. körjüknél tartanak a nap folyamán. Az orosz azonban hamarosan kénytelen lesz átadni az autót csapattársának.

A Pirellit is elragadta a közösségi média szeretett-utált jelensége, az ételfotózás.

Változásról számolt be a Renault: ahogy a korábbiakat, úgy a mai napot is megosztották volna két versenyzőjük között, de mivel Carlos Sainz nem tudott érdemi munkát végezni délelőtt egy váltóhiba miatt, így a csapat most bejelentette, hogy a spanyol marad az autóban a nap végéig, Nico Hülkenberg már nem kap lehetőséget. Viszont Sainzról sem tudni egyelőre, hogy mikor állhat munkába.

Szomorú megemlékezésre gyűltek össze a paddockban a sajtó munkatársai. Csütörtökön elhunyt egy az autósportban és Nagy-Britanniában jól ismert újságíró és műsorvezető, Henry-Hope Frost, aki az Autosport Magazine-nál is dolgozott, a sport iránti rajongása (láza, innen a védjegyévé vált "fever" szállóige) messzeföldön híres volt. Frost egy közúti, motoros balesetben veszítette életét 47 évesen.

A pályán is egyedül a Williams aktívkodik jelenleg: úgy tűnik, csak Szergej Szirotkin nem éhes a mezőny tagjai közül.

Bár Kubica maga mondott le a mai tesztelésről, így is izgalmas dolgok történnek vele a nap folyamán. Mint a Racefans újságírója kiszúrta, a lengyel a helyszínen feltűnő Graeme Lowdonnal, a Manor korábbi F1-es csapatának elnökével egyeztet valamiről. Tudva, hogy Lowdon jelenleg a WEC-ben igazgatja a Manort, Kubica pedig szeretne versenyzői szerződéshez jutni a sorozatban, könnyű arra következtetni, hogy erről folyik a diskurzus. A Manornak ráadásul idén két LMP1-es Ginettája lesz, és hat versenyzőjük közül négyet még nem neveztek meg. A csapatot a megszokottnál nehezebb lesz idén beazonosítani, hiszen egy megállapodás jegyében kínai licensszel és CEFC TRSM Racing néven vesznek részt a bajnokságban.

Rövid csendélet után újra mozgolódik a bokszutca, Grosjean és Ocon már a pályán volt, ráadásul ultralágy és hiperlágy gumikon.

Bár ebédszünet ma nem lesz, összegezzük, mi történt az edzés első négy órájában.

A helyzet hasonló, mint a tegnapi felvonás során: hiperlágy gumikon egy Ferrari futott legtaglózó időt, Kimi Raikkönen mindössze 0,039 másodperccel volt lassabb, mint Sebastian Vettel csütörtökön. A másik két élcsapat azonban újra nem mutatja tempóját: a 4. Hamilton legjobb köre szuperlágyon, a 7. Ricciardóé közepesen született. Raikkönen mögött jócskán egy másodperc hátrányban egy Haas (szuperlágyon) és Toro Rosso (hiperlágyon) következik.

Reggel kevesebb mint fél órán belül kétszer is előkerült a piros zászló. Fernando Alonso füstölgő autóval állt félre a 7-es kanyarban – ugyanott, ahol szerdán –, mint kiderült, ezúttal a Renault-erőforrás turbója adta meg magát. Nem sokkal később Charles Leclerc csúszott ki Sauberjével gyorsköre közben, a monacói bevallotta, hogy buta hibát követett el.

A harmadik problémás csapat a Renault volt: Carlos Sainz csupán néhány kör erejéig hagyta el a bokszot, melyet követően a szerelők sebességváltó-probléma miatt kezdtek átfogó vizsgálatba. 13 óráig a három csapat egyike sem javította ki problémáit.

Az állás 13 órakor:

A körülmények ideálisak – a levegő 19, az aszfalt 38 Celsius fok – ebédszünet nem lesz, azonban egyetlen autó sem tartózkodik a pályán.

Jelenleg csak két versenyző köröz a pályán, az egyébként is legnagyobb távnál járó Hamilton és Hartley. Lehetséges, hogy a csapatok megint megtartják önkéntes ebédszünetüket, habár hivatalosan 13 és 14 között is nyitva lesz a pálya.

A Mercedes időközben elkönyvelt egy mérföldkövet: 4000-nél áll már a W09 kilométerórája. Hamilton 92 kört tett meg eddig ma, a legtöbbet mindenki közül.

A ferrari 1:17,5-ös kört futott a hiperlágyon. Grosjean és Ocon feltette az ultralágyat, de nem javítottak legjobbjukon.

Raikkönen új legjobb köre 1:17,221, mindössze 0,039 másodpercre Vettel nem hivatalos pályacsúcsától. Már csak egy kevésre lenne szüksége.

Turbóhiba miatt állt le Alonso, erősítette meg a McLaren. Ezt már nem lehet olajszivárgásra fogni, az új Renault-motor tönkrement a McLarenben. A cseréjére minimum négy órát kell szánni.

A kiváló kör után Raikkönen visszatért a bokszba. 0,193 másodperccel lassabb, mint tegnap csapattársa volt: ráadásul első hiperlágyas köre volt ez, míg Vettel csütörtökön többször is próbálkozott.

A csapat nem kérte meg semmire, Robert Kubica maga ajánlotta fel tegnapi tesztje után, hogy ma ne ő vezessen, hanem Lance Stroll kapjon plusz lehetőséget, hogy felkészültebben várhassa az Ausztrál Nagydíjat. Ezt állítja Claire Williams a motorsport.com-nak.

És itt is a finntől egy kiváló kör, a tesztelés második legjobbja: 1:17,375 hiperlágyon!

Felkerültek a hiperlágyak néhány autóra, Hartley le is taszította a harmadik helyről Hamiltont. És most jön Raikkönen!

Délben így áll a tabella: Grosjean remek kört teljesített szuperlágyon. Raikkönen legjobb ideje is ezen a keveréken született: hiába próbálkozott több ultralágyas körrel, mindig csak az első szektorban tudott javítani.

A Renault most tett ki egy posztot, amely szerint bokszba hívták Sainzt, hogy a sebességváltó problémáit vizsgálják ki. Tájékoztatásuk némileg mókás annak fényében, hogy a spanyol nagyjából másfél órája nem járt a pályán.

Raikkönen újra ultralágyon teljesített kört, és bár az első szektorban javított, a kör összességében nem volt jobb.

Grosjean most a szuperlágyon egy egészen komoly időt teljesített, 1:18,590-es kört. Emlékezzünk, hogy a Haas már tegnap is második legjobb időt futott, Magnussen szuperlággyal hiperlágy gumit használó csapatokat előzött meg, még egy ennél is jobb köridővel.

A McLarentől hír érkezett: Alonso reggeli megállása következtében épp motorcsere van folyamatban…

A finn végül nem pirított oda, különösebb feltűnés nélkül visszatért a bokszba. Grosjean viszont szuperlágyon a második helyre ugrott 1:19,176-tal.

Raikkönen már ultralággyal próbálkozik, érdekes lesz látni, milyen kört produkál.

Az új-zélandi nem csupán sok kört tesz meg, de gyors is: felkerült a Toro Rossóra a szuperlágy gumi, és fel is ugrott a harmadik helyre, mindössze 0,112 másodperccel Hamilton mögé.

Brendon Hartley két és fél óra után már át is lépte az 50 körös határt.

Videón Alonso korábbi megállása. A spanyol továbbra sem tért vissza a pályára. Szerdán 6 órát buktak egy kívülről pont ilyen probléma miatt…

Aztán még egy kicsit lefaragott, így a legjobb eredmény már 1:18,238.

Hat ezredmásodpercet javítva Raikkönen szépített a legjobb köridőn. Hátrébb Hartley jött fel az ötödik helyre, Ricciardo elé.

Az Autosport lap megtudta a Renault távollétének okát: a csapat sebességváltó-problémát vizsgál, ezért nincs a pályán Sainz.

Az aszfalt elérte a 34 Celsius fokot, ami ideális körülmény a gumik számára. Persze lesz majd ennél is megfelelőbb: a teszt eddigi legjobb körei a déli órákban születettek.

Ricciardo Red Bulljára eddig nem kerültek fel puha gumik, az ausztrál közepessel teljesít hosszabb etapot. Körei többségükben 1:20,5 és 1:21 között ingadoznak.

Két óra telt el a tesztből, és Raikkönen kimagaslóan vezet szuperlágyon elért körével.

A legszorgosabb csapatról eddig nem esett szó, pedig múlt hét óta elég sokat beszélünk róluk: a Toro Rosso Brendon Hartley-val már 40 körnél jár, Grosjean 38-at, Szirotkin 32-t teljesített.

Már négy versenyző rendelkezik 1:20-on belüli körrel: Raikkönen mellett Hamilton (19,464), Ocon (1:19,691), valamint Grosjean (1:19,952).

Hamilton példáját követve Raikkönen is feltette az ultralágyat, és 1:18,298-at autózott! Ez a tesztidőszak eddigi harmadik legjobb köre, csupán negyed másodperccel Ricciardo szerdai idejétől, kettővel keményebb fokozatú abroncson.

Lassan két óra eltelt, és érdemes megjegyezni, hogy nem csupán Alonso nem rendelkezik eddig mért eredménnyel: Carlos Sainz neve mellett sem szerepel idő, csak 4 kör. A Renault-nál sem stimmelhet minden, a csapatot azonban csend övezi.

Hamilton a szuperlággyal újra javított, most 1:19,464 a legjobb kör. Vettel tegnapi vagy akár Ricciardo tegnapelőtti ideje még mindig nagyon messze, de azokra nem is érdemes gondolni, amíg elő nem kerülnek valamelyik topcsapatnál a hiperlágy, esetleg ultralágy gumik.

„Nagyon boldog vagyok a tempó miatt. De túlságosan nyomtam, megforogtam és kicsit a falhoz értem. Butaság ilyet csinálni a napnak ebben a szakaszában, tanulni fogok belőle. Remélem, hamarosan újra a pályán leszek” – írta ki bűnbánóan közösségi oldalára Leclerc.

 Néhány fotó Alonso korábbi megállásáról. 

Repül az idő, újra kinyitott a bokszutca. Reméljük, a következő piros zászlóig ennél többek kell várni.

A Saubert visszavitték a bokszutcába, de a versenyirányítás még 10 percet adott arra, hogy megjavítsák a megrongálódott védőkorlátot.

Alonso állítólag a következőket mondta, amikor a McLaren motorhome-ja felé menet elkapták pár szóra: „Motor… öt kör.”

Az Alfa-Sauber nem műszaki hiba miatt mondta fel a szolgálatot: Leclerc elvesztette az irányítást, és a gumifalnak ütközött.

Az újonc legjobb körével ötödik helyen állt, és a szektorokban épp javított legjobbján.

Újabb piros zászló, alig 10 perccel az újraindítás után! Ezúttal Leclerc autója nem mozog, a 11-es kanyarban maradt.

Különbség, hogy mindezt a Mercedes szuperlágy, a Ferrari lágy körön érte el.

A következő körben pedig ennél is jóval gyorsabbak voltak, és áttörték az 1:20-as határt: Hamilton 1:19,601-et, Raikkönen 1:19,911-et ment.

Pillanatokon belül megszületett a mai két legjobb idő: 1:20,255-tel Raikkönen első, 1:20,313-mal Hamilton második. Grosjean pünkösdi trónjáról rögtön a harmadik helyre esett vissza.

Ricciardónak is van mért ideje, egy enyhe, leglassabbnak számító 1:23-as kör.

Alonso autóját eltávolították, a pálya újra szabad. Ugyanakkor a csapatokat figyelmeztették, hogy csúszós anyag lehet a 7-es kanyar bejáratán.

Gyászos pillanat, a McLaren szerelői elszállítás előtt letakarják az MCL33-at.

Közben letelt az első óra, jelenleg így áll az utolsó tesztnap:

A McLarenből ismét olaj távozhatott, a pályabírók ugyanis megkezdték a 7-es kanyar előtti szakasz tisztítását.

Alonso láthatóan félrehúzódott autójával, pontosan ugyanott, ahol szerdán is megállt. A McLaren negyedszer okozott piros zászlót a második teszt hetén.

Alonso, akinek még nincs mért köre, hiperlágy gumin előjött a bokszból, megfutotta a legjobb első szektort, aztán a McLaren leállt a 7-es kanyarban. Piros zászló!

Ocon a Force Indiával harmadik helyre zárkózott fel, csupán 0,364 másodpercre a vezető Grosjeantól. Leclerc is jól megy, a negyedik hét tizedmásodperc hátrányban.

A Haas átvette a vezetést: Grosjean lágy gumin 1:20,351-et futott. Hét versenyző rendelkezik mért körrel, Szirotkin és Ocon a két újabb feliratkozó.

Fél óra alatt a legtöbb kört Raikkönen tette meg 15-tel, Hamilton 14-et, Grosjean 12-t teljesített.

Hamilton korai körideje azóta sem gyorsult, a brit már csak negyedik, Hartley ugrott elé.

Mögötte Grosjean, a már 11 körnél járó Hamilton, Hartley és Leclerc. Tízből öt versenyző rendelkezik mért köridővel.

Az eddig rendkívül kevés tesztkilométert begyűjtő Raikkönen átvette a vezetést, 1:20,483-mal az élen.

Alonso azok közé tartozik, akik még csupán egy installációs kört teljesítették.

A brit már 5 körnél jár, legjobb idejét 1:21,720-ra csökkentette.

Hamiltoné az első köridő, 1:25,624 ultralágyon. A többiek egy vagy két kör után visszatértek a bokszba. A pályán egyedül a Renault nem járt az első percekben.

Kinyitott a bokszutca, elkezdődött az utolsó barcelonai tesztnap. 9 órán át tart a körözés, ebédszünet ma sem lesz.

Rövid időjárásjelentés – egyelőre reggeli hideg van a barcelonai pályán, de a hőmérséklet szökik felfelé.

Feltűnhet az olvasóknak, hogy a Williamsnél Szergej Szirotkin és Lance Stroll vezet, holott korábban arról volt szó, hogy a nap felét Robert Kubica kapja. A Williams úgy döntött, inkább állandó pilótáinak ad több lehetőséget. A lengyel kétszer fél nap kapott szerepet a felkészülési időszakban.

Akkor, egy évvel ezelőtt Kimi Raikkönen 1:18,634-gyel volt a leggyorsabb – a szabályváltozást követő második évben (na és persze a jóval lágyabb gumiknak köszönhetően) ennyit fejlődött a Formula-1 tempója.

Azért is érdemes figyelni a legjobb időket, mert a májusi Spanyol Nagydíjon valószínűleg a jobb időjárás ellenére sem látunk olyan erős köröket, mint a teszten, hiszen a legpuhább, hiperlágy gumi nem fog szerepet kapni a versenyhétvégén. Tavaly is éppen ez történt: a teszten az autók gyorsabbak voltak, mint a nagydíjon.

Indítsunk a legfontosabb számmal a nyolcadik tesztnap reggelén: 1:17,182. Sebastian Vettel tegnap ezzel a körrel (nem hivatalos pályacsúcs) autózta a teszt eddigi legjobb idejét. Előtte nap Ricciardo is csúcsot döntött, így ma tovább csökkenhet a valaha mért leggyorsabb barcelonai kör.