DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
10:51

Hamilton példáját követve Raikkönen is feltette az ultralágyat, és 1:18,298-at autózott! Ez a tesztidőszak eddigi harmadik legjobb köre, csupán negyed másodperccel Ricciardo szerdai idejétől, kettővel keményebb fokozatú abroncson.

Kockás zászló! Köszönjük a megtisztelő figyelmet, ezzel lezárult a téli F1-es teszt utolsó, nyolcadik napja. Találkozunk Melbourne-ben a szezonnyitón, addig is itt a mai nap végeredménye:

És tényleg levágta, elvették a kört, marad a második helyen 1:17,7-tel.

Senki nem akarja elhinni, hogy nem vágta át a sikánt...

ALONSO! Hét perccel a teszt vége előtt megfutja az egész téli időszak leggyorsabb körét! 1:16,720, új pályacsúcs, az első 1:17-es idő, fél másodperc Raikkönennek!

Alonso ideje az egész teszt harmadik legjobb körének számít - ahhoz képest, hogy honnan indultak ma, nem rossz...

Alonso! 1:17,784, a nap második legjobb ideje a spanyoltól a hiperlágyakon!

Húsz perc van hátra az F1-es téli tesztekből és csak két autó köröz a pályán.

Sainz! Az első, aki egy másodpercen belül került Raikkönenhez, 1:18,164-gyel a második a hiperlágy gumikon. 

Az ausztrál tovább javít és már második a szuperlágy gumikon, de továbbra is bő egy másodperccel elmaradt Raikkönentől. 

Ricciardo odalépett, feljött a harmadik helyre a szuperlágyakon, de Raikkönen űrideje továbbra is bő egy másodperccel jobb mindenki másénál. 

Egy Alonso-kanyarvétel:

 

Így állunk egy órával a nap vége előtt:

A Pirelli szerint a következők az eletérések a gumikeverékek között Barcelonában:

- A közepes és a lágy között 0,8 másodperc
- A lágy és a szuperlágy között 0,4 másodperc 
- A szuperlágy és az ultralágy között 0,6 másodperc
- Az ultralágy és a hiperlágy között 0,7-0,8 másodperc

 

Mit csinál a Haas? Grosjean 1:19,5-ös kört ment, ami az eddigi legjobb idő a lágy gumikon a teszt során...

Bottas erős kört futott a közepes keverékű gumikon, 1:18,9-cel a harmadik helyre ugrott fel.

A spanyol elérte az ötven megtett kört, az órákat igénybe vevő motorcsere után azért igyekszik menteni a menthetőt a McLaren. 

Alonso egy hosszabb etapot teljesít a lágy abroncsokon, a köridejei: 1:25,1, 1:24,3, 1:24,5, 1:23,9, 1:24,5, 1:24,1, 1:23,7, 1:23,8, 1:23,9, 1:23,8 és 1:23,6.

Elfogyóban lévő abroncs:

Robert Kubica közben elmondta a Sky Sportsnak, hogy felajánlotta a csapatnak, hogy nem vezet a mai napon, üljenek autóba inkább azok, akiknek Melbourne-re kell készülni. 

Sainz visszatért! Az ultralágy gumikon gurult újra pályára a spanyol, aki váltóhiba miatt eddig alig négy kört tett meg. 

Jelenleg Raikkönen, Grosjean, Bottas, Alonso és Leclerc a pályán, Sainz és a Renault viszont úgy fest, hogy a nap érdemi részét kihagyta. 

Kettő darab óra van hátra a napi ténykedésből, ezután F1-es előszezoni teszteket majd csak 2019 februárjában láthatunk legközelebb. Itt az állás:

Bár ide beszúrni nem lehet, mert azt nem szívlelik az F1-nél, mindenesetre a lenti képre kattintva elérhető egy 360°-os videó Sebastian Vettellel, amit csütörtökön rögzítettek.

EasyCapture6

A napi aktivitási mércén Toro Rosso besurrant a Mercedes elé. Hartley már egyedül 151 körnél jár, míg Hamilton és Bottas együttesen most érték el a 150-et. 

Stroll miatt villog mostanában az eredményjelző, hiszen egyáltalán nem meglepő módon csak ő javítgat a köridején. Továbbra is van azért még több mint három másodperc lemaradása Raikkönenhez, meg 1,3 a délelőtt köröző csapattársához képest.

Stroll még csak most állt munkába a Williamsszel, nem maradt sok ideje, alig két és fél óra alatt kell elvégeznie, amit még mindenképpen el akart a teszten.

Barcelonában rajongók életre keltették a renault-s és a ferraris Alonsót is. A mclarenes eközben már 33. körénél tart, és a törölt ideje óta hátrált az agarakkal, ő is jobban megtankolt autóval köröz.

És íme a szóban forgó Minttu és Robin Raikkönen. A képek alapján csemetének már ilyen rövid életpálya alatt is elege lett a fotósokból. Ebben az apjára ütött.

Boullier most maga is megerősítette, hogy a McLarenben a turbó ment tönkre. De Alonsóról is beszélt: "Idén már egészen más a hozzáállása. Rengeteg időt töltött itt a csapattal, még akkor is, amikor nem ő ült az autóban."

Grosjean is elérte a 100 kört, Raikkönen lehet a következő, aki így tesz. A Ferrari finnjét ismét a pálya mellől figyeli a szűk család, Minttu és Robin - mint az egy legutóbbi Chandhok-videó hátterében látszik.

És Charles Leclerc visszatért a pályára több órányi kényszerpihenő után. Így még ő is megmenthet valamit utolsó napjából, hogy kellemes szájízzel zárja a tesztet.

Akárcsak egy versenyhétvégén, úgy a teszten is megkezdődik a pakolás, még mielőtt egyáltalán vége lenne az eseménynek. A képen a Toro Rossónál töltik már fel a kamionba, amire nem lesz szükség az utolsó órákban.

A tesztek előtt azt gondoltuk, hogy annyi év után idén végre már szívesen lennénk Eric Boullier bőrében, az elmúlt napok történései alapján azonban nem, még mindig nem szeretnénk Eric Boullier lenni. A McLaren versenyigazgatójának idén is kellemetlen, a számos meghibásodással kapcsolatos kérdésekre kell válaszolnia a sajtó előtt. A francia azt mondja, ha Ausztráliára is megmaradnak a problémák, senki mást nem fognak hibáztatni, csakis saját magukat.

Ja, hogy már megint eltelt egy óra? Itt a jelenlegi állás, most már azért tényleg beindult az utolsó hajrá, csak Leclerc és Sainz holléte a kérdéses.

Életjelet adott magáról a Sauber, Leclerc délelőtti hibáját követően lassan ismét üzemképes állapotba hozzák az autót. A Ferrari-motort már be is indították, aminek hangja pedig a nyáltermelést indította be a türelmetlenül figyelő monacói pilóta szájában.

Ez a két hír így most nagyon jól mutat egymás után a világ hírfolyamain. Amíg Alonso a sikánt vágta át, addig Chase Carey, Jacques Villeneuve, Jean Todt és Sir Jackie Stewart éppen a szalagot vágták át kollektíven, megnyitva ezzel az FIA Hírességek Csarnokának kiállítását Genfben.

Oh, Alonso repesztett egy bizalomgerjesztő 1:18,276-ot, de még mielőtt bárki is igazán belelkesülhetett volna, törölték az idejét a sikán levágása miatt.

Ijedtségre semmi ok, most csak azért állt meg a McLaren, hogy rajtgyakorlatot próbálgasson vele Alonso a bokszutca végéről. A csapat javaslata: tekerjétek fel a hangerőt.

A versenyzőből szakértővé avanzsált Karun Chandhok a pálya mellől, első kézből mutatja be nekünk - Bottasszal prezentálva -, hogy milyen elképesztő sebességük van idén az autóknak. Még úgy is, hogy a Mercedes kemény gumikon, alaposan feltankolva épp egy kanyar felé közeledik.

Na, Raikkönen is megjelent hosszú idő után. Valószínűleg ő is a hosszabb etapokra fog koncentrálni, mert mi mást is csinálna a magasan a legjobb idővel álló Ferrari a legutolsó tesztnap délutánján.

Hartley lett a második pilóta, a Toro Rosso pedig a harmadik csapat, amely ma eljutott 100 körig.

Alonso korábbi 7 körét 15-re növelte, köridőit pedig szándékosan hullámoztatta: egy 1:19-es után jött egy lassú, bemelegítő kör, majd ismét egy 1:19-es, és így tovább.

Az Esteban Ocon beszíjazásáról készült képet látva pedig kicsit megsajnáltuk a szerelőket is, idéntől ugyanis a halo miatt jóval többet kell nyújtózkodniuk, ha el akarják érni a pilóták biztonsági övét. 

Videót is készített a McLaren a nagy visszatérésről. Alonso és autója olyan tekintélyt parancsolóan lép ki a pályára, mintha nem is szobroztak volna a bokszban négy órán keresztül. Pedig de.

Végre visszatért az élet a pályára, az elmúlt percekben Ricciardo és Ocon is kint járt. Meg Szirotkin is, aki szintén átlépte a 100 kört, de Lance Stroll most már biztosan összefont karokkal és a cipője orrával a talajon kopogva várja, hogy ugyan adja már neki át az autót a csapattársa.

A spanyol bele is kezdett a mért körök gyártásába, mert ha valamije nincs, hát akkor az a vesztegetni való idő. Máris 1:19,1-gyel áll, ő is lejjebb nyomta eggyel Hamiltont.

Hopphopp, Alonso visszatért a pályára, lezajlott a hosszadalmas motorcsere. Reméljük, az utolsó órákat már hasznosan tudják eltölteni a McLarennél.

És Bottas feltette a cseresznyét a Hamilton által elkészített tortára: ma is a Mercedes lett az első csapat, amely elérte a 100 megtett kört.

Olyan őrületesen sok dolog tehát nem történt az elmúlt 60 percben, de azért itt a 14 órai állás, amin láthatunk néhány változást: Grosjean megerősítette 2. helyét, Szirotkin előrelépett párat, Bottas pedig feliratkozott az eredménytáblára.

A nemlétező ebédszünet előnye, hogy a csapatok legalább úgy időzíthetik az élettanilag azért mégiscsak nélkülözhetetlen ebédszünetet, ahogy akarják. 14 óra van, normál esetben ilyenkor válna szabaddá ismét a pálya, a Haasnál viszont most kezdtek el az evőeszközökkel csörömpölni.

Bottast pedig időközben be is építette a Mercedes Hamilton helyére, és a finn első gyorskörével rögtön be is jött az 5. helyre, vagyis gyorsabban ment, mint csapattársa a délelőtt 97 köre során bármikor.

Szirotkin nem akart minket egyedül hagyni, visszatért a pályára. Közben az jutott eszünkbe, vajon a vyborgi rakéta (Vitalij Petrov) és az ufai torpedó (Danyiil Kvjat) után Oroszország harmadik F1-es pilótájának is kialakul-e majd valamilyen hadiiparból kölcsönzött beceneve (ha jól megy) vagy gúnyneve (ha rosszul). Ő lehetne a moszkvai nehézbombázó például.

Szirotkin is javított egyébként párszor az idején, és mire befejezte az etapját, 1:19,189-cel az 5. helyen találta magát, Hamilton előtt.

Na, most viszont eljött az a pillanat, amikor egy lélek sem köröz a pályán.

A Haas franciája javít is közel két tizedet az ultralágyakon: 1:18,412, amivel továbbra is a második helyen áll, Raikkönen előnye még mindig egy másodpercnél több vele szemben.

Grosjean csatlakozott közben Szirotkinhoz a pályán, mindketten szinte ugyanott, a 84-85. körjüknél tartanak a nap folyamán. Az orosz azonban hamarosan kénytelen lesz átadni az autót csapattársának.

A Pirellit is elragadta a közösségi média szeretett-utált jelensége, az ételfotózás.

Változásról számolt be a Renault: ahogy a korábbiakat, úgy a mai napot is megosztották volna két versenyzőjük között, de mivel Carlos Sainz nem tudott érdemi munkát végezni délelőtt egy váltóhiba miatt, így a csapat most bejelentette, hogy a spanyol marad az autóban a nap végéig, Nico Hülkenberg már nem kap lehetőséget. Viszont Sainzról sem tudni egyelőre, hogy mikor állhat munkába.

Szomorú megemlékezésre gyűltek össze a paddockban a sajtó munkatársai. Csütörtökön elhunyt egy az autósportban és Nagy-Britanniában jól ismert újságíró és műsorvezető, Henry-Hope Frost, aki az Autosport Magazine-nál is dolgozott, a sport iránti rajongása (láza, innen a védjegyévé vált "fever" szállóige) messzeföldön híres volt. Frost egy közúti, motoros balesetben veszítette életét 47 évesen.

A pályán is egyedül a Williams aktívkodik jelenleg: úgy tűnik, csak Szergej Szirotkin nem éhes a mezőny tagjai közül.

Bár Kubica maga mondott le a mai tesztelésről, így is izgalmas dolgok történnek vele a nap folyamán. Mint a Racefans újságírója kiszúrta, a lengyel a helyszínen feltűnő Graeme Lowdonnal, a Manor korábbi F1-es csapatának elnökével egyeztet valamiről. Tudva, hogy Lowdon jelenleg a WEC-ben igazgatja a Manort, Kubica pedig szeretne versenyzői szerződéshez jutni a sorozatban, könnyű arra következtetni, hogy erről folyik a diskurzus. A Manornak ráadásul idén két LMP1-es Ginettája lesz, és hat versenyzőjük közül négyet még nem neveztek meg. A csapatot a megszokottnál nehezebb lesz idén beazonosítani, hiszen egy megállapodás jegyében kínai licensszel és CEFC TRSM Racing néven vesznek részt a bajnokságban.

Rövid csendélet után újra mozgolódik a bokszutca, Grosjean és Ocon már a pályán volt, ráadásul ultralágy és hiperlágy gumikon.

Bár ebédszünet ma nem lesz, összegezzük, mi történt az edzés első négy órájában.

A helyzet hasonló, mint a tegnapi felvonás során: hiperlágy gumikon egy Ferrari futott legtaglózó időt, Kimi Raikkönen mindössze 0,039 másodperccel volt lassabb, mint Sebastian Vettel csütörtökön. A másik két élcsapat azonban újra nem mutatja tempóját: a 4. Hamilton legjobb köre szuperlágyon, a 7. Ricciardóé közepesen született. Raikkönen mögött jócskán egy másodperc hátrányban egy Haas (szuperlágyon) és Toro Rosso (hiperlágyon) következik.

Reggel kevesebb mint fél órán belül kétszer is előkerült a piros zászló. Fernando Alonso füstölgő autóval állt félre a 7-es kanyarban – ugyanott, ahol szerdán –, mint kiderült, ezúttal a Renault-erőforrás turbója adta meg magát. Nem sokkal később Charles Leclerc csúszott ki Sauberjével gyorsköre közben, a monacói bevallotta, hogy buta hibát követett el.

A harmadik problémás csapat a Renault volt: Carlos Sainz csupán néhány kör erejéig hagyta el a bokszot, melyet követően a szerelők sebességváltó-probléma miatt kezdtek átfogó vizsgálatba. 13 óráig a három csapat egyike sem javította ki problémáit.

Az állás 13 órakor:

A körülmények ideálisak – a levegő 19, az aszfalt 38 Celsius fok – ebédszünet nem lesz, azonban egyetlen autó sem tartózkodik a pályán.

Jelenleg csak két versenyző köröz a pályán, az egyébként is legnagyobb távnál járó Hamilton és Hartley. Lehetséges, hogy a csapatok megint megtartják önkéntes ebédszünetüket, habár hivatalosan 13 és 14 között is nyitva lesz a pálya.

A Mercedes időközben elkönyvelt egy mérföldkövet: 4000-nél áll már a W09 kilométerórája. Hamilton 92 kört tett meg eddig ma, a legtöbbet mindenki közül.

A ferrari 1:17,5-ös kört futott a hiperlágyon. Grosjean és Ocon feltette az ultralágyat, de nem javítottak legjobbjukon.

Raikkönen új legjobb köre 1:17,221, mindössze 0,039 másodpercre Vettel nem hivatalos pályacsúcsától. Már csak egy kevésre lenne szüksége.

Turbóhiba miatt állt le Alonso, erősítette meg a McLaren. Ezt már nem lehet olajszivárgásra fogni, az új Renault-motor tönkrement a McLarenben. A cseréjére minimum négy órát kell szánni.

A kiváló kör után Raikkönen visszatért a bokszba. 0,193 másodperccel lassabb, mint tegnap csapattársa volt: ráadásul első hiperlágyas köre volt ez, míg Vettel csütörtökön többször is próbálkozott.

A csapat nem kérte meg semmire, Robert Kubica maga ajánlotta fel tegnapi tesztje után, hogy ma ne ő vezessen, hanem Lance Stroll kapjon plusz lehetőséget, hogy felkészültebben várhassa az Ausztrál Nagydíjat. Ezt állítja Claire Williams a motorsport.com-nak.

És itt is a finntől egy kiváló kör, a tesztelés második legjobbja: 1:17,375 hiperlágyon!

Felkerültek a hiperlágyak néhány autóra, Hartley le is taszította a harmadik helyről Hamiltont. És most jön Raikkönen!

Délben így áll a tabella: Grosjean remek kört teljesített szuperlágyon. Raikkönen legjobb ideje is ezen a keveréken született: hiába próbálkozott több ultralágyas körrel, mindig csak az első szektorban tudott javítani.

A Renault most tett ki egy posztot, amely szerint bokszba hívták Sainzt, hogy a sebességváltó problémáit vizsgálják ki. Tájékoztatásuk némileg mókás annak fényében, hogy a spanyol nagyjából másfél órája nem járt a pályán.

Raikkönen újra ultralágyon teljesített kört, és bár az első szektorban javított, a kör összességében nem volt jobb.

Grosjean most a szuperlágyon egy egészen komoly időt teljesített, 1:18,590-es kört. Emlékezzünk, hogy a Haas már tegnap is második legjobb időt futott, Magnussen szuperlággyal hiperlágy gumit használó csapatokat előzött meg, még egy ennél is jobb köridővel.

A McLarentől hír érkezett: Alonso reggeli megállása következtében épp motorcsere van folyamatban…

A finn végül nem pirított oda, különösebb feltűnés nélkül visszatért a bokszba. Grosjean viszont szuperlágyon a második helyre ugrott 1:19,176-tal.

Raikkönen már ultralággyal próbálkozik, érdekes lesz látni, milyen kört produkál.

Az új-zélandi nem csupán sok kört tesz meg, de gyors is: felkerült a Toro Rossóra a szuperlágy gumi, és fel is ugrott a harmadik helyre, mindössze 0,112 másodperccel Hamilton mögé.

Brendon Hartley két és fél óra után már át is lépte az 50 körös határt.

Videón Alonso korábbi megállása. A spanyol továbbra sem tért vissza a pályára. Szerdán 6 órát buktak egy kívülről pont ilyen probléma miatt…

Aztán még egy kicsit lefaragott, így a legjobb eredmény már 1:18,238.

Hat ezredmásodpercet javítva Raikkönen szépített a legjobb köridőn. Hátrébb Hartley jött fel az ötödik helyre, Ricciardo elé.

Az Autosport lap megtudta a Renault távollétének okát: a csapat sebességváltó-problémát vizsgál, ezért nincs a pályán Sainz.

Az aszfalt elérte a 34 Celsius fokot, ami ideális körülmény a gumik számára. Persze lesz majd ennél is megfelelőbb: a teszt eddigi legjobb körei a déli órákban születettek.

Ricciardo Red Bulljára eddig nem kerültek fel puha gumik, az ausztrál közepessel teljesít hosszabb etapot. Körei többségükben 1:20,5 és 1:21 között ingadoznak.

Két óra telt el a tesztből, és Raikkönen kimagaslóan vezet szuperlágyon elért körével.

A legszorgosabb csapatról eddig nem esett szó, pedig múlt hét óta elég sokat beszélünk róluk: a Toro Rosso Brendon Hartley-val már 40 körnél jár, Grosjean 38-at, Szirotkin 32-t teljesített.

Már négy versenyző rendelkezik 1:20-on belüli körrel: Raikkönen mellett Hamilton (19,464), Ocon (1:19,691), valamint Grosjean (1:19,952).

Lassan két óra eltelt, és érdemes megjegyezni, hogy nem csupán Alonso nem rendelkezik eddig mért eredménnyel: Carlos Sainz neve mellett sem szerepel idő, csak 4 kör. A Renault-nál sem stimmelhet minden, a csapatot azonban csend övezi.

Hamilton a szuperlággyal újra javított, most 1:19,464 a legjobb kör. Vettel tegnapi vagy akár Ricciardo tegnapelőtti ideje még mindig nagyon messze, de azokra nem is érdemes gondolni, amíg elő nem kerülnek valamelyik topcsapatnál a hiperlágy, esetleg ultralágy gumik.

„Nagyon boldog vagyok a tempó miatt. De túlságosan nyomtam, megforogtam és kicsit a falhoz értem. Butaság ilyet csinálni a napnak ebben a szakaszában, tanulni fogok belőle. Remélem, hamarosan újra a pályán leszek” – írta ki bűnbánóan közösségi oldalára Leclerc.

 Néhány fotó Alonso korábbi megállásáról. 

Repül az idő, újra kinyitott a bokszutca. Reméljük, a következő piros zászlóig ennél többek kell várni.

A Saubert visszavitték a bokszutcába, de a versenyirányítás még 10 percet adott arra, hogy megjavítsák a megrongálódott védőkorlátot.

Alonso állítólag a következőket mondta, amikor a McLaren motorhome-ja felé menet elkapták pár szóra: „Motor… öt kör.”

Az Alfa-Sauber nem műszaki hiba miatt mondta fel a szolgálatot: Leclerc elvesztette az irányítást, és a gumifalnak ütközött.

Az újonc legjobb körével ötödik helyen állt, és a szektorokban épp javított legjobbján.

Újabb piros zászló, alig 10 perccel az újraindítás után! Ezúttal Leclerc autója nem mozog, a 11-es kanyarban maradt.

Különbség, hogy mindezt a Mercedes szuperlágy, a Ferrari lágy körön érte el.

A következő körben pedig ennél is jóval gyorsabbak voltak, és áttörték az 1:20-as határt: Hamilton 1:19,601-et, Raikkönen 1:19,911-et ment.

Pillanatokon belül megszületett a mai két legjobb idő: 1:20,255-tel Raikkönen első, 1:20,313-mal Hamilton második. Grosjean pünkösdi trónjáról rögtön a harmadik helyre esett vissza.

Ricciardónak is van mért ideje, egy enyhe, leglassabbnak számító 1:23-as kör.

Alonso autóját eltávolították, a pálya újra szabad. Ugyanakkor a csapatokat figyelmeztették, hogy csúszós anyag lehet a 7-es kanyar bejáratán.

Gyászos pillanat, a McLaren szerelői elszállítás előtt letakarják az MCL33-at.

Közben letelt az első óra, jelenleg így áll az utolsó tesztnap:

A McLarenből ismét olaj távozhatott, a pályabírók ugyanis megkezdték a 7-es kanyar előtti szakasz tisztítását.

Alonso láthatóan félrehúzódott autójával, pontosan ugyanott, ahol szerdán is megállt. A McLaren negyedszer okozott piros zászlót a második teszt hetén.

Alonso, akinek még nincs mért köre, hiperlágy gumin előjött a bokszból, megfutotta a legjobb első szektort, aztán a McLaren leállt a 7-es kanyarban. Piros zászló!

Ocon a Force Indiával harmadik helyre zárkózott fel, csupán 0,364 másodpercre a vezető Grosjeantól. Leclerc is jól megy, a negyedik hét tizedmásodperc hátrányban.

A Haas átvette a vezetést: Grosjean lágy gumin 1:20,351-et futott. Hét versenyző rendelkezik mért körrel, Szirotkin és Ocon a két újabb feliratkozó.

Fél óra alatt a legtöbb kört Raikkönen tette meg 15-tel, Hamilton 14-et, Grosjean 12-t teljesített.

Hamilton korai körideje azóta sem gyorsult, a brit már csak negyedik, Hartley ugrott elé.

Mögötte Grosjean, a már 11 körnél járó Hamilton, Hartley és Leclerc. Tízből öt versenyző rendelkezik mért köridővel.

Az eddig rendkívül kevés tesztkilométert begyűjtő Raikkönen átvette a vezetést, 1:20,483-mal az élen.

Alonso azok közé tartozik, akik még csupán egy installációs kört teljesítették.

A brit már 5 körnél jár, legjobb idejét 1:21,720-ra csökkentette.

Hamiltoné az első köridő, 1:25,624 ultralágyon. A többiek egy vagy két kör után visszatértek a bokszba. A pályán egyedül a Renault nem járt az első percekben.

Kinyitott a bokszutca, elkezdődött az utolsó barcelonai tesztnap. 9 órán át tart a körözés, ebédszünet ma sem lesz.

Rövid időjárásjelentés – egyelőre reggeli hideg van a barcelonai pályán, de a hőmérséklet szökik felfelé.

Feltűnhet az olvasóknak, hogy a Williamsnél Szergej Szirotkin és Lance Stroll vezet, holott korábban arról volt szó, hogy a nap felét Robert Kubica kapja. A Williams úgy döntött, inkább állandó pilótáinak ad több lehetőséget. A lengyel kétszer fél nap kapott szerepet a felkészülési időszakban.

Akkor, egy évvel ezelőtt Kimi Raikkönen 1:18,634-gyel volt a leggyorsabb – a szabályváltozást követő második évben (na és persze a jóval lágyabb gumiknak köszönhetően) ennyit fejlődött a Formula-1 tempója.

Azért is érdemes figyelni a legjobb időket, mert a májusi Spanyol Nagydíjon valószínűleg a jobb időjárás ellenére sem látunk olyan erős köröket, mint a teszten, hiszen a legpuhább, hiperlágy gumi nem fog szerepet kapni a versenyhétvégén. Tavaly is éppen ez történt: a teszten az autók gyorsabbak voltak, mint a nagydíjon.

Indítsunk a legfontosabb számmal a nyolcadik tesztnap reggelén: 1:17,182. Sebastian Vettel tegnap ezzel a körrel (nem hivatalos pályacsúcs) autózta a teszt eddigi legjobb idejét. Előtte nap Ricciardo is csúcsot döntött, így ma tovább csökkenhet a valaha mért leggyorsabb barcelonai kör.