Így zajlott a Szingapúri Nagydíj időmérője
Üdvözlünk mindenkit, pillanatokon belül indul a Szingapúri Nagydíj időmérője, ami a legkiszámíthatatlanabbnak ígérkezik a szezonban, hiszen a három élcsapat nagyon hasonló időket ért el az edzéseken, a szombati gyakorláson ráadásul a McLaren is nagyot robbantott.
Amikor már azt hittük volna, hogy a monzai zűrzavar után végre lesz egy olyan hétvégénk, amikor senkire nem vár rajtbüntetést, bejelentették Marcus Ericsson váltócseréjét, amit az edzésen megsérült autója miatt kellett elvégeznie a Saubernek - ez plusz öt rajthelyet jelent a svéd számára.
Elstartolt a 18 perces Q1, a versenyzők jelentős része máris a pályára rohant.
A McLarennél lépésről lépésre bemutatják Alonso rutinját, aki mindig a bal oldalról száll be az autójába. Vajon ezúttal tényleg szerencsét hoz számára?
Fernando's routine never changes - he always gets in the car on the lefthand side. #SingaporeGP pic.twitter.com/NMTNsqRoSL
— McLaren (@McLarenF1) September 16, 2017
Raikkönené az első mért idő, 1:44,060. Ennél még sokkal jobbak várhatók, a második edzésen 1:40,8-ig sikerült lefaragni az etalont, ami a jelenlegi körrekord is.
A visszajátszásokból láthattunk egy kicsúszást Grosjeantól, és egy látványos ellenkormányzást Strolltól, akinek éppen sikerült távol tartania a Williamst a faltól. Mindketten folytatni tudták.
Hú, Alonso is egy nagyon csúszkálós kört vitt végig a célig, de ideiglenes második helyre ez is jó volt. Most pedig már csapattársa, Vandoorne az első.
Grosjean közben már másodszor is meglátogatott egy bukóteret röpke hét percen belül.
De most megérkezett egy halom erős idő: már Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Raikkönen a sorrend, 1:42,8 most a legjobb eredmény.
Massa defekttel hajt vissza a bokszba. Az autó jobb oldalával elég erősen lekoccolta a falat, ez okozta a defektet, és talán komolyabb gondokat is...
Ocon is adott egy puszit a falnak, mint ahogy sokan megtették már a hétvége során. Az ebben az igazán nagy művészet, hogy így is csak elvétve koccannak annyira, hogy az sérüléssel járjon, szóval tényleg milliméterre érzik a pálya határait.
Kvjat hatalmas füstöt eregetve érkezett vissza a bokszba, de a csapaton nem látszik aggodalom emiatt.
Már csak 2 perc van hátra a Q1-ből, a Williamsek, a Sauberek és Magnussen állnak kiesőhelyen jelenleg.
Az első nyolc helyezett nem hajt már ki a végén (a három élcsapat és a Force India pilótái), a többiek mind tesznek még egy utolsó próbát.
Sainz és Kvjat nagy kört futottak, a 3. és 5. helyre ugrottak fel.
A végén a McLarenek ugrottak fel ezekbe a pozíciókba, de erőset ment Palmer is - sokat gyorsulhatott a pálya az időmérő kezdete óta.
A kiesők névlistája nem változott, csak a sorrendjük: Magnussen, Massa, Stroll, Wehrlein és Ericsson nem folytatja. A Williamsek ismét gyengélkedtek, de Massát a korábbi falazása nem segítette, Stroll pedig a hajrában hibázott.
Indul a Q2. 15 résztvevő a pályán, a 15 perc elteltével újabb öt versenyzőtől veszünk búcsút.
Raikkönen 1:40,999-nel kezd be. Na, ez már egy erős idő. És Vettel rátromfol: 1:40,529!
Verstappen 1:40,379! Vajon ezzel az iramváltással is tudják majd tartani a lépést a Mercedesek?
Az első négy helyen a Ferrarik és a Red Bullok osztoznak, mögöttük pedig még Vandoorne is bejött a két Mercedes közé. Hamiltonéknak alighanem jönniük kell majd még egy próbálkozásra.
Alonso köre most nem volt túl jó, csak a 11. helyen áll jelenleg. Most mindenki a bokszban, de az autók felkészítése után jöhet a Q2 utolsó menete.
Verstappen van leginkább nyeregben, így talán ő tűnik a legesélyesebbnek a mai pole megszerzésére. Ez az utolsó lehetősége, hogy még tinédzserként megszerezze első időmérős győzelmét, hiszen két hét múlva éppen a sepangi kvalifikáció napján tölti majd be a 20-at.
És mind a 15 pilóta kihajtott - senki nem érzi magát biztonságban, még az élen álló Red Bullok és Ferrarik sem.
"Istenem, mit csináltatok a gumikkal? Egyáltalán nincs tapadásom" - jelentkezik be Perez a rádión. Mindkét Force India búcsúzik a Q2-ben.
Verstappen még egy kicsivel tovább javított, 1:40,332. Ricciardo feljött másodiknak, mögötte a Ferrarik, de gond nélkül továbbjutottak a Mercedesek és a McLarenek is.
Búcsúzik a Q2-ben: Palmer, Perez, Kvjat, Ocon és Grosjean.
Hamilton csak ötödik lett ugyan, de csupán 245 ezred az elmaradása a legjobb időtől, viszont a hatodikként végző Vandoorne-nak már több mint 8 tized. Azért ha a Mercedesek összerakják a köreiket, akkor nem kell a wokingiaktól tartaniuk, ám Bottasnak ez egyelőre nem sikerült, most csak nyolcadikként jutott tovább.
Red Bull vagy Ferrari? Ez kell, hogy legyen most a fő kérdés a pole-ért folyó harcban, és ha bármi más történik, azt meglepetésként könyvelhetjük majd el.
Indul a Q3, vagyis az időmérő utolsó 12 perce.
Woah, micsoda első körök! Azt hihettük, hogy Raikkönen 1:40,0-ja remek idő, de Vettel és a két Red Bull is jobbat futott nála. Vettel 1:39,669-cel az élen! Mögötte Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Hamilton, Bottas, a két McLaren, valamint Hülkenberg és Sainz.
Hamilton nincs messze Raikkönentől, a McLarenek viszont messze leszakadva a Mercedesek mögött: valószínűleg a 7-8. hely lesz az elérhető maximum Alonsóék számára.
Vettel mögött két tizeden belül vannak a Red Bullok - vajon vissza tudnak majd vágni a második körök során?
Na nézzük, érkeznek az autók az utolsó menetre.
Az első szektorban három tizeddel jobb a Ferrarik részideje, mint a Red Bulloké.
Vettel 1:39,491, senki a közelében!
A közvetlen üldözők közül csak Ricciardo és Hamilton javított egy cseppet, de nem változott a sorrend. Sebastian Vettelé a pole a 10. Szingapúri Nagydíjra.
Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Hamilton, Bottas az első hat sorrendje. A Mercedes az előzetes várakozásoknak megfelelően most tényleg nem tudott a pole-ért harcba szállni, három másik autó férkőzött be a két fő bajnoki rivális közé.
Hülkenberg végül bejött a két McLaren elé a 7. helyre, Alonso 8. Vandoorne 9., Sainz 10.
Izgalmas futamnak ígérkezik ez a vasárnapi, tartsatok velünk akkor is!