Száraz időben zajlott helyi idő szerint szombaton délután a Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzése, amely az utolsó esemény a hétvégén, amit természetes fény mellett rendeztek az F1-es mezőny számára.
Nem kezdte mindenki túl intenzíven az edzést, még 25 perc elteltével is csak 12 versenyző rendelkezett mért idővel, és először a Ferrarik, majd pedig a Red Bullok kerültek a tabella élére, ahogy a köridők folyamatosan javultak, noha a pénteki második edzésen, sötétben elért 1:40,8-as legjobb időt ezúttal senki nem tudta megismételni. Sebastian Vettel első menetei egyikén a falat is érintőre vette a pálya utolsó előtti kanyarjában, de a Ferrari sértetlenül tovább tudott haladni.
Az edzés félidejéhez érkezve aztán a hétvége során első alkalommal előkerültek a piros zászlók. Marcus Ericsson veszítette el az irányítást a Sauberje felett, az autó megcsúszott és hátuljával a falnak ütközött, ami a hátsó vezetőszárny vesztét okozta. A svéd vissza tudott térni a bokszba, de a törmelékek zavartalan eltakarítása érdekében egy nem túl hosszú leállást iktatott be a versenyirányítás.
Az utolsó húsz percre aztán elkezdtek záporozni a jobbnál jobb köridők, a Mercedesek is összekapták magukat, a legjobb öt helyezett közé pedig még a McLarenek is be-bekacsintottak.
Az utolsó tíz percbe fordulva a hétvége titkos esélyeseinek gondolt Red Bullnál lett úrrá némi ijedtség: előbb az akkor negyedik helyen álló Daniel Ricciardo is túl közeli kapcsolatba került a fallal addigi leggyorsabbnak tűnő köre során, majd jelezte a csapatnak, hogy lassú tempóban visszagördül a bokszba. Az ausztrált még alig tolták be, amikor Max Verstappent a váltó rakoncátlankodása lassította le, így átvizsgálás miatt ő is visszatért a szerelőihez, de az aggodalom hamar eloszlott, a holland még az edzés leintése előtt visszatérhetett a pályára.
Végül egy korábbi gyorskörének köszönhetően Verstappen az élen is zárta az utolsó szabadedzést, 72 ezreddel Sebastian Vettel Ferrarija, és 142-vel Lewis Hamilton Mercedese előtt. Szoros tehát az állás a három élcsapat között, ám ami még ennél is több izgalmat sejtet, az a 4. és 5. helyen végző két McLaren: Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne is csak 5-6 tizeddel maradtak el az etalontól, a McLaren-Honda eddigi legbiztatóbb produkcióját éppen a szakítás bejelentésének hétvégéjén szolgáltatva.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:41.829 | 12 | |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:41.901 | 0.072 | 13 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.971 | 0.142 | 16 |
4 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:42.383 | 0.554 | 11 |
5 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda | 1:42.439 | 0.610 | 13 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.517 | 0.688 | 11 |
7 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:42.549 | 0.720 | 10 |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:42.592 | 0.763 | 16 |
9 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:42.708 | 0.879 | 16 |
10 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:43.010 | 1.181 | 14 |
11 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:43.109 | 1.280 | 15 |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:43.356 | 1.527 | 17 |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 1:43.368 | 1.539 | 11 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:43.574 | 1.745 | 17 |
15 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:43.724 | 1.895 | 17 |
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:44.041 | 2.212 | 16 |
17 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:44.223 | 2.394 | 18 |
18 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:44.295 | 2.466 | 16 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber-Ferrari | 1:45.760 | 3.931 | 15 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:46.339 | 4.510 | 7 |