A McLaren és Honda 2015-től fogva kötött házasságot, hogy az új turbókorszakban meghódítsák a Formula-1-et, ahogyan tették az emlékezetes 1988-as szezonban. A második éra azonban nyomokban sem emlékeztetett az elsőre: három év során a legjobb eredmény, melyet a szövetségesek elértek, ötödik helyezés volt, a bizakodásra okot adó 2016-os szezon után pedig idén csúfosan visszaesett a teljesítmény és a megbízhatóság, a pontszerzés is ritkaságszámba megy, és a kiesés gyakoribb jelenség, mint a célba érés. A szezon korai szakasza óta arról szólt a szóbeszéd, hogy a csapat motorszállítót válthat.
Annak ellenére, hogy az utóbbi időszakban úgy tűnt, a McLaren-Honda kapcsolat folytatódhat, az Olasz Nagydíj hétvégéjén döntő tárgyalások folytak a McLaren motorhome-jában, melyek következtében ma, a Szingapúri GP pénteki napján bejelentették a szakítást. Nem sokkal később pedig arra is fény derült, hogy a wokingiak hároméves megállapodást kötöttek a Renault-val, így 2018-tól 2020-ig a franciák erőforrásait használják majd.
Shaikh Mohammed bin Essa Al Khalifa, a McLaren Csoport ügyvezető igazgatója a következőképp kommentálta a japánokkal való szakítást: „A Honda egy nagyszerű vállalat, amely a McLarenhez hasonlóan azért van a Formula-1-ben, hogy nyerjen. Noha az együttműködésünk nem hozta meg a várt sikert, ez nem csökkenti a korábban elért érdemeinket, most viszont mindannyiunk érdeke az, hogy külön utakon folytassuk” – fogalmazott a közleményükben, míg az új megállapodás kapcsán így nyilatkozott: „Miközben a McLaren-Renault egy új és érdekes párosítás a Formula-1-ben, a legfontosabb, hogy ez a kapcsolat lehetővé teszi, hogy felvegyük a harcot a többi Renault-motoros alakulattal. Ez a mai bejelentés egy új fejezetet nyit a McLaren történetében, s már alig várjuk, hogy elkezdődjön.”
Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing vezérigazgatója így kommentálta a bejelentést: „Nagy elégedettséggel tölt el, hogy bejelenthetjük a Renault Sport Racing és a McLaren Racing együttműködését, és izgatottan várjuk, hogy ez a két történelmi cég első alkalommal dolgozzon együtt a Formula-1-ben. Ez a megállapodás tökéletesen illeszkedik a középtávú terveinkbe, amely során az a célunk, hogy 2020-ra győztes pozícióba kerüljünk. Izgalmas korszak vár ránk egy olyan bajnokcsapattal, amely már nagyon éhes az újabb sikerekre.”
Természetesen a Honda is megszólalt a McLarennel való szakítás kapcsán: úgy érezték, az a helyes lépés, ha külön utakon folytatják, egyúttal megköszönték azoknak a rajongóknak a támogatását, akik a legnehezebb időszakban is kitartottak mellettük. A japánok közben bejelentették, hogy ennek ellenére maradnak a Formula-1-ben 2018 után is: a következő évadtól kezdve a Toro Rosso partnerei lesznek.