DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Norris az élen, Bearman a sztár: vasárnapi F1-es hírek

Egy cikkbe gyűjtöttük az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj versenynapjának fontos híreit, érdekességeit, nyilatkozatait: íme a Formula.hu összefoglalója.

Norris simán nyerte a Mexikóvárosi Nagydíjat

Izgalommentes rajt-cél győzelmet aratott Mexikóban Lando Norris: a pole-t szerző britet ugyan a rajtnál megelőzte Charles Leclerc, de ehhez elhagyta a pályát, így azonnal vissza kellett engednie az élre a McLarent, Norris pedig többször már nem adott esélyt az üldözőinek. Pár kör alatt két-három másodperces előnyt épített fel Leclerc-rel szemben, a többieket pláne leszakította magáról, és nagyon hamar kiderült, hogy senki nem tudja megszorítani őt ezen a délutánon.

win



A dobogóra még Charles Leclerc és Max Verstappen férhetett fel, Oliver Bearman a nap bravúrját bemutatva lett negyedik a Haasszal, Oscar Piastri pedig az ötödik helyre tudott bejönni a McLarennel.

A futam részletes összefoglalója és teljes végeredménye itt található!

 

Változás a tabella élén, már Norris vezet egy ponttal

Az áprilisi Szaúd-arábiai Nagydíj óta először, összességében idén másodszor történt változás a vb-pontverseny élén: akkor Oscar Piastri vette át a vezetést Lando Norristól, most pedig a brit visszavette az első helyet a csapattárstól.

Piastri az ötödik helyével végül elég sokat mentett Mexikóban, de Norris egyetlen ponttal így is az élre állt, ő várhatja a tabella első helyéről a két hét múlva esedékes interlagosi fordulót. Max Verstappen hátránya 36 pont Norrishoz képest.

Az egyéni és a konstruktőri tabellák itt tekinthetők meg!

 

Pályabírók szaladtak be a pályára Lawson elé

Elképesztően veszélyes jelenet zajlott le a Mexikóvárosi Nagydíj elején: pályabírók szaladtak át Liam Lawson előtt, éles versenykörülmények között. Videón a jelenet:

 

Lawson szerint vállalhatatlan volt, ami történt:

„Őszintén szólva nem tudtam elhinni, amit látok. Kijöttem a bokszba, felraktam a kemény gumikat, mentem az egyes kanyarhoz, aztán ott volt két srác, éppen átrohantak a pályán. Az egyiket majdnem elütöttem” – fogalmazott a versenyt követően Lawson.

„Őszintén szólva ez nagyon veszélyes volt. Nyilván rosszul kommunikáltak valamit valahol, de ilyet még sosem tapasztaltam, sosem láttam, és eléggé elfogadhatatlan volt” – tette hozzá.

 

„Hétvégéről hétvégére haladok” – Norris boldog, de kipfújolta a közönség

Nyugodt maradtam, igazából a jó nekirugaszkodás volt a titka. Elképesztő itt az atmoszféra, ez az első győzelmem Mexikóban – nagyon hálás vagyok a szurkolóimnak.”

Arról, hogy a jelenlegi formáját tudja-e a tartani a bajnokság végéig, így véleményezett: „Hétvégéről hétvégére kell haladni. Elégedett vagyok, saját magamra koncentrálok – leszegett fejjel haladok előre. Eddig bevált, hogy csak a magam dolgára figyelek, így ezt fogom folytatni.”

Norrist egyébként a mexikói publikum pfújolta a győzelem után, a top3-as interjúja közben, amire csak annyit reagált a brit, hogy ezzel sem foglalkozik most.

 

Leclerc: A biztonsági autó megmentett a végén

„Nagyon elégedett vagyok a hétvégével. Nem tudtuk, mire számíthatunk ezen a hétvégén. Már a tegnapi nap is remekül sikerült, az pedig egy csodás meglepetés, hogy ismét a dobogón végeztem. Örömmel tölt el, hogy újra felállhatok erre a nagyszerű dobogóra” – nyilatkozta Leclerc a leintést követő interjúk során.

„Eléggé örültem a biztonsági autónak a végén. Teljesen elfogytak a gumijaim, Max pedig közeledett rám a lágyabb abroncsokon. Kemény volt, de a biztonsági autó megmentett a végén.”

 

Verstappen: Néha veled van a safety car, néha ellened

„Nagyon hektikus volt számomra a verseny eleje, majdnem összeütköztünk a rajtnál. Mindenki körülöttem lágy abroncsokon volt, mi pedig a közepesen, így eleinte elég nehéz volt. Az első etapban a túlélés volt a cél. Amikor felraktuk a lágyakat, kicsit versenyképesebbek lettünk és elégedettebbek is. Nehéz hétvégénk volt, de hogy mindezek után a második helyért harcolhattunk, nagyon erős eredmény.”

A késői biztonsági autós fázisra is kitért: „Néha nyersz, néha veszítesz. Van, amikor a safety car a te javadra válik, és van, amikor ellened.”

 

Piastri: A vezetési stílusomon kell változtatnom, hiszen az autón nem módosítottunk

A McLaren ausztrál versenyzője szerint a szezon utolsó helyszínei nem kedveznek az eddig eredményes vezetési stílusának – így elmondása szerint több praktikát kell elsajátítania.

„Az elmúlt néhány versenyhétvége különböző vezetési stílusokat igényelt, amikhez nem feltétlen tudtam alkalmazkodni – a szezon eleje óta egyféle stílusban vezetek, ami eddig működött. Viszont most vagy a beállítások, vagy az abroncsok más megközelítést igényeltek, de még nem teljesen értem őket. Ma megpróbáltam változtatni, de az elemzések után lesz teljesen tiszta, hogy előnyös volt-e vagy sem.”

„Egy ideje nem változtattunk az autón, így biztosan nem az az oka a visszaesésnek. A csapaton belüli sebességkülönbségből kirajzolódik, hogy Lando sokkal effektívebben tudott alkalmazkodni a változó pályákhoz. De nem érdemes elfelejteni, hogy az első 19 hétvégén milyen eredményeket hozott a stílusom: csak néhány praktikát kell hozzáadnom a meglévőkhöz. Nem szükséges teljesen áttervezni a meglévő tudásom.”

 

Bearman elérzékenyült: Mindig is csatázni akartam Maxszal

Elérzékenyült a kamerák előtt Oliver Bearman, miután a negyedik helyen ért célba a Mexikóvárosi Nagydíjon. A fiatal brit pilóta óriási versenyt futott, és fontos pontokat szerzett a Haasnak.

„Elképesztő eredmény! Mindig is szerettem volna csatázni egy jót Maxszal” – utalt a Verstappen elleni viaskodásra Bearman, azonban ezt követően elcsuklott a hangja, miután látta, hogy testvére és édesanyja is elsírta magát örömében.

„Jajj ne, most én is elérzékenyültem” – folytatta elvékonyodó hangon a fiatal pilóta. „Szóval igen, mindig is szerettem volna Max ellen csatázni, néhány körig pedig még a dobogós helyek egyikén is haladtam, ami teljesen hihetetlen volt számomra.”

„Nem is nagyon találom a szavakat, fantasztikus volt az autó egész hétvégén, nagyszerű versenyt futottunk és nagyon sok pontot szereztünk” – értékelte elképesztő teljesítményét Bearman

 

Russell: Minden évben eljátssza valaki, büntetni kellene a levágást

A Mercedes britje szerint a fű helyére sóderágyat kellene tenni, így meg lehetne előzni a bevetődéseket a mexikói aszfaltcsík első kanyarjaiban – vagy legalább büntetni kellene a merész manővereket. A Formula.hu helyszíni jelenlétében így értékelte az első körben történt kavalkádot a brit: „Nem értem, hogy néhányan miért tehetik meg, hogy levágnak egy kanyart – elmérték, túl későn fékeztek, elrontották. Ennek ellenére folytathatják a versenyt, anélkül, hogy büntetést kapnának. Nagyon zavart a futam elején, hogy Max a négyes kanyarban elhagyta a pályát, visszajött, én pedig emiatt vesztettem három pozíciót. Büntetni kellett volna.”

 

„Nehéz, de csodás kihívás vár Perezre”

Nehéz, de izgalmas kihívás vár a 2026-ban visszatérő Sergio Perezre az újonc Cadillac istállónál – mondta a Formula.hu-nak a pilóta főtámogatója, a mexikói dollármilliárdos üzletember, Carlos Slim Domit.

Mészáros Sándor interjúja itt olvasható!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: