DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Schumacher, Verstappen, 2026: a nap F1-es hírei

Egy csokorba szedtük a nap megszólalásait, érdekességeit: a Formula.hu összefoglalója.

 

„Ez jó lehet” – IndyCart tesztelt Schumacher

Hétfőn először tesztelhetett IndyCar-autót Mick Schumacher: a teljes szezont is bevállalná, az oválpályáktól sem tart.

„Az IndyCar áll a legközelebb ahhoz, amit még csinálhatok versenyzésként” – mondta. „Nem térhetek vissza a Formula–2-be, mert megnyertem a bajnokságot. Az IndyCar jó választás lehet.”

schumacher2



Jelezte, hogy hajlandó lenne teljes IndyCar-bajnokságon részt venni, beleértve az ovális pályás versenyeket is, amelyeket néhány F1-es pilóta, például az apja, túl veszélyesnek tart.

„Szerintem helytelen lenne csak egy részét teljesíteni. Ha elkötelezem magam, akkor teljes mértékben szeretném elkötelezni magam.” 

 

Verstappen 2026 végén dönt a jövőjéről?

A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke, Günther Steiner úgy véli, hogy Max Verstappen a 2026-os szezon végéig várni fog, mielőtt döntést hozna a Red Bulltól való távozásáról.

A Lottolandnak adott interjújában Steiner nem látja szükségét a csapatváltásnak 2026-ra, és arra számít, hogy Verstappen a jövő év végén, miután kialakult a rangsor, újabb döntést hoz F1-es jövőjéről.

„Max várni fog a 2026-os, új szabályokkal induló első szezon végéig, megnézi, melyik autó jó és melyik nem annyira... majd 2026 végén dönti el, hol szeretne lenni 2027-ben” – mondta Steiner.

„Csak úgy átmenni a Mercedeshez, hogy nincs biztosíték arra, hogy 2026-ban jó autójuk lesz, nem lenne logikus. Többéves szerződést kellene aláírnia, és ha az autó nem versenyképes, nehéz lesz felzárkózni. Jövőre Max marad, megnézi, mit csinál a Red Bull, és aztán dönt. Biztos vagyok benne, hogy felbontja a szerződését, ha nem lesz bajnoki esélyes.”

 

Érdekesebb lehet az USA Nagydíj

Az F1 hivatalos gumiabroncs-beszállítója, a Pirelli tovább bonyolította a helyzetet a hétvégi USA Nagydíjra. Akárcsak Spában, most is nem egymást követő gumiabroncs-keverékeket választott. A C4 és a C3 lesz a lágy és a közepes keverék, míg a kemény keverék a Pirelli legtartósabb gumija, a C1 lesz Austinban.

A mindössze egyórás edzéssel a csapatoknak kevés lehetőségük lesz arra, hogy felmérjék, melyik keverék a legalkalmasabb az 56 körös nagydíjra vagy a sprintversenyre.

 

Miért estek szét a McLaren kerékcseréi?

Az utóbbi hetekben folyamatosan küzdenek a bokszkiállásokkal a világbajnoknál, Andrea Stella szerint idén nem is tudják teljesen megoldani a problémát.

„Tudjuk, hogy hardveres szempontból a mi eszközünk kissé bonyolultabbá teszi a műveletet, a szerszámok használatát, mint kellene” – magyarázta Stella.

„Ezt felismertük. Néhány javítást végzünk, amelyek főként a következő évre vonatkoznak. Ugyanakkor a kerékcsere-csapattal is együttműködünk, hogy enyhítsük a hardver okozta nehézségeket. A gyárban rengeteg munka van a felülvizsgálattal, javítással, teszteléssel és gyakorlással. Ez egy nagyon átfogó és széles körű tevékenység. De elégedett vagyok azzal, amit a felülvizsgálat, a cselekvés és a jövő tervezése terén látok.”

 

„Ezt most élvezik a mérnökök” – így közelít 2026

James Key, a Sauber (jövőre Audi) technikai igazgatója szerint a mérnökök kifejezetten élvezik azt, hogy mennyire szabadon dolgozhatnak a 2026-os autókon – árulta el az Autosportnak adott interjújában.

Részletek ebben a cikkben!

 

Hülkenberg szerint ne ítéljünk előre

Nico Hülkenberg óvatosságra intett a jövő évi új hajtásegység-szabályokkal kapcsolatos „feltételezésekkel” kapcsolatban.

„Még csak most kezdtük, még korai szakaszban vagyunk” – mondta Hulkenberg Szingapúrban. 

„Most kaptunk egy első ízelítőt, először érintkeztünk vele. Szóval igen, a munka folyamatban van. Számomra egy kicsit más, de végül is ez is egy versenyautó, csak kicsit más módon készült. De azt is gondolom, hogy még túl korai ezt valódi referenciának tekinteni. Szerintem az, ami most ott van, nem lesz ugyanaz majd márciusban. Szerintem még várnunk kell, és óvatosnak kell lennünk a túl korai feltételezésekkel és kijelentésekkel kapcsolatban."

 

Lawson: Ekkor születhet döntés a jövőmről

Liam Lawson szerint egyetlen tényező határozhatja meg, hogy 2026-ben is lesz-e helye a Formula–1-ben, emellett pedig azt is elmondta, mikor várható a jövőjével kapcsolatos döntés.

„Remélhetőleg a következő néhány futamon már eldől a jövőm. Nem tudom pontosan mikor, de nyilvánvaló, hogy valamikor dönteni kell. Úgy érzem, a csapat üzenete világos: teljesíteni kell. Minél jobban tesszük a dolgunkat, annál nagyobb esélyem van a sportban maradni. Baku remek hétvége volt, de ez nem elég. Egy jó eredmény nem fogja eldönteni a sorsomat – a következetesség a kulcs. Nehéz megmondani, elég-e, amit most mutatok. Őszintén szólva, próbálok nem azon gondolkodni, hogy a csapat mit dönt majd. Csak arra figyelek, hogy minden alkalommal a maximumot hozzam ki az autóból.”

 

Latifi lediplomázott

Nicholas Latifi, a korábbi F1-es pilóta a közösségi médiában osztotta meg életének legújabb fejleményeit, miután visszavonult a versenyzéstől.

2023 júliusában Latifi bejelentette, hogy még abban az évben felveszi a tanulmányokat a London Business Schoolban, hogy „felkészüljön” a versenyzés utáni életre.

Két évvel az eredeti bejegyzése után egy új posztban Latifi elárulta, hogy MBA (üzleti adminisztráció mesteri) diplomát szerzett.

„Sziasztok! Régóta nem írtam már bejegyzést” – írta Latifi az Instagramon.

„Szerettem volna egy kis időt szánni arra, hogy teljes mértékben az MBA-ra koncentráljak a London Business Schoolban, és zavartalanul élvezhessem az élményt. Örülök, hogy bejelenthetem, hogy néhány hónapja diplomáztam!”

„Mivel nem szereztem alapdiplomát, fogalmam sem volt, mire számíthatok, és be kell vallanom, hogy eleinte kicsit ideges voltam. De hamar rájöttem, milyen meleg és barátságos a LBS közössége, és olyan barátságokat kötöttem, amelyekről tudom, hogy egy életre szólnak.”

„Az elmúlt két év az életem egyik legértékesebb időszaka volt, tele tanulással, fejlődéssel, új élményekkel és emlékekkel, amelyeket örökre magammal viszek. Izgatottan várom, mi jön még. Hamarosan többet is elárulok.”

 

Brazil újonc az LCR-nél, teljes a 2026-os MotoGP-mezőny

Az LCR Honda bejelentette, hogy a Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreaira érkezik jövőre Johann Zarco mellé – ezzel pedig immár az összes hely elkelt a 2026-os rajtrácson.

Részletek itt!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: