DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Rekorddöntő időmérő és a többiek: a nap F1-es hírei

Verstappen a pole-ban Sainz előtt, csalódott McLaren és Ferrari, visszavonulásról beszélő Alonso, interjú Coultharddal: a Formula.hu napi összefoglalója.

 

Verstappen a pole-ban, Piastri a falban a bakui időmérőn

Max Verstappen szerezte meg a pole-t a drámai bakui időmérőn: hat piros zászlót hozott a kvalifikáció, amely szűk két órán tartott ezúttal.

A Q3-ban többször is eleredt az eső, a jól időzített gyorskör miatt sokáig Carlos Sainznak állt a zászló, de a legvégén óriásit javított Verstappen, aki egy döbbenetesen jó körrel elvitte a pole-pozíciót, így Monza után ismét ő indulhat az élről.

f1_17



Sainz így is befért az első sorba a Williamsszel, a második sorba pedig a hasonlóan nagy bravúrt bemutató Liam Lawson állhat fel a Racing Bullsszal, valamint a George Russellt ezúttal legyőző Kimi Antonelli a Mercedesszel.

Többen is balesetet szenvedtek, a Q3-ban például előbb Charles Leclerc, majd Oscar Piastri vágta oda piros zászlóért, a monacói ferraris a 10., a vb-éllovas pedig csak a 9. helyről rajtolhat vasárnap.

Lando Norris viszont nem igazán tudott élni az eséllyel, az esős/felszáradó pályán többet is hibázott és végül csak a 7. helyet szerezte meg, így mindkét McLarenre kemény munkra vár a versenyen.

Az időmérő végeredménye itt található!

 

Ocont kizárták az időmérőről a Haas elhajló szárnya miatt

Esteban Ocont technikai szabályszegés miatt kizárták az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzéséről.

Miután a 18. helyet szerezte meg, Ocon autója a FIA műszaki csapata által végzett rutin parc ferme teszteknek volt alávetve, de kiderült, hogy hátsó szárnyának fő síkja a műszaki szabályzat 3.15.17. cikke szerint megengedett 0,5 mm-nél nagyobb mértékben elhajolt.  Ocon és a Haas helyi idő szerint 19:45-kor megjelentek a versenybírók előtt, ahol a várt kizárást szabták ki rájuk. 

Ez azt jelenti, hogy Pierre Gasly és Alex Albon a kizárás után a 18., illetve a 19. helyre kerültek. 

 

Verstappen: Úgy tűnik, jobban teljesítünk

A Red Bull klasszisa szerint amúgy is harcban voltak a pole-pozícióért, de annak örül, hogy úgy tűnik, jó irányba halad a csapat.

„Hosszú kvalifikáció volt, sok piros zászlóval, ezért nagyon nehéz volt összerakni a köröket, mert legtöbbször a gumik nem voltak igazán készen, vagy piros zászló volt” – mesélte a pole-pozíciós.

„Különösen a Q3 volt nagyon nehéz, mert esett is egy kicsit. Az utolsó körben egyszerűen csak menni kellett. Nem is a legjobb gumikon mentem, mert a sok piros zászló miatt gyakorlatilag kifogytunk a gumikból. Szerintem mindenképpen ott voltunk a pole-pozícióért zajló harcban ma. Természetesen a Q3 mindig kicsit kaotikus mindenki számára. Örülök, úgy tűnik, Monza óta jobban teljesítünk, és remélem, hogy így tudjuk folytatni.”

 

A dobogót célozza meg az első sorból induló Sainz

„Nagyon boldog vagyok, tökéletesen dolgoztunk ma az időmérőn” – kezdte Sainz. „Mindig jó keveréken voltunk, nagyon erős köröket futottam. Természetesen onnantól, hogy egy top autó össze tud rakni egy kört, hátrányban vagyunk 4-5 tizeddel, mint mindig, de ez csak egyiküknek, Maxnak sikerült. Nem meglepetés. A többieket sikerült megverni, másodikak vagyunk, ami nagyszerű hír.”

„A holnapi terv? Megpróbálom megszerezni a dobogót. Mindent beleadok majd, hogy megszerezzem az első dobogót a Williamsnek. Ha lehetséges, az nagyszerű, ha nem, akkor majd meglátjuk” – összegzett Sainz.

 

„Túl sokat akartam” – Piastri a hibáról

Drága hibát követett el a bakui időmérőn Oscar Piastri, a Q3 közepén a falba vágta a McLarent, és óriási szerencséje volt Lando Norris elrontott körével, így csak két pozícióval rajtolhat fő riválisa mögül.

„Azt hiszem, kicsit későn fékeztem. Nem láttam az adatokat, de általában ez történik, ha a fékek blokkolnak, kicsit későn fékezel” – mondta Piastri.

„Természetesen csalódott vagyok, úgy éreztem, hogy az autó jó volt, de csalódást keltő módon végződött az időmérő. Az első két kanyar nagyon jó volt, aztán nem tudom, hogy talán túl sokat akartam, vagy mert esett az eső…  Volt néhány kanyar az első körben, ami kicsit trükkösnek tűnt, de nem tudom, hogy ez is közéjük tartozott-e. Még meg kell néznem, de szerintem csak egy kicsit túl keményen próbálkoztam, és megfizettem az árát.”

 

Norris: Most én nézek ki vesztesnek

Sokak számára bizonyára úgy tűnhet, hogy a McLaren brit versenyzője komoly lehetőséget szalasztott el a bakui időmérőn, miután a világbajnoki pontversenyt vezető csapattársa falhoz csapta autóját, de a legvégén Norris is hibázott, így csak két pozícióval indulhat Piastri elől. A brit azonban a Sky Sports ezt firtató kérdésére, csak annyit mondott: „Nem” - vagyis nem érzi úgy, hogy nagy lehetőséget szalasztott volna el.

„Úgy gondolom, hogy hiba volt részemről, illetve a csapat részéről is, hogy elsőként hagytuk el a boxutcát. Ha lett volna egy sárga vagy piros zászló hátul, mi lettünk volna a hősök, a többiek pedig vesztesek. Most én nézek ki vesztesnek, ők meg hősnek – de ez néha az ára annak, amit itt vállalni kell.”

 

Hamilton: Azt hittem, ma a pole-ért leszek harcban

Lewis Hamilton komoly csalódottságának adott hangot, miután nem jutott be a Q3-ba az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjén, Bakuban. A Ferrari brit pilótája a szabadedzéseken még erős tempót mutatott, így joggal reménykedett benne, hogy akár a pole-pozícióért is harcba szállhat. Végül azonban a stratégiai döntések és a gumikezelés miatt csak a 12. rajthelyet sikerült megszereznie a vasárnapi futamra. „Nagyon csalódott vagyok. Tegnap jól éreztem magam az autóban, ma pedig egy olyan irányba mentünk el beállításokban, ami papíron ígéretesnek tűnt, de végül nem jött be…”

A hétszeres világbajnok hangsúlyozta, hogy nem a vezetési hibák vagy a tempó hiánya volt a gond, hanem a gumik: „A tempónk jó volt, folyamatosan fejlődtünk, én is magabiztosnak éreztem magam, nem hibáztam, nem csúsztam ki sehol. Egyszerűen nem volt jó gumink a végére.”

„Nehéz így. Gyakorlatilag mindenki, aki előttem végzett, közepes keveréken volt, én viszont az egyik ilyen szettet elvesztettem a második szabadedzésen a programom miatt, így lépéshátrányba kerültem. Sok pozitívumot is láttam azonban a hétvégén. Jól éreztem magam az autóban, tényleg azt hittem, ma a pole-ért küzdhetek. Szóval kicsit sokkolt a végeredmény, de lenyelem ezt a békát, és megyek tovább.”

 

Leclerc: Hiányzik a tempó a Ferrarinál

Csupán a tizedik helyről indulhat majd Charles Leclerc az Azerbajdzsáni Nagydíjon, miután a Q3-ban a falnak ütközött a pálya második szektorában. A Ferrari pilótája szerint a hétvége eddigi része küzdelmes volt a maranellóiaknál

„Összességében ez egy nagyon nehéz hétvége volt eddig számomra” – kezdte Leclerc. „Általában Baku egy olyan pálya, amin nagyon szeretek vezetni, de már a hétvége kezdete óta nehézséget okoz, hogy küzdünk az autó egyensúlyával. Elég sokat változtattunk az autón az időmérő előtt, ami jobbnak tűnt, de így már nem tudtuk működésre bírni a közepes keveréket.”

„Jobbnak kellene lennie a tempónak a versenyen. Az egyenesbeli tempónk nem olyan jó, mint a többieké. Szerintem nagyon nehéz verseny lesz holnap. Hátulról indulok, innen nehéz lesz feljönni” – összegzett Leclerc.

 

„2026 lehet az utolsó évem, ha…” – Alonso

Közeledik az F1-es visszavonulás Fernando Alonso számára, ezt maga a 44 éves pilóta ismerte be, de sokban függhet ennek időzítése attól, hogy mennyire lesz versenyképes jövőre az Aston Martin. A silverstone-i alakulat sokat vár az új szabályrendszerrel induló új érától, hiszen immár Adrian Newey vezeti a technikai stábot, vadonatúj az infrastruktúrájuk, valamint a Honda gyári partnerei lesznek 2026-tól.

Nem véletlenül írt alá legalább 2026 végéig Alonso, aki az új szabályrendszert érzi az utolsó esélyének arra, hogy megszerezze a hőn áhított harmadik Formula-1-es vb-címét vagy legalább pár győzelmet – és a spanyol AS-nek adott interjúban elismerte, hogy ha már jövőre ütőképes autót adnak alá, akkor az jelentheti a zárást számára, míg ha gyengébben kezdenek, akkor még maradhat, hogy szépen fejezhesse be az F1-es karrierjét:

„Attól függ, hogyan érzem magam jövőre, hogyan érzem magam fizikailag és mentálisan. De nem tudom, nincs még világos elképzelésem most. Ha az autó jól megy, jó esély van rá, hogy az lesz az utolsó évem. Igen, tudom, hogy jobb esélyem van jól teljesíteni 2027-ben és 2028-ban, amikor már stabilitás lesz a csoportunkban Adrian Newey-val és a többiekkel. Talán jól teljesítenek az első évben, de a második-harmadikra garantáltan jól fognak. De magamnak kell ezt átgondolnom. Ha az autó rosszul megy, van esély rá, hogy maradok még egy évet, hogy pozitívan fejezhessem be. Ha az autó jó lesz, akkor talán 2026 lesz az utolsó évem.”

 

Exkluzív: David Coulthard Budapest varázsáról és a Red Bull Showrun jelentőségéről

Vasárnap F1-es autók veszik birtokba Budapest 14. kerületét: a Puskás Aréna környékén a Red Bull Showrun ígér felejthetetlen motorsport-élményt. David Coultharddal, az esemény egyik főszereplőjével beszélgettünk.

Horváth Dániel interjúja itt olvasható!

 

F2: A Ferrari fiataljáé a bakui sprint

Ferrari-junior diadalmaskodott a Formula-2 bakui sprintfutamán, ahol ketten is saját hibájukon kívül vesztettek el egy dobogós eredményt, a Williams fiatalja pedig közeledett a bajnoki éllovasra.

Összefoglaló és végeredmény itt található!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: