DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Bottas visszatér – szerdai F1-es hírek és sztorik

Jövő héten bejelenthetik a finnt, a Ferrarit a kínai kizárás vetette vissza, többen Hamilton szenvedéséről beszéltek, az F2 élmenője főnöke szerint „az évszázad igazolása” lehet – szerdai F1-es hírek és sztorik.

Megvan a Cadillac első F1-es pilótája

Az elmúlt hetek tengernyi pletykája és tipp-világbajnoksága után Valtteri Bottas alárt a Cadillac F1 Teamhez – értesült iparági forrásokból a Formula.hu és a RacingNews365.com. Információnk szerint a megállapodás bejelentésére sem kell sokat várni: egyes források az utóbbi napokban az Olasz Nagydíj időszakára várták a csapat bejelentését, azonban az nagy valószínűség szerint már a jövő hétvégén esedékes Holland Nagydíj előtt megtörténik.

bottas-2025-4



Nagy kérdés, hogy a Cadillac egyszerre jelenti-e be mindkét versenyzőjét vagy sem. Ez főképp Bottas vonatkozásában érdekes. A Cadillac a Ferrari két évvel ezelőtti autójával TPC-teszteket készül bonyolítani az év hátralevő részében, próbálva felkészíteni a csapatot az éles bevetésekre. Ha ebben Bottas is szerepet vállal, nem elképzelhetetlen, hogy a finn már nem tudja ellátni a harmadik pilótai szerepet a Mercedesnél, így a csillagosoknak – talán - más megoldás után kell nézniük.

Montoya: Bottas és Perez lenne az ideális páros

Juan Pablo Montoya szerint a Cadillac számára az ideális felállás 2026-ra Valtteri Bottas és Sergio Perez kettőse, de a kolumbiai pilóta figyelmeztetett: hosszabb távon elengedhetetlen lesz egy fiatal tehetség szerződtetése. „Úgy gondolom, az egyiküket két évre, a másikat egy évre kellene leszerződtetni. Egyiküknél elköteleződni akár két-három évre, majd elkezdeni keresni valakit, aki fiatalabb, és a jövőt képviseli számukra.”

perez-singapore

Montoya egyébként Lewis Hamilton kapcsán is véleményt formált, méghozzá nem épp hízelgő módon: „Nem értem. Hamilton azt szeretné, hogy úgy lássák, mint egy menő vegánt, aki nem akar ártani állatoknak. De egy ilyen ember nem lehet versenyző. Mert aki sikeres versenyző akar lenni, nem habozik másokat maga mögé szorítani, mindent megtesz a győzelemért. Lewis ilyen volt, és Max is ilyen.”

A Ferrari 90 százaléka nem akarta Hamiltont?

Arturo Merzario, a Ferrari egykori pilótája szerint Lewis Hamiltonnak türelemmel ki kell várnia, hogy jobbra forduljon a sorsa a maranellóiaknál. A „Marlboro Man” úgy véli, a brit csak akkor fog kockáztatni, amikor valóban értelme van, és ha akarna, könnyedén találna másik csapatot, azonban a Ferrarinál jelenleg nem érzi úgy, hogy kellően értékelnék, s emiatt motivációt veszít, ami a teljesítményén is meglátszik – legalábbis az olasz veterán szerint.

A kínai kizárás törte meg a Ferrarit

A Ferrari idei szezonját alapjaiban határozta meg a kínai kizárás: Fred Vasseur szerint a sanghaji incidens után a csapat kénytelen volt óvatosabb beállításokra kényszerülni, ami lassabbá tette az SF-25-öt. A kompromisszumok miatt Hamilton és Leclerc is elveszítette a tempóelőnyét, miközben a fókusz a büntetések elkerülésére tolódott át. Bár a nyári szünet előtti új fejlesztésekkel javult a helyzet, a Ferrari még mindig üldöző szerepben van.

Főnöke szerint az F2 élmenője lehet „az évszázad igazolása”

Leonardo Fornaroli neve ma még nincs ott az F1-es akadémisták névsorában, pedig James Robinson, az Invicta csapatfőnöke szerint az olasz lehet „az évszázad igazolása”. Az F2 bajnoki éllovasa három győzelemmel és állandó dobogókkal bizonyította stabilitását és érettségét, amit főnöke a legnagyobb erényének tart. Robinson értetlenül áll azelőtt, miért nem kapott még lehetőséget a legnagyobb színtéren, hiszen szerinte Fornaroli pont az a versenyző, akire az F1-nek szüksége van.

Coulthard: Az F1 fájdalmas és könyörtelen világ

David Coulthard szerint a Formula–1 egyszerre gyönyörű és kegyetlen világ, ahol a siker kulcsa sokszor a fájdalom elviselésében rejlik. A volt pilóta hangsúlyozta, hogy a sportág „ellenséges környezet”, amelyben a nyak-, hát- és fejfájás, a vibrációk és a zaj mindennapos kísérők. Mégis, ezek a szenvedések addiktívvá válnak, mert a versenyző úgy érzi: ha ő tovább bírja, mint a riválisai, akkor közelebb kerülhet a győzelemhez.

Bahreini győzelme miatt választotta a Red Bull Hülkenberg helyett Perezt

Helmut Marko, a Red Bull Racing F1-es sportszakmai tanácsadója elárulta: közel jártak ahhoz, hogy Nico Hülkenberget szerződtették 2021-re Max Verstappen mellé, de aztán Sergio Perez Szahíri Nagydíjon aratott váratlan győzelme mindent megváltoztatott: „El is kezdődtek az egyeztetések, de aztán Perez megnyerte azt a versenyt Bahreinben, azt hiszem, és emiatt minden Perez irányába fordult. Úgy gondolom, nagyon jó időt töltöttünk volna együtt, mert remekül kijönnek egymással ők ketten, Hülkenberg biztos választás a pontszerzésekre, és a mi autónkban top pozíciókba is került volna.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: