Exkluzív: így látja a jövőt az F1 fővezére
A McLarent aligha fenyegeti veszély, de a szezon tartogat még izgalmakat – vélekedett a Formula.hu-nak adott exkluzív interjújában az F1 fővezére, Stefano Domenicali, aki azt is elárulta, hogy mit vár a sportág 2026-os megújulásától. A főnöknek érdekes magyarázata van arra, hogy miért panaszkodnak jó előre a pilóták…
Mészáros Sándor interjúja itt olvasható!
A Formula-E-hez hasonlította a 2026-os autókat Vowles
Nagyobb szerepet kap a hajtásláncban az elektromos komponens a közelgő 2026-os új szabályrendszerben, emiatt pedig jelentősen alakítaniuk kell majd vezetési stílusukon a pilótáknak az alkalmazkodás érdekében. James Vowles, a Williams csapatfőnöke az FIA teljesen elektromos világbajnoki szériájához, a Formula-E-hez hasonlította az új rendszert.

„Nem lesz annyira extrém, de azok a pilóták fognak jól teljesíteni, akiknek megvan az agyi kapacitásuk arra, hogy megértsék és kihasználják mindezt. Nagy figyelmet fog kapni a szimulátoros munka télen, illetve az, hogy megértsük, hogyan működik mindez a különböző vezetési stílusokkal.”
Jöhetnek a fordított rajtrácsos futamok?
A sprinthétvégék számának növelését és a fordított rajtrácsos futamok bevezetésének ötletét is felvetette Stefano Domenicali, a Formula-1 csoport vezetője, aki hamarosan a csapatok elé tárná ötletét.
„Úgy gondolom, hogy két dolgot lehetne kiterjeszteni, amit meg kell beszélnünk a versenyzőkkel, a csapatokkal és természetesen az FIA-val is” – mondta Domenicali a The Race-nek.
„Ezek a következők: alkalmazhatjuk-e a jelenlegi sprintformátumot több versenyhétvégén is? És ez a megfelelő formátum ahhoz, hogy lehetőség legyen a fordított rajtrács bevezetésére, ahogyan jelenleg az F2-ben és az F3-ban is csináljuk? Ezen pontokat kell megbeszélnünk.”
Formula-exkluzív: Bearman az F1-es újoncévről és a nyomás kezeléséről
A Hungaroringen adott exkluzív interjút a Formula.hu-nak Oliver Bearman – a Haas brit újonca cikksorozatunk első részében F1-es pályafutása kezdetéről, a média által jelentett nyomásról, a fizikai és mentális felkészülésről, valamint arról beszélt, mi nyűgözi le leginkább a királykategóriában.
Horváth Dániel interjúja itt olvasható!
Norris: Néha a 95 százalékos kör is elég
Lando Norris megtanulta, hogy nem kell mindig a 101 százalékos körre törekednie – mint ahogy tette azt a szezon elején –, gyakran a kevesebb is elégnek bizonyul a bajnoki küzdelemben.
„Néha idén akár 95 százalék is elég lett volna. Hibáztam párat a szezon elején, 101 százalékot próbáltam nyújtani. Ez néha nagyszerűen sül el, néha ez minden, amit tehetsz. Ez az optimális teljesítmény, amit versenyzőként el tudok érni. Én így hiszem” – idézi Norrist a Motorsport Week.
„De néha 95 vagy 90 százalékon kéne vezetnem, és az nem lenne elég a pole-hoz vagy időnként a második helyhez sem. Megbántam, hogy olyan jó akartam lenni az év elején. Most már időnként megelégszem a 95 százalékos körrel is, és az is elég jónak bizonyul.”
Brown: Nem érzünk semmilyen feszültséget
A McLarennél nem aggódnak amiatt, hogy tönkremehet Lando Norris és Oscar Piastri kapcsolata világbajnoki csatájuk közepette. Ha mégis nőne a feszültség, Zak Brownék megoldják a dolgot.
„Kialakulóban van a versenyszellem, de nem érzünk semmilyen feszültséget. Ahogy haladunk előre a bajnokságban, biztos vagyok benne, hogy feszültebb lesz a helyzet. De ott volt például Montreal – örülök, hogy azt letudtuk, nem is történt igazán semmi. Lando felvállalta, Oscar megértette, csak egy hiba volt.”
„Biztos vagyok benne, hogy sosem fogják leterelni egymást a pályáról, hiszen akkor kerülsz rossz viszonyba a másikkal. Ha valami ilyesmi kialakulna, megoldjuk. Nyíltan, világosan dolgozunk, a megfelelő módon kezelünk mindent.”
„Nem célom örökséget hagyni magam után” – Russell a GPDA-ről
A pályafutása során látott tragikus balesetek ösztönzik a GPDA-elnök George Russellt arra, hogy rendszeresen felszólaljon a pilóták biztonságát érintő kérdésekben.
„2012-ben Billy Monger csapattársa voltam, közeli kapcsolatot ápoltunk. Láttam a balesetét élőben. Aztán szintén láttam Anthoine balesetét is. Teljesen rosszul lettem tőle. Amikor ilyen dolgokat látsz olyan emberekkel az autóban, akiket jól ismersz, és úgy gondolod, vannak ötleteid azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne javítani a biztonságon és megelőzni az ilyen eseteket, akkor természetesen meg akarod osztani ezeket.”
A GPDA-elnök Russell elmondása szerint manapság egyre többször fognak össze az F1-es mezőny tagjai fontos ügyekben. A Nemzetközi Automobil Szövetséggel kapcsolatban pedig leszögezte: a gyakori összetűzések ellenére nem érdekük a versenyzőknek az FIA ellen küzdeni.
„Csoportként közelebb állunk egymáshoz és összetartóbbak vagyunk, mint valaha. Az F1-ben töltött hét évem alatt úgy tűnt, hogy közelebb kerültünk egymáshoz és azonos a véleményünk bizonyos dolgokat illetően. Nagyon sok minden változott.”
„Nem akarunk az FIA ellen harcolni, az F1 ellen sem. Együtt akarunk velük dolgozni, hogy a lehető legtöbbet tehessük a sportért és értük, irányító szervként, valamint értünk, pilótákként. Együtt akarunk felemelkedni és együtt akarunk hibázni. Hogy ezt hogy tudjuk elérni? Az már egy másik kérdés” – fogalmazott a brit.
Colapinto már az F1-en kívül keresgél?
Sajtóbeszámolók szerint az F1-en kívüli lehetőségeket keresi Franco Colapinto és a menedzsmentje. A Formula 1 Magazine szerint állítólag az IndyCar és a WEC is szóba jöhet az argentin versenyzőnél, amennyiben véget ér számára az F1-es kaland.
Wheatley: Fontos, hogy ápoljuk a Sauber örökségét
A Sauber örökségének megőrzésére törekednek az Audi F1-es projektjénél. Azt is célul tűzték ki, hogy a munkavállalók ne ugródeszkának használják őket az F1 világában, hanem hosszabb távra is tervezzenek a csapatnál.
„A következő hat hónap a tiszteletről fog szólni. Gazdag történelme van a Saubernek, nagyon szerény kezdetek után sikerült elérnie olyan sok nagyszerű dolgot ennek a Formula-1-es csapatnak. Nagyon fontos, hogy ápoljuk a csapat örökségét” – mondta a The Race szaklapnak Wheatley.
„És tudom, hogy ez Gernot Döllner (az Audi elnök-vezérigazgatója – a szerk.) számára is fontos – az Audinak is azért van négy karikája, mert sosem felejtették el, miképp váltak Audivá. Ennek a felelősségét Mattia és én is megértettük” – utalt a szakember a négy alapító márkára emlékeztető négykarikás logóra.