DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

A Red Bullról szólnak a hírek – pénteki F1-es sztorik

Verstappen „érdekes” úticélválasztása, Piquet elszólása, a kisbikák méltatása, Horner „lelépési pénze” és a csapattagok búcsúja – ez állt az F1-es figyelem középpontjában pénteken.

50 milliót fizethet még Hornernek a Red Bull

Volt egy érdekes elejtett mondat Christian Horner érzelmes búcsúbeszédében, amelyet szerdán tartott a Red Bull Milton Keynes-i központjából, miután kiderült, hogy azonnali hatállyal távoznia kell az F1-es csapatfőnöki és vezérigazgatói posztról, amelyet Laurent Mekies vett át tőle: „Tegnap tájékoztatott a Red Bull, hogy operatív szempontból a mostani összejöveteltől kezdve már nem veszek részt a csapat működésében. Továbbra is a cég alkalmazásában maradok, de operatív szinten a stafétát átadom.”

horner-2025



A „továbbra is a cég alkalmazásában maradok” tagmondatra sokan felkaphatták a fejüket. Lehet, hogy Horner „csak” a vezetői pozícióból távozik, de valamilyen más poszton továbbra is a Red Bull Racinget fogja erősíteni? A válasz természetesen: nem, az energiaitalosok nem tartanak igényt a továbbiakban első és eddig egyedüli csapatfőnökük szolgálataira. A helyzetet viszony bonyolítja, hogy a The Telegraph értesülései szerint Horner hosszú távú, feltehetően 2030-ig érvényes szerződéssel rendelkezett a Red Bull-lal, amelyet most felbontottak.

A lap pedig arról ír, hogy ezek miatt az excsapatvezető „50 millió angol fontnál is több” kifizetést kaphat még a vállalattól: ha az ügyvédei a szerződése teljes kifizetését elérik, ez az összeg akár a 60 milliót is elérheti.

„Sógora” elszólta magát Verstappenről?

Nelson Piquet Jr. egy podcastben mintha elszólta volna magát, és arra tett utalást, hogy Max Verstappen 2026-tól a Mercedes pilótája lesz – aztán gyorsan visszakozott, és úgy fogalmazott, hogy augusztusban születik majd döntés. Ez utóbbival Ralf Schumacher is egyetért, s nem tartja véletlennek, hogy a holland és Toto Wolff hajója egymás közelében időben horgonyoz Szardínia partjainál – Verstappen magángépe pedig péntek délután landolt Szardínián…

verstappen-miami-beach

Schumacher arról is beszélt a német Sky Sports podcastjében, hogy Christian Horner váratlan elbocsátása előtt néhány nappal újabb feszültség alakult ki közte és Jos Verstappen között – erről Ralf Schumacher számolt be. Az egykori F1-es pilóta elmondása szerint a Brit Nagydíj hétvégéjén személyesen is tanúja volt egy látványos és verbálisan is feszült összeszólalkozásnak Silverstone-ban: „Ismét volt egy vita, vagy legalábbis egy heves szóváltás Jos Verstappen, Christian Horner és a sajtófőnök között. Látszott, hogy Jos egyáltalán nem elégedett a helyzettel” – mondta a német expilóta.

Hornertől búcsúznak a csapattagok – sokakat meglepett a döntés

A Honda Racing elnöke, Koji Watanabe elköszönt a Red Bull Racing éléről húsz év után távozó Christian Hornertől, egyúttal jelezte: az új főnökség alatt is mindent meg fognak tenni a sikerért a hátralévő közös fél szezonban. Természetesen a Red Bull Racing két pilótája is elbúcsúzott Hornertől. A négyszeres világbajnok Max Verstappen már szerdán posztolt a közös emlékekről és sikerekről, csütörtökön pedig Yuki Tsunoda is közzétett egy közös fotós bejegyzést.

tsunoda-bahrein-2

Az energiaitalosok új F1-es csapatfőnöke, Laurent Mekies tisztelettel adózott elődje előtt. Mint elmondta, még furcsának érzi, hogy Christian Horner nélkül látja a Red Bull F1-es alakulatát, s azt is elárulta, hogy az első hetekben a célja az lesz, hogy a lehető legtöbb emberrel találkozzon az alakulatból.

A Red Bull egyik legnagyobb korszakának lezárása meglepetést okozott olyan versenyzőknek is, akik más kategóriákban versenyeznek, de a márkához kötődnek. Jake Dennis, a Formula–E világbajnoka és Sébastien Buemi, korábbi F1-pilóta és endurance-világbajnok egyaránt értetlenségüket fejezték ki Horner távozásával kapcsolatban. Mindketten kiemelték: az új vezetésnek hatalmas űrt kell betöltenie, Horner pedig óriási nyomot hagyott a Red Bull történelmében.

jake-dennis-redbull-2023-2

Végül, bár nem tartozik a csapathoz, hanem annak idején még elődjénél, a Jaguarnál dolgozott, emeljük ki Günther Steiner szavait is, aki a Red Flags podcast vendégeként Steiner azt mondta: bár lehetett sejteni, hogy nincs minden rendben Milton Keynes-ben, a hivatalos bejelentés így is teljesen váratlanul érte.

Marko szerint versenyképes a Red Bull fiatal vonala

Helmut Marko a Speedweek hasábjain értekezett a Red Bull versenyzőiről, köztük a Racing Bulls pilótáiról és a szabadedzésen lehetőséget kapó Arvid Lindbladról. Mint mondta, a középmezőny szoros versenye megnehezíti a fiatalok helyzetét, de bízik bennük.

hadjar-lawson-5

„A mai Formula–1 középmezőnye elképesztően szoros, és sokan elfelejtik, hogy Liam és Isack a mezőny legfiatalabb párosa” – emelte ki Marko. „Lawson és Hadjar elég erősek ahhoz, hogy helytálljanak, és innentől a csapat napi formája, beleértve a stratégiát is, határozza meg a teljesítményüket. Ha minden optimálisan alakul, Isack és Liam képesek a középmezőny élén versenyezni, ezt várjuk tőlük a jövőben is.”

Podcast: Az F1 film rendezői szemmel

Adtunk egy kis időt, hogy mindenki megnézhesse az F1 című filmet, aki szerette volna, így most már nyugodtan belevethettük magunkat egy spoileres kibeszélőbe a Formula Podcast legújabb adásában két F1-rajongó rendező, Viktor Balázs és Szabó Márton István társaságában. Beszéltünk a film erényeiről és hiányosságairól, technikai megoldásokról és színészi játékról, forgatókönyvről és szakmaiságról, célközönségről és motivációról – és persze arról is, mennyit tett hozzá a filmhez, hogy versenyhétvégéken éles környezetben forgatták.

 

„A nyelvnek nincs csontja” – Ben Sulayem reagál

Éles szóváltásba torkollott az FIA elnöki pozíciójáért induló választási kampány: Tim Mayer korábbi sportfelügyelő a jelenlegi elnököt, Mohammed Ben Sulayemet „terrort alkalmazó vezetőként” jellemezte, akinek irányítása alatt koncentrálódott a hatalom és megszűnt az átláthatóság. A jelenlegi elnök viszont visszautasította a vádakat, és azt állítja: Mayer nincs tisztában a szövetség valódi működésével. Az emirátusi sportvezető hangsúlyozta, hogy a tagság dönt majd – ő pedig a munkájára koncentrál.

Leclerc nem tart a Hamiltonra szabott Ferraritól

Charles Leclerc elmondása szerint nem tart attól, hogy a Ferrari Lewis Hamiltonnak kedvező irányba viszi el a 2026-os F1-es autó fejlesztését: szerinte csak az számít, hogy gyors legyen a jövő évi autó, utána már be tudják állítani a saját vezetési stílusuk szerint. „Egyáltalán nem aggódom, mert ez mindig a csapaton kívül jelent nagy beszédtémát. A csapaton belül megvan minden eszközünk arra, hogy az én vezetési stílusomhoz vagy Lewiséhoz állítsuk az autót” – magyarázta a monacói pilóta, akit a RacingNews365.com szaklap idéz.

Wheatley: Nincs kétségem, hogy Nico futamot is tudna nyerni

A Stake Sauber Formula–1-es csapatfőnöke, Jonathan Wheatley elmondása szerint már régóta rendkívüli tehetségnek tartja Nico Hülkenberget, aki nem kételkedik benne, hogy megfelelő autóval és körülmények között pilótája futamgyőzelmet is tudna aratni. „Hihetetlennek tűnik számomra, hogy mind egy dobogót ünneplünk, miközben számomra úgy érződik, hogy folyamatosan azokat kellett volna szereznie a pályafutása során. Úgy fest, ez volt a legrégebb óta várt pódium.”

hulkenberg-trophy

A német csapata, a Sauber a prototípusokat tavaly elsőként kipróbáló Aston Martin társaságában Silverstone-ban maradt, hogy segítse a Pirelli felkészülését a 2026-os szezonra. Mario Isoláék elmondása szerint két célja volt a kétnapos gyakorlásnak: egyfelől az elöl 25, hátul 30 milliméterrel keskenyebb abroncsok konstrukciójának véglegesítése, másfelől a három legkeményebbnek szánt keverék (C1, C2 és C3) próbálgatása.

MotoGP: Di Giannantonio rekordidővel a Marquezek előtt pénteken a Sachsenringen

Sokáig úgy tűnt, hogy várakozásoknak megfelelően Marc Marquez elsőségével veszi kezdetét a Német GP hétvégéje pénteken a Sachsenringen, amely a vb-éllovas spanyol egyik legerősebb pályája: 2010 és 2021 között zsinórban 11 győzelmet aratott rajta. A délutáni egyórás gyakorlás legvégén azonban jött Fabio di Giannantonio, aki 1:19,071-es körrekordot futva zárt az élen a VR46 Ducatival. Mögötte ráadásul nem is Marc, hanem Alex Marquez végzett másodikként: a gresinis úgy remekelt, hogy két hete kézsérülést szenvedett az asseni bukása során.

Egy érdekes hírről is beszámolhattunk a kétkerekűek kapcsán: az AS spanyol lap arról számolt be, hogy Jorge Martin meggondolhatta magát és mégis kitöltheti a 2026 végéig szóló szerződését az Apriliánál – annak ellenére, hogy korábban a kontraktus felbontásának szándékáról posztolt. néhány hete robbant a bomba, miszerint a regnáló MotoGP-világbajnok kihasználna egy a szerződésében lévő kilépési záradékot, amely lehetővé teszi számára, hogy egy év után otthagyja a noalei márkát, amennyiben hat forduló után nincs a vb-esélyesek között.

Az ügy pikantériája, hogy különböző sérülések – előbb a téli teszten, majd edzés közben, végül pedig a visszatérő futamán, a Katari Nagydíjon szenvedett balesetet – miatt a spanyol eddig egyetlen teljes hétvégét sem teljesített igazából az Aprilia színeiben, azaz kérdéses, hogy így is él-e a kitétel – nem beszélve a morális vetületekről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: