Hivatalos: Itt a 2026-os F1-es versenynaptár!
Bejelentette a 2026-os Formula-1-es versenynaptárt az F1 és az FIA: a várakozásoknak megfelelően jövőre is 24 futamból áll majd a szezon, Imola helyét viszont átveszi új helyszínként Madrid – igaz, május helyett szeptemberi időponttal.
A legkomolyabb változás a 2025-ös idényhez képest egyértelműen ez, de senkit nem érhetett váratlanul, hiszen a madridi versenyt már tavaly bejelentették, és az imolai pálya volt az egyetlen, amely nem rendelkezett érvényes szerződéssel a következő évre.
Az új helyszínektől megszokott módon egyelőre még homologizálásra váró Madrid szeptember közepi dátumot kapott, ott zárul majd az európai évad – viszont mint várható volt, egyelőre Barcelona is maradt a menetrendben, bár az egyelőre nem világos, milyen nagydíjnéven: feltehetően a MotoGP-hez hasonlóan a Katalán Nagydíj titulust fogja felvenni a futamuk.
A részletes naptár itt található!
Miért fog ütközni egy F1-es futam az Indy 500-zal?
Az F1 történetében először egy időpontban rendeznek majd egy nagydíjat a legendás 500 mérföldes versennyel – bár túl nagy mozgástere nem volt az FIA-nak…
Az Indy 500 dátuma és időpontja is fix: hagyományosan az Emlékezet napja (Memorial Day) előtti vasárnap rendezik. Ez az amerikai ünnep mindig május utolsó hétfőjére esik, így 2026-ban május 25-re, ezért kerül sor a 500 mérföldes viadalra előtte nap, május 24-én, nem pedig az utolsó vasárnap, május 31-én.
Eközben az F1 a Kanadai Nagydíjat a naptár említett földrajzi észszerűsítése nyomán „május harmadik vagy negyedik hétvégéjére” rakta, hogy ezzel kivegye a futamot az európai állomások közül. Ez utóbbi sikerült is, a Miamival párba állítás azonban csak mérsékelten sikerült, hiszen az első amerikai forduló továbbra is május első hétvégéjén lesz esedékes, azaz konkrétan két üres hétvége is lesz közöttük.
Montrealt ugyanakkor bajos lett volna ennél is korábbra időzíteni, hiszen eddig is elsősorban időjárási aggályok, azaz a hideg idő miatt maradt a szokott június eleji-közepi időpontba: május második fele a legkorábbi sáv, amikor a kanadai helyszínen biztonsággal futamot lehet rendezni. Egy hétvégével későbbre, május 31-re persze át lehetett volna csúsztatni, ám akkor az európai futamokat is arrébb kellett volna tolni, ha nem akartak egy kellemetlen erőltetett utazást beiktatni Monaco előtt.
„Nincs vége a történetnek” – Imola visszatérne az F1-es naptárba
Közleményben jelezte a 2026-os Formula-1-es versenynaptár bejelentése után az imolai régió, hogy bár a jövő évi menetrendből kikerült a futamuk, folytatni fogják az egyeztetéseket arról, hogy a jövőben újra nagydíjat rendezhessenek.
A teljes közlemény itt olvasható!
Hivatalos: Megkapta az FIA különengedélyét a Red Bull védence
Elfogadta a Red Bull kérelmét az FIA Motorsport Világtanácsa, így már 18 éves kora előtt megkapja az F1-ben való szerepléshez szükséges szuperlicenszt Arvid Lindblad.
Ez azt jelenti, hogy az idén a Formula-2-ben szereplő és két győzelemmel a bajnoki összetett harmadik helyén álló Lindblad akár már a 18. születésnapja – amely augusztus elején lesz esedékes – rajthoz állhatna F1-es nagydíjon, mivel a szükséges szuperlicenszpontokat már bőven begyűjtötte.
Russell elszólta magát a jövőjéről?
Elszólhatta magát George Russell a jövője kapcsán egy interjú során, ugyanis úgy fogalmazott, hogy a „következő lesz az ötödik éve” a Mercedesnél, miközben hivatalosan még nem erősítették meg, hogy hosszabbítani fog jelenlegi Formula-1-es alakulatával.
Mikor a riporter visszakérdezett, hogy „biztos ez már?”, akkor azért Russell így felelt: „Nem, nem biztos. Semmi sem biztos. De ha maradok a Mercedesnél, a következő lesz az ötödik évem a csapattal. Senki sem tudja, mikor jön el az ő ideje. Csak biztosra kell menned, hogy konzisztensen jól teljesíts. Aztán hogy mi történik, azt majd az idő eldönti.”
Adrian Newey hatása: mérnökök hada akar az Astonhoz igazolni!
Bár Adrian Newey csak nemrég kezdte meg a munkát az Aston Martinnál, hatása máris kézzelfogható – állítja a csapat F1-es nagykövete, Pedro de la Rosa. A legendás mérnök érkezése hatalmas motivációs löketet adott, és új lendületet hozott a toborzásba is.
„A változás óriási. Amióta bejelentették, hogy Newey csatlakozik hozzánk, teljes szemléletváltás történt a csapatnál. Egyre többen jelentkeznek az Aston Martinhoz – más F1-es csapatoktól is, de különösen sok friss diplomás, fiatal mérnök az egyetemekről. Ez olyasmi, amivel előzetesen nem számoltunk, de természetes: a fiatalok a legnagyobb nevektől akarnak tanulni.”
„Max vb-esélye csak illúzió” – Schumacher
Ralf Schumacher szerint csak illúzió Max Verstappen idei világbajnoki esélye: a korábbi F1-es pilóta úgy véli, hogy a címvédő a mostani Red Bull-lal nem lehet bajnok a McLaren két versenyzőjével, és természetesen főleg az autójával szemben.
„Max talán képes felülteljesíteni, de nem mindig. Az autó nem teljesít jól, és sajnos a csapat sem teljesít jól. Hosszabb távon Max mindezt nem tudja áthidalni. Nincs esélye a McLaren ellen, hacsak a két pilóta ki nem üti egymást” – fogalmazott.
Csak egy kis lépés kell a Red Bullnak?
Sebastien Buemi szerint nincs szükség hatalmas előrelépésre ahhoz, hogy a Red Bull ismét harcban legyen a világbajnoki címért. Az endurance-klasszis, aki régóta dolgozik a csapattal fejlesztőpilótaként, úgy látja, a McLaren előnye nem behozhatatlan. „Nem kell sok ahhoz, hogy jobb legyen az autó, és újra valós esélyük legyen harcolni” – mondta Buemi a RacingNews365 podcastjában.
„Max képes felülteljesíteni, idén három pole-t is szerzett, sokszor egészen szoros volt a küzdelem” – tette hozzá Buemi, aki példaként a barcelonai futamot emelte ki, ahol a biztonsági autós fázis után Verstappen mindössze négy másodpercre volt Lando Norristól: „Nem volt olyan messze.”
Buemi szerint a Red Bull jól kezeli az erőforrások elosztását, miközben már készülnek a 2025-ös autóra is: „Nem hiszem, hogy a Red Bull egyszerűen feladná ezt az évet és csak a következő szezonra koncentrálna. Ez egy jól szervezett csapat, képesek egyszerre több fronton dolgozni” – mondta.
„A Ferrarinál Charles a kedvenc” – ezzel küszködik Hamilton?
Lewis Hamilton kezd rájönni, hogy a Ferrarinál Charles Leclerc a „kiskedvenc” – mondta a Racingnews365.comnak adott interjújában Eric Boullier.
„Megnyert mindent, ő a valaha volt legnagyobb, és a Ferrari az Ferrari. Több dolog is megmutatkozik. Egy csapatváltás mindig nehéz minden pilóta számára, de minél magasabban vagy, annál nehezebb, tehát mondjuk sok év Mercedes után eligazolni a Ferrarihoz jóval nehezebb, mint egy középcsapathoz távozni” – fogalmazott Boullier.
„Emlékszem, hogy annak idején, 2007-ben a McLarennél Fernando Alonso úgy érezte, hogy a csapat nem hajtott érte, mert a házon belüli ifjú kedvenc Lewis volt, Lewis pedig most arra jött rá, hogy a Ferrarinál nem ő, hanem Charles a házon belüli kedvenc” – tette hozzá.
Az F1-es Kanadai Nagydíj teljes menetrendje és tv-közvetítései
A montreali kitérővel folytatódik az F1-es szezon, miközben jön a Le Mans-i 24 órás, de lesz IndyCar, TCR, Superbike és ERC is – mutatjuk a programot és a közvetítéseket.
A teljes menetrend ezen a linken olvasható!
Az F2 és az F3 is ellátogat az új madridi pályára
Nem sokkal a Formula-1 2026-os versenynaptára után az FIA közzétette a két betétszéria, a Formula-2 és a Formula-3 jövő évi menetrendjét is. Meglepetés nincs az idei leosztás fényében: az F2-esek 14, az F3-asok 10 fordulót teljesítenek majd, és mindkét sorozat elkíséri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra az F1-et, ám Melbourne az egyetlen helyszín, amely nem Európában vagy a Közel-Keleten található.
Az öreg kontinens futamai közül egyébként csak a Holland Nagydíj és Zandvoort marad ki a két bajnokság 2026-os naptárából, viszont ott szerepel az állomások között az új madridi pálya, a Madring. Sőt, mivel az F3 nem követi az F2-et a szezon végi Katar–Abu Dhabi duplára (ahogy áprilisban Dzsiddába, szeptember végén pedig Bakuba sem látogatnak el), számukra konkrétan Madrid ad majd otthont a szezonzárónak.
A teljes naptár itt található!
Egy jelenlegi és egy korábbi F1-es pályával duzzasztja jövőre naptárát a Formula-E
A Motorsport Világtanács keddi ülésén nemcsak a Formula-1, a Formula-2 és a Formula-3 2026-os versenynaptárát fogadták el, hanem a Formula-E-ét is – amelynek hivatalosan 2025-2026-os szezonja lesz majd a következő, hiszen az évadnyitóra már idén decemberben sor kerül Brazíliában. Az évad rekordot jelentő 18 futamból (összesen 12 helyszínen) fog állni, igaz az elektromos világbajnokság egyelőre nem engedte el azt a „jó” szokását, hogy úgy teszi közzé a következő évi menetrendjét, hogy még vannak benne kérdőjelek: ezúttal két helyszín is ismeretlen még, amelyek a The Race értesülése szerint Sanya révén egy második kínai állomást, valamint az idei naptárban szereplő, de a jövő éviből egyelőre hiányzó Jakartát takarhatja.
A Formula-E naptár egyik fő érdekessége, hogy a Miami ePrix helyszínt vált, jövőre immár az F1-es nagydíjnak is otthont adó utcai pályán fogják rendezni a versenyt január végén a közeli Homestad Speedway helyett. Emellett pedig egy korábbi F1-es pálya is bekerült a körforgásba, méghozzá Jarama révén, amely több évtizeddel ezelőtt a Spanyol Nagydíjaknak adott otthont: tavaly az előszezoni tesztet már ezen a madridi pályán tartották a valenciai áradások után, 2026-ban pedig immár versenynek is otthont fog adni.
Bejelentés: Razgatlioglu átigazol a MotoGP-be!
Az elmúlt hetek pletykái után a Yamaha és a Pramac Racing kedd délután bejelentette: leigazolta 2026-ra Toprak Razgatlioglut, így a török jövőre az ő színeikben ejti meg várva várt debütálását a MotoGP-ben.
Razgatlioglu MotoGP-s átszerződése hosszú évek óta téma, hiszen a Superbike-világbajnokság legkiemelkedőbb sztárjáról van szó: a most 28 éves motoros 2021-ben épp a Yamahával, tavaly pedig a BMW-vel nyert vb-címet, és idén is harcban van érte a bajor márkával.
Az átszerződés olyan szempontból jókor jöhet Razgatlioglu számára, hogy 2027-ben teljesen új, 850 köbcentis motorok érkeznek a MotoGP-be, és ami még fontosabb lehet, a Michelin helyett a Pirelli lesz a királykategória hivatalos gumibeszállítója, amely gyártóval komoly tapasztalatokkal bír a WSBK-ból.
Marquez letarolta Aragóniát – Formula Motocast
Az első szabadedzéstől a vasárnapi futamig mindent behúzott az Aragóniai GP-n Marc Marquez, akinek ismét öccse volt a fő kihívója, de vajon mitől támadt fel a szombati elsüllyedés után a nagydíjra Francesco Bagnaia? A három főszereplő mellett a KTM-ek első épkézláb hétvégéjéről, a Yamaha küszködéséről, valamint a Toprak Razgatlioglu MotoGP-be igazolásával kapcsolatos pletykákról is beszélgettünk.
Az adás meghallgatható a YouTube-csatornánkon: