DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 13. péntek
Hírösszefoglaló

Nagy tervek, B-tervek és más hétfői F1-es hírek és sztorik

A Haas ünnepi festéssel készül Kanadára, Russell közelebb került Hamiltonhoz, Sainz élcsapatot építene, Palou nem kér a középmezőnyből, Bottas a B-terven gondolkodik – hétfő F1-es hírei és sztorijai.

A Haas különleges festéssel ünnepel Kanadában

A Haas különleges festéssel tiszteleg fennállása 200. Formula–1-es nagydíja előtt a Kanadai Nagydíjon.

haas-kanada-2



Az amerikai csapat részben visszatér a 2016-os, debütáló idényének színvilágához: a szokásos fekete-piros kombináció mellé ezúttal szürke szín is társul, a megszokott fehér helyett.

Megvan a Red Bull terve Verstappen pótlására

A Red Bull a RacingNews365-nek megerősítette: ha Max Verstappen eltiltást kap, helyét ideiglenesen Isack Hadjar vagy Liam Lawson veszi át, míg a Racing Bulls csapatánál az így megüresedett helyre Ayumu Iwasa ugrana be – így bár Arvid Lindblad egy különleges engedéllyel hamarosan megkaphatja a szuperlicenszet, így sem kerülne sor F1-es debütálására.

Sainz: Ha nincs topcsapat, építek egyet!

Carlos Sainz őszintén beszélt arról, miért választotta a Williamst, miután a topcsapatok nem kínáltak számára ülést: a spanyol úgy érzi, hosszú távon is jó döntést hozott. Eközben elsőként próbálhatta ki Madrid új, 2026-tól az F1-es versenynaptárba kerülő pályájának egy szakaszát, így szülővárosa utcáin vezethette a Williams FW45-öt.

sainz-madrid-1

A spanyol pilóta hangsúlyozta, hogy alaposan átgondolta a lehetőségeket: „Kivártam a nyarat, hogy megnézzem, nyílik-e lehetőség egy topcsapatnál, és közben mérlegeltem, mi lenne a legjobb alternatíva. Nem akartam elhamarkodottan rossz döntést hozni, mindent alaposan megvizsgáltam.”

Palou nem vágyik az F1 középmezőnyébe

Alex Palou továbbra sem vágyik a Formula–1-be, noha szereti és figyelemmel is követi a száguldó cirkuszt. Az IndyCar háromszoros bajnoka szerint számára az amerikai sorozatban kínálkozik igazi lehetőség a győzelmekre és a bajnoki címekre, és úgy véli, hogy az F1-ben jelenleg csak éveken át tartó szenvedés várna rá egy győzelemre képtelen csapatnál, ez pedig nem felel meg az elképzeléseinek.

palou-2025-3

„Az IndyCarban kiváló csapatom van, és lehetőségem arra, hogy valami igazán nagyot építsek” – magyarázta. „Ráadásul a verseny rendkívül izgalmas! Kiválóan kezdtük a szezont, de minden hétvégén le kell futni az első szabadedzést, hogy lássuk, valójában hol állunk. Szeretem ezt a bizonytalanságot, mert a mezőny elképesztően szoros.”

Bottas nem akar újra hibázni: az IndyCar lehet a B-terv

Valtteri Bottas nyíltan beszélt arról, mennyire hiányzik számára a versenyzés, és hogy miként látja saját jövőjét, ha nem sikerül visszakerülnie az F1-es rajtrácsra 2026-ban. Bár Bttas hangsúlyozta, hogy az F1 maradt számára az első számú cél, de tanult a korábbi tapasztalatokból, ezért már dolgozik egy B-terven is.

bottas-2025-1

„Az F1 a prioritás, de kell egy vészforgatókönyv. Egy stabil lehetőség lehetne az IndyCar, már folytattam is erről néhány megbeszélést” – árulta el. „Az évek során megtanultam, hogy kell egy B-terv. Amíg a toll nem érinti meg a papírt, semmi sem biztos, tavaly is láttam, hogy mennyire gyorsan változhatnak a dolgok. Nem fogom ugyanazt a hibát még egyszer elkövetni.”

Russell Verstappentől sem tart csapattársként

George Russell elmondása szerint Lewis Hamilton távozása után még közelebb kerültek egymáshoz, gyakran utaznak együtt, és szívesen kér tanácsot a hétszeres világbajnoktól, s emellett kijelentette: nem tart attól, ha a jövőben Max Verstappen lenne a csapattársa. Úgy véli, folyamatos fejlődéssel közeledik pályafutása csúcsához, de tisztában van vele, hogy a sportban a siker időzítése mindig bizonytalan.

Miért nem hagyta el Newey az F1-et?

Adrian Newey részletesen mesélt arról, miként jutott el a döntésig, hogy Red Bulltól való távozása után is marad az F1-ben. Bár a hajózás világát, a közúti autókat és akár a teljes visszavonulást is mérlegelte, végül az Aston Martin ajánlata jelentette számára a legizgalmasabb új kihívást, ahol a 2026-os szabályrendszer szerint készülő autó fejlesztésén dolgozik.

newey-alonso

A brit sztártervező többek között gondolkodott közúti autók fejlesztésén is, főként a Valkyrie és az RB17 projektek miatt. „Mindig is érdekeltek az utcai autók. Élveztem a Valkyrie-t, és most is részt veszek az RB17 munkájában. De ami igazán vonz, az az ember-gép kapcsolata, a versenysport, az, hogy hetente újra és újra ki kell állni a közönség elé.”

Hill: Schumacher nélkül nem tudtam volna meg, mire vagyok képes

Damon Hill a High Performance Podcast vendégeként idézte fel pályafutása legnagyobb riválisával, Michael Schumacherrel való harcait. Mint mondta, a német legenda komoly hatással volt rá: „Michael mindig az volt, ami: egy versenyző. Képes volt nyomást gyakorolni az életed minden apró részletére. Kimondom, Michael nélkül sosem tudtam volna meg, milyen magasságokat érhetek el versenyzőként. Miatta kellett túllépnem a saját határaimon.”

A világbajnok jogosítványa nyelvi akadályokba ütközött

A 1979-es F1-es világbajnok, Jody Scheckter, aki tavaly költözött át az Egyesült Királyságból Olaszországba, jelenleg nem vezethet választott otthonában, mivel lejárt a jogosítványa, és az új engedély megszerzéséhez elméleti vizsgát kellene tennie – olaszul. Scheckter a Corriere della Serának adott interjúban elmondta: „Olaszországot választottam hazámnak, itt akarok élni. A probléma az, hogy nagyon rosszul beszélek olaszul, így képtelen lennék átmenni a vizsgán. Egy évig még vezettem a régi jogosítványom alapján, de most az is lejárt.”

Monaco: Norris rekordja évtizedekre szólhat

A legendás monacói pálya történetében először 70 másodperc alatti köridőt teljesítő Lando Norris úgy véli, hogy idei pole-pozíciós köre hosszú évekig pályacsúcs marad majd, mivel a sportág 2026-tól jelentős technikai szabályváltozások elé néz, s az aerodinamikai és motorváltoztatások várhatóan lassabb köridőket eredményeznek.

Molnár Martin vezeti a brit F4-es bajnokságot

Tíz ponttal vezeti a brit F4 bajnoki összetettjét Molnár Martin, aki első magyarként tudott nyerni egy FIA F4-es bajnokságban, ezt a teljesítményt pedig rendkívül magabiztos versenyzéssel és egy második helyezéssel egészítette ki vasárnap, ami a ponttáblázat élére repítette. Részletek ide kattintva érhetőek el.

Megérkezett a Pitwall az elmúlt egy hét sztorijaival

Hamilton azt javasolja a Ferrarinak, hogy hamar álljanak át 2026-ra; a Red Bull különengedélyt kér a 17 éves Arvid Lindbladnak; az Aston Martin cáfolja a Lance Stroll-lal kapcsolatos pletykákat; Valtteri Bottas a Cadillacnek és a Red Bullnak is beajánlotta magát; Yuki Tsunoda kétféle extra tesztet is kapott: ezekről, no meg persze a hétvégi versenyekről, köztük egy történelmi magyar győzelemről is beszélt Balogh Tamás, Gellérfi Gergő és Gobodics Tamás a Pitwall virtuális stúdiójában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: