A Haas különleges festéssel ünnepel Kanadában
A Haas különleges festéssel tiszteleg fennállása 200. Formula–1-es nagydíja előtt a Kanadai Nagydíjon.
Az amerikai csapat részben visszatér a 2016-os, debütáló idényének színvilágához: a szokásos fekete-piros kombináció mellé ezúttal szürke szín is társul, a megszokott fehér helyett.
Megvan a Red Bull terve Verstappen pótlására
A Red Bull a RacingNews365-nek megerősítette: ha Max Verstappen eltiltást kap, helyét ideiglenesen Isack Hadjar vagy Liam Lawson veszi át, míg a Racing Bulls csapatánál az így megüresedett helyre Ayumu Iwasa ugrana be – így bár Arvid Lindblad egy különleges engedéllyel hamarosan megkaphatja a szuperlicenszet, így sem kerülne sor F1-es debütálására.
Sainz: Ha nincs topcsapat, építek egyet!
Carlos Sainz őszintén beszélt arról, miért választotta a Williamst, miután a topcsapatok nem kínáltak számára ülést: a spanyol úgy érzi, hosszú távon is jó döntést hozott. Eközben elsőként próbálhatta ki Madrid új, 2026-tól az F1-es versenynaptárba kerülő pályájának egy szakaszát, így szülővárosa utcáin vezethette a Williams FW45-öt.
A spanyol pilóta hangsúlyozta, hogy alaposan átgondolta a lehetőségeket: „Kivártam a nyarat, hogy megnézzem, nyílik-e lehetőség egy topcsapatnál, és közben mérlegeltem, mi lenne a legjobb alternatíva. Nem akartam elhamarkodottan rossz döntést hozni, mindent alaposan megvizsgáltam.”
Palou nem vágyik az F1 középmezőnyébe
Alex Palou továbbra sem vágyik a Formula–1-be, noha szereti és figyelemmel is követi a száguldó cirkuszt. Az IndyCar háromszoros bajnoka szerint számára az amerikai sorozatban kínálkozik igazi lehetőség a győzelmekre és a bajnoki címekre, és úgy véli, hogy az F1-ben jelenleg csak éveken át tartó szenvedés várna rá egy győzelemre képtelen csapatnál, ez pedig nem felel meg az elképzeléseinek.
„Az IndyCarban kiváló csapatom van, és lehetőségem arra, hogy valami igazán nagyot építsek” – magyarázta. „Ráadásul a verseny rendkívül izgalmas! Kiválóan kezdtük a szezont, de minden hétvégén le kell futni az első szabadedzést, hogy lássuk, valójában hol állunk. Szeretem ezt a bizonytalanságot, mert a mezőny elképesztően szoros.”
Bottas nem akar újra hibázni: az IndyCar lehet a B-terv
Valtteri Bottas nyíltan beszélt arról, mennyire hiányzik számára a versenyzés, és hogy miként látja saját jövőjét, ha nem sikerül visszakerülnie az F1-es rajtrácsra 2026-ban. Bár Bttas hangsúlyozta, hogy az F1 maradt számára az első számú cél, de tanult a korábbi tapasztalatokból, ezért már dolgozik egy B-terven is.
„Az F1 a prioritás, de kell egy vészforgatókönyv. Egy stabil lehetőség lehetne az IndyCar, már folytattam is erről néhány megbeszélést” – árulta el. „Az évek során megtanultam, hogy kell egy B-terv. Amíg a toll nem érinti meg a papírt, semmi sem biztos, tavaly is láttam, hogy mennyire gyorsan változhatnak a dolgok. Nem fogom ugyanazt a hibát még egyszer elkövetni.”
Russell Verstappentől sem tart csapattársként
George Russell elmondása szerint Lewis Hamilton távozása után még közelebb kerültek egymáshoz, gyakran utaznak együtt, és szívesen kér tanácsot a hétszeres világbajnoktól, s emellett kijelentette: nem tart attól, ha a jövőben Max Verstappen lenne a csapattársa. Úgy véli, folyamatos fejlődéssel közeledik pályafutása csúcsához, de tisztában van vele, hogy a sportban a siker időzítése mindig bizonytalan.
Miért nem hagyta el Newey az F1-et?
Adrian Newey részletesen mesélt arról, miként jutott el a döntésig, hogy Red Bulltól való távozása után is marad az F1-ben. Bár a hajózás világát, a közúti autókat és akár a teljes visszavonulást is mérlegelte, végül az Aston Martin ajánlata jelentette számára a legizgalmasabb új kihívást, ahol a 2026-os szabályrendszer szerint készülő autó fejlesztésén dolgozik.
A brit sztártervező többek között gondolkodott közúti autók fejlesztésén is, főként a Valkyrie és az RB17 projektek miatt. „Mindig is érdekeltek az utcai autók. Élveztem a Valkyrie-t, és most is részt veszek az RB17 munkájában. De ami igazán vonz, az az ember-gép kapcsolata, a versenysport, az, hogy hetente újra és újra ki kell állni a közönség elé.”
Hill: Schumacher nélkül nem tudtam volna meg, mire vagyok képes
Damon Hill a High Performance Podcast vendégeként idézte fel pályafutása legnagyobb riválisával, Michael Schumacherrel való harcait. Mint mondta, a német legenda komoly hatással volt rá: „Michael mindig az volt, ami: egy versenyző. Képes volt nyomást gyakorolni az életed minden apró részletére. Kimondom, Michael nélkül sosem tudtam volna meg, milyen magasságokat érhetek el versenyzőként. Miatta kellett túllépnem a saját határaimon.”
A világbajnok jogosítványa nyelvi akadályokba ütközött
A 1979-es F1-es világbajnok, Jody Scheckter, aki tavaly költözött át az Egyesült Királyságból Olaszországba, jelenleg nem vezethet választott otthonában, mivel lejárt a jogosítványa, és az új engedély megszerzéséhez elméleti vizsgát kellene tennie – olaszul. Scheckter a Corriere della Serának adott interjúban elmondta: „Olaszországot választottam hazámnak, itt akarok élni. A probléma az, hogy nagyon rosszul beszélek olaszul, így képtelen lennék átmenni a vizsgán. Egy évig még vezettem a régi jogosítványom alapján, de most az is lejárt.”
Monaco: Norris rekordja évtizedekre szólhat
A legendás monacói pálya történetében először 70 másodperc alatti köridőt teljesítő Lando Norris úgy véli, hogy idei pole-pozíciós köre hosszú évekig pályacsúcs marad majd, mivel a sportág 2026-tól jelentős technikai szabályváltozások elé néz, s az aerodinamikai és motorváltoztatások várhatóan lassabb köridőket eredményeznek.
Molnár Martin vezeti a brit F4-es bajnokságot
Tíz ponttal vezeti a brit F4 bajnoki összetettjét Molnár Martin, aki első magyarként tudott nyerni egy FIA F4-es bajnokságban, ezt a teljesítményt pedig rendkívül magabiztos versenyzéssel és egy második helyezéssel egészítette ki vasárnap, ami a ponttáblázat élére repítette. Részletek ide kattintva érhetőek el.
Megérkezett a Pitwall az elmúlt egy hét sztorijaival
Hamilton azt javasolja a Ferrarinak, hogy hamar álljanak át 2026-ra; a Red Bull különengedélyt kér a 17 éves Arvid Lindbladnak; az Aston Martin cáfolja a Lance Stroll-lal kapcsolatos pletykákat; Valtteri Bottas a Cadillacnek és a Red Bullnak is beajánlotta magát; Yuki Tsunoda kétféle extra tesztet is kapott: ezekről, no meg persze a hétvégi versenyekről, köztük egy történelmi magyar győzelemről is beszélt Balogh Tamás, Gellérfi Gergő és Gobodics Tamás a Pitwall virtuális stúdiójában.