DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Verstappen elnézést kért, Drugovich jönne: a nap F1-es hírei

A nap hírei, érdekességei a Formula.hu szokásos esti összefoglaló cikkében.

 

Verstappen: Nem lett volna szabad megtörténnie

A közösségi oldalán reagált a vasárnapi Formula-1-es Spanyol Nagydíjon történtekre Max Verstappen, aki azt írta: frusztrálttá vált a futam végi események miatt, ez vezetett a George Russell-lel történt ütközéséhez, amely „nem volt helyes” és amelynek „nem lett volna szabad megtörténnie”.

„Izgalmas stratégiánk és jó versenyünk volt Barcelonában, amíg be nem jött a biztonsági autó. A gumiválasztásunk a végéig, valamint néhány manőver az újraindítást követően frusztrálttá tett, ami egy olyan manőverhez vezetett, amely nem volt helyes és amelynek nem lett volna szabad megtörténnie.”

„Mindig mindent beleadok a pályán a csapatért, az érzelmek pedig az egekbe szöknek. Együtt nyerünk és olykor együtt is veszítünk. Találkozunk Montrealban” – írta Verstappen.

 

Horner: Max bocsánatot kért a csapattól

Christian Horner elárulta: Max Verstappen már a verseny után elnézést kért a csapatától a George Russell-lel történt incidensért, amellyel értékes világbajnoki pontokat dobott el magától és a Red Bulltól annak köszönhetően, hogy tíz másodperces büntetést kapott.

f1-verstappen-redbull



„A biztonsági autó a lehető legrosszabbkor érkezett a taktikánk szempontjából, választhattunk, hogy használtabb gumikon maradunk vagy kockáztatunk a friss szett kemény abroncsokkal. Utólag mindig bölcsebbek vagyunk, de az adott pillanatban a legjobb döntést hoztuk a rendelkezésünkre álló információk alapján.”

„Az ezt követő eredmény frusztráló volt, hiszen könnyű dobogó és értékes bajnoki pontok néztek ki Maxnak. Max bocsánatot kért a megbeszélésen a Russell-lel történt incidensért.”

 

Le Mans-t is kihagyná a Stroll helyetti beugrásért az Aston F1-es tartalékosa

Kész lenne akár a Le Mans-i 24 óráson való rajthoz állást is beáldozni Felipe Drugovich, ha a sors úgy hozza, hogy a jövő hétvégi F1-es Kanadai Nagydíjon helyettesíteni kell valakinek Lance Strollt. Az Aston Martin szombat este adott ki közleményt arról, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek valószínűleg a 2023-as kerékpárbalesetére vezethetők vissza és ami miatt nem tudott rajthoz állni a vasárnapi Spanyol Nagydíjon.

Mivel egyelőre nem tudni, meddig tarthat Stroll rehabilitációja – bár pletykák annak kapcsán is vannak, hogy más állhat a háttérben, mivel sajtóértesülések szerint a garázsban dühöngött a versenyző a szombati Q2-es kiesése után –, így felmerülhet, hogy Montrealban sem tud indulni. Az Aston Martin hivatalosan két tartalékversenyzővel rendelkezik Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében, ám elvileg mindketten a Le Mans-i 24 óráson versenyeznének ugyanazon a hétvégén, így akár a Mercedes-partnerség révén Valtteri Bottas kölcsönkérése is szóba jöhet.

Drugovich ugyanakkor a Bandnek nyilatkozva arról beszélt, hogy kész akár lemondani a Le Mans-i szereplésről az F1 kedvéért: „Pillanatnyilag még azt sem tudom, pontosan hogyan fognak alakulni innentől kezdve a dolgok. Először is, a legjobbakat kell kívánnunk Lance-nak. Ami Le Mans-t illeti: mindig is a Formula-1 volt a prioritásom, szóval ezt kell fenntartanom addig” – mondta a brazil.

 

Így állnak az F1-es büntetőpontok Barcelona után

Az F1-es mezőnyben több pilótánál is gyűlnek a büntetőpontok. Verstappen már a veszélyzónában van, de másoknak sem árt résen kell lenniük, ha el akarják kerülni az eltiltást. Max Verstappen közel került hozzá, hogy Kevin Magnussen után ő legyen a második F1-es versenyző, akit azért tiltanak el, mert 12 hónapon belül összegyűlt a 12 büntetőpontja – a holland jelenleg 11 egységen áll, azaz nagyon kell vigyáznia a következő két hétvégén, nehogy bármit elkövessen.

A táblázat itt található!

 

Barcelona az F1 rotációs tervével élhet túl?

Bár Madrid 2026-tól átveszi a Spanyol Nagydíj hivatalos címét, Barcelona nem feltétlenül tűnik el a Formula–1-es versenynaptárból. A város vezetése jelenleg is tárgyal az F1 vezetőségével egy lehetséges rotációs rendszerről, amely több európai helyszínhez hasonlóan biztosíthatná a verseny túlélését. A tárgyalások azonban még nem értek véget, és a döntés számos tényezőtől függ.

A katalán kormány gazdasági minisztere, Miquel Samper elmondása szerint a tárgyalások lassan haladnak. „A legjobb főzés a lassú főzés. Szép lassan, lépésről lépésre. Kell hozzá néhány nap, néhány hét, néhány hónap, majd meglátjuk” – mondta Samper mosolyogva, majd arra a kérdésre, hogy milyen néven futna a verseny, ha nem a Spanyol Nagydíj lesz, csak ennyit felelt: „Ez is a tárgyalás része.”

Spa-Francorchamps kapcsán már bejelentették, hogy a pálya a jövőben nem minden évben fogadja a Formula–1 mezőnyét, és ez a modell Barcelona kapcsán is felmerült. „Több lehetőség is az asztalon van” – árulta el Samper, amikor arról kérdezték, hogy Barcelona csatlakozhat-e a rotációs rendezéshez.

 

Pitwall: Eltilthatják Verstappent?

A Spanyol Nagydíjon történtek uralták természetesen a híreket az elmúlt héten a Formula-1-ben, hírkibeszélő műsorunkban így kitértünk Max Verstappen eltiltásközeli helyzetet előidéző ámokfutására, a McLaren tarolására, a szárnyszigorítás elmaradó várt hatásaira, valamint a sajtótájékoztatón produkált Flavio Briatore-show-ra – de beszéltünk emellett Monaco esetleges átrajzolásáról, az Audi esélyeiről, valamint az egyéb hétvégi versenyekről is.

 

F1Stat: Senna, Hamilton, Piastri

Tíz év után nem Hamilton vagy Verstappen nyert Barcelonában, Piastrié a McLaren második leghosszabb dobogós szériája, Sainz először pont nélkül hazai pályán – barcelonai F1-es statisztikák.

Gellérfi Gergő összegzése ezen a linken olvasható!

 

Vélemény: Piastri válaszolt, indul a vb-harc

Oscar Piastri tökéletes választ adott Lando Norris Monacóban feltett kérdésére: a jelek szerint indulhat a két McLaren-pilóta élesedő csatája egymás ellen.

Gobodics Tamás véleménycikke a Piastri vs. Norris témában ezen a linken olvasható!

 

Az F2 éllovasa könnyezve idézte fel az őt érő támadásokat

Alex Dunne nehéz időszakot él át a monacói Formula–2-es futamon történt baleset óta. A McLaren juniorja a barcelonai sprintversenyén fantasztikus teljesítménnyel a 19. helyről jött fel másodiknak, ám az örömét beárnyékolta a közösségi médiában kapott heves kritika. A Rodin pilóta őszintén beszélt az újságíróknak az átélt érzelmeiről:

„Monaco után rengeteg üzenetet kaptam. Általában nem olvasom az ilyesmit és nem foglalkozom velük, de a verseny után egy órával letöröltem az összes közösségimédia-alkalmazást a telefonomról, mert életemben nem kaptam még ennyire durva üzeneteket” – mondta az ír versenyző, aki alig tudta visszatartani a könnyeit, amikor arról kérdezték, hogyan élte meg a támadások hullámát:

„Sok üzenet tényleg nagyon-nagyon rossz volt, és őszintén szólva, elég felkavaró is. De nem, szerintem… elnézést…” – mondta könnyeit törölgetve. Ekkor a riportertársak megszakították a beszélgetést, hogy időt adjanak neki megnyugodni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: