DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Jön Afrika és a Spanyol Nagydíj: a nap F1-es hírei

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap F1-es híreit és nyilatkozatait, fókuszban a monacói utózöngékkel és a barcelonai ráhangolódással.


 

Új afrikai helyszín kopogtat az F1 ajtaján

1,2 milliárd dolláros, vadonatúj helyszínre szerveződő projekttel kopogtat az F1 ajtaján Marokkó – tudta meg a Formula.hu.

A történet részletei ezen a linken olvashatók!



 

A Toyota japánja váltja Ocont a Haasnál az első barcelonai edzésen

A Haas megerősítette, hogy Ryo Hirakawa ül be Esteban Ocon autójába a hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj első szabadedzésén. A Toyota japánja Bahreinben Oliver Bearman helyét vette át egy edzés erejéig, így már másodszor kap lehetőséget idén az Alpine-tól érkező pilóta – aki Suzukában még Jack Doohan autóját vezethette az enstone-iaknál.

Hirakawa a várakozások szerint Mexikóban és Abu Dhabiban is autóba ülhet majd, köszönhetően annak, hogy a Toyota a Haas technikai partnere tavaly óta.



 

Különleges festéssel készül a Stake Barcelonára

Egyedi festéssel készül a soron következő Spanyol Nagydíjra a Stake csapata – Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto egy „pixel-hatású” autóval hajtanak majd pályára Barcelonában. Az elsőre egy Lego-autóra hasonlító versenygép volánja mögött idei második pontszerzéséért hajt majd az istálló, amely Hülkenberg melbourne-i hetedik helye óta nem tudott egyetlen egységet sem bezsebelni.

f1-stake-barcelona



 

Ezt várják az F1-es csapatfőnökök az új szárnyaktól

Valamekkora változásra azért számítanak a főszereplők, de nem tudják, hogy valójában hogyan alakulnak át az erőviszonyok. Ketten is megemlítették a Ferrarit.

A nyilatkozatok itt olvashatók!

 

Mi vár ránk az F1-es Spanyol Nagydíjon?

Jön a 2025-ös F1-es szezon kilencedik versenyhétvégéje: menetrend, változások, tudnivalók, esélyek, várakozások a barcelonai futammal kapcsolatban.



 



 

Domenicali: A kétkiállásos szabály elérte a célját

Stefano Domenicali, a Formula–1 elnök-vezérigazgatója szerint a Monacói Nagydíjon bevezetett két kötelező kerékcsere sikeres próbálkozás volt. Úgy véli, a kísérlet felhívta a figyelmet a városi pálya korlátaira, és izgalmas stratégiai kérdéseket vetett fel.

„Tudjuk, hogy az utca szélessége adott, és az autók elég szélesek. A kísérlet arra irányult, hogy felhívjuk ezekre a figyelmet” – nyilatkozta Domenicali a Sky Sports-nak.

„Jó volt látni, hogy a versenyt megelőző napon mindenki azt gondolta, hogy már az első körben kerékcserére lesz szükség. Nagy vita zajlott a stratégia körül, és senki sem volt biztos abban, mi lesz a legjobb megoldás. Azt hiszem, ez volt a megfelelő próbálkozás, és a figyelem egyértelműen megvolt. Persze tudjuk, hogy a csapatok taktikáztak – a jó dolog viszont az, hogy beszélünk erről.”



 

„Ez a verseny manipulációja!” – Sainz megoldást sürget Monaco után

Carlos Sainz szerint a futam manipulációjának számít az, ahogyan a pilóták feltartották a mezőnyt csapattársuk megsegítése érdekében Monacóban, és sürgősen megoldást kell találniuk a problémára.

„Attól félek, hogy ahogyan haladunk majd előre az időben az évek során, a csapatok egyre kényelmesebbek lesznek azzal, amit Monacóban csináltak” – mondta a média képviselőinek a monacói futam után Sainz.

„Az első tíz autó, akik a pontszerző helyeken vannak, be akarják biztosítani a pontokat. A második pilótának meg kell ezt tennie, de aztán az első pilóta is meg tudja ezt tenni érted, mint ahogy Alex is ezt tette értem.”



 

Lawson Monacóról: Az agyad ki- és bekapcsol random helyeken

Megszerezte idei első F1-es pontjait Liam Lawson, aki a Racing Bulls volánja mögött a nyolcadik helyen futott be a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon. A Red Bull kiscsapata a csapatmunkának köszönhetően zárta dupla pontszerzéssel a hétvégét – Isack Hadjar a hatodik lett –, viszont az új-zélandi kiemelte, hogy közel sem volt könnyű dolguk a hercegség utcáin. 

„Nem gyakori, hogy olyan terved van, amivel teljesen kontrollálni tudod a futamot, és tökéletesen működik. Természetesen voltak bennünk kételyek, hiszen amikor így veszíted a tempót, akkor veszélyben vagy a mögötted érkezőktől. Nagyon furcsa volt, sosem éltem még át ilyet. Az agyad ki és bekapcsol random helyeken, próbálja megtartani a koncentrációt” – mondta a Sky Sports F1 kameráinak Lawson.



 

Verstappen a prioritás a csapat helyett a Red Bullnál

Christian Horner szerint semmi esélye a Red Bullnak harcba szállni a konstruktőri bajnoki címért a McLarennel szemben, ezért a bikások a másik, egyéni világbajnoki küzdelemre fókuszálnak idén.

„A konstruktőri világbajnoki cím megszerzéséhez mindkét autódnak erős pontokat kell szereznie. A McLarennél megvan ez, jó munkát végeznek. Szóval elképesztően nehéz lesz nekünk felvenni a versenyt a McLarennel a konstruktőri bajnokságban idén, így nekünk az egyéni bajnokság a prioritásunk.”



 

Formula Shakedown: A lengyel ERC kimarad

Hogyan folytatja a szezont, mit gondol a svéd ERC-futamról, a mezőnyről, a bajnokságról? A hétvégi ralis hírek, események mellett erről beszélgettünk Csomós Mixivel.



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: