DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 23. péntek
Hírösszefoglaló

Jöhet Colapinto, Leclerc nem neheztel Hamiltonra: a nap F1-es hírei

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap érdekesebb F1-es híreit a Formula.hu szokásos esti összefoglalójában.

cola_1

Ezt hallottuk: Colapinto váltja Doohant Imolától?



Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor információi szerint egyre valószínűbb, hogy már a soron következő F1-es nagydíjon pilótát cserél az Alpine.

Részletek ezen a linken!

 

Újabb átszervezések az Audi F1-es vezetőségében

Még meg sem érkezett a Formula-1-be a 2026-ban a Sauber/Stake gyári partnereként beszálló Audi, máris újabb átszervezéseket hajtottak végre a projekt felsővezetésében. A legfontosabb változás, hogy távozik – méghozzá a márka közleménye szerint közös megegyezéssel – az eddigi vezérigazgató, Adam Baker, akinek a négykarikás márka megköszönte az elmúlt évek munkáját.

A poszt egy az egyben meg is szűnik, ellenben létrehozzák az operatív igazgató pozícióját, amelyet az Audi F1-es projektjének vezetőségéhez május 1-jén csatlakozó Christian Foyer fog betölteni. A több F1-es csapatnál és gyártónál is megforduló Foyer veszi át Baker eddigi operatív feladatait. Ami változatlan, hogy a neuburgi motorfejlesztési központot továbbra is Stefan Dreyer irányítja technikai igazgatóként.

Amit szintén hangsúlyoz az Audi közleménye, hogy a vezetőség és a feladatkörök központosítása érdekében immár teljes mértékben Mattia Binotto lesz az F1-es projekt vezére.

 

Marko szerint körönként hét tized a hátrányuk

Körönként hét tizedmásodperc volt a hátrányuk a McLarennel szemben, amikor azok teljes gázzal mentek a Formula-1-es Miami Nagydíjon – vonta le a következtetést a vasárnapi verseny után Helmut Marko.

„Max bemutatta a varázslatát egy körön, de a futamon láthattuk, hogy átlagosan hét tizedmásodperccel vagyunk a McLarenek mögött. A McLaren egyszerűen felsőbbrendű volt: erősebbek az egyenesben, és kisebb a gumikopásuk is. És mint mondtam, amikor hét tized a hátrányod, ez nagy különbség.”

 

„Volt egy jó adag szerencsém is” – Piastri

Sok mindent jól csinált vasárnap, de egy adag szerencsére is szüksége volt ahhoz, hogy megnyerje a vasárnapi Formula-1-es Miami Nagydíjat – vélekedett Oscar Piastri. A vb-éllovas szerint a McLaren összességében nincs akkora tempóelőnyben, mint azt a minap láthattuk.

„Úgy gondolom, nem ez volt a legjobb hétvégém, és ebben nagyrészt a szombat játszott közre” – ismerte el az ausztrál. „A vasárnapi futam elég erős volt, de előző nap eléggé frusztrált voltam a teljesítményem miatt.”

„Végül igen, én nyertem a hétvégén a versenyt, de szerintem eléggé alacsony annak a valószínűsége, hogy sok futamot fogok nyerni a negyedik helyre kvalifikálva. Sok dolgot jól csináltam ma, de egyértelműen volt egy jó adag szerencsém is, és egy nagyon gyors autóm. Nem akarok minden egyes vasárnap erre támaszkodni.”

 

„Max nem versenyez túl okosan” – Norris

Lando Norris szerint nem versenyzett túl okosan ellene Max Verstappen a Formula-1-es Miami Nagydíjon, a túl kemény védekezés és csata miatt maradt le ugyanis a dobogóról a rivális a brit véleménye szerint.

„Rendben volt” – felelte némi somolygás után Norris. „Keményen harcolt, de rajta áll, hogy így tesz. A saját versenyét tette tönkre vele. Nem versenyez túl okosan. Talán végezhetett volna harmadikként ma, de emiatt nem így lett. Szóval igen, harcolt, ahogy arra mindig számítani lehet, de ez van.”

 

„Én is ezt tettem volna a helyében” – Leclerc nem neheztel Hamiltonra

Charles Leclerc úgy érzi, kicsit alaposabban is átbeszélhették volna a helyzetet, mielőtt a Ferrari arra kérte, hogy adja át a pozícióját az emiatt már egy ideje rádiózó Lewis Hamiltonnak, ugyanakkor elismerte: fordított esetben ő is ugyanúgy tett volna, mint csapattársa.

„Én is ugyanezt tettem volna a helyében, igyekeztem volna agresszívebb lenni a közepes gumikon. Nincsenek rossz érzéseim Lewisszal kapcsolatban, egyáltalán nincsenek. Értem, hogy ugyanannyira próbálta optimalizálni az autó potenciálját, mint én. De az autó potenciálja ennyi, ami frusztráló.”

 

„A szabályok betűje szerint nem tehetsz ilyet” – Sainz Hamilton manőveréről

Carlos Sainz szerint Lewis Hamilton az ő manőverére reagálva bemozgott a féktávon, ennek volt köszönhető, hogy összekoccantak az utolsó kanyarban a Formula-1-es Miami Nagydíjon – igaz, elismerte, hogy az utolsó körben mindenki a határokat feszegetné ilyen esetben. A felügyelők egyiküket sem büntették a történtekért.

„Az utolsó körről volt szó, nyilván lecsaptam rá, amikor láttam egy rést. Úgy gondolom, kicsit az én megmozdulásomra reagált. Megleptem őt, és elkezdett balra húzni fékezés közben, amit nem tehetsz meg, ha a szabályok betűjét követjük, mivel ez féktávon történő bemozdulás.”

 

Russell „orvosi okokból” kihagyta a Miami Nagydíj utáni F1-es sajtótájékoztatót

Nem vett részt a dobogósoknak rendezett szokásos FIA-sajtótájékoztatón George Russell a Formula-1-es Miami Nagydíj után. A brit pilóta a harmadik helyen futott be a vasárnapi versenyen, a számára remek időzítéssel érkező virtuális biztonsági autós fázisnak is köszönhetően. Russell a pályán a leintés után még adott interjút, a dobogón is ünnepelt, ám a későbbi sajtóeseményen már nem vett részt. A Mercedes annyit közölt ennek kapcsán, hogy a versenyző „orvosi okokból” hagyta ki a sajtótájékoztatót.

Maga a pilóta az F1 TV-nek nyilatkozva elárulta, mi volt a gond: „Az utolsó 15 körben borzalmas gyomorgörcsöt kaptam, és most nagyon szenvedek. Nem tudok egyenesen állni, fáj a gyomrom. Meg kell értenem, mi történt. Kicsit többet reggeliztem a szokásosnál, szóval ez lehet az oka.”

 

F1Stat: Piastri triplázott, a McLaren tarolt

Csak egyszer szerzett csapat egy hétvégén ennél több pontot, Piastri a negyedik triplázó mclarenes, Verstappen zsinórban kétszer nem nyert pole-ból, Antonelli korrekordja – miami F1-es statisztikák.

Gellérfi Gergő cikke elolvasható a Formula+ rovatunkban ezen a linken!

 

Pitwall: A Red Bull gyanakszik a száguldó McLarenre

A mai Pitwallban mindenekelőtt kiveséztük az F1-es Miami Nagydíj eseményeit: Antonelli történelmet írt, Norris nyert a sprinten, a vasárnapi futamot pedig Piastri húzta be – Verstappen lemaradt a dobogóról, Albon villant, a Ferrari pedig önmagával harcolt. Szó esett a Red Bull gyanújáról a McLaren gumihűtése kapcsán, Miami és Mexikó szerződéshosszabbításáról, Verstappen örömhíréről, és arról is, hogy Colapinto válthatja Doohant már Imolában. 

Beszéltünk az egyre dráguló F1-es üzemanyagról, a bokszutcai változásokról, a „Bearman-szabályról”, illetve Ben Sulayem ígéretéről és kollégájának visszatéréséről is. Röviden megemlékeztünk Jochen Massról, szó esett az Antonelli-filmről, valamint a magyar vonatkozású eredményekről is – Molnár Martin, Válint Bence és Michelisz Norbert is versenyzett az elmúlt napokban. A hétvégén Formula–E, F1 Academy és IndyCar is volt, végül pedig szót ejtettünk az egy hét szünet után következő európai nyitányról.

 

IndyCar: Palou a pole-ból dominálva húzta be harmadik győzelmét

Négyből három: ez Alex Palou győzelmi mérlege az IndyCar 2025-ös idényében a Barber Motorsports Parkban rendezett vasárnapi futamot követően. A Chip Ganassi címvédője ezúttal már az időmérőt is megnyerte, s a pole-ból startolva csak a bokszkiállások idejére engedte ki a kezéből a vezetést.

A spanyol ezzel tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán: immáron 60 ponttal vezet a mögötte 16 másodperces lemaradással befutó Christian Lundgaard előtt. A dobogót Scott McLaughlin tette teljessé a szezonja legjobb hétvégéjét produkáló Rinus VeeKay, valamint Will Power előtt, miközben a legutóbbi, Long Beach-i futamot megnyerő Kyle Kirkwood ezúttal 11. lett, s ezzel visszacsúszott a pontverseny harmadik helyére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: