A nap hírei a Formula.hu összefoglalójában:
Jövő héten újra Ferrarit tesztel Hamilton
A Ferrari megerősítette a RacingNews365-nek, hogy mikor ülhet autóba második tesztjén Lewis Hamilton a Ferrarinál.
A brit pilóta csapattársával, Charles Leclerc-rel együtt január 28-30. között a Spanyol Nagydíj jelenlegi helyszínén, a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán fog tesztelni az olasz csapatnál.
A jövő héten keddtől csütörtökig tartó teszt zárt kapuk mögött zajlik majd.
Olasz sajtó: Nem volt problémamentes Hamilton tesztje
Fioranóban még nem sikerült tökéletesen beállítani az F1-es Ferrari pedáljait: Hamilton nem érzett rá kezelésükre, ennek eredménye lett a két elfékezés, amelyek során közel volt a bukótérhez.
Részletek, és háttérinformációk itt!
„Ösztönből tudtam, hogy ez a helyes lépés” – Hamilton a Ferrariról
Lewis Hamilton állítja: a belső megérzése azt súgta neki, hogy az a helyes lépés, ha 2025-re átigazol a Formula-1-ben a Ferrarihoz, szerinte ebben ugyanis kisebb a rizikó, mintha elkényelmesedve a Mercedesnél maradt volna.
„Mint az első mclarenes nap” – Hamilton apja a Ferrari-tesztről
Lewis Hamilton édesapja, Anthony Hamilton is jelen volt fia első ferraris tesztjén, amely után a hétszeres világbajnok első Formula-1-es kilométereihez hasonlította a Fioranóban megtett köröket.
Anthony Hamilton azt is elárulta még a brit lapnak, hogy a hétszeres vb-győztes „őrült módjára edzett” a tél során, hogy készen álljon első ferraris idényére, valamint „maximális benne a hit és a koncentráció” a 2025-ös F1-es szezon előtt.
Több mint tízmillióért kelt el Norris Herendi-sisakja
Különleges Herendi-mintás sisakban versenyzett a tavalyi F1-es Magyar Nagydíjon a McLaren britje: most kiderült, mekkora összegért kelt el – amit persze jótékony célra ajánlanak fel. Mészáros Sándor összefoglalója a helyszínről.
„Carlos gondolkodik” – Albon ezt várja Sainztól a Williamsnél
Alex Albon reméli, hogy Carlos Sainz a Ferrarinál eltöltött idő után „gondolkodó szemléletet” adhat a Williamsnek, mielőtt a spanyol idén debütálna az ikonikus brit csapatnál.
„Carlos elég intelligens versenyző. Ő inkább gondolkodó. Képes lesz elmagyarázni a csapatnak azt az irányt, ahová a Ferrari eljutott. Ebben az értelemben is nagyon nyitott fülekre találok majd. Szeretném hallani, hogy szerinte hol kell javulnunk, mert nekem is van véleményem, és egy bizonyos irányba hajtottam a csapattal. Csak az, hogy friss gondolatokkal, friss energiával rendelkezünk, mindannyiunknak jót fog tenni.”
Alonso: 2026-ban akár vb-t is nyerhetünk!
Fernando Alonso elismerte, hogy óriásiak a várakozások az Aston Martinnál a 2026-os új szabályrendszer kapcsán, főleg úgy, hogy csatlakozik hozzájuk a sztártervező Adrian Newey – és éppen ezért a világbajnoki címet is elképzelhetőnek tartja.
„2026-ban természetesen jönnek az új szabályok, Adrian Newey pedig idén áprilistól csatlakozik a projektünkhöz. Szóval izgatottnak kell lennünk a jövő év kapcsán, amikor akár világbajnokságot is nyerhetünk. Nagy szavak ezek, de magasak az elvárások is.”
„Tudom, hogy azok lesznek, hiszen már gyakorlatilag a 2026-os előszezonban járunk, és egyre közelebb kerülünk annak az autónak a bemutatásához. Új szabályok, Adrian Newey, Fernando Alonso… már tudom is a kérdést, amit fel fogsz nekem tenni: ’álmodhatunk-e egy világbajnoki címről?’. Kívülállóként én is ezt a kérdést tenném fel, ha látnám egy másik csapathoz átigazolni Newey-t.”
Magnussenék BMW-je indul a pole-ból a daytonai 24 óráson
A hétvégén rendezik az amerikai sportautós széria, az IMSA ikonikus szezonnyitóját, a daytonai 24 órás versenyt, csütörtökön pedig már meg is rendezték a kvalifikációt. A csúcskategóriában, az LMDh-ban a #24-es BMW zsebelte be a rajtelsőséget Dries Vanthoort 1:33,895-ös köre révén: ebben az egységben szerepel az F1-ből az előző évad végén távozott Kevin Magnussen is Philipp Eng és Raffaele Marciello mellett.
A második helyen a Meyer Shank Racing #93-as Acurája, a harmadikon a #7-es Porsche végzett (utóbbiban is ül egy ex-F1-es Felipe Nasr révén, míg előbbiben a háromszoros IndyCar-bajnok Alex Palou a legismertebb név). A változatos márkafelhozatalt a negyedik pozíciót megkaparintó #31-es Action Racing Cadillac folytatja – azaz négy különböző gyártó autói foglalták el az első négy rajthelyet.
A többi géposztályt illetően az LMP2-ben a #22-es United Autosports volt a leggyorsabb az időmérőn, a GTD Próban kettős Ford-siker született, míg a GTD-ben a Wrights Motorsports #120-as autó végzett elsőként.
Pitwall Talk: 6+1 dolog, amit nem szeretünk az F1-ben
Sok dolgot szeretünk a mai F1-ben, de azért akad néhány, amit kevésbé: ezeket gyűjtöttük össze, és beszéltük át a Pitwall Talk első 2025-ös adásában.