A Formula.hu hírösszefoglalója az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj vasárnapi napjáról:
Sainz nyert, Norris közelített, Verstappent büntették
A Ferrari ssinórban másodszor bizonyult legyőzhetetlennek: ezúttal a Mexikóvárosi Nagydíjon Carlos Sainz dominált, végig utcahosszal vezetett, és végül tükörsimán húzta be idei második, valamint karrierje negyedik F1-es futamgyőzelmét. A spanyol uralta a hétvégét, a pole-ból rajtolva nyert – idei talán legjobb produkcióját nyújtotta Mexikóban.
A sokáig biztosnak tűnő kettős Ferrari-győzelem azonban a hajrában elúszott: Leclerc az utolsó etapban lelassult, a lekörözöttekkel is meggyűlt a baja, így Norris utolérte, majd a 63. körben a monacói kis híján falba vágta az autót – ezt megfogta, de Norris elment mellette, és végül megszerezte a nagyon értékes második helyet.
Max Verstappen viszont hiába állt az élre a rajtnál, később kétszer is leszorította a pályáról Lando Norrist, mindkettőért 10-10 másodperc büntetést kapott, emiatt csak a hatodik helyen zárt. Így Norris 18, Verstappen pedig nyolc pontot szerzett, 10 egységgel csökkent közöttük a távolság.
A két Ferrari és Norris mögött a két Mercedes hozta el a negyedik-ötödik helyet (hosszú kifárasztás után Hamilton a 66. körben előzte meg Russellt), majd jött Verstappen és Magnussen – a tegnap a Q1-ben kieső Oscar Piastri a kilencedik pozícióig jutott, míg Sergio Perez az elrontott rajtja (rossz helyre állt fel, megbüntették érte) után Liam Lawsonnal is összeakadt, megsérült az autója, és pont nélkül zárta hazai futamát.
A futam végeredménye itt megtekinthető!
Az F1-es pontverseny állása a futam után
Lando Norris csökkentette a hátrányát az egyéni tabellán, Carlos Sainz közelített Oscar Piastrihoz, a konstruktőri versenyben pedig a Ferrari megelőzte a Red Bullt és 30 ponton belülre zárkózott a McLarenhez képest.
A tabella ezen a linken megtekintető!
Sainz nagyon akart még egy sikert a Ferrarival
Az időmérő után a futamot is könnyedén húzta be Carlos Sainz Mexikóban, a rajtnál elkövetett egyetlen hibáját pedig gyorsan korrigálta gyönyörű előzésével.
„Hihetetlen látni ezt a közönséget” – kezdte Sainz. „Egész héten éreztem a támogatásukat, nagyon jól éreztem magam Mexikóban, és ez is erőt adott, hogy meg tudjam úgy csinálni a hétvégét, ahogy sikerült. Őszintén szólva, ezt nagyon akartam. Szükségem is volt rá, meg akartam csinálni. Egy ideje már mondtam, hogy szerettem volna még egy győzelmet a Ferrarival. Hihetetlen, hogy ez előtt a közönség előtt sikerült ezt megcsinálni.”
A rajtnál a pole-ból induló Sainzot megelőzte Max Verstappen, azonban a spanyol egy gyönyörű előzéssel gyorsan visszaszerezte az első helyet. A manőver kapcsán a következőt mondta el a pilóta: „Nem terveztem meg. Egy kicsit ideges voltam a rajt miatt, mert pozíciót vesztettem ellene. Úgy voltam vele, hogy meg kell lepnem így vagy úgy, mert Maxot nagyon nehéz megelőzni, amit sokszor bizonyított már.”
„Továbbra is a konstruktőri cím a cél” – Leclerc
Egész hétvégén hátrányban volt, így a harmadik hely volt részéről a maximum az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, de a Ferrari szempontjából így is biztatónak látja a hétvégét a monacói.
„Az egész hétvégén némileg hátrányban voltam, a harmadik hely volt a legjobb, amit a magam részéről elérhettem ma. Carlos bámulatos futamot teljesített. Összességében ez egy jó hétvége volt a csapat számára, ami biztató.”
„Nyilvánvalóan továbbra is a konstruktőri világbajnoki cím a célunk, és ilyen hétvégékkel közelebb is kerülünk hozzá. Szóval reméljük, hogy ebben az irányban tudjuk tovább folytatni és meg tudjuk szerezni a konstruktőri címet, ami nagyon fontos lenne.”
„Tudtam, mire számíthatok Maxtól” – Norris felkészült a Verstappen elleni csatára
A leintést követően így értékelt a brit: „Nagyon kemény verseny volt, az első körökben azért küzdöttem, hogy nehogy ütközzek, vagy kiessek a futamból… Carlos remekül vezetett, gratulálok neki és a Ferrarinak is. Nagyon gyorsak voltak, igyekeztem a legtöbbet kihozni én is az autónkból. A szurkolóknak is köszönöm, igazán kellemes légkört teremtettek.”
A Verstappennel vívott csatáját így értékelte Norris: „Tudtam, mire számíthatok tőle – nem akartam ezt gondolni róla, hiszen tisztelem Maxet, mint pilótát. Azonban felkészültem egy ilyen forgatókönyvre is, véleményem szerint ez nem volt tiszta versenyzés – de sikerült elkerülnöm azt, hogy ütközzünk, utána pedig élvezhető versenyem volt.”
Verstappen: Nem a büntetés a baj, hanem az autó
Nem a 20 másodperc büntetés, hanem a versenytempó miatt aggódik Max Verstappen – a holland csak hatodik lett a Mexikóvárosi Nagydíjon és tíz pontot veszített a Lando Norrisszal szembeni előnyéből a tabellán.
A kétszer tíz másodperc büntetést azért sokallja, de nem ez foglalkoztatja most elsősorban.
„A probléma az, hogy ha lassabb vagy, akkor ilyen helyzetekbe kerülsz, és nem fogom könnyen feladni” – mondta Verstappen a Sky Sportsnak.
„A nap végén nem is arról van szó, hogy egyetértünk vagy nem értünk egyet a büntetésekkel – csak annyi, hogy 20 másodperc elég sok –, de a mai nap legnagyobb problémája, és ami miatt aggódom is, az a versenytempó. Ez tényleg nem volt jó, és ez olyasmi, amit elemeznünk kell. Még a büntetések nélkül sem volt esélyünk arra, hogy az élen harcoljunk.”
Horner szerint sok a 20 másodperc
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is hasonló véleményt fogalmazott meg: mint mondta, a lassú autó az, amivel foglalkozniuk kell.
„Max valóban elhagyta a pályát a négyes kanyarban, majd a hetesnél Lando nagyon későn nyitotta ki az ajtót, és ott mindketten leszaladtak a pályáról. A probléma az, hogy szerintem nagyon veszélyes területre fogunk kerülni, hogy honnantól lesz rendben egy bevetődés?” – tette fel a kérdést Horner.
„Szerintem az FIA-nak és a versenyzőknek le kell ülniük és el kell dönteniük, hogy mi az elfogadható és mi nem. Úgy gondolom, hogy két 10 másodperces büntetés ma egy kicsit túl kemény volt. Mindig a szabályok szerint kell játszani. Megnézzük és tanulunk majd ebből a versenyből, de számunkra ma inkább az volt a lényeg, hogy egyszerűen nem volt meg a tempónk. Erre fogunk koncentrálni a következő öt napban.”
„Kezd nevetségessé válni, ami sok, az sok!” – Brown Verstappenről
A McLaren vezérigazgatója szerint talán nem is volt elegendő a címvédőre kirótt 20 másodperces büntetés az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon.
„Talán nem is volt elég! Úgy értem, kezd ez kicsit nevetségessé válni. Elismerésem az FIA felügyelőinek. Ami sok, az sok. Lássunk inkább tiszta versenyzést a jövőben! Lando briliánsan vezetett. Gratulálok Carlosnak, ő is briliáns futamot teljesített, remek verseny volt!” – tette hozzá.
Búcsúfotózást tartott az Alpine a távozó magyar mérnöknek
Nagy Mátyás évek óta dolgozott az Alpine F1-es csapatánál mérnökként, a mai Mexikóvárosi Nagydíj azonban az utolsó versenyhétvégéje volt az istállónál: eligazol ugyanis a BMW Motorsporthoz.
A magyar szakembertől méltóképpen búcsúztak az enstone-iak, ugyanis a mai napon búcsúfotózást szerveztek neki:
MotoGP: Bagnaia győzött a burirami esőben, Marquez bukott
Martin kisebb hibája és Marquez elcsúszása után magabiztosan nyerte a Thaiföldi GP-t a címvédő, ám így is csak öt pontot hozott a vb-éllovason. Acosta még a dobogón.
A futam összefoglalója itt olvasható!