A Formula.hu napi hírösszefoglalója 2024. október 22-én:
Nem csak a McLarennek kellett módosítania a hátsó szárnyán
Az FIA jelezte: a Szingapúrban kiadott új irányelvek mentén „két vagy három” csapat is változtatott a hátsó légterelőjén.
„Szingapúr után kiadtunk némi kommunikációt a hátsó szárnyak kapcsán, amelyben elmondtuk, mit tartunk elfogadhatónak és mit nem. Két vagy három csapatnak kellett apróságon változtatnia, hogy ehhez alkalmazkodjon” – árulta el Tombazis, akit a Motorsport.com idéz.
„Nem akarjuk, hogy a rés megnyílásának mérete meghaladja ott a 2 mm-t. Van némi természetesen megnyílás, mivel úgy vannak felrögzítve a szárnyak, amelyek deformálódnak is, és így tovább, de néhány csapatban jobban deformálódott.”
Las Vegas: Érkezik a Duracell DRS-zóna
Las Vegasban még a DRS-zóna is szponzorációt kap – soha korábban nem volt ilyenre példa az F1-ben.
„Ahogy a Duracell, úgy a Las Vegas-i Nagydíj is különleges” – mondta Ramon Velutini, a Duracell marketingvezetője.
Velutini emellett kiemelte az amerikai gyártó és az F1 közti közös szinergiákat, valamint elmondta, hogy a Duracell logói számos különböző helyen feltűnnek majd a Las Vegas-i hétvége során.
„A cél a konstruktőri vb-cím!” – Leclerc
Tisztában van vele a monacói, hogy optimista célkitűzés ez, de úgy érzi, működnek a Ferrari fejlesztései, így bízik benne, hogy lesznek még hasonló versenyeik.
„A konstruktőri címet kell célba vennünk. Optimista célkitűzés, de ezért vagyunk itt. Szóval igen, majd elvégezzük a matekot a szezon végén, addig pedig szerintem a legjobb, amit tehetünk, hogy magunkra, a saját teljesítményünkre koncentrálunk, ahogy tettük ezen a hétvégén is.”
„Néhány szabály még mindig homályos”
Több versenyző is következetlenségekre mutatott rá az F1-es USA Nagydíj után, Leclerc szerint pedig képtelenség minden szituációra szabályt alkotni.
Piastri, Sainz és Leclerc véleménye ezen a linken olvasható!
Végre Red Bullt tesztelhet Tsunoda?
Amikor Helmut Markót arról kérdezte a Motorsport.com, hogy megadják-e Tsunodának a HRC által kért tesztet, így felelt: „Van néhány tervünk Abu Dhabira, igen. De különböző versenyzőink vannak, mint tudjátok. Ott van például Hadjar, és most itt van Liam is” – tette hozzá gyorsan a szaktanácsadó azt, hogy például Lawson is vezethet majd.
Norris: Megölte a lendületünket ez a verseny
A McLaren pilótája elismeri: megakasztotta vb-hadjáratát az F1-es USA Nagydíj. Andrea Stellát ugyanakkor nem érte váratlanul az austini visszaesés.
„Az egyetlen srác, akit le kellett volna győznöm, Max volt, és ő az a srác, akit nem győztem le. Szóval összességében ez egy sikertelen hétvége volt. De megpróbáltuk. Megpróbáltam. Nem volt elég jó, és vár ránk munka, és nekem is dolgoznom kell magamon” – tette hozzá Norris, aki amúgy ugyan kritikus volt a verseny végi büntetése miatt, de azt is megjegyezte, hogy az egész nem állt volna elő, ha a startnál nem úgy védekezik, „mint egy balfék”.
Miért büntették Norrist – és miért rossz ez így?
A szabályok és az irányelvek alapján jogos volt a McLaren-pilótára kirótt szankció az F1-es USA Nagydíjon – de lehet, hogy az irányelveket kellene felülvizsgálni.
Balogh Tamás elemzése a Formula+ rovatunkban itt olvasható!
Podcast: A Ferrari megérkezett a vb-harcba
A pályán a Ferrari sikere és Norris büntetése, a pályán kívül a McLaren és a Red Bull sárdobálása volt a fő téma az austini F1-es hétvégén, de beszélünk a Toyotáról, Lawsonról és Colapintóról is.