DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
Hírösszefoglaló

A Ferrari nyert, Norrist büntették: vasárnapi F1-es hírek

Az F1-es USA Nagydíj versenynapjának hírei, eseményei, megszólalásai egy helyen.

A Formula.hu hírösszefoglalója az USA Nagydíj versenynapjáról:

 

Leclerc nyert az USA-ban, Norrist büntették

A rajtnál nagyot kaszáló Ferrari kettős győzelmet szerzett Austinban, az F1-es pódium legalsó foka pedig Verstappené lett – miután Norris szabálytalanul előzte meg őt.

A futam összefoglalója és végeredménye ezen a linken található!

 

Az F1-es pontverseny állása az USA Nagydíj után

Nagy lépést tett a Red Bull, és a McLaren felé is a Ferrari a konstruktőri bajnokságban, az egyéni csatában Max Verstappen növelte az előnyét, Lando Norrishoz pedig már Charles Leclerc is közelít.

f1-leclerc-sainz-verstappen



Liam Lawson az első futamán rögtön pontot szerzett és Franco Colapinto is növelte az egységei számát.

A tabella itt megtekintbető!

 

Norris: Max pályán kívül előz és védekezik…

Lando Norris nem tudja, hogy mit kellene csinálnia: szerinte ha őt megbüntették az előzéséért, akkor nem érti, hogy Verstappent a rajt utáni esetért miért nem.

„Lehetetlen tudni. Nyilván nem tudtak dönteni néhány körig, szóval nyilván nem könnyű a döntés, különben kicsit hamarabb jött volna. Én megpróbáltam. Ő is lement a pályáról. Szóval, ha kimegy a pályáról, akkor egyértelműen túl keményen ment be, és előnyre is szert tett azzal, amit tett. De nem én hozom a szabályokat, szóval...”

„De akkor is teljességgel lement a pályáról, szóval… nem tudom. Vissza kell néznem, mert az ugyanaz volt, pályán kívül előzött. Szóval nem tudom, mit kell csinálni, ő pályán kívül védekezik, pályán kívül előz, de nem fogok panaszkodni, Max jól vezetett, jól védekezett, jó versenyt futottunk, de a szabályok adottak” – tette hozzá.

 

Verstappen: Se támadni, se fékezni nem tudtam

A világbajnok az autóra panaszkodott az USA Nagydíj után, de az eredménnyel elégedett: sokat tanultak az austini hétvégéből.

„Elég nehéz verseny volt. Soha nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy támadjak. Alulkormányzott volt az autó, fékezés közben is szenvedtem, így elég nehéz volt védekezni” – mondta az autóból kiszállva Verstappen.

„Minden alkalommal, amikor valaki akciózott, nem tudtam elég későn fékezni. Kemény volt a csata, mindent megpróbáltam, hogy magam mögött tartsam Landót. Végül odaértem a dobogóra, ami nagyszerű eredmény” – magyarázta a holland.

Ehhez az is kellett, hogy egy véleményes esetet az ő javára ítéljenek meg a versenyfelügyelők – Norris ötmásodperces büntetést kapott azért, mert a pályán kívül előzte meg Verstappent.

„Megvan a véleményem az esetről, de nem kell most itt elmondanom, hagyom, hogy a stewardok tegyék a dolgukat. Számunkra ez egy nagyon tanulságos verseny volt, és ki fogjuk elemezni a történteket” – válaszolta az ezt firtató kérdésre.

 

„Még mindig a vb-cím a cél” – Leclerc

„Nem volt könnyű hétvége, egészen mostanáig küszködtem az autó érzetével, de magabiztos voltam, hogy a futamon jobb lesz az érzet – és így is történt. A sprint után is elmondtuk, hogy nem rémültünk meg, hanem azt gondoljuk, a többiek is javulni fognak, de a mérleg felénk fog billeni. Nagyon örülök a mai napnak és a csapat kettős győzelmének. Ennél jobbról nem is álmodhattunk” – nyilatkozta a leintés után a parc fermében Leclerc.

„Nagyszerű munkát végeztünk, az autó tempója nagyon jó volt. Ez a mérnököknek köszönhető, akik őrültként dolgoztak, hogy elvihessük a fejlesztéseket Szingapúrba és az előző futamokra. Úgy néz ki, ezek most kifizetődnek. A teljes csapat kiválóan működik, a kiállások jók voltak és minden bevált, ezért nagyon-nagyon boldog vagyok” – beszélt a csapat szerepéről, majd egy ambiciózus kijelentést tett:

„Továbbra is a bajnoki cím a cél. Hosszú utat kell bejárni hozzá, mindenesetre a tripla hétvégét jól indítottuk” – mondta Leclerc.

 

Sainz: Az idei Ferrarival lehet támadni!

Carlos Sainz szerint jó eredmény a második hely, a rajtnál került rossz pozícióba, ezért nem harcolhatott a győzelemért. De a Ferrari viselkedésével elégedett!

„Tudtam, hogy a verseny nagy része a rajtnál fog eldőlni. Tudtam, hogy Lando és Max keményen be fognak menni az 1-es kanyarba, de sajnos én kaptam a legrosszabbat, és nem tudtam az élre állni. Annak ellenére, hogy a tempó már az elejétől kezdve nagyon jó volt, és nagyon gyors voltam, a pályapozíció nagyon kulcsfontosságú, és meg kellett elégednek a második hellyel, ami így is, úgy is jó verseny volt” – mondta a spanyol.

 

Esküt vár a Red Bull-alkalmazottaktól Zak Brown

Zak Brown szerint csak úgy lehet komolyan venni, hogy a Red Bull nem használta csalásra az eszközét, ha ezt mindenki eskü alatt vallja.

„Szeretném, ha a felső vezetés, a korábbi főszerelők és a jelenlegi szerelők aláírnának egy nyilatkozatot, amelyben kijelentik, hogy soha nem használták, vagy nincs tudomásuk arról, hogy használták volna” – mondta Brown a Daily Mailnek.

f1-zandvoort-saturday-14

„A boxutcában egy maroknyi ember részéről az a sugallat, hogy ezt így használták, szóval az egyetlen módja annak, hogy ezt letisztázzuk, az a régimódi 'itt írd alá', amiben kijelentik, hogy mi történt. Tudom, hogy ha egy eskü alatt tett nyilatkozatot kapnék, és súlyos következményei lennének annak, ha nem mondanék igazat, akkor az igazat mondanám.”

 

Red Bull-tesztet és -ülést harcolna ki a Honda Tsunodának

Karrierje legjobb szezonját futja a Formula-1-ben Yuki Tsunoda, ennek ellenére eddig egyszer sem merült fel igazán komoly lehetőségként a neve a Red Bullnál, sokkal inkább tűnt esélyesebbnek Sergio Perez leváltására korábban Daniel Ricciardo, jelenleg pedig Liam Lawson – jóllehet, Helmut Marko nemrég utalt rá, hogy a japán is jelölt, és egyfajta szétlövés jön az utolsó 2024-es futamokon közte és az új-zélandi között. Mindenesetre a Tsunodát hosszú ideje támogató Honda, amely jelenleg még a Red Bull motorprogramjának partnere, szeretné elérni, hogy legalább egy tesztet biztosítsanak a Visa RB versenyzőjének az anyacsapatnál:

„Tsunodát illetően az a célunk, hogy keményen dolgozzunk és ülést biztosítsunk neki a Red Bull Racingnél” – nyilatkozta Koji Watanabe, a HRC elnöke a Motorsport.com szakportálnak. „Hisszük, hogy tehetséges. Természetesen a pilótadöntések végső soron a csapaton múlnak, de partnerként erősen kértük azt, hogy adjanak lehetőséget Tsunodának, hogy vezethessen és tesztelhessen egy Red Bull-autót. Szeretnénk legalább lehetőséget adni neki, hogy megmutassa a képességeit. Közvetlenül Christiannal beszéltem erről, nem zárta ki mindezt. Még semmi sincs eldöntve, de úgy gondolom, alaposan kell haladnunk.”

 

MotoGP: Marquez nagy csatában győzte le Martint

A rajtot elszúrta, aztán viszont levadászta ellenfeleit az Ausztrál GP-n a nyolcszoros világbajnok, aki a hajrában a vb-éllovassal vívott nagyot. Martin azonban így is növelte az előnyét a tabellán.

Beszámoló és végeredmény ezen a linken!

 

WRC: Tanak nyert, a szezonzáró dönt a vb-címről

Elmaradt a bajnokavatás a WRC utolsó előtti fordulóján: Ott Tanak idei második futamgyőzelmét aratta a Közép-Európa Ralin, ezzel matematikailag még életben tartotta az esélyeit. Csapattársa, a harmadikként záró Thierry Neuville viszont így is elégedett lehet, hiszen 25 pontos előnnyel várhatja a Japán Ralit úgy, hogy ha valaki szombaton, vasárnap és a power stage-en is nyer, akkor is maximum 30 pont szerezhető egy hétvégén.

Tanak Sebastien Ogier-vel csatázott a győzelemért, ám a francia klasszis az utolsó előtti szakaszon hibázott, kiesett, így a Hyundai észt pilótája állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A power stage-en már csak begurult, így jó pár pontról lemondott, de mindenképpen csak matematikai esélye maradhatott volna a vb-címre a hétvégét követően, és fontosabb volt az, hogy Ogier hibáját kihasználva a Hyundai csapatként is nagy lépést tehessen a világbajnoki cím felé. Ogier az utóbbi három futam mindegyikén saját hibájából esett ki, így bár a Toyota őt hívta segítségül a konstruktőri harcba, de így is a Hyundai kezében van a döntés az utolsó futamon.

A Közép-Európa Ralin Tanak és Neuville között Elfyn Evans lett a második, aki végül összességében a futam legtöbb pontját szerezte 23-mal, megelőzve a 22-t gyűjtő Tanakot, és a szintén 22-ig jutó Takamoto Kattsutát, aki ugyan csak negyedik lett a versenyen, de vasárnap a napi elsőséget és a power stage győzelmét is behúzta.

 

Michelisz 7. és 8. Kínában, csökkent az előnye

Idei leggyengébb hétvégéjét produkálta a TCR World Tour címvédő magyarja, akinek tíz pontra olvadt a fórja a makaói finálé előtt. Azcona és Ma húzta be a győzelmeket.

Beszámolók itt olvashatók!

 

Megnyerte a Ferrari világdöntőjét Imolában Válint Bence

A Ferrari Challenge Europe szériája Imolában zárult ezen a hétvégén, a magyar Válint Bence pedig egy futamgyőzelemmel és egy dobogós eredménnyel zárta a szezonját, így az összetett második helyén fejezte be 2024-et.

Vasárnap azonban hátra volt még egy bónuszfeladat, a többi Ferrari Challenge-sorozatok résztvevőivel együtt megrendezték a Ferrari Challenge World Final 2024 versenyt, amely egyfajta világdöntőnek számít a Ferrarinál, Válint Bence pedig remek autózást bemutatva megnyerte a viadalt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: