DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
Hírösszefoglaló

Van kilépési záradék? Hétfői F1-es hírek és sztorik

Verstappennek már csak egy lépése van az F1-ben, a Mercedes nem adja fel 2025-öt, Szafnauer zsebből fizette ki alkalmazottai béreit, tragédia történt Marokkóban – hétfői hírek és sztorik.

Hétfői hírösszefoglalónkat kezdjük egy minapi történet folytatásával: nemrég számolhattunk be arról, hogy Helmut Marko határozottan kijelentette, hogy Max Verstappennek van kilépési záradék a szerződésében, méghozzá teljesítményalapú. A háromszoros világbajnok holland klasszis viszont ezt nem ismerte el, azt viszont aláhúzta, hogy nem akar túl sokszor átigazolni, sőt azt is kimondta, hogy ha egyáltalán lesz még lépése az F1-ben, az már az utolsó lesz, akár átigazolásról, akár hosszabbításról van szó.

verstappen-baku-5



Szó esett ma a fejlesztések és az erőviszonyok kérdéséről is, amivel kapcsolatban Lando Norris elmondta, hogy bármennyire is erősebbnek tűnnek jelenleg a Red Bullnál, nem szabad leírni az energiaitalosokat, míg Toto Wolff arról beszélt, hogy nem áldozzák be a 2025-ös szezont az új szabályrendszer első évéért, de azt elismerte, hogy a szokottnál hamarabb csoportosíthatják át az erőforrásaikat az új autóra.

Aztán folytassuk Aston Martin-érintettségű sztorikkal: az egykori F1-es bajnok, Nigel Mansell úgy nyilatkozott, hogy bölcs döntés volt Adrian Neweytól az, hogy a zöldeket választotta a Ferrarival szemben, a maranellóiakat pedig rövidlátónak nevezte, míg az Aston csapatfőnöke, Mike Krack arról beszélt, hogy a magabiztosság hiánya állhat Lance Stroll gyengélkedésének hátterében – ezen változtatni pedig az ő feladatuk lesz.

stroll-china

Érdekes történetet osztott meg múltjából Mike Krack elődje, Otmar Szafnauer, aki egy podcastben elárulta, hogy annyira gyenge lábakon állt a néhai Force India istálló, hogy két ízben kénytelen volt saját tőkéből megelőlegezni az alkalmazottak fizetését, amiben bizony volt némi kockázat is a maga részéről.

Folytassuk Szafnauer következő csapatával, az Alpine-nal, amivel kapcsolatban Luca de Meo Renault-vezér ismételten kénytelen volt leszögezni, hogy nem eladó a csapat, mert „nem hülye”. A franciák motorprogramjának beszüntetésével is foglalkoztunk szokás szerint este hétkor megérkező Pitwall című hírháttérműsorunk legújabb kiadásában, melyben annak ellenére is jó néhány érdekes témát tudtunk megtárgyalni, hogy az őszi szünet dübörög az F1-ben.

A héten még jelentkezünk egy újabb Pitwall-lal, melyben a McLaren versenyzőivel foglalkozunk, mi viszont nem Norrisról és Piastriról, hanem a wokingiak juniorjairól írhattunk, akik közé immár Luca Badoer fiát, Brandót is odasorolhatjuk, hiszen a csapat leigazolta a fejlesztőprogramjába, míg az év eleje óta a csapathoz tartozó Gabriel Bortoleto F1-es esélyeiről Fernando Alonso beszélt, aki elmondta, hogy nem akarja túlzottan sürgetni védence bemutatkozását.

Megkezdődött a tereprali-világbajnokság szezonzárója, a Dakar főpróbájának is tekinthető Marokkó Rali. A Nasser Al-Attiyah és a Dacia sikerével záródó első napot tragédia árnyékolta be: egy motoros, Frederic Baudry bukott, és a kórházban belehalt sérüléseibe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: