A nap hírei a McLarenről szóltak szeptember 25-én, nézzük a Formula.hu összefoglalóját a mai eseményekről:
Miért ilyen gyors mindenhol a McLaren?
A Formula.hu a Szingapúri Nagydíj hétvégéje folyamán, a helyszínen puhatolózott afelől, hogy miért a McLaren idei autója a mezőny leguniverzálisabb fegyvere. Azt hallottuk, hogy az egyik terület különösen fontos – és nem a mini DRS az.
„Ez a hétvége volt az, ami tökéletesen megmutatta azt, hogy a McLaren a jelenlegi F1-es mezőny leguniverzálisabb autója. Különféle helyszíneken voltak már gyorsak, de vegyük például a tavalyi Red Bullt, ami mindenhol hipergyors volt, Szingapúrban mégis felsült, és ugyanígy felsült itt korábban a világverő Mercedes is. Míg most idejött a McLaren, és hihetetlen, hogy mennyire domináns volt” – mondta Mészáros Sándor, a Formula.hu helyszíni tudósítója a Formula Podcast legutóbbi adásában.
„A titok nyitja valójában az, hogy ők sokkal szélesebb spektrumon tudnak játszadozni az autó beállításaival, míg mások a saját koncepciójuk miatt sokkal inkább keretek közé vannak szorítva, tehát ha egy valamin változtatnak, akkor minden borul. Eközben a McLaren beállításait szinte tökéletesen lehet adaptálni minden helyszínhez, és ebben állítólag annak is nagy szerepe van, hogy egy picit többet tudnak játszani az autó hasmagasságával, mint más csapatok.”
Rosberg: Norris gyorsabb, de mentálisan gyengébb
Nico Rosberg szerint mentálisan nem elég erős Lando Norris, és bár rendkívül gyors, de ezen a téren Oscar Piastri mögött van.
„Lando az, akinek jobb a sebessége, de nem hiszem, hogy mentálisan olyan stabil, mint Piastri” – mondta a 2016-os világbajnok.
A Mercedes korábbi versenyzője arról is beszélt, hogy Norris a múltban nyíltan bevallotta, hogy küzd a mentális egészségével, és pszichológust fogadott fel, hogy segítsen neki. „Neki több az önbizalomhiánya, azt mondta, hogy gyakrabban küzd a mentális egészségével, mint mások. Ez meg is látszik a furcsa kis hibákon. Szóval ez egy kis gyengesége.”
A McLaren az úr: az F1 tabellája a nyári szünet óta
Az aktuális formát jól mutatja, hogy ki hány pontot szerzett az elmúlt négy versenyhétvégén, vagyis a nyári szünetet követően: tetten érhető a McLaren szárnyalása.
A tabellák itt megtekinthetők!
Új aszfalt a COTA-n: idén már nem lesz pattogós az austini F1-es pálya?
Évek óta dobálós, rossz minőségű aszfalton versenyeztek a különböző sorozatok Austinban, a COTA versenypályán, ahol az őszi szünet után, októberben folytatódik majd az F1-es szezon. Tavaly emlékezetes módon Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t ki is zárták utólag az USA Nagydíjról, mert a megengedettnél jobban elfogytak a kopóelemek a Mercedes és a Ferrari aljáról a túl sok odaverődés miatt, amire ráadásul a sprintformátum miatt nem is tudtak megfelelően felkészülni a csapatok.
Az idei évre ez változhat: nagyszabású aszfaltozás zajlik éppen Texasban, a versenyre vadonatúj lesz a réteg a pályán, ezzel tervezik megoldani az eddigi problémákat, és egy jóval simább felületen, bukkanók, úthibák nélkül szeretnék lebonyolítani a hétvégét.
A csapatoknak így minden bizonnyal más alapbeállításokkal kell majd megérkezniük Austinba, és az új aszfalt feltérképezésére (hasmagasság, futóműhangolás, gumikezelés, stb. szempontjából) alig egy órájuk lesz, hiszen ezúttal is sprintfutamot bonyolítanak majd le az amerikai pályán.
„Ostobaság” – Verstappen Sainz büntetése miatt is beszólt
Nem csak a saját káromkodós ügye bosszantotta fel az F1-es címvédőt: szerinte a ferraris senkit nem veszélyeztett, amikor a balesete után átsétált a pályán.
„Carlost is megbírságolták azért, mert keresztülment a pályán, igaz? Úgy értem… miről beszélünk? Piros zászló volt érvényben. Jöttek be az autók a bokszba. Szerintem ez így meglehetősen biztonságos, és tudja, mit csinál.”
Verstappen szerint „egyik versenyző sem ostoba”, a büntetések viszont… „Amikor láttam, hogy egyáltalán feljegyezték ezt… az ilyen dolgok szerintem egyszerűen elképesztő ostobaságok” – fogalmazott a regnáló F1-es világbajnok.
„Két tűzben égő versenyzőre van szükségünk” – Horner üzent Pereznek
Ismét kisebb ébresztőt fújt a Red Bull F1-es vezére: szerinte a mexikóinak javulnia kell, ha lépést akarnak tartani a McLarennel.
„Checo gyakorlatilag 30 körön át beragadt Hülkenberg mögé. Az első köre jól sikerült Checónak. Rossz helyre kvalifikálta magát, aztán pedig nehezen tudott előzni. Kicsit küszködött a kigyorsításokon a tapadással, mint például a 3-as kanyarból kijövet a hátsó egyenesnél. De igen, ennyi volt, amit ma össze tudott hozni.”
„Ezek a nagy pontszerzések jelentik igazán a különbséget. Úgyhogy gondoskodnunk kell arról, hogy Checo annyira elölre jusson a mezőnyben, amennyire csak lehet, és megtaláljuk a megfelelő irányt.”
„Talán elkezdek hegyet mászni” – Ricciardo az F1 utáni életről
Bár szerdán még mindig nem erősítették meg, de minden jel arra utal, hogy a vasárnapi Szingapúri Nagydíj volt Daniel Ricciardo utolsó futama a Formula-1-ben. Az ausztrál a versenyt követően a könnyeivel küszködve nyilatkozott – de vajon mit tervez az F1 utáni életével? Erről egyelőre maga a pilóta sem tudott biztosat mondani a Sky F1-nek nyilatkozva, hangsúlyozva a száguldó cirkusz fárasztó voltát és a karrierje szépségét:
„Nem tudom. Ez kimerítő. Mindannyian tudjuk, hogy kimerítő. Nézd, ha ennyi volt és a dolgok nélkülem mennek tovább, akkor szerintem először is adok magamnak időt, hogy kitaláljam, mi következik. Hálás vagyok a pályafutásomért is. Már az is egy álom volt, hogy eljutottam az F1-be, nem beszélve arról, hogy több mint egy évtizedig itt voltam és győzelmekért harcolhattam. Nem akarok úgy visszatekinteni, hogy ’ó, szegény én’. Nagyszerű volt, és talán most valami más jön. Talán a továbbiakban hegyet mászok vagy valami.”
Rosberg szerint szebb búcsút érdemelt volna Ricciardo
Nico Rosberg véleménye szerint Daniel Ricciardo (minden valószínűség szerint) utolsó F1-es versenye nem méltó módon alakult múlt hétvégén Szingapúrban.
„Ő egy szép búcsút érdemelne, hiszen ez volt az utolsó hétvégéje. Hivatalosan ez még nincs is megerősítve, szóval nem túl szerencsés a helyzet. Ennél jobbat érdemelne” – mondta Rosberg.
„Nem méltó módon alakult Daniel pályafutásának a vége, de ugyanez elmondható Sebastian Vettelről is. A sportban töltött utolsó pillanatok örökre az emberrel maradnak – számomra nagyon fontos volt, hogy ez megfelelő legyen. Másrészről persze tudom, hogy sok embernek nem tetszett a visszavonulásom, hiszen élvezték a Lewisszal való csatánkat. Saját magam és a családom számára viszont ez volt a jó döntés” – tette hozzá 2016 F1-es világbajnoka.
Végre tényleg Magyarországra jön a MotoGP! – Formula Motocast
Miért lehetünk a korábbiaknál optimistábbak a Balaton Park-bejelentés kapcsán, és miért érződik úgy, mintha idén senki nem akarna világbajnok lenni a MotoGP-ben? Formula Motocast a misanói dupla után.