DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Hírösszefoglaló

Verstappen gondja, az FIA közleménye: a szerdai nap F1-es hírei

Adrian Newey, Andrea Kimi Antonelli, az FIA közleménye, Coronel fia, a McLaren szabadedzése, Oliver Bearman remeklése: egy helyen a nap fontos F1-es hírei a Formula.hu-n.

A nap hírei a Formula.hu esti összefoglalójában:

 

Hivatalos: Senki nem lépte át a költséglimitet

Az FIA hivatalos közleménye szerint mind a 10 F1-es csapat betartotta a költségvetési szabályozásokat a 2023-as szezonban. Mint az közismert, az elmúlt években az istállóknak a szövetség pénzügyi szabályzata által meghatározott kereteken belül kell maradnia. 

A korlátozások immár nem csak a csapatokra, hanem az erőforrásgyártókra is vonatkoznak, s itt nem találtak mindent rendben: az FIA megállapította, hogy az Alpine Racing SAS és a Honda Racing Corporation eljárási szabálysértéseket követett el. Ettől függetlenül a költségvetési korlátozásokat egyik gyártó sem lépte át.

 

A McLaren Mexikóban adja át az FP1-re az egyik autót

A McLaren bejelentette, hogy az október végén rendezett F1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén az IndyCarban szereplő Pato O’Ward vezetheti a csapat egyik autóját. A wokingiak fejlesztőprogramjába tartozó 25 esztendős mexikói pilóta először teheti ezt meg hazai pályán, hiszen tavaly és tavalyelőtt a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon kapta meg az első szabadedzést.

A szabályok értelmében minden csapat köteles két pénteki szabadedzésen olyan versenyzőket autóba ültetni, akik karrierjük során legföljebb két nagydíjon álltak rajthoz. Ennek maradéktalanul eleget tett már az Alpine, a Haas, valamint a Williams, a többiek viszont még legalább egy szabadedzéssel adósak.

 

Newey fontolóra vette a Ferrarit, de…

Szívesen dolgozott volna együtt Lewis Hamiltonnal is az F1-es tervezőzseni, de végül volt néhány szempont, ami az Aston Martin felé terelte.

„Amint néhány hónap után eldöntöttük, hogy igen, maradni akarunk a Formula-1-bem, a Ferrari egyértelműen az egyik megfontolt lehetőség volt” – fogalmazott Newey. „Nem csináltam titkot abból, hogy együtt akartam dolgozni Fernandóval és Lewisszal. És mivel különböző csapatoknál vannak, nem tudtam mindkettőt teljesíteni!”

„De úgy hiszem, különböző okokból kifolyólag, különösen Lawrence egyfajta részesedési és partneri ajánlata, valamint az elkötelezettsége miatt mást választottam. Főleg annak a ténynek köszönhetően, hogy ő az egyetlen, aki a csapattulajdonosok régi modelljét követi, ahol aktív a csapattulajdonos, mint volt Frank Williams, Ron Dennis vagy Eddie Jordan. Húsz éve még ez volt a modell, ma viszont már csak Lawrence követi ezt.”

 

Newey: „A nacionalista Sky árt Verstappennek”

Nem korrekt a brit sajtó Verstappennel szemben – így érzi Adrian Newey, aki arról is beszélt, hogy nagyon dühös volt Hamiltonra a 2021-es silverstone-i baleset után.

SI202408300808_hires_jpeg_24bit_rgb_resize



A 2021-es szezonban fordulópontot jelentett a Hamilton és Verstappen közötti silverstone-i ütközés, amikortól kezdve a bajnoki harc egyre jobban átalakult háborúvá: „Silverstone után Lewis és Max között nagyon intenzív lett a helyzet, szerintem Maxból nagyon erős érzéseket váltott ki az a baleset” – idézte fel Newey 2021 nyarát.

Newey elismerte, hogy a szezon hajrájában a végül második helyen zárt interlagosi futamon Verstappen szerencsével került el az ütközést, miután leterelte Hamiltont a pályáról: „Valószínűleg szerencsés volt, hogy nem kapott büntetést a brazíliai manőverért. Szaúd-Arábiában volt egy kis csitt-csatt, am szerintem nem volt egyértelmű, de igazság szerint Max Brazíliában valószínűleg egy kissé szabálytalan volt.”

 

Antonellire meredek tanulási görbe vár

Monzai balesete előtt nagyon gyorsnak tűnt és az egyik legjobb csapattárstól tanulhat, így ha meg tud birkózni a nyomással, Antonelli már jövőre erős versenytárs lehet Lando Norris szerint.

„Valószínűleg azért kerül be az F1-be, mert sokat bizonyított a juniorkategóriákban, és Toto sokat lát benne” – mondta Norris a fiatal olaszról, majd kitért arra, hogy mekkora ugrást jelentett Antonelli számára az F3 kihagyása, igaz, némi tárgyi tévedéssel. „Ami az előmenetelét illeti, szerintem nagy ugrás az F4-ből az F2-be lépni, szóval valószínűleg nem volt könnyű számára, ráadásul az F2-ből egyenesen az F1-be kerülni, ez nagyon sok.”

„Meredek tanulási görbe áll előtte, valószínűleg meredekebb, mint amilyen a legtöbbünknek valaha is volt, ami mindig nyomással és hasonlókkal jár. De ha ezzel meg tud birkózni, akkor biztos vagyok benne, hogy csapattársként közülünk az egyik legjobbtól tanulva pillanatok alatt felveszi a tempót.”

 

Russell számít rá, hogy Antonelli meg fogja izzasztani

Lesznek hibái a Mercedes újonc olasz F1-esének, de a sebessége megvan – véli a leendő csapattárs, aki nagy kihívásra számít, de várja a közös munkát.

„Mindig hittem, hogy sokat nyerünk idővel és tapasztalattal azt illetően, hogyan kezeljük a versenyhétvégét, a gumikat, a csapatot. De nem hiszem, hogy bármennyivel is gyorsabb lennék nyers tempóban, mint voltam 17 évesen. Vagy megvan a sebességed, vagy nincs, Kiminek pedig abszolút megvan, bizonyította ezt az összes kategóriában, ahol indult” – fogalmazott Russell.

 

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

 

Bearman: Baku az egyik kedvenc pályám

„Izgatott vagyok amiatt, hogy ismét F1-es autó volánja mögé ülhetek, ráadásul ez lesz az első teljes hétvégém. FP1-en már vezettem az idei autót, ám az elejétől felépíteni egy teljes hétvégét nagyon izgalmas dolog lesz” – mondta Bearman.

„Tavaly nagyon sikeres voltam Bakuban, ez az egyik kedvenc pályám, szóval rendkívül izgatott vagyok már” – tette hozzá fiatal brit.

Nem túl meglepő egyébként, hogy Bearman kedveli Bakut, ugyanis tavaly Azerbajdzsánban ő lett az első F2-es versenyző, aki képes volt arra, hogy egy adott hétvégén minden pályaeseményt az élen zárjon: a szabadedzésen, a kvalifikáción, a sprinten és a versenyen is ő volt a legjobb.

 

Beharangozó: Jön az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj!

A Formula.hu minden futam előtt jelentkező beharangozó videója: jön a 2024-es F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj Bakuban!

 

AFM: Szárnyal a McLaren!

Megjelent Magyarország motorsportmagazinjának legfrissebb száma, melyben az F1-es nyári szezon érdekességeit vettük górcső alá. Lapozz bele:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: