A nap főbb hírei:
Idén Norris, jövőre Piastri? Ezt ajánlhatná a McLaren
Günther Steiner szerint egy 2025-ös alkuval lehetne rávenni Oscar Piastrit Lando Norris idei támogatására, hogy esélye legyen az egyéni vb-címre. Úgy véli, hogy Mark Webbert kell meggyőzni arról, hogy Piastri az idei futamok maradékán álljon be Norris mögé.
„Ezt Landónak is meg lehet mondani, hogy ez a kompromisszum. Mert az világos, hogy ha a szerződés rendelkezik erről, és azzal szembemegy a csapat, akkor pert kaphat a nyakába. Mark volt pilóta, megérti, ha megbeszéled vele, de nyilván valamit adni kell érte cserébe. El lehet neki mondani azt, hogy a következő évben, ha ismét esélyes lesz a McLaren, akkor Oscaré a lehetőség, egálról indulnak, de ha mondjuk öt futam után ő áll jobban, akkor ő kap esélyt a vb-címre” – mesélt az F1-es háttéralkuk működéséről Steiner.
„Oscar készen áll a nagyokra” – Webber
Az említett Mark Webber viszont arról beszélt, hogy szerinte védence Monzában éppen Norris ellen mutatta meg, hogy topszintet képvisel.
„Tisztelettudó, kemény, tiszta, így versenyez. Ezt láthattuk Monzában a négyes kanyarban, ahogy abszolút briliáns módon kezelte a féket, bedobta az autót, és megcsinálta az előzést. Amit csinált, az egy újabb díszes toll volt a kalapjában.”
Piastri szerint merész húzás volt Colapinto bevetése
Maga az ausztrál pilóta viszont nem erről, hanem a Williamsnél múlt héten debütáló Franco Colapintóról beszélt.
„Nagyon merész húzás volt Francót beültetni az autóba, a legjobbakat kívánom neki.”
„Sajnálatos, hogy valamilyen oknál fogva Logan nem volt képes megmutatni, hogy mekkora potenciál lakozik benne. A junior kategóriákban az egyik leggyorsabb versenyző volt, aki ellen versenyeztem. A benne rejlő potenciál tehát sokkal nagyobb, mint azt egyesek látják” – tette hozzá Piastri.
Hakkinen szerint nem lehet elkapni a McLarent
Mika Hakkinen, a finnek kétszeres világbajnokának véleménye szerint a McLarennél minden adott a sikerhez, és szerinte a riválisok nem lesznek képesek arra, hogy fejlesztéseikkel átugorják a brit istállót.
„Hogy padlógázon fognak-e menni és dominálnak? Remélem, hogy igen. Nem gondolom, hogy bármely más csapat képes lehet arra, hogy fejlesztésekkel megelőzze őket” – mondta Hakkinen.
„A McLarennél megvannak az eszközök, a versenyzők, a tervezők és a menedzsment is ahhoz, hogy nyerjenek. Nagyszerű partnereik vannak, akik megfelelő támogatással látják el ezt a nagyszerű csapatot. Nem gondolom, hogy bárki képes lesz elkapni őket” – tette hozzá 1998 és 1999 világbajnoka.
Vasseur elmondta, miért nem megy Newey a Ferrarihoz
A vörösök F1-es főnöke elismerte: voltak egyeztetések a tervezőzsenivel, de nem egyeztek az elképzeléseik. Beszélt Serráról és d’Ambrosióról is.
„Newey? Voltak egyeztetések, igen. De valószínűleg az ő elképzelései mások voltak, mint amiket én terveztem vele. Talán egy nap találunk majd közös alapot. De mint mondtam, nem egyetlen személy fogja megváltoztatni a csapatot. A csoport mindig erősebb az egyénnél.”
Bizonytalan a Ferrari, hogy eltűnt-e a pattogás
Monzában győzelemhez segítette őket az új padlólemez, de a Scuderia nem biztos benne, hogy megoldották az F1-es szezonjukat megnehezítő problémát.
„Nagyon nehéz egy olyan pályán felmérni a fejlesztés hatását, mint Monza, mert teljesen más konfigurációt használunk, mint az idény többi részében” – mondta Vasseur.
Carlos Sainz szerint egészen az októberi USA Nagydíjig várniuk kell a válasszal, mivel Baku és Szingapúr sem lesz mérvadó:
„Austin fogja megmutatni, mennyire vagyunk jók ezzel az új padlólemezzel. Bakuban egyetlen nagy vagy közepes tempójú kanyar sincs, mind lassú kanyar, ami nagyon egyedi, akárcsak Szingapúrban. Szóval szerintem nem fogjuk ott meglátni, mennyit fejlődött az autónk a gyors és közepes tempójú kanyarokban.”
Binotto: Elfogadhatatlan a jelenlegi teljesítményünk
A Stake az egyetlen csapat, amely nem szerzett idén pontot az F1-ben: az Audi projektjének vezére szerint már most el kell kezdeniük a fejlődést.
„Egyértelműen javulnunk kell, ez fontos a márkának, a partnereinknek, és nem fogadhatjuk el a mostani helyezésünket, bár ez ténykérdés jelenleg. Utolsók és utolsó előttiek voltunk az időmérőn, némi lemaradásban az előttünk lévőtől.”
Az Alpine állítja: még nem döntöttek az F1-es motorról
De rövidesen fognak: a Renault-vezér szerint heteken belül eldől, hogy Mercedes-erőforrásokra váltanak-e. A pénzügyi előny hatalmas, de van más szempont is.
„Négy vagy öt hetünk van rá, hogy meghatározzuk a helyzetet a vezetőségben. Elemezzük, hogyan közelítsünk az F1-hez 2026-tól annak érdekében, hogy versenyképesebbek legyünk, és minden lehetőséget megvizsgálunk. A Mercedes-motorokra való átállás ötlete terítéken van, de biztosíthatom, hogy még nem született döntés” – idézi Luca de Meo szavait a Motorsport.com.
Két csillagot kapott az FIA-tól a Hungaroring
A fenntartható fejlődés az autósportban is a legfontosabb témák közé tartozik – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy, kettő vagy három csillaggal minősíti a versenypályákat annak fényében, hogy milyen szintet értek el a fenntarthatóságban. A Hungaroring a Magyar Nagydíj után megkapta a két csillagot.
Vettel bajnokautójával bemutatózott a Red Bull új tehetsége
Karrierje során először vezethetett F1-es autót a Red Bull 17 esztendős tehetsége, Arvid Lindblad, aki Monzában a negyedik helyen zárta az idei F3-as szezont. A fiatal Houstonban, egy bemutató eseményen kapott lehetőséget a Red Bulltól, de érdekes körülmények között: Sebastian Vettel 2012-es bajnokautójába ülhetett bele, de azt az esemény kedvéért átfestették a Visa Cash App RB idei dizájnjára. David Coulthard, aki az ilyen promóciós tevékenységeket általában elvégzi, Vettel 2013-as autóját vezette, de az eredeti Red Bull-színekben pompázott.
Pitwall: Ferrari a fókuszban
Több hír is a Ferrarit érintette az elmúlt héten: az ő akadémistájuk, Oliver Bearman ugrik be az eltiltott Kevin Magnussen helyére; új technikai igazgatót neveztek ki Maranellóban; a McLaren és a Mercedes hajlékony első szárnyának vizsgálatát többek között Frederic Vasseur sürgette; és náluk is jelentkezik az a probléma, hogy több csapat is bizonytalan a fejlesztései kapcsán.
Ezekről, Helmut Marko Max Verstappen vb-címét előtérbe helyező nyilatkozatáról, valamint a hétvége fő versenyeiről, kiemelten a MotoGP-ről és a WRC-ről beszélgettünk a Pitwall friss adásában.