DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
Hírösszefoglaló

Igazolt a Ferrari, de nem licitált Newey-ért: a nap F1-es hírei

Ferrari, McLaren, Verstappen, Perez, F1: a nap hírei egy cikkben a Formula.hu összefoglalójában.

A Formula.hu napi F1-es hírösszefoglalója szeptember 5-én, csütörtökön.

 

Új technikai igazgatót nevezett ki a Ferrari

A Scuderia bejelentette, hogy a korábban leigazolt Loic Serra váltja az Astonhoz igazoló Enrico Cardile-t a karosszériáért felelős technikai igazgató posztján. Azt már korábban bejelentették, hogy Serra október 1-jén csatlakozik az F1-es istállóhoz, és eleve a szóban forgó részleg vezetőjének szánták. Az 1972-es születésű szakember mostani pozíciójában közvetlenül a csapatfőnöknek, Vasseurnek fog jelenti.

Ő lesz felelős a következő részlegek munkájáért: a karosszériaprojektért felelős mérnöki munkálatokat, amelyet Fabio Montecchi irányít; a Marco Adurno által vezetett járműteljesímény-részlegért; a Diego Tondi irányítása alá tartozó aerodinamikai munkálatokért; a pályán dolgozó mérnökök munkájáért, amelynek első embere Matteo Togninalli; valamint a karosszériával kapcsolatos operatív feladatokat felügyelő részlegért, amelyet a sportigazgatói posztot is betöltő Diego Ioverno vezet.

A közlemény kitér arra is, hogy a motorokért felelős technikai igazgató továbbra is Enrico Gualteri marad, aki szintén közvetlenül Vasseurnek jelent.

 

Sajtó: Ezért szállt ki a Ferrari a Newey-ért folyó harcból

A hírek szerint a Scuderia is megpróbálta megszerezni a Red Bulltól távozó F1-es tervező szolgálatait, de nem akart licitháborúba kezdeni az Aston Martinnal.

Állítólag Frederic Vasseur biztosította is a büdzsét Newey leigazolásához. A tervező tanácsadóként csatlakozhatott volna a gárdához, és nem is kellett volna Olaszországba költöznie, hanem az Egyesült Királyságból dolgozhatott volna – ahogy tette azt például néhány évtizede John Barnard is a Ferrari főtervezőjeként.

240901_R16_ITALIA_DP_FG0O0214_4a2c95bd-d4e1-40b0-ad91-1e7ba824f4ef_resize



Csakhogy az Aston Martin is egy nagyon erős ajánlatot tett le az asztalra Newey elé, és személyesen Lawrence Stroll udvarolta körbe őt, ráadásul júniusban a híresztelések szerint egy titkos gyárlátogatáson is részt vehetett.

Az ajánlat és a megállapodás az idézett portál információi szerint három szezonra 100 millió dollárról szól, kiegészítve az eredményekért járó bónuszokkal. A Ferrari pedig ezen a ponton szállt ki állítólag a versenyfutásból: a Motorsport szerint a maranellóiak nem akartak licitháborúba bonyolódni Newey-ért az Astonnal.

 

„Perez miatt fejleszt lassan a Red Bull” – Hakkinen

Sergio Perez értékelhetetlen teljesítményét okolja a Red Bull rossz fejlesztéseiért Mika Hakkinen: a kétszeres F1-es világbajnok szokatlanul kemény hangot ütött meg. 

„Próbálom kerülni a kritikát, de csak tényeket közlök: két olyan pilóta kell egy csapatba, akik adatait össze lehet hasonlítani, és ezek alapján lehet különböző változtatásokat eszközölni aerodinamikailag, illetve mechanikailag is. Folyamatosan össze kell őket hasonlítani, és egy versenyhétvége alatt elég kevés az idő. Egy autó nem elég a csapat előrelépéséhez, kettő kell, két pilóta” – fogalmazott.

 

„Kimi nem érdemelte ki a jogot…” – Jordan

Eddie Jordan szerint Andrea Kimi Antonellinek nem a Mercedesben lenne a helye, hanem tanulnia kellene még egy évet a nagy lehetőség előtt.

„Az tökéletes volt, ahogy Max kezdett a Toro Rossónál annak idején. Kimi Antonellinek a Williamsnél, vagy máshol lenne a helye, ahova Toto (Wolff) el tudja őt helyezni. Ezt mondom már ezer éve. Emlékezzünk Bernie Ecclestone szavaira, aki mindig azt mondta, hogy amikor a pénzért vagy bármiért indulsz, akkor ki kell vívni, ki kell érdemelni a jogot. Mindig azt mondta, hogy érdemeld ki a jogot. Jelenleg én nem látom, hogy Antonelli mivel érdemelte ki a jogot, egyelőre nem látom, és így nem tudok teljesen hinni benne” – fogalmazta meg az aggályait Jordan.

 

Marko szerint csak 2025-re biztos Verstappen maradása

Újabb egyértelmű célzást tett arra dr. Helmut Marko, hogy Max Verstappen Red Bullnál maradása egyelőre csak 2025-re biztosított, hiába szól a szerződése 2028 végéig. Az év nagy része arról szólt, hogy távozhat-e a holland akár már a mostani szezon végén, de ez végül nem lett így – 2026 viszont más tészta, az új szabályrendszer kezdetére a jelek szerint akár át is igazolhat a világbajnok.

„A következő szezonban a Red Bull Racingnél fog vezetni, de 2026 még olyan messze van, hogy egyelőre csak a 2024-es világbajnokságra koncentrálunk” – mondta Marko az OE24-nek.

 

Ezért fogja vissza fejlesztéseit a McLaren

Bevetés előtt áll egy új padlólemez, de a vb-címért harcoló gárda inkább óvatos, látva az F1-es riválisaik melléfogásait.

„Nem hoztunk jelentős fejlesztést Miami óta. A következő releváns fejlesztési csomag, amely nem volt akkora, mint a Miamiban bevetett, Zandvoortban érkezett, és nem tartalmazta a teljes padlólemezt, csak egy részletet, és az autó más részeit” – magyarázta Andrea Stella csapatfőnök a Motorsport.com hasábjain.

GP2416_115633SMG_4301_resize

„De oka van annak, hogy miért nem hoztunk el néhány fejlesztést: mert azt látjuk, hogy ha megnyomtuk volna a ’mehet’ gombot, akkor kételyeink támadhattak volna, amikor teljes méretben teszteljük ezeket az alkatrészeket az igazi autón. Úgyhogy időt szánunk arra, hogy meggyőzzük magunkat arról, hogy a fejlesztés elég érett ahhoz, hogy a pályára vigyük.”

 

Még mindig bizonytalan a padlólemezében a Mercedes

A csapatnál egyelőre nem tudják, volt-e konkrét negatív mellékhatása az először Spában bevetett, de igazából Zandvoorttól használt fejlesztési csomagnak.

„Fontos megjegyezni, hogy nem számítottunk nagy előrelépésre, egy elég apró csomagot vetettünk be, de biztosak vagyunk benne, hogy generálja azt a leszorítóerőt. A nehezebb kérdés, amit meg kell válaszolnunk: van-e bármi olyan finom részlet a vezethetőségi karakterisztikába, amelyet ez a csomag okoz és nem számítottunk rá?” – fogalmazott Andrew Shovlin vezető pályamérnök.

 

Rosberg elmondta, hogy mit ront el Norris

2016 F1-es világbajnoka üzenetet is írt a McLaren britjének arról, hogy min kellene változtatnia: szerinte Norris kicsit olyan, mint ő.

„A sportpszichológusok mindig azt mondják, hogy igazán elkezdjük elhinni azt, amit mondunk. Ezért írtam egy üzenetet Landónak, mert úgy gondoltam, hogy a tapasztalatom érdekes lehet számára, mert én már átestem ezen” – magyarázta Rosberg.

„Ugyanis számára a pohár mindig félig üres és nem félig teli. Nagyon autentikus, ami nyilván imádnivaló, de ettől még lehetne az a pohár félig teli és nem félig üres” – mondta a német.

 

Az F1 hivatalos partnere lesz a Ferrarival szakító szponzor

Mint arról mi is írtunk, a Santander a 2024-es Formula-1-es idény végén távozik a Ferrari támogatóinak sorából. A Scuderia nyert viszont egy új szponzort is az UniCredit révén.

Viszont a Santander sem távozik a sportból, ugyanis bejelentették, hogy 2025 elejétől kezdve magának az F1-nek lesz a hivatalos banki partnere. Az együttműködés értelmében a Santander logói feltűnnek a pálya széli reklámtáblákon számos nagydíjon, így az amerikai versenyeken vagy épp Spanyolországban, de emellett exkluzív tartalmakat is ígérnek a rajongóknak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: