A nap hírei a Formula.hu esti összefoglalójában, egy helyen.
Megtörtént az utalás, kiszabadult a Haas Hollandiából
Az Uralkali bejelentette, hogy megérkezett az utalás, a Haas F1-es csapata rendezte a tartozását, így az istálló elhagyhatja Hollandiát és útnak indulhat az Olasz Nagydíj felé.
Az Uralkali közleménye szerint a teljes kártérítést megkapták, amiben benne van egy 2021-es F1-es Haas versenyautó is, ami a megállapodás részét képezte.
Kölcsönadhatja a Red Bull Lawsont a Williamsnek – Wolff Mick Schumachert küldené
Ha a zandvoorti hírnek megfelelően Logan Sargeant már Monzában megy, a Red Bull nyitott rá, hogy tartalékja üljön a helyére. Schumacher a másik opció, Antonellit viszont nem adja Mercedes.
„Attól függ, mik a feltételek, és visszakaphatjuk-e gyorsan szükség esetén” – nyilatkozta Zandvoortban Lawsonról Christian Horner csapatfőnök. „De az egyértelmű, hogy ha a következő hétvégére versenyzőre lenne szükségük, nyitottak lennénk rá. Ezt a kérdést azonban inkább a Williamsnek kellene megkapnia.”
„Nagyon remélem, hogy Mick kapja az esélyt. A valódi Micket még nem láttuk, valaki nem nyeri meg az F4-et, F3-at és F2-t, aztán nem teljesít az F1-ben. Úgy gondolom, megérdemli az esélyt” – mondta a Formula.hu részvételével tartott értékelése során Wolff az F1-ben utoljára 2022-ben szereplő Schumacherről. „Ha ez a lehetőség a Williamsnél adódna, annak örülnénk. De a döntés James Vowlesé.”
Antonelli már alig várja a pénteki F1-es debütálását
Toto Wolff a hétvégén elárulta, hogy pénteken szabadedzésen kaphat lehetőséget Monzában, saját hazájában Andrea Kimi Antonelli: az olasz fiatalról már azt is elmondta a Mercedes csapatvezetője, hogy 2025-ben ő lesz George Russell csapattársa és bemutatkozik az F1-ben, most pedig szabadedzésen vezetheti majd a W15-öt.
„Az első F1-es szabadedzésemen való részvétel különleges lesz. Nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy vezethetem a W15-öst, és hogy ennyi csodálatos versenyzővel lehetek egy pályán. Alig várom! Hihetetlen lesz az is, hogy hazai közönség előtt debütálhatok. Szeretnék sokat tanulni, és közben hozzátenni a csapat hétvégéjéhez” – idézi Antonelli szavait a Racingnews365.com.
„Ostobaság a vb-címre gondolni” – Norris
Hiába a domináns győzelem, még mindig csak egyesével koncentrál a futamokra a brit. Azt viszont már elismeri, hogy a McLarené a legjobb autó az F1-ben.
Norris korábban tagadta, hogy az MCL38-as lenne az F1-es mezőny legjobb konstrukciója, most azonban már elismerte, hogy az átlagos teljesítményt nézve a McLaren jelenti az etalont: „Igen, száz százalékig. Úgy vélem, ezen a hétvégén végig miénk volt a legjobb autó. Szerintem az átlagot tekintve miénk a legjobb autó, ez biztos.”
Norrisék tudják, mit kezdjenek a rajtokkal
Bár ez végül nem számított, ismét pozíciót bukott a rajtnál a McLaren britje az F1-es Holland Nagydíjon: szerinte más volt a gond, mint a korábbi eseteknél.
„Mivel mindketten elszúrtuk, úgy tűnhet, valami alapvetőbb probléma lehet vagy egyértelműen rosszabbul mértünk fel valamit a többiekhez képest. De Oscar a jobb rajtolók közé tartozik a mezőnyben. Én nem vagyok olyan jó, mint ő, de ott vagyok a közelében. Nem vagyok rossz rajtoló, de nyilvánvalóan nem is olyan jó, mint lennünk kellene.”
„Ijesztő, mire képes a McLaren” – Perez
A saját hétvégéjét jónak értékelte a mexikói, de csalódott amiatt, mennyire alulmúlta a várakozásokat a Red Bull tempója az F1-es Holland Nagydíjon.
„Monza megint egy teljesen más pálya lesz. De ijesztő volt látni, mire volt ma képes a McLaren” – jegyezte meg a pilóta, aki szerint az etapok és a futam későbbi része okozott igazán nehézségeket számukra:
„Az elején elég jónak tűntünk, aztán viszont nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy tartsuk a lépést, ahogy a többiek elhúztak. Küszködtünk a tapadással a kemény gumikon, valamint egész versenyen a tapadással.”
Jos Verstappen: Tükörbe kellene nézni a Red Bullnál
Nagyon elégedetlen a Red Bullnál zajló folyamatokkal Max Verstappen édesapja: szerinte az F1-es csapat vezetője tehet arról, hogy megindultak a lejtőn.
„A több mint 20 másodperces lemaradás óriási csalódás. Maxnak esélye sem volt a győzelemre. De ez nem meglepő, ha visszafelé fejleszted az autót” – nyilatkozta Jos Verstappen a zandvoorti verseny után a BILD hasábjain. „Ez mindent elmond. A csapat többször is rossz irányba kanyarodott.”
„A csapaton belül fel kellene tartani magad elé egy tükröt, és nem állandóan köntörfalazni. Itt az ideje – ha már nem is túl késő –, hogy megkérdőjelezd magad. A jó emberek elhagyják a csapatot. Roppant elégedetlen vagyok azzal, ami történik. „Nem lehet tovább szépítgetni a dolgokat, súlyos a helyzet. Max nem lesz boldog, ha ilyen az autó. Most Horneren a sor, hogy újra pályára állítsa a csapatot” – szúrt oda idén már nem először a Red Bull F1-es vezérének az idősebb Verstappen.
Újabb fontos kinevezés az Audi F1-es projektjében
Hétfő délelőtt a Sauber közleményben jelezte, szeptember 1-jétől új kommunikációs igazgatót neveztek ki a csapat és az Audi Formula-1-es projektjének élére Florian Büngener személyében. Büngener egy személyben fogja irányítani a 2026-tól a német márka gyári csapatává avanzsáló istálló kommunikációs tevékenységeit, beleértve az Audi neuburgi motorfejlesztéseivel kapcsolatos ilyen irányú feladatokat is.
A szakember komoly tapasztalattal rendelkezik, hiszen megfordult az ABT Sportsline-nál és a Fiatnál, legutóbb pedig nyolc éven át töltötte be a Hyundai Europe-nál a PR- és kommunikációs igazgató posztját.
Sainzot is meglepte a versenytempó: „Nem hittem, hogy Red Bullt fogok előzni”
Nem számított rá a Ferrari spanyolja, hogy a hetedik-nyolcadik helynél előrébb fel tud zárkózni. Futamának csúcspontja Sergio Perez megelőzése volt az ötödik helyért.
„Nem fogok hazudni, kisebb meglepetésként ért engem. A kármentésre vonatkozó előrejelzésünk a hetedik-nyolcadik helyről szólt, az ötödik helyig eljutni jobb, mint amit vártunk” – értékelt a zandvoorti vegyes zónában Sainz. A spanyol mögött végzett Sergio Perez és mindkét Mercedes, felzárkózásának csúcspontja az volt, amikor az 1-es kanyarban megelőzte a mexikóit.
„Egyáltalán nem számítottam arra, hogy meg fogok előzni egy Red Bullt és egy Mercedest egy ilyen pályán, de az az igazság, hogy a mai tempónk nagyon-nagyon erős volt. A rajtrácsra vezető köröktől fogva otthon éreztem magam az autóban, és azt gondoltam, minimum egy kis felzárkózásra van esélyünk. Élveztem ezt a futamot.”
Az új padlólemez áll a Mercedes visszaesése mögött?
Toto Wolff csapatfőnök nem akar túl hamar következtetéseket levonni, de szerinte valami komoly probléma okozta az F1-es Holland Nagydíjon látott szenvedésüket.
Wolff megjegyezte: az esős szabadedzések sem könnyítették meg a helyzetüket, hiszen így kevesebb idejük volt tesztelni az újításokat. Amikor pedig konkrétan rákérdeztek, hogy az új padlólemez lehet-e a ludas, így reflektált a Mercedes-vezér:
„Nem akarok túl gyorsan következtetésekbe bocsátkozni, mert a következő napokban megvizsgáljuk, és remélhetőleg találunk nyomokat az adatokban. A beállítások voltak? Vagy a pálya? Mit rontottunk el? A padlólemez volt az, amit felraktunk az autóra? Esetleg ezek így mind együtt? Remélhetőleg Monzáig ezt orvosolni tudjuk, és újra versenyképesek lehetünk. De az, hogy az első és második helyből néhány hét alatt hetedik-nyolcadik lett… itt valami nagy dologról van szó. Véleményem szerint nem csak arról, hogy rossz beállítást választottunk.”
Pitwall: Kínos botrány a Haas körül
Zár alá vették a Haast, Doohant bejelentette az Alpine, Wolff elszólta magát Antonellivel kapcsolatban, Sargeantot ismét el akarják küldeni – a hét F1-es hírei és sztorijai a Pitwallban.