Összegeztük a nap híreit a szokásos esti áttekintő cikkünkben:
Mattia Binotto az Audi új F1-es vezére
Augusztus 1-jétől Mattia Binotto veszi át az Audi F1-es projektjének irányítását, számolt be kedd délután az ingolstadti vállalat. A 2026-ban esedékes F1-es beszállásra készüvle tovább erősíti a felsővezetését az Audi, ennek érdekében már mostantól a Sauber Motorsport és az Audi F1-es előkészületeinek technikai vezérigazgatója lesz, aki közvetlenül az Audi igazgatótanácsának jelent majd. Annak elnöke, Gernot Döllner a sajtóközleményben úgy fogalmazott, hogy nagyon örül annak, hogy egy ilyen tapasztalt szakembert tudtak megnyerni a projektjüknek.
A hír másik rendkívül fontos szegmense az, hogy a projektet egészen eddig igazgató, az elejétől felépítő Andreas Seidl, valamint Oliver Hoffmann is távozik a bejelentés értelmében, tehát nem melléjük, hanem helyettük, őket váltva nevezik ki Binottót. A döntéssel kapcsolatban Döllner úgy fogalmazott, hogy világos vezetői szerkezetre és független döntéshozatalra van szükségük, de megköszönte Seidl és Hoffmann eddigi munkáját.
Így az Audi projektje még azelőtt vesz drámai fordulatot, hogy igazán elkezdődhetett volna, hiszen már 2024 közepén teljes lefejezésen esik át az alakulóban lévő, és a mezőnyhöz csak 2026-ban csatlakozó istálló.
Ülésezett az F1 Bizottság
Idén harmadszor ülésezett az F1 Bizottság az FIA együléses szériákért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis, valamint a Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali vezetésével. Az ülésen több témát is érintettek a résztvevők, ezt követően pedig rövid közleményben összegezték a legfontosabb döntéseket.
Talán a legérdekesebb és legfontosabb fejlemény, hogy egyhangúlag úgy döntöttek, hogy nem módosítanak a Formula-1-es pontrendszeren, az marad a jelenlegi szisztéma szerint 2025-ben is.
Miközben a versenyzők és az FIA szerint is fontos célkitűzés lenne az autók tömegének csökkentése, és a 2026-os technikai szabályzatban 30 kg-os csökkenés is szerepel, 2025-re mégis két kilogrammal fog növekedni ez az érték. A pilótákra vonatkozó súly alsó határa fog ugyanis 80-ról 82 kilogrammra növekedni, az indoklás szerint a versenyzők egészségét és jóllétét szem előtt tartva (vélhetően a drasztikus fogyási kényszert megelőzve). Ez viszont azt is jelenti, hogy a pilóta és az autó minimum össztömege (üres tankos állapotban) 798-ról 800 kilogrammra emelkedik 2025-re.
Az is kiderült, hogy még nem véglegesek a 2026-os szabályok: a technikai és a sporttanácsadói bizottságok soron következői ülései után ennek kapcsán benyújtanak majd egy frissített technikai és sportszabályzatot a Motorsport Világtanács elé annak október 17-én esedékes ülésére. Ezt megelőzően az F1 Bizottság egy rendkívüli gyűlést fog tartani október 2-án, hogy megvitassák a 2026-os szabályrendszerrel kapcsolatos ügyeket.
Amiről viszont már most döntés született 2026 kapcsán, hogy az új autók miatt nem kevesebb mint kilenc (!) tesztnapból fog állni majd az előszezoni időszak, amelyet három különböző teszt során bonyolítanak le. Ezek helyszínéről egyelőre nincs döntés, de a korábbi híresztelések szerint Bahrein mellett Barcelona is újra előszezoni tesztnek adhat otthont.
Drágulnak a jegyek az F1-es Magyar Nagydíjra
Alig ért véget a 39. F1-es Magyar Nagydíj, már kiderült, hogy milyen költségekkel kell számolnia annak, aki a 2025-ös eseményen szeretne majd részt venni. Egy év múlva már a felújított Hungaroring ad otthont az F1-es mezőnynek.
A Hungaroring weboldalán már elérhetőek a jegyárak, ebből kiderül, hogy jelentősebb áremeléssel kell számolni, és a különböző jegyek elnevezése is változik, a konkrét lelátó nevei alapján választhatjuk ki a helyünket, hiszen a tribünök egy része átépítésre kerül. Az egész hétvégés tribünbérletek ára 190 és 700 euró között mozog, az álló jegyekhez pedig egész hétvégére 150, csak vasárnapra pedig 135 euróért juthatunk hozzá. A junior jegy 14 éves kor alatt értendő.
A részletek ezen a linken találhatók!
Vandoorne ül az F1-es Aston Martinba
Stoffel Vandoorne-t ülteti be a 2024-es F1-es autóba az Aston Martin – közölte kedd délután a silverstone-i alakulat. A McLaren korábbi pilótája a Pirelli kétnapos gumitesztjén vezetheti az AMR24-est Spában a Belga Nagydíj utáni kedden és szerdán.
Vandoorne, aki az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája, most először vezetheti majd az autót – ráadásul belgaként hazai pályán nyílik erre lehetősége.
Lehet első számú pilóta a McLarennél
Andrea Stella csapatfőnök szerint jelenleg nincs ilyen náluk, de ha úgy alakul a vb-harc, felülvizsgálhatják a hozzáállásukat – és biztos benne, hogy ebben a versenyzők is partnerek lesznek.
„Igazságosan versenyzünk, és ha a két pilótánk közül az egyik érdemből szerez egy eredményt, azt megvédjük. Talán ha az utolsó néhány versenynél járunk és a két pilóta közül az egyiknek komoly bajnoki érdekeltsége lesz, akkor ezt felülvizsgálhatjuk” – mondta el a Hungaroringen a Formula.hu jelenlétében Stella.
Vasseur nem aggódik a Ferrari miatt
Nem aggódik Enrico Cardile elvesztése miatt Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke. A francia szerint ugyan fontos láncszemük igazol az Aston Martinhoz, de a technikai csapat egésze a fontos, nem egy ember – és tett egy utalást Adrian Newey-ra is, aki a legfrissebb hírek szerint viszont nem csatlakozik a Scuderiához.
„A nyári szünet alatt betöltjük a pozíciót, és utána bejelentjük az új szervezetet. De összességében több mint kétszáz emberünk dolgozik az autókon, és ennél a számnál egy távozó nem mindig drámai” – mondta Vasseur a Hungaroringen.
És hogy ki lehet a listája élén? „Van pár név, ami öt betűből áll” – tette hozzá sejtelmesen, nyilván éreztetve, hogy Adrian Newey vezetékneve is öt betűből áll.
„Mindig azt mondom, hogy az egyének kevésbé fontosak, mint a csoport egésze, ez akkor is igaz, amikor igazolsz valakit, és akkor is, amikor elveszítesz valakit. A csoport stabilitása fontos, hogy az emberek jól dolgozzanak együtt, és mi megmutattuk, hogy jól dolgozunk csapatként a nehéz pillanatokban is.”
Megjelent a Formula Podcast Magyar Nagydíjat értékelő adása
Búcsúzott a Hungaroring, megünnepeltük a Magyar Nagydíjat és megünnepeltük a Red Bull fölé növő McLarent: kissé keserédes kettős győzelmet arattak a wokingiak, akik valamelyest beárnyékolták Oscar Piastri F1-es karrierjének első sikerét. Beszélgettünk Lewis Hamilton és Max Verstappen ütközéséről, a Red Bull helyzetéről, pontoztunk, díjakat osztottunk és természetesen a pusmorgás rovat sem maradhatott el a Magyar Nagydíj futamértékelő adásában.