A Formula.hu eseti hírösszefoglalója június 25-én:
Nem talált bűncselekményt a Hamilton-ügyben a rendőrség
A Spanyol Nagydíj előtt több F1-es és sajtóképviselő – köztük a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor – megkapott egy továbbított levelet, amelyben állítólag egy Mercedes-csapattag azzal vádolja az istállót és külön Toto Wolff csapatfőnököt, hogy szisztematikusan szabotálják Lewis Hamiltont és az autóját, méghozzá olyan módon, amely akár a brit életét is veszélyeztetheti. Wolff tagadta a levél valóságtartalmát Barcelonában, és azt is jelezte, hogy a rendőrséget is bevonták az üggyel kapcsolatos nyomozásba.
Nos, a PA hírügynökség megszólaltatott egy rendőrségi szóvivőt az ügy kapcsán, aki elmondta, hogy nem találtak bűncselekményt: „A northamptonshire-i rendőrség június 12-én kapott egy bejelentést egy e-mailről, amely a Mercedes AMG F1-es csapaton belül keringett. Elkövetett bűncselekményt nem találtak, ugyanakkor tanácsot adtak a csapat által esetleges kapott további e-mailekkel kapcsolatban” – olvasható a rendőrség rövid kommünikéjéban.
Motorcserés rajtbüntetés vár Verstappenre?
Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Red Bull véglegesen elveszíti a regnáló F1-es világbajnok kanadai edzésen használt és meghibásodott motorját.
A szabályok értelmében egy versenyző egy adott szezonban négy erőforrást használhat, a holland esetében pedig már bekerült a negyedik hajtáslánc az RB20-asba a néhány nappal ezelőtti Spanyol Nagydíjon – azaz ha egy ötödiket is be kell vetni, az tíz rajthelyes hátrasorolást fog jelenteni a címvédőnek.
Márpedig ha kiesik egy erőforrás a felhasználható négyből az évad hátralévő 14 fordulójára, akkor jó esély van rá, hogy egy ötödiket is be kelljen vetni – még maga Christian Horner csapatvezető is úgy érzi, hogy ez vár rájuk majd: „Meglátjuk, hogyan alakulnak a következő versenyek, de úgy gondolom, elkerülhetetlen, hogy egy ponton be kelljen vetnünk egy újabb motort.”
Jövő héten bejelenti Bearmant a Haas?
A Racingnews365.com értesülései szerint jövő héten, a Brit Nagydíj előtt bejelentheti a Haas, hogy 2025-re Oliver Bearman lesz az egyik versenyzője, ő érkezik a már hivatalosan is az Audihoz távozó Nico Hülkenberg helyére.
A 18 éves brit fiatal a Ferrarinál már bemutatkozott az F1-ben az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon, amikor Carlos Sainz egy vakbélműtét miatt nem állt rendelkezésre, és váratlanul jól teljesített beugróként.
A másik ülésről egyelőre nincs szó, a hírek szerint Kevin Magnussen aligha marad, de még több név is szóba jöhet Bearman csapattársaként.
Az Alpine sem érti a feljavulása okait
Váratlanul erős hétvégét futott az F1-es Spanyol Nagydíjon a francia istálló – de egyelőre még ők sem tudják pontosan, mi volt ennek az oka.
„Elégedettséggel tölt el, hogy újra mindkét autónk a pontszerzők között végzett, csapatként immár a legutóbbi három nagydíjon pontot szereztünk. Ez egy pozitív trend, amit folytatnunk kell. Jobbak voltunk ezen a pályán, és ki kell elemeznünk, hogy miért, hogy tovább fejleszthessünk összességében a csomagunkon” – mondta Bruno Famin csapatfőnök, de Pierre Gasly is hasonlóan fogalmazott.
„Meg kell értenünk, miért volt erős itt a csomagunk, hogy a tanultakat magunkkal vihessük. Jó irányba fejlődünk, zsinórban három pontszerzésnél tartunk, így kell tovább folytatnunk!” – mondta a pilóta.
Szabályt szigorítana Verstappen imolai F1-es tesztje után Vasseur
Múlt héten a Spanyol Nagydíjat megelőző napokban a 2022-es Red Bull-lal körözött Max Verstappen Imolában. Mint Paul Monaghan, az energiaitalosok vezető F1-es mérnöke elmondta: a tesztnap azt a célt szolgálta, hogy a regnáló világbajnok összehasonlítási alapot kapjon a korábbi versenygéppel annak kapcsán, hogy már akkor is valóban megvoltak-e az előző versenyeken nehézséget jelentő problémáik a kerékvetőkkel és bukkanókkal.
A teszt teljes mértékben megfelelt a szabályoknak, hiszen az előírások lehetővé teszik, hogy legalább kétéves technikával gyakoroljanak a csapatok. A rivális Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur nem is látott ebben kivetnivalót, arra ugyanakkor rámutatott, hogy szabályozni lehetne a Verstappen imolai tesztjéhez hasonló eseteket és azt, amikor sokkal gyakoribb módon az F1-es alakulatok a fiatal neveltjeiknek adnak így felkészülési lehetőséget.
„Nem panaszkodom rájuk, megfelel a szabályoknak, amit tettek, teljesen rendben van, de ez sokkal inkább a fejlesztést szolgálja, mint bármi mást” – idézi Vasseurt a PlanetF1.com. „Amit a fiatalokkal csinálhatsz ilyenkor, hogy lehetőséget adsz nekik, hogy gyűjtsék a kilométereket a szimulátorozáshoz és a fejlődésükhöz, úgyhogy az egy másik hozzáállás. Szerintem ha szabályozni akarjuk ezt, külön kell választani ezt a két aspektust: a napokat, amiket az aktuális versenyzőinkkel teljesítünk, és azokat, amiket a nem versenyző pilótáinkkal.”
Horner válaszolt Wolffnak
Hiába érvényes 2028 végéig Max Verstappen szerződése a Red Bullnál, hónapok óta újra meg újra előkerülnek pletykák arról, hogy a háromszoros F1-es világbajnok elhagyhatja a csapatot. A Mercedes részéről pedig nyilatkozatok szintjén rendre erősítik is azt, hogy ők szívesen elcsábítanák a hollandot. A napokban Ola Kallenius, a Mercedes AMG vezére beszélt arról, hogy szerinte jól állna Verstappennek az ezüst, Toto Wolff csapatfőnök viszont jelezte, hogy jelenleg nem egyeztetnek a pilótával.
Mindenesetre a Mercedes újabb udvarlását nem hagyta szó nélkül Christian Horner, a Red Bull Formula-1-es csapatvezetője sem: „Számomra nagyon is világos, hol lesz Max a következő szezonban. Méghozzá itt, de Toto még mindig róla beszél?” – nyilatkozta a Sky Sports F1 adásában, majd amikor közölték vele, hogy Wolff konkrétan azt mondta, hogy nincsenek pillanatnyilag tárgyalások Verstappennel, ironikusan hozzátette: „Szóval beszélnek, de közben nem beszélnek.”
Három tizedmásodperc hátrányban a Mercedes?
Toto Wolff úgy érzi, kisebb a lemaradásuk az F1-es mezőny elejéhez képest, mint Barcelonában tűnt – bár szerinte a Red Bull és a McLaren így is külön liga még.
„De ha megnézzük Lewist, aki a végén úgy volt 15 másodpercre, hogy még el is vett a tempóból, tehát mondjunk inkább 10 másodpercet – ez sokkal közelebb van. Maxot és Norrist nem fogták vissza. Úgyhogy igen, okunk van az óvatos optimizmusra annak kapcsán, hogy sokkal közelebb vagyunk, és képesek leszünk harcolni.”
„A McLaren gyorsnak tűnt. Hogy mennyire gyorsnak? Úgy gondolom, Maxnak mindig van még némi tartaléka, és látható, hogy ő jelenti a különbséget. Határozottan ők ketten vannak az élen, és nincs közöttük nagy különbség. Egyértelműen ők jelentik a mércét.”
A Mercedes-főnök szerint még nagyjából három tizedet kellene találniuk a W15-össel ahhoz, hogy harcba szállhassanak az említett két élcsapattal a győzelmekért: „Szerintem amit láthattunk, hogy a különbség nagyjából három tizedmásodperc körül lehet kettejükhöz képest. Ez hiányzik.”
WRC: Ogier kórházban, kihagyja a Lengyel Ralit
A hétvégi Lengyel Rali pályabejárása alatt, utcai autóval szenvedett közúti balesetet Sebastien Ogier és navigátora, Vincent Landais. A páros az utcai Toyotával írta fel az egyik gyorsaságit (ilyenkor nem zárt a pálya, közúti szabályok szerint zajlik a közlekedés, vannak sebességhatárok és forgalom), amikor frontálisan ütközött egy szemből érkező civil autóval.
A baleset körülményei egyelőre nem tisztázottak, mindenesetre a nyolcszoros világbajnokot mentőhelikopterrel kórházba szállították, és a sérülései miatt bent is tartják. Ugyan Landais-t már kiengedték, de Ogier emiatt nem tud részt venni a hétvégi WRC-futamon, ezt közölte a Toyota csapata.
Visszaesett-e valójában a Ferrari az F1-ben?
A szezont második erőként kezdték, Barcelonában viszont a McLaren és a Mercedes is előttük járt – a számok alapján azonban nem feltétlenül a vörösök produkciója romlott.
Formula+ rovatunk elemzése ezen a linken olvasható!
Megjött a friss Formula Podcast
Zárásképp pedig hadd ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast futamértékelő adását, amelyet a podcastmegosztokók mellett a YouTube-csatornánkon is megtaláltok!