Megkezdődött az F1-es hétvége Szingapúrban, az első és a második szabadedzést rendezték a pénteki nap folyamán. Az eredmény lényege pedig mindkétszer ugyanaz lett: a Ferrari elvitte az első két helyet, így váratlanul a vörösök zárták az élen ezt a napot. A második szabadedzés végeredménye itt megtekinthető!
Carlos Sainz és Charles Leclerc sem igazán számított erre, mindkét pilóta bevallotta, hogy meglepetés számukra ez a tempó, és hogy ennyire jól működött az autó a papíron nem fekvő szingapúri aszfaltcsíkon. Azt azért siettek leszögezni, hogy ezekből az adatokból túl sokat még ne gondoljunk bele a hétvégébe, de nem tagadták, hogy komoly pozitívum így kezdeni az első két szabadedzésen. A ferrarisok nyilatkozatai itt olvashatók!
Sainz annyit azért hozzátett, hogy a versenyszimulációk során már a Red Bull volt a leggyorsabb, úgyhogy ő szoros, kiélezett csatára számít a pole-ért is, a futamon pedig már inkább a Red Bull az esélyes, bár itt elég fontos a jó rajtpozíció.
Fernando Alonso és George Russell viszont abban értett egyet egymással, hogy igenis a Ferrari az esélyes. „Jelenleg a Ferrari tűnik favoritnak, és azt sem hiszem, hogy a motorjuk a maximumra volt tekerve. Szerintem pár tized még van a zsebükben. A harc valószínűleg a második sorért folyik. De sosem tudni, mi fog történni” – jósolt Monza után újabb időmérős Ferrari-sikert Russell. „Szerintem a Ferrari újra elérhetetlen. Akárcsak Monzában, egy kicsit túl gyorsak” – fogalmazott Alonso. „A Red Bull gyors lesz holnap, amikor fontos, szóval igen, nagyon szoros az állás.”
Ha már Red Bull: Max Verstappen és Sergio Perez is arra panaszkodott, hogy főleg az autó hátulja túl ideges, összességében pedig az egyensúly nem jó, nehezen vezethető és bizonytalan az RB19. Verstappennek volt egy kormányproblémája is, és a részidőket nézve az látszik, hogy a lassú kanyarokban kaptak ki nagyon a Ferraritól. Sem Verstappen, sem Perez nem volt túl derűlátó, csak azt hangoztatták, hogy bíznak az éjszakai munkában és abban, hogy szombatra megtalálják az ideális beállításokat. A két Red Bull a hetedik-nyolcadik helyen zárta a napot, de ahogy a fentiekből látszik, a többiek azért annyira még nem akarják elhinni, hogy tényleg bajban lenne a világbajnok.
Lewis Hamilton elégedett volt a Mercedesszel, ahogy egyébként Russell is így nyilatkozott. Hamilton egyenesen azt mondta, hogy ha az autó viselkedését és alapbeállítását nézzük, akkor az egész év eddigi legjobb péntekjét zárták, ráadásul a szingapúri pálya változtatásai (az utolsó szektorban több kanyart is kivettek, így lett egy hosszabb egyenes) is nagyon bejöttek neki, azok is felpörgették. Bizakodva várja a folytatást, és bízik a dobogóban.
Vissza a Red Bullhoz, ugyanis a nap egyik érdekessége az volt, hogy többen is megszólaltak Dr. Helmut Marko rendkívül kínos és kellemetlen kommentjével kapcsolatban, amikor azt mondta Sergio Perezről, hogy azért nem megy jól az időmérőn, mert dél-amerikai. Egyrészt nyilván nem dél-amerikai, másrészt nehezen védhető egy ilyen általánosítás, és sajtóhírek szerint az FIA küldött is egy írásos figyelmeztetést Markónak arról, hogy viselkedjen, felelősségteljesen formáljon véleményt, mert ezt szabályozza az FIA etikai kódexe.
Christian Horner is errők beszélt, szerinte Helmut Marko nem a Red Bull F1-es csapatának alkalmazottja, így ő nem érzi, hogy bármi teendője lenne a „Dél-Amerika-ügyet” illetően.
Toto Wolff is mondott két érdekeset. Az egyik az, hogy kicsit átfogalmazta a Wikipedia-mondatát, amit még korábban sütött el Max Verstappen rekordjával kapcsolatban, és amivel ő maga kavart kisebb botrányt, ezt most próbálta tisztázni, szavai ezen a linken olvashatók!
Másrészt pedig beleszólt a régóta húzódó Massa-ügybe, méghozzá azzal, hogy ha ezzel precedenst teremtenek az illetékesek, akkor a 2021-es Abu Dhabi Nagydíjon történteket is érdemes lenne felülvizsgálni. Ugyanis nem volt rest emlékeztetni mindenkit, hogy az FIA elismerte az Abu Dhabi Nagydíj hajrájában történt hibát: „Az FIA egyértelmű nyilatkozatot tett arról a 2021-es versenyről. Ezért figyeljük érdeklődve ezt az ügyet…”
Alexander Albon nem sieti el a szerződéshosszabbítását a Williamsnél, mivel nagy lehet iránta az érdeklőds: a brit-thai pilóta ebben az interjúban beszélt minderről!
Teljesen új autóval áll elő még idén a Haas: váratlan fordulat a fejlesztések terén, Günther Steiner csapata totálisan megújult, Red Bull-szerű koncepciót hoz majd Austinba. A rendkívül szoros Ferrari-kapcsolat miatt sokan Maranello tesztpadját sejtik a dolog mögött: a Ferrari könnyen gyűjthet információkat a koncepcióról úgy, hogy nem a saját autójára kell azt átszabnia.
Végezetül pedig egy F1-en kívüli hír: a Formula.hu megkérdezte Herczig Norbertet, a többszörös magyar bajnok raliversenyzőt arról, hogy miért szakadt félbe az idei világbajnoki projekt, és hogy mi várható a folytatásban. Herczig válaszai itt olvashatók!