A nap fő híre az, hogy a Magyar Nagydíjtól már nem Nyck de Vries vezeti az AlphaTauri egyik autóját, hanem Daniel Ricciardo. A hivatalos bejelentés megtörtént, a közleményben az áll, hogy az ausztrál kölcsönbe érkezik vissza korábbi nevelő csapatához.
A bejelentés itt olvasható, Formula Plusz rovatunkban pedig megjelent egy összegző írás arról, hogy mi történt, miért történt, mi vezetett idáig, és hogy mit jelenthet mindez, mi várható a közeljövőben, mi következhet mindebből.
Ricciardo egyébként a nap során a Pirelli-teszten vett részt Silverstone-ban, ahol a Red Bullt vezette. Előkerült egy videó arról, hogy éppen megforog, mindenesetre Christian Horner csapatfőnök szerint lenyűgöző tempót ment a brit pályán, és izgatottan várja, hogy mit hoz számára a szezon folytatása.
Szintén a Red Bullhoz kötődik, hogy dr. Helmut Marko Lando Norrist méltatta. A tanácsadó úgy fogalmazott, hogy Norris messze a legjobb pilóta a fiatal generáció során, és a karaktere is nagyon illene a Red Bullhoz, ráadásul jóban is van Max Verstappennel.
Ha már Norris: a McLaren pilótája arról beszélt, hogy hogyan tudta maga mögött tartani vasárnap Lewis Hamiltont. „Nagyon izgalmas volt, Lewis keményen nyomta. Sokszor egymás mellett mentünk, közel a másikhoz. Egy kicsit alacsonyabb leszorítóerővel mentem, mint Oscar [Piastri], mivel úgy gondoltam, versenyszituációban az a kevés plusz egyenesbeli tempó is a javamra válhat” – magyarázta döntését a McLaren britje. „És végül valóban az a kis extra tempóm mentett meg Lewistól, ezért tudtam megtartani a második helyet. Ezek az apróságok, amikre sokszor nem is figyel az ember, a végén nagyon nagy örömet tudnak okozni.”
Ami a Mercedest illeti: Toto Wolff elárulta, hogy a Brit Nagydíjra győzelmi esélyekkel készültek, ő úgy érezte, hogy itt lehet keresnivalójuk. „Azt gondoltam, hogy múltbéli teljesítményünket tekintve Silverstone a legjobb esélyünk. Nem így alakult. Szóval talán egy másik pálya kínálja majd a legjobb lehetőséget” – idézi a RacingNews365 Wolffot. „Az autónk összességében nem ott állt, ahol a korábbi években Silverstone-ban megszoktuk. Ezen a pályán korábban dominánsak és erősek voltunk, de a magas sebességű szakaszok nem mentek jól a közvetlen riválisokhoz képest. Az időmérőn általában küszködtünk a kijáratokon a kigyorsításokkal – tehát az autó továbbra is nehezen kezelhető.”
Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke azt mondta, hogy szerinte túl óvatosan bántak az abroncsokkal Silverstone-ban a korábbi rossz tapasztalataik miatt. Mivel a gumikezelés egész évben probléma a Scuderiánál, így eleve úgy is készültek, hogy így lesz, emiatt konzervatívabb döntéseket hoztak, és nem is merték igazán feszegetni a határokat, pedig kellett volna. A csapatfőnök szerint tanulniuk kell ebből a hibából.
Előkerült egy történet a készülő Apex című filmről, amelyet Brad Pitt főszereplésével a hétvégi Brit Nagydíjon is forgattak. A forgatókönyv szerint Sonny Hayes (tehát az 59 esztendős Pitt, akinek az életkorát meg kell magyarázni) még a 90-es években versenyzett a Formula-1-ben, de egy szörnyű baleset miatt a fiatal elhagyta a királykategóriát. Más szériákban versenyzett, de végül barátja, az APX GP tulajdonosa (őt játssza Javier Bardem) rábeszéli, hogy legyen tehetséges fiatal, Joshua Pearce csapattársa. A Silverstone-tól fogva forgatás kedvéért valódi F1-es bokszutcába költöző APX GP-ről tudni érdemes még, hogy az utolsó helyezett csapat, amelyik még sosem szerzett pontot.
Szóljunk még Michael Andrettiről, aki szerint ő minden F1-es csapatnál kopogtatott már azzal, hogy megvenné az adott istállót, de senki nem akarta neki eladni. „Az összes csapatnál jártunk. Állandóan azt mondják, vegyünk meg egy csapatot, és ehhez képest senki sem akarja eladni a sajátját! Az ember odamegy és még párbeszédre sem hajlanak. Ott voltam, megpróbáltam, és nem vagyok boldog” – mondta.
Végezetül pedig hadd ajánljuk a Formula Podcast friss adását: Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő a Brit Nagydíjat elemezte ki a helyszínen tapasztaltakat és az ott gyűjtött információkat is alapul véve.