Kezdjük esti hírösszefoglalónkat egy saját anyagunkkal: megérkezett a Formula Podcast futamértékelő adása, amelyben a hétvégi F1-es Osztrák Nagydíj érdekességeit vesézte ki a helyszínen dolgozó Mészáros Sándor, valamint Gellérfi Gergő. Hallgassátok meg az adást, és iratkozzatok fel YouTube-csatornánkra:
Ami a napi híreket illeti: Charles Leclerc például azt nyilatkozta, hogy szerinte a Ferrari közelít a Red Bullhoz, és hamarosan el fogják kapni az éllovas istállót. „Már az utóbbi két-három futamon és érezhető volt a változás, de szükségünk volt a száraz körülményekre ahhoz, hogy a tényleges fejlődést láthassuk. Úgy érzem, jó irányba tartunk. Még sok mindenen kell dolgoznunk, mivel a Red Bull nagyon elöl jár, de utol fogjuk érni őket” – mondta a monacói pilóta.
Max Verstappen megint nem fogadta el csapata döntését a hétvégén, és mindenképpen kiállt a bokszba egy kerékcserére, hogy megszerezhesse a leggyorsabb körért járó pluszpontot. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy az istálló miért ment bele ebbe. „Voltak egyeztetések a rádión. Mielőtt Max túlságosan is nyughatatlanná vált volna, inkább megtettük, amit akart, hogy boldog legyen. Máskülönben a használt gumikon ment volna rá a leggyorsabb körre. Az még kockázatosabb lett volna” – nyilatkozta Marko az Auto Motor und Sportnak.
Miért késik Lewis Hamilton új F1-es szerződéshosszabbítása? Toto Wolff beszélt erről: „Minden részletében szuperül akarjuk csinálni, és néha lehet olyan helyzet, hogy minden ki van már faragva. De ez nem egy pénzügyi egyeztetés, egyáltalán nem az. Ez a jövőről szól, és arról, hogy mit akarunk helyesen csinálni, optimalizálni. Egyáltalán nem tárgyalunk már többet a szerződés hosszáról és a pénzről, más témák vannak napirenden” – mondta a csapatvezető.
A hétvégi spái haláleset kapcsán Pierre Gasly szólalt meg: ő hatalmasnak érezte a veszélyt a belgiumi helyszínen, ahol 2019-ben elvesztette jó barátját, Anthoine Hubert-t. „Eszembe jutottak azok a szituációk, amikor nevelőszériákban hasonló körülmények között versenyeztem Spában, és hogy teljesen őszinte legyek, voltak helyzetek, amikor a gyenge látási viszonyok miatt hatalmas veszélyt éreztem. Ezek a helyzetek egyáltalán nem tűntek biztonságosnak” – mondta. Teljes nyilatkozata itt olvasható!
Ha már szóba került Dilano van 't Hoff halála: csapata, az MP Motorsport nem áll rajthoz a FREC most hétvégi, mugellói fordulójában, mert még túl közeli az élmény, és egyelőre a temetésig a gyászoló család és barátok számára nyújt segítséget.
Az esettel kapcsolatban több versenyző is kifejtette a véleményét, Lando Norris, Esteban Ocon és Nyck de Vries is elmondta, hogy mit gondol. Ugyanakkor az FIA már készül egy megoldási javaslattal: a szövetség már néhány hónapja bejelentette, hogy a terveik szerint szeretnének kifejleszteni olyan „sárvédőket”, amelyeket csak esős körülmények között raknának fel az F1-es autók kerekeire, s amelytől azt várják, hogy alacsonyabban tartják a felvert vízpermetet. Ezt a megoldást rövidesen tesztelni is fogják: a Brit Nagydíj utáni csütörtökön, július 13-án Silverstone-ban – igaz, csak a rövidebb „nemzeti” nyomvonalon, s csak a célegyenest fogják felvizezni majd.
Ha már szóba került De Vries, a nagy nyomás alatt álló újoncot arról kérdezték, hogy mennyire elégedett a spielbergi hétvégéjével, és hogy milyen esélyeket lát az AlphaTaurinál maradására: „Nem igazán érdekel, mit gondolnak mások, igyekszem a lehető legjobbat nyújtani. Szerintem Budapest kedvezhet majd nekünk a leginkább, ahol nincsenek hosszú egyenesek és sok leszorítóerőre van szükség. Ha a megerősítés az lenne, hogy pontot szerezzek, akkor valami eléggé nehezet kérnek. Majdnem lehetetlent, igen. Csak igyekszem végezni a munkámat, és szerintem ez a futam rendben volt” – értékelt De Vries.
Érdekes gondolat a Mercedes beállításaival és fejlesztéseivel kapcsolatban: az Auto Motor und Sport egy paddockban dolgozó mérnökre hivatkozva írja azt, hogy valószínűleg a csapat eszközei és elemző rendszerei nem működnek jól, nem adnak valós képet, és ez vezeti félre a Mercedest az utóbbi másfél évben. Toto Wolff nyilvánosan is beszélt arról nemrég, hogy sok esetben nem egyeznek meg az adatok. Részletek itt!
Ajánljuk még Formula+ rovatunk cikkeit: Gellérfi Gergő rengeteg érdekes statisztikát gyűjtött össze a hétvégi F1-es futam és a jelenlegi állás kapcsán, míg Gobodics Tamás a Red Bull üldözőiről, a formaingadozásról és a valós lemaradásról írt cikket.
Hétvégén egyébként már a Brit Nagydíj következik, ennek részletes menetrendje ezen a linken olvasható!
Végezetül két hír a motorsport F1-en kívüli világából:
Tripla BoP-változtatással sújtják Le Mans-i győzelme után a Ferrarit: a WEC megint átszabta a BoP-rendszert a hétvégi monzai 6 órás verseny előtt. Részletek itt!
Megműtötték a MotoGP vb-összetettjében második helyen álló Jorge Martin lábát. Martin azt írta, hogy minden rendben ment, mostantól pedig arra koncentrál, hogy százszázalékos állapotba kerüljön a nyári szünet utáni első versenyre, az egy hónap múlva esedékes silverstone-i Brit GP-re.