Lewis Hamilton lerajtolta a németet, de nem tudott tőle elhúzni az első körben, így a köetkező fordulóban az Eau Rouge után, a Les Combes kanyar felé haladva Rosberg támadási pozícióba került riválisa mögött. A kanyarban a külső ívre húzódott, autójának orra már Hamilton kocsija mellé ért, és a jobbosban egy óvatlan mozdulat után az első vezetőszárnya kiszakította a brit bal hátsó gumiját.
"Ez elfogadhatatlan versenyzés volt. Teljesen elfogadhatatlan, hogy a pilótáink a második körben egymásnak ütköznek" - nyilatkozta a Mercedes ügyvezetője, Toto Wolff a futamot követően, talán még soha nem látott haragos tekintettel, majd hosszú szünet után még hozzá tette: "Ez hihetetlen."
"Nem hiszem, hogy most azonnal ki kellene nyilvánítanunk a véleményünk a média számára, amikor még mindenkiben túltengnek az érzelmek. Egyetlen egy szabályunk van, mégpedig az, hogy a versenyzőink nem ütközhetnek össze. Ez mégis megtörtént ma, ráadásul nem a verseny végén, hanem a második körben."
Arra a kérdésre, hogy szerencséje volt Rosbergnek, amiért nem kapott büntetést baleset okozásáért, Wolff szűkszavúan felelt: "Nem tudom."
És hogy személy szerint a vezetőség melyik tagja fogja kézbe venni az ügyet és tisztázni a helyzetet a pilótákkal? "Ez egyáltalán nem számít. Az számít, hogy mindenki betartsa a meglévő szabályainkat" - mondta Wolff továbbra is komor arccal.
A csapatban különösen az csapta ki a biztosítékot, hogy a futam kezdeti szakaszában történt ez a szükségtelen koccanás, amely mindkét pilóta versenyét megnehezítette, és Hamilton számára a pontszerzést is ellehetetlenítette. "Lewis egyértelműen az élen haladt, ez nem is kérdés, Nico pedig mögötte volt" - célozgatott a felelősre Niki Lauda, a csapat elnöke. "De miért a második körben? Ezt legyen szíves valaki elmagyarázni nekem. Ha az utolsó körökig harcolnak, megtörténhetnek ilyen dolgok, de nem a második körben!"